Strona 3 z 3
Re: Warszawa
: 25 gru 2022, 22:59
autor: Jaky
Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk.
Re: Warszawa
: 25 gru 2022, 23:45
autor: Tramwajolog14
Jaky pisze:
Chwileczkę, spora część nowobudowanych torowisk w Krakowie będzie "zielona". Poza tym, nie wiem jak teraz, ale do niedawna to Kraków był przed Warszawą pod względem długości zielonych torowisk.
To dlaczego oddane dopiero co torowiska (Ujastek, Kocmyrzowska, Bieńczycka) nie są zielone?
Re: Warszawa
: 26 gru 2022, 0:11
autor: tomta1
To są remonty, a nie przebudowy. Wątpię, czy remontem można zmienić taki parametr układu torowego. Ptaszyckiego, które było bieda-przebudową, uwzględnia (na odcinku) zielone torowisko.
Re: Warszawa
: 26 gru 2022, 10:34
autor: Jaky
tomta1 pisze: ↑26 gru 2022, 0:11
To są remonty, a nie przebudowy. Wątpię, czy remontem można zmienić taki parametr układu torowego. Ptaszyckiego, które było bieda-przebudową, uwzględnia (na odcinku) zielone torowisko.
Najprawdopodobniej nie można
Bo to jest zupełnie inna technologia wykonania i takie torowisko mogłoby mieć inne oddziaływanie na otoczenie. A więc pewnie byłoby traktowane jako przebudowa - a to oznacza standardowe procedury budowlane ciągnące się miesiącami.
Re: Warszawa
: 27 gru 2022, 12:41
autor: fysztof
Ale z tego co zrozumiałem, to Warszawa nie zmieniała technologii wykonania torowiska. Na istniejący tłuczeń położono warstwę magazynującą wodę, na niej podłoże do uprawy roślin i tyle. Tym sposobem powinno się zdecydowanie poprawić wygląd krakowskich torowisk, między innymi w ulichach takich jak:
- Mogilska i Aleja JP2: od wiaduktu kolejowego po Plac Centralny jest ~5km kamieni
- Aleja Pokoju: ~5km
- Bieńczycka, Andersa, Kocmyrzowska - następne kilometry kamieni
- Wielicka wraz z ciągami na Bieżanów i Kurdwanów: pewnie z 10 km torowisk z tłuczniem
- Zakopiańska, Brożka, Kapelanka itd.
Jest jednak jedno oczywiste "ale": kamienia nie trzeba utrzymywać, sam sobie leży. A jak wiemy w Krakowie utrzymanie czegokolwiek (poza infrą samochodową) nie istnieje. Więc nie ma się co spodziewać szerszej akcji zielonych torowisk.
Re: Warszawa
: 29 mar 2023, 21:20
autor: kucyk
Re: Warszawa
: 05 kwie 2023, 1:36
autor: tomek_m
To i tak będzie powiew "świeżości i nowoczesności" w transporcie tramwajowym w tym mieście. Tamtejszy tabor tramwajowy, a raczej jego stan, wołał o pomstę do nieba jeszcze na długo przed wojną. Nie wspominając o stanie torowisk.
Re: Warszawa
: 21 kwie 2023, 13:08
autor: Kaszmir
"Szukamy innych metod zazieleniania torów niż te, które już stosujemy"
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ka-6956679 Poletka doświadczalne, na których testowane są różne gatunki roślin, pojawiły się w alei Zielenieckiej. Tramwajarze chcą sprawdzić, które z nich sprawdzą się na zielonych torowiskach.
Re: Warszawa
: 31 paź 2023, 15:39
autor: Kaszmir
W Warszawie też planują pójście w nowoczesny system biletowy.
Wejdziesz do autobusu, a system sam wszystko ogarnie. Inne miasta będą zazdrościć Warszawie
https://spidersweb.pl/2023/10/warszawa- ... lucja.html Według założeń nowy biletowy system przestanie wymagać od pasażera kasowania biletów czy skanowania kodów QR. W praktyce jest to niewygodne, bo co z tego, że korzystamy z telefonu, jeśli nadal musimy zachowywać się tak, jak po wejściu do autobusu czy tramwaju 30 lat temu – czyli skasować wejściówkę.
Nie trzeba będzie też fatygować się do kasownika, by zaznaczyć, że wychodzi się z pojazdu. System sam to wszystko ogarnie, a na koniec dnia rozliczy. Miasto podaje przykład – jeżeli w ciągu dnia np. cztery razy skorzystamy z biletu jednorazowego, to system podsumowując nasze podróże rozliczy nas kasując za bilet dobowy.
Re: Warszawa
: 20 lut 2024, 16:13
autor: kucyk
Krakowska firma będzie budować Szybki Tramwaj w .. Warszawie:
– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z powierzonego nam zadania. Doskonale wiemy, jak istotny i wyczekiwany jest to projekt dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji możliwy będzie dojazd tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją zbudowany zostanie podziemny przystanek tramwajowy dla pasażerów, z którego będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Będzie to bardzo duże ułatwienie dla mieszkańców Warszawy i przyjezdnych do stolicy – mówi Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE.
Źródło:
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 55280.html
Re: Warszawa
: 20 lut 2024, 16:28
autor: Scania_9640
ZUE to nic dobrego nie wróżę..
Re: Warszawa
: 21 lut 2024, 13:08
autor: Kuciak
Scania_9640 pisze: ↑20 lut 2024, 16:28
ZUE to nic dobrego nie wróżę..
Z tego co wiem od znajomego z Warszawy to nie pierwszy raz ZUE robi torowiska w Warszawie i niezbyt narzekali na jakość. Do tego te torowiska które robili były oddawane w terminie. Słabo wróżysz