tomta1 pisze: ↑19 lis 2022, 22:17
Zgadza się, niemniej będzie możliwość puszczenia bezkolizyjnie innych relacji. (...) Na szczęście projekt ma obejmować wykonanie analiz ruchu, które wykażą, które rozwiązanie jest lepsze pod kątem ruchowym i zapewne będzie to miało istotny — jeśli nie decydujący, poza aspektem finansowym — wpływ na wybór wariantu.
Dobrze, że będą analizy. Liczę na merytoryczną ocenę i odpowiednie decyzje na podstawie analiz:-)
A co do innych bezkolizyjnych relacji, to właśnie ja ich za bardzo nie widzę przy przeniesieniu torowiska.
W obecnym układzie (torowisko na Nowosądeckiej z boku):
a. Przy tramwajowej szczelinie w relacji Kabel <-> Nowosądecka może być bezkolizyjnie realizowany ruch samochodowy w obu kierunkach Kamieńskiego <-> Nowosądecka.
b. Przy tramwajowej szczelinie w nowej relacji Nowosądecka <-> Prokocim także będzie mógł być bezkolizyjnie realizowany ruch samochodowy w obu kierunkach Kamieńskiego <-> Nowosądecka.
Natomiast w układzie z torowiskiem przesuniętym na środek Nowosądeckiej, bezkolizyjny pozostanie tylko jeden kierunek, ten Kamieńskiego -> Nowosądecka. Przejazd w drugą stronę będzie już kolizyjny, więc będzie musiał być gdzieś uwzględniony. Dojdzie, owszem, możliwość puszczenia skrętu samochodów z Nowosądeckiej -> Prokocim, ale tylko w tym kierunku. Drugi, od Prokocimia na Nowosądecką, znowu będzie kolidował. I nic innego, co mogłoby się pojawić, nie widzę. Wydaje się więc, że układ sygnalizacji mogłoby to znacznie skomplikować.
No ale to tylko moje gdybanie - poczekajmy na analizy.
