Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk.Tramwajolog14 pisze: ↑25 gru 2022, 21:10 Kolejne tory tramwajowe w Warszawie zostały zazielenione. Tym razem rozchodnikiem pokryto tory w centrum stolicy
https://warszawa.naszemiasto.pl/kolejne ... c1-9144065
Przydałoby się takie coś robić też w Krakowie. Nie rozumiem po co robi się torowiska w kamieniach, zamiast w zieleni.
Warszawa
Re: Warszawa
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Warszawa
To dlaczego oddane dopiero co torowiska (Ujastek, Kocmyrzowska, Bieńczycka) nie są zielone?Jaky pisze: Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk.
Re: Warszawa
To są remonty, a nie przebudowy. Wątpię, czy remontem można zmienić taki parametr układu torowego. Ptaszyckiego, które było bieda-przebudową, uwzględnia (na odcinku) zielone torowisko.
Re: Warszawa
Najprawdopodobniej nie można Bo to jest zupełnie inna technologia wykonania i takie torowisko mogłoby mieć inne oddziaływanie na otoczenie. A więc pewnie byłoby traktowane jako przebudowa - a to oznacza standardowe procedury budowlane ciągnące się miesiącami.
Re: Warszawa
Ale z tego co zrozumiałem, to Warszawa nie zmieniała technologii wykonania torowiska. Na istniejący tłuczeń położono warstwę magazynującą wodę, na niej podłoże do uprawy roślin i tyle. Tym sposobem powinno się zdecydowanie poprawić wygląd krakowskich torowisk, między innymi w ulichach takich jak:
- Mogilska i Aleja JP2: od wiaduktu kolejowego po Plac Centralny jest ~5km kamieni
- Aleja Pokoju: ~5km
- Bieńczycka, Andersa, Kocmyrzowska - następne kilometry kamieni
- Wielicka wraz z ciągami na Bieżanów i Kurdwanów: pewnie z 10 km torowisk z tłuczniem
- Zakopiańska, Brożka, Kapelanka itd.
Jest jednak jedno oczywiste "ale": kamienia nie trzeba utrzymywać, sam sobie leży. A jak wiemy w Krakowie utrzymanie czegokolwiek (poza infrą samochodową) nie istnieje. Więc nie ma się co spodziewać szerszej akcji zielonych torowisk.
- Mogilska i Aleja JP2: od wiaduktu kolejowego po Plac Centralny jest ~5km kamieni
- Aleja Pokoju: ~5km
- Bieńczycka, Andersa, Kocmyrzowska - następne kilometry kamieni
- Wielicka wraz z ciągami na Bieżanów i Kurdwanów: pewnie z 10 km torowisk z tłuczniem
- Zakopiańska, Brożka, Kapelanka itd.
Jest jednak jedno oczywiste "ale": kamienia nie trzeba utrzymywać, sam sobie leży. A jak wiemy w Krakowie utrzymanie czegokolwiek (poza infrą samochodową) nie istnieje. Więc nie ma się co spodziewać szerszej akcji zielonych torowisk.
Re: Warszawa
Wrzucam dla odnotowania. Czy ktoś z Was wiedział o takim wydarzeniu?
W lutym:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... toh8j8HU-g
Zaś w marcu na Ukrainie:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77665.html
W lutym:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... toh8j8HU-g
Zaś w marcu na Ukrainie:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77665.html
Re: Warszawa
To i tak będzie powiew "świeżości i nowoczesności" w transporcie tramwajowym w tym mieście. Tamtejszy tabor tramwajowy, a raczej jego stan, wołał o pomstę do nieba jeszcze na długo przed wojną. Nie wspominając o stanie torowisk.
Re: Warszawa
"Szukamy innych metod zazieleniania torów niż te, które już stosujemy"
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ka-6956679
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ka-6956679
Poletka doświadczalne, na których testowane są różne gatunki roślin, pojawiły się w alei Zielenieckiej. Tramwajarze chcą sprawdzić, które z nich sprawdzą się na zielonych torowiskach.
Re: Warszawa
W Warszawie też planują pójście w nowoczesny system biletowy.
Wejdziesz do autobusu, a system sam wszystko ogarnie. Inne miasta będą zazdrościć Warszawie
https://spidersweb.pl/2023/10/warszawa- ... lucja.html
Wejdziesz do autobusu, a system sam wszystko ogarnie. Inne miasta będą zazdrościć Warszawie
https://spidersweb.pl/2023/10/warszawa- ... lucja.html
Według założeń nowy biletowy system przestanie wymagać od pasażera kasowania biletów czy skanowania kodów QR. W praktyce jest to niewygodne, bo co z tego, że korzystamy z telefonu, jeśli nadal musimy zachowywać się tak, jak po wejściu do autobusu czy tramwaju 30 lat temu – czyli skasować wejściówkę.
Nie trzeba będzie też fatygować się do kasownika, by zaznaczyć, że wychodzi się z pojazdu. System sam to wszystko ogarnie, a na koniec dnia rozliczy. Miasto podaje przykład – jeżeli w ciągu dnia np. cztery razy skorzystamy z biletu jednorazowego, to system podsumowując nasze podróże rozliczy nas kasując za bilet dobowy.
Re: Warszawa
Krakowska firma będzie budować Szybki Tramwaj w .. Warszawie:
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html
Źródło:– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z powierzonego nam zadania. Doskonale wiemy, jak istotny i wyczekiwany jest to projekt dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji możliwy będzie dojazd tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją zbudowany zostanie podziemny przystanek tramwajowy dla pasażerów, z którego będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Będzie to bardzo duże ułatwienie dla mieszkańców Warszawy i przyjezdnych do stolicy – mówi Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE.
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html
-
- Ekspert
- Posty: 1847
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Warszawa
ZUE to nic dobrego nie wróżę..kucyk pisze: ↑20 lut 2024, 16:13 Krakowska firma będzie budować Szybki Tramwaj w .. Warszawie:
Źródło:
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html
Re: Warszawa
Z tego co wiem od znajomego z Warszawy to nie pierwszy raz ZUE robi torowiska w Warszawie i niezbyt narzekali na jakość. Do tego te torowiska które robili były oddawane w terminie. Słabo wróżysz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość