Solaris Urbino 12 IV Electric
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Solaris Urbino 12 IV Electric
Solaris Urbino 12 IV Electric
Dane techniczne
Klasa: MAXI, niskopodłogowy, elektryczny
Długość: 12000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3300 mm
Masa całkowita: 19000 kg
Liczba miejsc siedzących: 28
Liczba miejsc stojących: 52
Układ drzwi: 2-2-2 (pneumatyczne, otwierane do wewnątrz - pierwsze drzwi lub na zewnątrz - drugie i trzecie drzwi)
Silnik elektryczny: Vossloh Kiepe, asynchroniczny
Moc silnika elektrycznego: 160 kW
Baterie: Solaris High Energy, Li-Ion 160 kWh
System ładowania baterii: złącze plug-in, pantograf
Zawieszenie: ECAS, przyklęk prawej strony o około 70 mm, podnoszenie o około 60 mm
Koła: 275/70 R 22,5 (przód solo, tył bliźniak)
Prędkość maksymalna: 72 km/h
Numery taborowe
30x Zajezdnia Wola Duchacka [DE607-DE636]
Zapraszam do dyskusji
Dane techniczne
Klasa: MAXI, niskopodłogowy, elektryczny
Długość: 12000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3300 mm
Masa całkowita: 19000 kg
Liczba miejsc siedzących: 28
Liczba miejsc stojących: 52
Układ drzwi: 2-2-2 (pneumatyczne, otwierane do wewnątrz - pierwsze drzwi lub na zewnątrz - drugie i trzecie drzwi)
Silnik elektryczny: Vossloh Kiepe, asynchroniczny
Moc silnika elektrycznego: 160 kW
Baterie: Solaris High Energy, Li-Ion 160 kWh
System ładowania baterii: złącze plug-in, pantograf
Zawieszenie: ECAS, przyklęk prawej strony o około 70 mm, podnoszenie o około 60 mm
Koła: 275/70 R 22,5 (przód solo, tył bliźniak)
Prędkość maksymalna: 72 km/h
Numery taborowe
30x Zajezdnia Wola Duchacka [DE607-DE636]
Zapraszam do dyskusji
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Wczoraj oficjalnie powitaliśmy 13 nowych SU12IV Electric.
Otrzymały numery taborowe w przedziale od DE624 do DE637.
Otrzymały numery taborowe w przedziale od DE624 do DE637.
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Z tego co zostało mi powiedziane, ładowarka na Podwawelskim nie obsłuży tylu linii i w efekcie elektryki na "300" co kółko-dwa zjeżdżają na zajezdnię i są wymieniane. Wiadomość z zaufanego źródła lecz niesprawdzona.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
No to jak tak strasznie chcą, żeby tam elektryk jeździł to niech mu trasę wydłużą na zajezdnię, przecież to bez sensu żeby jeździć i co chwilę wozy wymieniać. Albo wrócić do C2, a wybrać inną linię, która ma na końcówce ładowarkę.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Dokładnie tak podejrzewałem, linia 300 nie jest odpowiednia na elektryki. Powinni zamienić na inną lub dobudować ładowarki np. na lotnisku.
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Tak, w związku z tym wchodzą na 300 inne brygady, aby był czas na wymianę elektryków. W tygodniu jest jedna brygada z linii 310.
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Na pewno lotnisko się nie zgodzi na ładowarki. Musi być druga na Podwawelskim. 310 w powszedni robi łącznie 3 kółka na 300. W sobotę trzy różne zjazdy do zajezdni Salwatora robią po kółku 300. Co około 5 godzin jedno.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Jako zwolennik zeroemisyjnych pojazdów powiem krótko: masakra.
Za chwilę (a może już teraz) nie będzie linii gdzie dałoby się wysyłać elektryczne autobusy, bo zwiększono ilość autobusów o 20 (a w sumie w tym roku zwiększy się o 42 w tym roku), a na mieście tyle samo ładowarek ile było
Jeśli MPK nie zacznie zamawiać pojazdów z większymi bateriami to cała zabawa nie ma sensu.
Za chwilę (a może już teraz) nie będzie linii gdzie dałoby się wysyłać elektryczne autobusy, bo zwiększono ilość autobusów o 20 (a w sumie w tym roku zwiększy się o 42 w tym roku), a na mieście tyle samo ładowarek ile było
Jeśli MPK nie zacznie zamawiać pojazdów z większymi bateriami to cała zabawa nie ma sensu.
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
One mają większe baterie...pasazer_mobilisu pisze: ↑08 lip 2023, 20:07 Jeśli MPK nie zacznie zamawiać pojazdów z większymi bateriami to cała zabawa nie ma sensu.
-
- Miłośnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Już tak nie dramatyzujmy, 300 ma wystarczająco dużo czasu na przejazd techniczny (tak samo można narzekać na 144, że jeździ się ładować na Nowy Bieżanów Południe) żadne kursy nie przepadają, a przecież nowe ładowarki już stawiają na Piaskach Nowych i na Kurdwanowie i zapewne tam będą kierowane elektrykipasazer_mobilisu pisze: ↑08 lip 2023, 20:07 Jako zwolennik zeroemisyjnych pojazdów powiem krótko: masakra.
