Budżet obywatelski 2022
: 26 kwie 2022, 9:25
Z racji faktu, iż ZDMK sobie ewidentnie nie radzi z ogarnianiem inwestycji jaką jest KST IV (Meissnera - Młyńska), jak również szeroko pojętą "współpracą w grupie" (np. wprowadzaniem do projektu zmian, o których wspominał prezydent Kulig), postanowiliśmy zgłosić do ogólnomiejskiego Budżetu Obywatelskiego szkolenia dla kadry zarządzającej tą jednostką
---
Tytuł projektu: Żyjemy w XXI wieku! Usługa doradcza dla ZDMK!
Usługa doradcza dla kadry zarządzającej Zarządu Dróg Miasta Krakowa, mająca na celu przekazanie obecnej wiedzy na temat projektowania przestrzeni miejskiej. Szkolenia w formie zdalnej (online) dostępne również dla ogółu Krakowian.
Ponad 7 mld pln tylko w 2022 roku - tyle wynosi budżet miasta Krakowa, Spora jego część przeznaczona jest na realizację nowych inwestycji miejskich, które w swoich założeniach powinny poprawiać komfort życia jego mieszkańców oraz jakość przestrzeni miejskiej. Czy jednak inwestycje te realizowane są w sposób odpowiadający obecnym standardom? Czy osoby odpowiedzialne za wydatkowanie nierzadko setek milionów złotych posiadają wiedzę na temat obecnych trendów projektowania miasta oraz... wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów?
[...]
Trudno oczywiście zarzucić komukolwiek złą wolę, czy też chęć realizacji ponad miliardowej inwestycji w sposób "byle szybciej, aby skończyć". Zasadnym jest więc pytanie, czy osoby odpowiadają za realizację tego typu inwestycji (jak i oczywiście wielu innych), wykazując (jak wynika z PRowych sloganów) najszczerszą chęć jej sprawnej realizacji, posiadają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania projektami, urbanistyki, architektury, uzgodnień, a także, czy są w ogóle zaznajomione z tym, jak tego typu inwestycje są obecnie (w XXI wieku) projektowane i realizowane w wielu innych miastach.
[...]
W ramach projektu przewidziane jest:
(1) realizacja szkoleń dla kadry zarządzającej ZDMK z zakresu:
/a/ aktualnych trendów dot. architektury i urbanistyki - min. 7h;
/b/ obowiązujących aktualnie na terenie miasta Krakowa tzw. polityk miejskich i zarządzeń PMK - min. 7h;
/c/ polityki transportowej realizowanej przez "zachodnie" miasta UE - min. 7h;
/d/ kosztorysowania - min. 3,5h;
/e/ zmian klimatycznych zachodzących na terenie planety - min. 7h;
/f/ zarządzania projektami, w tym współpracy w grupie - min. 10,5h;
Łącznie min. 42h szkolenia (6 dni), rozłożone w czasie np. po 1 dzień / tydzień przez okres ok. 1,5 miesiąca
(2) Dwa wyjazdy studyjne dla min. 6 osób każdy (dyrektorzy / kierownicy ZDMK, w tym dyrektor jednostki) do miasta zachodniej Europy, w celu zobaczenia "na żywo" realizacji dobrych praktyk w zakresie inwestycji infrastrukturalnych.
---
Zachęcam do trzymania kciuków, aby tego nie "uwalili" Mamy nadzieję, że jeśli dyr. Hanczakowski, Rapciak itd. ruszą się w końcu zza swoich biurek i zobaczą, jak projektuje się tego typu inwestycje w innych miastach,to może z projektu KST IV zostanie jeszcze coś fajnego
---
Tytuł projektu: Żyjemy w XXI wieku! Usługa doradcza dla ZDMK!
Usługa doradcza dla kadry zarządzającej Zarządu Dróg Miasta Krakowa, mająca na celu przekazanie obecnej wiedzy na temat projektowania przestrzeni miejskiej. Szkolenia w formie zdalnej (online) dostępne również dla ogółu Krakowian.
Ponad 7 mld pln tylko w 2022 roku - tyle wynosi budżet miasta Krakowa, Spora jego część przeznaczona jest na realizację nowych inwestycji miejskich, które w swoich założeniach powinny poprawiać komfort życia jego mieszkańców oraz jakość przestrzeni miejskiej. Czy jednak inwestycje te realizowane są w sposób odpowiadający obecnym standardom? Czy osoby odpowiedzialne za wydatkowanie nierzadko setek milionów złotych posiadają wiedzę na temat obecnych trendów projektowania miasta oraz... wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów?
[...]
Trudno oczywiście zarzucić komukolwiek złą wolę, czy też chęć realizacji ponad miliardowej inwestycji w sposób "byle szybciej, aby skończyć". Zasadnym jest więc pytanie, czy osoby odpowiadają za realizację tego typu inwestycji (jak i oczywiście wielu innych), wykazując (jak wynika z PRowych sloganów) najszczerszą chęć jej sprawnej realizacji, posiadają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania projektami, urbanistyki, architektury, uzgodnień, a także, czy są w ogóle zaznajomione z tym, jak tego typu inwestycje są obecnie (w XXI wieku) projektowane i realizowane w wielu innych miastach.
[...]
W ramach projektu przewidziane jest:
(1) realizacja szkoleń dla kadry zarządzającej ZDMK z zakresu:
/a/ aktualnych trendów dot. architektury i urbanistyki - min. 7h;
/b/ obowiązujących aktualnie na terenie miasta Krakowa tzw. polityk miejskich i zarządzeń PMK - min. 7h;
/c/ polityki transportowej realizowanej przez "zachodnie" miasta UE - min. 7h;
/d/ kosztorysowania - min. 3,5h;
/e/ zmian klimatycznych zachodzących na terenie planety - min. 7h;
/f/ zarządzania projektami, w tym współpracy w grupie - min. 10,5h;
Łącznie min. 42h szkolenia (6 dni), rozłożone w czasie np. po 1 dzień / tydzień przez okres ok. 1,5 miesiąca
(2) Dwa wyjazdy studyjne dla min. 6 osób każdy (dyrektorzy / kierownicy ZDMK, w tym dyrektor jednostki) do miasta zachodniej Europy, w celu zobaczenia "na żywo" realizacji dobrych praktyk w zakresie inwestycji infrastrukturalnych.
---
Zachęcam do trzymania kciuków, aby tego nie "uwalili" Mamy nadzieję, że jeśli dyr. Hanczakowski, Rapciak itd. ruszą się w końcu zza swoich biurek i zobaczą, jak projektuje się tego typu inwestycje w innych miastach,to może z projektu KST IV zostanie jeszcze coś fajnego