Przystanki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Przystanki

Post autor: judash » 15 lut 2022, 13:19

"Owiatowanie" przystanków trwa. Orłowskiego dla 160 i Spławy dla 110 w budowie.

tiross
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Przystanki

Post autor: tiross » 24 mar 2022, 14:38

Został wykonany peron przystanku "Zesławice Ogródki Działkowe" w kierunku Zesławic. Póki co tylko ułożona kostka. Do tej pory nie było w tym kierunku nawet słupka przystankowego.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Przystanki

Post autor: fysztof » 25 cze 2022, 15:57

Wygląda na to, że na przystanku tramwajowym "Bieżanowska" w stronę Kurdwanowa w miejsce wiaty autobusowej montowana jest druga tramwajowa. Czyżby powstawał przystanek podwójny? Jeśli tak, to świetnie!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 20 lip 2022, 14:42

Lista wiat które będą wymienione do końca roku. Źródło: profil fb ZTP
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 79QzpkFTpl

Obrazek

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Przystanki

Post autor: edek3253 » 20 lip 2022, 19:13

W wielu tych miejscach obecne wiaty są ok. To co zrobią ze starymi?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przystanki

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 lip 2022, 22:09

edek3253 pisze: 20 lip 2022, 19:13 W wielu tych miejscach obecne wiaty są ok. To co zrobią ze starymi?
Nic, zmienią niebieskie na szare z deską i tyle.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Przystanki

Post autor: lolek-12 » 20 lip 2022, 22:41

Zamontowano wiatę na przystanku Balice Olszanica Bory w kierunku lotniska.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Przystanki

Post autor: lolek-12 » 22 lip 2022, 12:09

Zamontowano wąską wiatę na przystanku Zabierzów PKP w kierunku Zelkowa. Jest oddalona o kilkanaście metrów na północ od obecnego przystanku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 01 sie 2022, 13:14

Prawoskręt z Wielickiej w Kostaneckiego będzie poszerzony - przy okazji poszerzona zostanie też zatoka przystankowa, która zostanie także wydłużona, a sam przystanek stanie się podwójny. Prace ruszą w drugiej połowie sierpnia.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/beda- ... 47122.html

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Przystanki

Post autor: fysztof » 01 sie 2022, 14:15

Fajnie, że przystanek zostanie poprawiony i przy okazji pomyślano także o rowerzystach. To zdecydowanie na plus, także dwie wiaty;-)
Natomiast według mnie same zmiany powinny opierać się na innych założeniach, mianowicie tych co na alejach. Czyli przede wszystkim na zwężeniu istniejących pasów ruchu. Obecne mają 3,5 m - a przypominam, że to formalnie zwykła miejska ulica... a nie droga ekspresowa, gdzie takie szerokości się stosuje! Trudno się później dziwić, że wielu 'mistrzów prostej' ograniczeń prędkości nie przestrzega i trudno dziwić się, że Wielicka jest w czołówce w liczbie kolizji i wypadków, jeśli infrastruktura wręcz zachęca do 'depnięcia':-/ Nie chcę 'stygmatyzować', ale zwłaszcza wśród KWI, KLI i przeróżnych kurierów, 'WE' czy 'PO' jazda tamże po 100-120 km/h nie jest wcale taka rzadka...
Zwężenie pasów z 3,5 m do 3,0 to byłoby już z naddatkiem do poszerzenia zatoki i prawoskrętu. Nawet można gdyby zejść "tylko" do 3,25, to już będzie 2,75m na zatokę i prawoskręt - czyli znacząco adekwatniej.
Sam fakt, że autobus stojący na przystanku obecnie 'wystaje' i zmusza do zwolnienia to akurat na plus działa w kwestii bezpieczeństwa. Trochę jak 'antyzatoka'. Szkoda, że o tym aspekcie bezpieczeństwa się zapomina na krakowskich ulicach poza ścisłym centrum...