Za chwilę (a może już teraz) nie będzie linii gdzie dałoby się wysyłać elektryczne autobusy, bo zwiększono ilość autobusów o 20 (a w sumie w tym roku zwiększy się o 42 w tym roku), a na mieście tyle samo ładowarek ile było
Jeśli MPK nie zacznie zamawiać pojazdów z większymi bateriami to cała zabawa nie ma sensu.
Pozdrawiam Marcin
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Właśnie powinno się to krytykować, zresztą wspomniane przejazdy "144" do N. Bieżanowa wiele osób tak samo punktowało, i słusznie. Takie przejazdy kosztują, a że MPK ma płacone z pieniędzy miejskich, to oznacza że wszyscy za nie płacimy. I potem cena wzkm szybuje w górę, i tnie się coraz więcej kursów.tramwajowy pisze: ↑08 lip 2023, 20:18Już tak nie dramatyzujmy, 300 ma wystarczająco dużo czasu na przejazd techniczny (tak samo można narzekać na 144, ze jeździ się ładować na Nowy Bieżanów Południe) żadne kursy nie przepadają, a przecież nowe ładowarki już stawiają na Piaskach Nowych i na Kurdwanowie i zapewne tam będą kierowane elektryki
Cała ta sprawa z ładowarkami zaczyna mieć objawy typowego krakowskiego "niedasie". To jest niesamowite, że przybywa elektryków, a od kilku lat jest ciągły problem z liczbą ładowarek. Zresztą ładowarki na Piaskach czy Kurdwanowie nic nie pomogą w sprawie "300". Nie ma co ukrywać, wybór tej linii nie był merytoryczny, pewnie znów chciano się ładnie zaprezentować przed przyjezdnymi, kosztem racjonalności, gospodarności i praktyczności.
-
- Miłośnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
Ale to nie widzimisię MPK - jest ustawa o elektromobilnosci i muszą spełniać warunki, a jednocześnie chcą korzystać z dotacji rządowych więc kupują już teraz e-tabor, który gdzieś musi jeździć. Problem jest, że miasto nie chce się dokładać do budowy ładowarek i na to wychodzi, że taniej jest zapłacić za wzkm niż za ładowarkę. A kursy tnie się, bo ZTP nie umie sobie poradzić z zarządzaniem transportem w Krakowie wydziwiając i zniechęcając do siebie pasażerów - a największym cięciem będzie Twój pomysł czyli synchronizacja autobusów.Kaszmir pisze: ↑08 lip 2023, 20:23 Właśnie powinno się to krytykować, zresztą wspomniane przejazdy "144" do N. Bieżanowa wiele osób tak samo punktowało, i słusznie. Takie przejazdy kosztują, a że MPK ma płacone z pieniędzy miejskich, to oznacza że wszyscy za nie płacimy. I potem cena wzkm szybuje w górę, i tnie się coraz więcej kursów.
Pozdrawiam Marcin
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
A skąd ZTP ma wziąć dodatkowe pieniądze? To wina głównie miasta i Majchrowskiego, że mamy takie cięcia w wakacje.tramwajowy pisze: ↑08 lip 2023, 20:28 Ale to nie widzimisię MPK - jest ustawa o elektromobilnosci i muszą spełniać warunki, a jednocześnie chcą korzystać z dotacji rządowych więc kupują już teraz e-tabor, który gdzieś musi jeździć. Problem jest, że miasto nie chce się dokładać do budowy ładowarek i na to wychodzi, że taniej jest zapłacić za wzkm niż za ładowarkę. A kursy tnie się, bo ZTP nie umie sobie poradzić z zarządzaniem transportem w Krakowie wydziwiając i zniechęcając do siebie pasażerów - a największym cięciem będzie Twój pomysł czyli synchronizacja autobusów.
A linie na elektryki mogą być inne, lepiej rozplanowane bez konieczności marnowania kilometrów jak na 300 czy 144.
Głównie brygady szczytowe jak 151+191, 307,310,475
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Solaris Urbino 12 IV Electric
I niestety wciąż za małe, są przecież autobusy elektryczne robiące 200km i więcej.
O ładowarce na Kurdwanowie słyszę od dwóch lat, jeśli teraz faktycznie powstaje a nie jest w planach to ok.tramwajowy pisze: ↑08 lip 2023, 20:18 a przecież nowe ładowarki już stawiają na Piaskach Nowych i na Kurdwanowie i zapewne tam będą kierowane elektryki
Tak samo jak w okolicy 2017/2018 wciskano DE na "304" też to sensu nie miało, ale niech ludzie widzą
Dość krótkowzroczne myślenie. Może ładowarki powinno stawiać miasto (ZTP) a nie przewoźnik (MPK) tak by w przyszłości udostępnić je też dla prywatnych przewoźników?tramwajowy pisze: ↑08 lip 2023, 20:28 Problem jest, że miasto nie chce się dokładać do budowy ładowarek i na to wychodzi, że taniej jest zapłacić za wzkm niż za ładowarkę.
Mam dokładnie te same obawy i dziwię się że jeszcze ktoś wierzy w tłumaczenia dyrektora Franka.tramwajowy pisze: ↑08 lip 2023, 20:28 a największym cięciem będzie Twój pomysł czyli synchronizacja autobusów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości