Strona 23 z 34

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 21 wrz 2022, 22:48
autor: Kaszmir
Na TŁ jedną z kolejnych koncepcji była linia Czerwone Maki - Lubostroń - Kobierzyńska - TŁ - Łagiewniki. Strzelam, że numer np. "146". Nie jestem jednak pewny, czy są to aktualne plany.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 21 wrz 2022, 22:56
autor: Parówczak
To by była dobra linia. Tym bardziej po remoncie ulicy Czerwone Maki. Zniknął wąski łuk przy zakręcie w Lubostroń. Przydałby się autobus też na Przyzby, Zdunów, Podhalańskiej itd
suchy pisze: 21 wrz 2022, 22:03 Ale jak, jeśli większość tego obszaru to są ciasne uliczki między domami jednorodzinnymi, na których z ledwością mijają się dwa auta osobowe?
Część ulic musiałoby stać się jednokierunkowe. Popatrz sobie na trasy linii 102, 204 czy 252 z Gdyni. Jeżdżą po uliczkach po których po Krakowie nigdy by nie puszczono autobusu.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 8:25
autor: yosujiro
Kaszmir pisze:Strzelam, że numer np. "146".
Ja bym dał 126, bo teraz jest dziura między 106 i 136 Obrazek

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 9:04
autor: Kaszmir
"126" swojego czasu rezerwowano dla hipotetycznej linii z Mydlnik przez Zakliki ;) Pewnie nawiązanie do dawnego mydlnickiego "126".

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 10:12
autor: judash
Kto wie czy historyczne "126" nie stanie się teraźniejszym? :D.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 16:48
autor: naruszewicz
suchy pisze: 21 wrz 2022, 22:03 Ale jak, jeśli większość tego obszaru to są ciasne uliczki między domami jednorodzinnymi, na których z ledwością mijają się dwa auta osobowe?
Wiem, w komunikacie była też mowa o przejazdach technicznych, więc kto wie gdzie próbowano wjechać?

Zawsze można spróbować podejść do tematu całościowo i wprowadzić jeden kierunek na części ulic i zrobić pętlę uliczną.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 17:27
autor: Mr. Passenger
Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 21:54
autor: suchy
Mr. Passenger pisze: 22 wrz 2022, 17:27 Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).
Nie bardzo mogli dociągnąć, bo 8 Pułku Ułanów nie jest jeszcze nawet zaprojektowana, a w ramach TŁ znalazło się jedynie samo skrzyżowanie (żeby potem nie trzeba było wszystkiego rozwalać podczas budowy 8PU).

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 24 wrz 2022, 17:55
autor: suchy
Z kolejnych kwiatków dotyczących koordynacji - dzisiaj zauważyłem, jak beznadziejnie ułożone są rozkłady weekendowe na ciągu kurdwanowskim (w środku dnia, gdy 50tka kursuje co 10min). Mianowicie z Kabla w stronę Kurdwanowa mamy takt 2/8/2/8 - czyli 2 linie jadą prawie zderzak w zderzak, po czym mamy dziurę.

Dodatkowo warto wspomnieć, że 11tka z Płaszowa na Maki jedzie 2 minuty przed kursami 50 SKRÓCONEJ do Kurdwanowa. Więc jeśli skróconą 50tką jadą jacyś pasażerowie, którzy po opuszczeniu wagonu na Kurdwanowie chcieliby jechać dalej w kierunku Zakopianki - to w praktyce muszą stracić 10 minut czekając na kolejną wydłużoną 50tkę (no bo 11tka przecież pojechała tuż przed nimi, a 10tka w stronę Pleszowa też odjeżdża z Kurdwanowa kilka minut przed przyjazdem skróconej 50tki). :evil:

W przypadku drugiej "pary" linii można powiedzieć, że jest akurat ustawione ok - 24 też co prawda jedzie 2min przed 50tką, ale dzięki temu ewentualni pasażerowie z Wielickiej mogą po wyjściu z 24 za dosłownie chwilę się przesiąść i jechać dalej w stronę Zakopiańskiej.

Na samej TŁ również są skopane rozkłady weekendowe poranne i wieczorne (gdy 50tka jeździ co 20min wszystkimi kursami do Borku) - mamy 3 linie z Kurdwanowa w stronę Zakopiańskiej w odstępie 5 minut (10tka => za 2min 50tka => za 3min 11tka), po czym 15 minutową dziurę. A gdy 11tka znika wieczorem po 21:00, dziura zwiększa się aż do 18 minut (czyli mamy takt 2/18). :|

W przeciwną stronę jest może odrobinkę lepiej (choć też szału nie ma) - takt 2/7/11. Ale gdy wieczorem znika 11tka, to robi się już 5/15.

