Przystanki
Re: Przystanki
Bardzo dobry krok! Oby jak najwięcej takich.
Przydałoby się też, żeby na wspólnych przystankach A+T tablice wyświetlały oba środki komunikacji... do tej pory chyba tylko pod Politechniką tak jest...
Przydałoby się też, żeby na wspólnych przystankach A+T tablice wyświetlały oba środki komunikacji... do tej pory chyba tylko pod Politechniką tak jest...
Re: Przystanki
Ostudzę Wam Wszystkim głowy. Więcej tablic na przystankach autobusowych nie będzie. No chyba, że zgłosicie swoje projekty w budżetach obywatelskich i jeszcze te Wasze projekty wygrają.
Te na Rondzie Grunwaldzkim powstały dzięki BO:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/odjaz ... 53829.html
Te na Rondzie Grunwaldzkim powstały dzięki BO:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/odjaz ... 53829.html
Re: Przystanki
Ale na tablice dla kierowców się znalazło. Widać, gdzie miasto ma priorytety.kucyk pisze: ↑14 lis 2023, 13:58 Ostudzę Wam Wszystkim głowy. Więcej tablic na przystankach autobusowych nie będzie. No chyba, że zgłosicie swoje projekty w budżetach obywatelskich i jeszcze te Wasze projekty wygrają.
Te na Rondzie Grunwaldzkim powstały dzięki BO:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/odjaz ... 53829.html
Re: Przystanki
Myślę że to jest rozsądny kompromis Dzięki!yosujiro pisze: ↑08 lis 2023, 14:40Moim zdaniem tablice są potrzebne. Nawet biorąc pod uwagę, że mamy dużo aut niezalogowanych/ niewidocznych, to jednak mamy większość informacji podanych od ręki, bez wyciągania telefonu, skanowania itp. Mało komu będzie się chciało co chwilę wyciągać telefon i sprawdzać czy coś jedzie, bo nie jest to wygodne. Do tego jednak pełnią też funkcję informacyjną w przypadku zatrzymań. Bo mogą się zdarzyć sytuacje, że zdarzy się jakiś wypadek/ zatrzymanie, wtedy zwykle na tablicach dość szybko jest informacja, a w przypadku samoobsługi telefonem, może minąć trochę czasu zanim ktoś zniecierpliwiony znowu sprawdzi czemu "dalej nie ma mojego autobusu, jak miał być kilka minut temu wg aplikacji". Myślę, że trzeba by to zrobić w sposób "hybrydowy" na głównych przystankach/ ciągach takie kody do aplikacji śledzących i tablice minimum na 10 wierszy, a na pozostałych same kody.
Na końcu artykułu podano, że montaż tablic na wszystkich przystankach autobusowych kosztowałby 100 mln zł. Wydaje mi się to i tak niewielką kwotą, wręcz bardzo niską kwotą, jak za całe miasto. Dla porównania, w poście ZTP podało że montaż dwóch tablic tylko na r. Grunwaldzkim plus rekonfiguracja pozostałych trzech będzie kosztować 272 tys. zł. Chyba że te sto milionów to skrót myślowy i chodzi tylko o jakiś obszar centrum / bez obrzeży?
Re: Przystanki
Było drogo bo to jednostkowa robota. Gdyby zamówiono otablicowanie tak ze setki przystanków to jednostkowo wyszłoby pewnie taniej. Te 100 mln. mogło być wzięte z jakichś starych kalkulacji, ale i tak nie rozumiem po prostu podejścia na zasadzie "skoro nie stać nas na postawienie wszędzie to nie będzie nigdzie". Przecież otablicowanie głównych ciągów i ważniejszych węzłów poza nimi całkowicie wystarczy. I kto powiedział, że to musi być od razu w jednym kawałku zamówione? Wystarczyłoby zamawiać po kilkadziesiąt tablic rocznie i instalować je systematycznie poczynając od Alej i Dworca a potem wzdłuż głównych ciągów. W ciągu góra dziesięciu lat dałoby się spokojnie osiągnąć wystarczające pokrycie.
Re: Przystanki
Dokładnie tak! Przecież nawet przystanki tramwajowe nie wszystkie są wyposażone w tablice. Do tej pory nie ma ich na ciągu do Pleszowa i wszyscy się zgodzimy, że raczej nie są tam niezbędne. Zresztą sam proces montażu tablic zaczął się od korytarza KST a dopiero potem stopniowo uzupełniano je o kolejne miejsca na głównych ciągach, a następnie na pozostałych przystankach.
Podobnie byłoby i z przystankami autobusowymi... Na początek główne węzły przesiadkowe i przystanki początkowe, a dopiero w dalszej kolejności pozostałe mniej uczęszczane miejsca.
Podobnie byłoby i z przystankami autobusowymi... Na początek główne węzły przesiadkowe i przystanki początkowe, a dopiero w dalszej kolejności pozostałe mniej uczęszczane miejsca.
Re: Przystanki
Na przystankach początkowych (zwłaszcza tych większych pokroju Os. Podwawelskie, Czyżyny Dworzec czy DGW) myślę że śmiało sprawdziłyby się tablice pokroju takiej jak jest na Krowodrzy. Może nie w takiej dokładnie formie, może z większą ilością linii (a nawet osobną linijką dla każdego peronu).
Re: Przystanki
Pogotowie przystankowe strasznie nawala pod względem rozkładów jazdy, tabliczek liniowych itp. Minęła połowa listopada a nadal na przystankach linia cmentarna oraz stare rozkłady nocnej linii na terenie gminy Wieliczka.
Re: Przystanki
Nowe wąskie wiaty przystankowe będą przy przystankach Zabierzów Kmity (dla 258 kierunek Nielepice) oraz Zabierzów Młyn (pętla dla 218). Jak na razie stoją konstrukcje.
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Przystanki
Kolejna wąska wiata na przystanku Zabierzów PKP, tym razem w kierunku Bronowic Małych.
Re: Przystanki
Przetarg na 90 tramwajów... a do jasnej ch...y. kiedy przetarg na budowę 3-5 punktów socjalnych??
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Przystanki
Tramwaje są medialne i widać je na ulicach, a punkty socjalne widzą tylko kierowcy... także jeśli czegoś się nie robi pod publikę to jest dużo trudniej z załatwieniem.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Przystanki
Przy takim nagromadzeniu linii zewsząd-dowsząd i dalszym rozdrabnianiu linii głównych przez ZTP, zaraz rozbijemy się o punkty socjalne... Pomyślcie o ile sprawniej można by ułożyć siatkę połączeń, gdyby nie właśnie konieczność zapewnienia dostępu do kibelków dla kierowców
Re: Przystanki
Właśnie, gdzie wg Was przydałyby się punkty socjalne? Wg mnie Cracovia Stadion jest ważnym kandydatem bo co chwila jest właśnie problem z brakiem punktu tamże.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości