18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
Rano BR741 był na 139, a teraz BR737 jest na 123.
Re: 18.05.2022
Chwilę temu na "9" był EU8N #HL 433 - rezerwa za uszkodzonego Lajkonika z Nowej Huty. Zaś na "49" #HL427 - za padniętego wiedeńca #HW142-542.
Re: 18.05.2022
Trwa obecnie zatrzymanie na Klimeckiego w obie strony.
Linie kierowane objazdem.
Na miejscu 4 straże i 3 pogotowia oraz policja
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Linie kierowane objazdem.
Na miejscu 4 straże i 3 pogotowia oraz policja
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: 18.05.2022
Do tego zatrzymanie przy Muzeum Lotnictwa>R.Mogilskie.
Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.
Przy Klimeckiego zderzyły się dwa tramwaje. Rannych jest 10 osób.
Re: 18.05.2022
Skład HZ207+HZ208 najechał na HY843. Wagon HZ207 jest zniszczony w takim stopniu, że prawie na pewno nie wróci już do ruchu. Mam nadzieję, że wszyscy ranni pasażerowie jak najszybciej powrócą do zdrowia, jednak kolizja wygląda bardzo nieciekawie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: 18.05.2022
Motorniczy niestety ciężko ranny
Zdjęcie: Ewa
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 335341652/
Zdjęcie: Ewa
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... 335341652/
Re: 18.05.2022
Dużo było słychać głosów że podobno hamulce mu odmówiły posłuszeństwa - na ile to prawda, nie wiem lecz jeżeli tak to troszkę źle to będzie wyglądać ze strony MPK, ostatnio dwa pożary wagonów, teraz hamulce...
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: 18.05.2022
Byłbym ostrożny z takimi stwierdzeniami mając na uwadze, że pojazdy szynowe, w tym przypadku tramwaje, posiadają co najmniej kilka różnych rodzajów hamulców.
Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45
Re: 18.05.2022 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
1. Stadler ma kamerę nagrywającą sytuację za wagonem, więc śledczy już wiedzą, czy motorniczy z 49 tuz przed uderzeniem miał otwarte oczy, czy leżał nieprzytomny na pulpicie. Tu już zapewne odpowiedź jest znana.impuls pisze: ↑19 maja 2022, 9:57 Na pewno specjaliści zbadają ten wypadek i orzekną co było przyczyną. Kilka szczegółów i własne hipotezy.
Tramwaj "49" miał krótki do pokonania przystanek na wydzielonym torowisku. Zatem motorniczy na pewno nie rozpędził tramwaju na maksa, ale mógł rozwinąć prędkość do 30-40km/h. W momencie uderzenia był już na przystanku dokładnie 30 metrów przed sygnalizatorem. Uderzenie spowodowało przesunięcie Stadlera o ok. 2 metry na przejście dla pieszych poza sygnalizator. Siła uderzenia musiała być spora patrząc na wygięcia. Tramwaj HZ207 wyleciał z szyn pierwszym wózkiem. Zatem to musiała być prędkość spora na pewno nie 10h, a bardziej 30h. Gdyby na przystanku nie było Stadlera taki tramwaj 30 metrów przed sygnalizatorem miałby trudności z wyhamowaniem. Dlaczego tramwaj będąc już na przystanku miał taką prędkość? Naturalną czynnością motorniczego jest, że w momencie zbliżania się do przystanku hamuje a już będąc na samym przystanku ma nogę na hamulcu. Zatem tu trzeba raczej wykluczyć gapiostwo, brak koncentracji czy zajmowanie się inną czynnością. Moim zdaniem w hipotezie jest albo nagłe pogorszenie stanu zdrowia motorniczego (np. zawał, udar) lub faktycznie niesprawność układu hamowania. Trochę to wygląda jakby drugi wagon 105Na napierał na pierwszy i nie wyłączyły się silniki trakcyjne.
2. W 105 Na jest kamera i można zobaczyć, czy w ogóle 49 obsłużyło przystanek na Zabłociu.
Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
Jeśli rzeczywiście coś się działo pytanie czemu nikt z pasażerów nie użył hamulca bezpieczeństwa?
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: 18.05.2022 [kolizja #HZ207+HZ208 z #HY843 na Klimeckiego]
Jeśliby doszło faktycznie do utarty przytomności, to tu się kłania pytanie na ile przed zdarzeniem doszło do tego stanu i od tego zależy czy była szansa na użycie hamulca bezpieczeństwa.Scania_9640 pisze: ↑22 maja 2022, 20:41 [...]
Przecież takiego wypadku nie da się przewidzieć, a moment uderzenia to ułamki sekund i nikt by nawet nie zdążył użyć hamulca bezpieczeństwa.
Jak dla mnie dywagowanie na ten temat tu nie ma sensu, gdyż śledczy już raczej mają odpowiedź z zapisów monitoringu.
Teraz tylko pozostaje czekać na raport z badania przyczyn, co może zając nawet kilka miesięcy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości