Strona 13 z 13

Re: Przystanki

: 07 mar 2023, 2:08
autor: boms
Wątpię byśmy zobaczyli w normalnym ruchu jakąś linię dzienną na Dietla. ZTP zaorało przecież w tym rejonie 184 które zapewniało od strony Prądnika Czerwonego świetny dojazd do Grunwaldzkiego, Matecznego i Bonarki. Fakt że były korki na Dietla, ale powód do likwidacji autobusów na tym odcinku to na pewno nie był, zwłaszcza patrząc po zapełnieniu autobusu. Obecnie trzeba dostać się na ATW i kombinować z przesiadką. Najgorzej jednak na pewno mają pasażerowie jadący z ronda Grzegórzeckiego na rondo Grunwaldzkie - ZTP zostawiło ich z linią 22, obsługiwaną największym szrotem w MPK.

Re: Przystanki

: 07 mar 2023, 9:22
autor: Kaszmir
boms pisze: 07 mar 2023, 2:08Najgorzej jednak na pewno mają pasażerowie jadący z ronda Grzegórzeckiego na rondo Grunwaldzkie - ZTP zostawiło ich z linią 22, obsługiwaną największym szrotem w MPK.
Sam jestem za wzmocnieniem tej relacji, albo najlepiej uruchomieniem sensownego tramwaju przez trzy ronda: Mogilskie, Grzegórzeckie, Grunwaldzkie. Acz gdy uruchomiono "12" w 2020 to jednak jeździła pusta. Chyba zbyt duża konkurencja ze strony "52" oraz "17/19" (przesiadkowicze w kier. Kamieńskiego mogą przesiąść się tak na Grunwaldzkim, jak i Matecznego).

Liczę, że otwarcie tramwaju przez Meissnera coś zmieni w tej materii. Przez Mogilską pojedzie wtedy tyle linii, że aż prosi się by nie kierować wszystkie w stronę Dworca Głównego czy Zabłocia ;)

Re: Przystanki

: 07 mar 2023, 13:28
autor: kucyk
Kierman pisze: 06 mar 2023, 14:18 Argument o niedublowaniu tramwaju na odcinku R. Grzegórzeckie - R. Grunwaldzkie byłby słuszny, gdyby tramwaj na tym odcinku jeździł co kilka minut, a nie jak teraz co dwadzieścia.
Mała poprawka. Nie co 20, lecz co 15 minut. ;)

Re: Przystanki

: 07 mar 2023, 13:32
autor: kucyk
Kaszmir pisze: 07 mar 2023, 9:22 Liczę, że otwarcie tramwaju przez Meissnera coś zmieni w tej materii. Przez Mogilską pojedzie wtedy tyle linii, że aż prosi się by nie kierować wszystkie w stronę Dworca Głównego czy Zabłocia ;)
Kaszmir masz jakieś informacje / przecieki co do tras i ilości linii? Pytam bo ja uważam wręcz coś innego. Mogilska pozostanie z taką samą ilością linii jak obecnie. No może dojdzie tylko 1 jako zadośćuczynienie za zabranie "52" i "9" z JPII i Bieńczyckiej. :)

Re: Przystanki

: 24 mar 2023, 11:59
autor: Kaszmir
Od 1 kwietnia 2023 (sobota) zostanie zawieszone funkcjonowanie przystanków tramwajowych Plaza, zlokalizowanych w ciągu al. Pokoju.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 6MTrNkNv1l

Re: Przystanki

: 24 mar 2023, 12:27
autor: kbieniu7
Sądząc po komentarzach pod postem i reakcjach - chyba jednak jest jakaś tam zgoda, że tramwaje za długo pokonują al. Pokoju.

To kto robi akcję zmniejszenia liczby przystanków? :p Ja przedstawiam pomysł:
1. Przesunięcia peronu "Fabryczna" w stronę centrum.
2. Likwidacji "Francesco Nullo".
3. Przesunięcia przystanku "Teatr Variete" na drugą stronę skrzyżowania i stworzenie dojść na perony z dwóch stron.

Obrazek

Re: Przystanki

: 24 mar 2023, 13:46
autor: es.em
Jak już to zlikwidować Variette i Fabryczną, ale przy tej drugiej akurat zaczyna się dziać i zaczyna mieć więcej sensu. Poza tym jest jedynym przystankiem na tym odcinku, który jest szeroki i wygodny. Nullo jest w dobrym miejscu.