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Przystanki

Post autor: es.em » 01 sie 2022, 14:33

Generalnie zatoki służą samochodom a nie komunikacji miejskiej.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Przystanki

Post autor: tomta1 » 01 sie 2022, 20:59

Na pewno przekrój 2x3 i wynikające stąd ograniczenie prędkości do 70 km/h nie będzie miało najmniejszego wpływu na bezpieczeństwo, jeśli zlikwidujemy wydzielony pas do skrętu w prawo pełniący jednocześnie funkcję zatoki otwartej. No sorry, ale przy obecnych parametrach skrzyżowania, ten zatoko-pas jest konieczny.

Co nie znaczy, że obecna funkcja tego skrzyżowania jako przewymiarowanego węzła drogowego (i jednocześnie potworka przeciwpiechotnego) jest konieczna. Ale likwidując tamten pas komfortu dla pasażerów nie poprawisz, a możesz mocno wpłynąć na bezpieczeństwo, niestety negatywnie.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Przystanki

Post autor: fysztof » 02 sie 2022, 7:18

Ja nie mówię o likwidacji prawoskrętu, mówię że zmiana powinna nastąpić w wyniku zwężenia szerokości pozostałych pasów ruchu a nie przez dalsze dolewanie asfaltu. To jest miejska ulica a profil pasów ma z drogi ekspresowej!
Poza tym nawet jeśli, to nie zgadzam się z Twoją tezą - w jaki sposób spowolnienie i wymuszone uspokojenie ruchu wpłynęłoby negatywnie na bezpieczeństwo? A sam komfort dla pasażerów wynikający z braku zatoki akurat by się poprawił - wady zatok zaczęto już w wielu miejscach dostrzegać...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Przystanki

Post autor: kot_feliks » 02 sie 2022, 13:56

Kaszmir pisze: 01 sie 2022, 13:14 Prawoskręt z Wielickiej w Kostaneckiego będzie poszerzony - przy okazji poszerzona zostanie też zatoka przystankowa, która zostanie także wydłużona, a sam przystanek stanie się podwójny. Prace ruszą w drugiej połowie sierpnia.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/beda- ... 47122.html
Jak widać sa pewne priorytety :)

- 3,2 mln na poszerzenie pasa ruchu (podczas, gdy można go było poszerzyć zwężając nieznacznie org. ruchu przyległe pasy) - bez problemu;
- zwiększenie ilości kursów KMK, aby ludzie nie musieli czekać np. godzinę na autobus - a po co? nie ma $;

NIestety jedna z bardziej debilnych "inwestycji", polegające jedynie na bezsensownym przewaleniu $ :/ Ktoś jest w ogóle w stanie wytłumaczyć, czemu akurat do 3,50, a nie 3,25 albo 3,0m (poza tym, żę drożej)? :)

Jezdnia ma tam obecnie obok pasa do skrętu w prawo również cztery pasy ruchu, a szerokość całości to niewiele ponad 16m.

Wprowadzająć jedynie zmianę organizacji ruchu i robiąc pasy ruchu po 3,25m:

- nie wydajemy ani złotówki na przebudowę (jedynie koszt projektu org. ruchu + jego wprowadzenie w życie);
- nie jest potrzebny jakikolwiek remont;
- pas do skrętu w prawo miałby również 3,25m (ew. 3,00m);
- potrzebujemy jedynie trochę farby;
- wszystko jest zgodne z obecnymi przepisami;
- wszystko jest zgodne również z "postulatami" MPK i MIR (vide obecne remonty, gdzie przewoźnik chce 3,25m);
- w wielu miejscach w Krakowie, gdzie jest zarówno KMK, jak i duże natężenie ruchu, są już węższe pasy i nikomu się nic nie stało (Mogilska fragmentami, Konopnickiej przez Matecznym);

No ale lepiej przewalić 3,2 mln :) Jeszcze raz: ktoś jest w stanie sensownie wytłumaczyć, po co ten remont, poza zwykłym przewaleniem pieniędzy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2022, 14:20

kot_feliks pisze: 02 sie 2022, 13:56- zwiększenie ilości kursów KMK, aby ludzie nie musieli czekać np. godzinę na autobus - a po co? nie ma $;
Kasa nawet nie jest takim problemem jak brak wozów i kierowców.

Pamiętajmy też, że remont (tego omawianego nie bronię, tylko ogólnie piszę) to jednorazowy wydatek. A linię jak uruchomisz / wzmocnisz, to trzeba uwzględnić wydatki co roku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości