Strona 3 z 3

Re: Warszawa

: 25 gru 2022, 22:59
autor: Jaky
Tramwajolog14 pisze: 25 gru 2022, 21:10 Kolejne tory tramwajowe w Warszawie zostały zazielenione. Tym razem rozchodnikiem pokryto tory w centrum stolicy
https://warszawa.naszemiasto.pl/kolejne ... c1-9144065

Przydałoby się takie coś robić też w Krakowie. Nie rozumiem po co robi się torowiska w kamieniach, zamiast w zieleni.
Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk. ;)

Re: Warszawa

: 25 gru 2022, 23:45
autor: Tramwajolog14

Jaky pisze: Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk. ;)
To dlaczego oddane dopiero co torowiska (Ujastek, Kocmyrzowska, Bieńczycka) nie są zielone?

Re: Warszawa

: 26 gru 2022, 0:11
autor: tomta1
To są remonty, a nie przebudowy. Wątpię, czy remontem można zmienić taki parametr układu torowego. Ptaszyckiego, które było bieda-przebudową, uwzględnia (na odcinku) zielone torowisko.

Re: Warszawa

: 26 gru 2022, 10:34
autor: Jaky
tomta1 pisze: 26 gru 2022, 0:11 To są remonty, a nie przebudowy. Wątpię, czy remontem można zmienić taki parametr układu torowego. Ptaszyckiego, które było bieda-przebudową, uwzględnia (na odcinku) zielone torowisko.
Najprawdopodobniej nie można :) Bo to jest zupełnie inna technologia wykonania i takie torowisko mogłoby mieć inne oddziaływanie na otoczenie. A więc pewnie byłoby traktowane jako przebudowa - a to oznacza standardowe procedury budowlane ciągnące się miesiącami.

Re: Warszawa

: 27 gru 2022, 12:41
autor: fysztof
Ale z tego co zrozumiałem, to Warszawa nie zmieniała technologii wykonania torowiska. Na istniejący tłuczeń położono warstwę magazynującą wodę, na niej podłoże do uprawy roślin i tyle. Tym sposobem powinno się zdecydowanie poprawić wygląd krakowskich torowisk, między innymi w ulichach takich jak:
- Mogilska i Aleja JP2: od wiaduktu kolejowego po Plac Centralny jest ~5km kamieni
- Aleja Pokoju: ~5km
- Bieńczycka, Andersa, Kocmyrzowska - następne kilometry kamieni
- Wielicka wraz z ciągami na Bieżanów i Kurdwanów: pewnie z 10 km torowisk z tłuczniem
- Zakopiańska, Brożka, Kapelanka itd.
Jest jednak jedno oczywiste "ale": kamienia nie trzeba utrzymywać, sam sobie leży. A jak wiemy w Krakowie utrzymanie czegokolwiek (poza infrą samochodową) nie istnieje. Więc nie ma się co spodziewać szerszej akcji zielonych torowisk.

Re: Warszawa

: 29 mar 2023, 21:20
autor: kucyk
Wrzucam dla odnotowania. Czy ktoś z Was wiedział o takim wydarzeniu?

W lutym:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... toh8j8HU-g

Zaś w marcu na Ukrainie:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77665.html

Re: Warszawa

: 05 kwie 2023, 1:36
autor: tomek_m
To i tak będzie powiew "świeżości i nowoczesności" w transporcie tramwajowym w tym mieście. Tamtejszy tabor tramwajowy, a raczej jego stan, wołał o pomstę do nieba jeszcze na długo przed wojną. Nie wspominając o stanie torowisk.

Re: Warszawa

: 21 kwie 2023, 13:08
autor: Kaszmir
"Szukamy innych metod zazieleniania torów niż te, które już stosujemy"
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ka-6956679
Poletka doświadczalne, na których testowane są różne gatunki roślin, pojawiły się w alei Zielenieckiej. Tramwajarze chcą sprawdzić, które z nich sprawdzą się na zielonych torowiskach.

Re: Warszawa

: 31 paź 2023, 15:39
autor: Kaszmir
W Warszawie też planują pójście w nowoczesny system biletowy.

Wejdziesz do autobusu, a system sam wszystko ogarnie. Inne miasta będą zazdrościć Warszawie
https://spidersweb.pl/2023/10/warszawa- ... lucja.html
Według założeń nowy biletowy system przestanie wymagać od pasażera kasowania biletów czy skanowania kodów QR. W praktyce jest to niewygodne, bo co z tego, że korzystamy z telefonu, jeśli nadal musimy zachowywać się tak, jak po wejściu do autobusu czy tramwaju 30 lat temu – czyli skasować wejściówkę.

Nie trzeba będzie też fatygować się do kasownika, by zaznaczyć, że wychodzi się z pojazdu. System sam to wszystko ogarnie, a na koniec dnia rozliczy. Miasto podaje przykład – jeżeli w ciągu dnia np. cztery razy skorzystamy z biletu jednorazowego, to system podsumowując nasze podróże rozliczy nas kasując za bilet dobowy.

Re: Warszawa

: 20 lut 2024, 16:13
autor: kucyk
Krakowska firma będzie budować Szybki Tramwaj w .. Warszawie:
– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z powierzonego nam zadania. Doskonale wiemy, jak istotny i wyczekiwany jest to projekt dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji możliwy będzie dojazd tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją zbudowany zostanie podziemny przystanek tramwajowy dla pasażerów, z którego będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Będzie to bardzo duże ułatwienie dla mieszkańców Warszawy i przyjezdnych do stolicy – mówi Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE.
Źródło:

https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html

Re: Warszawa

: 20 lut 2024, 16:28
autor: Scania_9640
kucyk pisze: 20 lut 2024, 16:13 Krakowska firma będzie budować Szybki Tramwaj w .. Warszawie:



Źródło:

https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html
ZUE to nic dobrego nie wróżę..

Re: Warszawa

: 21 lut 2024, 13:08
autor: Kuciak
Scania_9640 pisze: 20 lut 2024, 16:28 ZUE to nic dobrego nie wróżę..
Z tego co wiem od znajomego z Warszawy to nie pierwszy raz ZUE robi torowiska w Warszawie i niezbyt narzekali na jakość. Do tego te torowiska które robili były oddawane w terminie. Słabo wróżysz ;)