Re: Przystanki

: 25 mar 2023, 21:38
autor: Tramwajolog14
Z Fabrycznej zaczyna korzystać coraz więcej osób, bo w ostatnich latach pobudowało się tam dużo zarówno mieszkań jak i biur. Przystanek Francesco Nullo też jest mocno uczęszczany, szkoda byłoby go zabierać. Gdyby przesunąć Ofiar Dąbia na drugą stronę skrzyżowania i zrobić przejścia przy wiadukcie kolejowym, to może i można by zlikwidować Fabryczną. Przy okazji oddala się Ofiar Dąbia od Dąbia. Idealnie byłoby wtedy jeszcze przesunąć Francesco Nullo bardziej na wschód i tak samo Teatr Variètè, żeby odległości były bardziej równomierne.

Ale to już brzmi bardziej jak przebudowa całej Alei Pokoju. Gdyby zrobić tam przekrój po jednym pasie w każdą stronę z wydzielonymi pasami do nawracania, to można by zamontować na nawrotkach sygnalizację z priorytetem dla tramwajów. Byłoby to bezpieczniejsze i nie spowalniało zarówno tramwajów, jak i kierowców, którzy teraz jadąc prosto muszą czasem czekać na zawracających.Obrazek

Re: Przystanki

: 26 mar 2023, 9:39
autor: Jaky
Tramwajolog14 pisze: 25 mar 2023, 21:38 Gdyby przesunąć Ofiar Dąbia na drugą stronę skrzyżowania i zrobić przejścia przy wiadukcie kolejowym, to może i można by zlikwidować Fabryczną. Przy okazji oddala się Ofiar Dąbia od Dąbia. Idealnie byłoby wtedy jeszcze przesunąć Francesco Nullo bardziej na wschód i tak samo Teatr Variètè, żeby odległości były bardziej równomierne.
Obrazek
W mojej opinii korekta Fabrycznej maksymalnie powinna polegać na przesunięciu przystanku w stronę centrum na stronę przystanku w stronę NH. Tak jak zaproponował @kbieniu7. Jest to mimo wszystko największy generator w tamtym rejonie, a będzie jeszcze większy, ze względu na planowane nowe inwestycje w pobliżu nowego ronda.

Re: Przystanki

: 26 mar 2023, 17:48
autor: zubrzyk111
Ja tylko zaznaczę, że pomimo dużego zagęszczenia przystanków na al. Pokoju, mieszkańcy nowych bloków między Wisłą a ul. Grzegórzecką muszą pokonywać do nich spore odległości, że aż swego czasu były starania o uruchomienie autobusu w tamtym rejonie. Na dzień dzisiejszy każda proponowana zmiana oznaczałaby ogólne pogorszenie dostępności do komunikacji, a nie o to nam przecież chodzi.

Re: Przystanki

: 19 maja 2023, 16:58
autor: mkm3
Co to ostatnio za pomysł na stosowanie skumulowanych rozkładów na przystankach, które są obsługiwane w obie strony. Kierunek przeciwny jest podpisany wariantem. Dla starszych i przyjezdnych to może być kłopotliwe.

Re: Przystanki

: 19 maja 2023, 22:56
autor: lukasmaj
mkm3 pisze: 19 maja 2023, 16:58 Co to ostatnio za pomysł na stosowanie skumulowanych rozkładów na przystankach, które są obsługiwane w obie strony. Kierunek przeciwny jest podpisany wariantem. Dla starszych i przyjezdnych to może być kłopotliwe.
Zgadzam się. Ta praktyka sprawia, że rozkłady są całkowicie nieczytelne.

Re: Przystanki

: 25 maja 2023, 23:18
autor: tiross
Od kilku tygodni mamy pewną ciekawostkę dotyczącą lokalizacji przystanków wymuszoną przez budowę S7, mianowicie przystanek początkowo-końcowy Pielgrzymowice Pętla, chodź nazwa taka sama, jest w zupełnie innym miejscu dla linii 260 i gdzie indziej dla linii 270. Różnica w położeniu obu tych końcówek to około 300 metrów, jednak najkrótsza droga, by dostać się z jednej do drugiej lokalizacji to prawie 11km!

Re: Przystanki

: 29 maja 2023, 14:33
autor: lolek-12
Dzisiaj będąc w centrum zauważyłem, że na przystanku Teatr Bagatela kierunek Bronowice wisi mapa komunikacyjna, która już kilka lat nie jest aktualna. Sądzę, że szczególnie w ścisłym centrum takie mapy powinny być częściej aktualizowane ze względu na turystów.