Strona 23 z 23

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 21 wrz 2022, 22:48
autor: Kaszmir
Na TŁ jedną z kolejnych koncepcji była linia Czerwone Maki - Lubostroń - Kobierzyńska - TŁ - Łagiewniki. Strzelam, że numer np. "146". Nie jestem jednak pewny, czy są to aktualne plany.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 21 wrz 2022, 22:56
autor: Parówczak
To by była dobra linia. Tym bardziej po remoncie ulicy Czerwone Maki. Zniknął wąski łuk przy zakręcie w Lubostroń. Przydałby się autobus też na Przyzby, Zdunów, Podhalańskiej itd
suchy pisze: 21 wrz 2022, 22:03 Ale jak, jeśli większość tego obszaru to są ciasne uliczki między domami jednorodzinnymi, na których z ledwością mijają się dwa auta osobowe?
Część ulic musiałoby stać się jednokierunkowe. Popatrz sobie na trasy linii 102, 204 czy 252 z Gdyni. Jeżdżą po uliczkach po których po Krakowie nigdy by nie puszczono autobusu.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 8:25
autor: yosujiro
Kaszmir pisze:Strzelam, że numer np. "146".
Ja bym dał 126, bo teraz jest dziura między 106 i 136 Obrazek

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 9:04
autor: Kaszmir
"126" swojego czasu rezerwowano dla hipotetycznej linii z Mydlnik przez Zakliki ;) Pewnie nawiązanie do dawnego mydlnickiego "126".

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 10:12
autor: judash
Kto wie czy historyczne "126" nie stanie się teraźniejszym? :D.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 16:48
autor: naruszewicz
suchy pisze: 21 wrz 2022, 22:03 Ale jak, jeśli większość tego obszaru to są ciasne uliczki między domami jednorodzinnymi, na których z ledwością mijają się dwa auta osobowe?
Wiem, w komunikacie była też mowa o przejazdach technicznych, więc kto wie gdzie próbowano wjechać?

Zawsze można spróbować podejść do tematu całościowo i wprowadzić jeden kierunek na części ulic i zrobić pętlę uliczną.

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 17:27
autor: Mr. Passenger
Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 22 wrz 2022, 21:54
autor: suchy
Mr. Passenger pisze: 22 wrz 2022, 17:27 Szkoda, że podczas budowy TŁ nie dociągnięto ulicy 8. Pułku Ułanów do skrzyżowania z Podhalańską i Pszczelną, zwłaszcza że to dystans niecałych 500 metrów. Można by było wtedy spróbować puścić potencjalne "146" od Kobierzyńskiej przez Przyzby, Zalesie, 8PU i TŁ do Łagiewnik. Jest tam trochę wąsko, ale myślę, że Autosan zmieściłby się bez problemu (jeśli tylko udałoby się jakiegoś wygospodarować na ten cel).
Nie bardzo mogli dociągnąć, bo 8 Pułku Ułanów nie jest jeszcze nawet zaprojektowana, a w ramach TŁ znalazło się jedynie samo skrzyżowanie (żeby potem nie trzeba było wszystkiego rozwalać podczas budowy 8PU).

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 24 wrz 2022, 17:55
autor: suchy
Z kolejnych kwiatków dotyczących koordynacji - dzisiaj zauważyłem, jak beznadziejnie ułożone są rozkłady weekendowe na ciągu kurdwanowskim (w środku dnia, gdy 50tka kursuje co 10min). Mianowicie z Kabla w stronę Kurdwanowa mamy takt 2/8/2/8 - czyli 2 linie jadą prawie zderzak w zderzak, po czym mamy dziurę.

Dodatkowo warto wspomnieć, że 11tka z Płaszowa na Maki jedzie 2 minuty przed kursami 50 SKRÓCONEJ do Kurdwanowa. Więc jeśli skróconą 50tką jadą jacyś pasażerowie, którzy po opuszczeniu wagonu na Kurdwanowie chcieliby jechać dalej w kierunku Zakopianki - to w praktyce muszą stracić 10 minut czekając na kolejną wydłużoną 50tkę (no bo 11tka przecież pojechała tuż przed nimi, a 10tka w stronę Pleszowa też odjeżdża z Kurdwanowa kilka minut przed przyjazdem skróconej 50tki). :evil:

W przypadku drugiej "pary" linii można powiedzieć, że jest akurat ustawione ok - 24 też co prawda jedzie 2min przed 50tką, ale dzięki temu ewentualni pasażerowie z Wielickiej mogą po wyjściu z 24 za dosłownie chwilę się przesiąść i jechać dalej w stronę Zakopiańskiej.

Na samej TŁ również są skopane rozkłady weekendowe poranne i wieczorne (gdy 50tka jeździ co 20min wszystkimi kursami do Borku) - mamy 3 linie z Kurdwanowa w stronę Zakopiańskiej w odstępie 5 minut (10tka => za 2min 50tka => za 3min 11tka), po czym 15 minutową dziurę. A gdy 11tka znika wieczorem po 21:00, dziura zwiększa się aż do 18 minut (czyli mamy takt 2/18). :|

W przeciwną stronę jest może odrobinkę lepiej (choć też szału nie ma) - takt 2/7/11. Ale gdy wieczorem znika 11tka, to robi się już 5/15.

Wiem, że ciężko jest zgrać linie jadące z różnych stron, no ale jak my chcemy zachęcić pasażerów do podróżowania KM, jeśli w najgorszym przypadku każemy im czekać 15-18 minut na tramwaj, żeby mogli podjechać np. kilka przystanków (i to w dodatku na trasie, gdzie - jak na razie - NIE MA innej alternatywy, choćby w postaci autobusu)?

Re: Układ linii w rejonie Trasy Łagiewnickiej

: 24 wrz 2022, 21:19
autor: Kowalik
A jak generalnie wygląda frekwencja w 11. Bo ja widując ją na Nowosądeckiej to jeszcze nie widziałem zapełnienia większego niż 15-30 osób.. Może akurat w takich niefortunnych porach ją obserwowałem.