Wiem, że ciężko jest zgrać linie jadące z różnych stron, no ale jak my chcemy zachęcić pasażerów do podróżowania KM, jeśli w najgorszym przypadku każemy im czekać 15-18 minut na tramwaj, żeby mogli podjechać np. kilka przystanków (i to w dodatku na trasie, gdzie - jak na razie - NIE MA innej alternatywy, choćby w postaci autobusu)?

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 24 wrz 2022, 21:19
autor: Kowalik
A jak generalnie wygląda frekwencja w 11. Bo ja widując ją na Nowosądeckiej to jeszcze nie widziałem zapełnienia większego niż 15-30 osób.. Może akurat w takich niefortunnych porach ją obserwowałem.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 wrz 2022, 16:31
autor: LLoan
https://www.facebook.com/photo/?fbid=42 ... 4596809494
🚍Od soboty (1 października) wprowadzamy zmiany na liniach aglomeracyjnych 204 oraz 244.

👉Linia 204 zostanie wzmocniona po południowych godzinach szczytu i będzie kursowała co 30 minut, zamiast co ok. 1 godzinę, a także pozostanie na swojej dotychczasowej trasie.

👉Linia 244 zostanie przekierowana przez ulicę Teligi do Nowego Bieżanowa Południe. Częstotliwość kursowania tej linii również zostanie wzmocniona po popołudniowych godzinach szczytu i będzie kursowała co 30 minut zamiast co ok. 1 godzinę.

🚏🚍Dla osób korzystających z linii 244, jako autobusu dojazdowego do przesiadki na linie tramwajowe lub autobusowe, przy nowym układzie sieci komunikacyjnej, najlepszym wyborem do autobusów w kierunku centrum będzie przystanek Jerzmanowskiego, natomiast przesiadka do tramwaju w kierunku centrum oraz Nowej Huty pozostanie na przystanku Prokocim Szpital.

🚊🚍Zmiany podyktowane są faktem uruchomienia Trasy Łagiewnickiej, gdzie linia 244 na długim odcinku w Krakowie pokrywa się z liniami tramwajowymi oraz linią 204.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 wrz 2022, 16:32
autor: Scania_9640
Jakim cudem oni chcą zmieścić 8 linii na NBP? Już teraz jest przeładowana do granic możliwości, a oni wpychają jeszcze kolejną. I jak dla mnie skrócenie jej to kiepski pomysł bo na Kurdwanowie miała nienajgorsze napełnienie.

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 wrz 2022, 16:49
autor: Justforfun
Scania_9640 pisze: 27 wrz 2022, 16:32 Jakim cudem oni chcą zmieścić 8 linii na NBP? Już teraz jest przeładowana do granic możliwości, a oni wpychają jeszcze kolejną. I jak dla mnie skrócenie jej to kiepski pomysł bo na Kurdwanowie miała nienajgorsze napełnienie.
I śmiało na Kurdwanowie mogłaby kończyć. Zero poszanowania i kierowców i pasażerów. Na NBP zanim przekierowano tam 163 było bardzo ciasno. Mając 503 nie mogłem iść spokojnie na PKR bo co chwila trzeba było przestawiać autobus gdyż się nie mieściliśmy....

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 wrz 2022, 17:00
autor: Scania_9640
Justforfun pisze: 27 wrz 2022, 16:49 I śmiało na Kurdwanowie mogłaby kończyć. Zero poszanowania i kierowców i pasażerów. Na NBP zanim przekierowano tam 163 było bardzo ciasno. Mając 503 nie mogłem iść spokojnie na PKR bo co chwila trzeba było przestawiać autobus gdyż się nie mieściliśmy....
Osiedle Kurdwanów też dla mnie byłoby dobrą pętlą czy chociażby Zajezdnia Wola Duchacka, ale nie przepełnione NBP. Widać że w tym ZTP to mało kto tam myśli

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

: 27 wrz 2022, 17:03
autor: damian_krk2
Scania_9640 pisze: 27 wrz 2022, 17:00 Osiedle Kurdwanów też dla mnie byłoby dobrą pętlą czy chociażby Zajezdnia Wola Duchacka, ale nie przepełnione NBP. Widać że w tym ZTP to mało kto tam myśli
Albo poprowadzić 244 do Podgórza SKA. Pętla się obecnie marnuje, a myślę że mimo długości byłaby to dobra alternatywa.