Zielonki

- Linie, trasy, rozkłady
Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Zielonki

Post autor: Kolec » 29 sie 2021, 22:03

Podobno ruszyło ...120 ma zostać skrócone :Bronowice Małe-Tonie , oraz powstać 720: Krowodrza Górka - Wiarusa (pętla już jest wytyczona)...choć osobiście nie widzę sensu takiej linii ,bardziej by się takowa przydałała w okolice Jednostki Policji a już lepiej w okolice planowanej inwestycji tj ulicy Kaczorówka ale tam jest problem z utworzeniem pętli.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zielonki

Post autor: mkm3 » 30 sie 2021, 16:36

Po dzisiejszym dniu - 307 i 337 - ich przyspieszenie to fikcja. Tyle fajnie, że kursów więcej.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Zielonki

Post autor: MichalTyniec » 30 sie 2021, 16:38

mkm3 pisze: 30 sie 2021, 16:36 Po dzisiejszym dniu - 307 i 337 - ich przyspieszenie to fikcja. Tyle fajnie, że kursów więcej.
337 to sobie w miarę radzi ale 307 to bije rekordy opóźnień, nawet 139 czy 503 nie mają takiego spóźnienia dzisiaj.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Zielonki

Post autor: PiotrDeda » 30 sie 2021, 17:22

Niestety dopóki nie zakończą się inwestycje w tym rejonie, tak właśnie będzie. Trochę pechowy moment wybrali na uruchomienie tych linii (oczywiście i tak lepiej dzisiaj niż za 2 lata :P)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zielonki

Post autor: Scania_9640 » 30 sie 2021, 17:50

Kolec pisze: 29 sie 2021, 22:03 Podobno ruszyło ...120 ma zostać skrócone :Bronowice Małe-Tonie , oraz powstać 720: Krowodrza Górka - Wiarusa (pętla już jest wytyczona)...choć osobiście nie widzę sensu takiej linii ,bardziej by się takowa przydałała w okolice Jednostki Policji a już lepiej w okolice planowanej inwestycji tj ulicy Kaczorówka ale tam jest problem z utworzeniem pętli.
120 na pewno nie zostanie skrócone bo to jedyne połączenie dwóch dużych osiedli i sporo osób jeździ

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Zielonki

Post autor: Kolec » 30 sie 2021, 18:08

Przy wcześniejszych zamknięciach właśnie tak samo było skracane "120".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zielonki

Post autor: mkm3 » 31 sie 2021, 8:39

Znajoma mówi, że już ludzie psioczą i będą chcieli, żeby 337 się zatrzymywał na wszystkich przystankach, bo jak to mówią niektórzy "głupotą jest, że nie mogę wysiaść na Zdrowej przy szpitalu jak dawniej tylko muszę sie przesiadać". Co racja to racja.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Zielonki

Post autor: Krakowianin » 31 sie 2021, 8:43

mkm3 pisze: 31 sie 2021, 8:39 Znajoma mówi, że już ludzie psioczą i będą chcieli, żeby 337 się zatrzymywał na wszystkich przystankach, bo jak to mówią niektórzy "głupotą jest, że nie mogę wysiaść na Zdrowej przy szpitalu jak dawniej tylko muszę sie przesiadać". Co racja to racja.

W przypadku przystanku Zdrowa pełna zgoda, że można mieć uwagi o to. Po jakiego grzyba dodawać wszędzie przystanki? Ma być przyspieszenie w Krakowie to jest i nie wolno tego zepsuć. W Krakowie i okolicy trzeba poszerzyć wiedzę na temat linii przyspieszonych, bo pretensje o to, że jakaś linia tu się nie zatrzymuje to ręce opadają. Kiedyś na przystanku Miechowity babka miała pretensje o to, że nie zatrzymuje się tutaj "502".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zielonki

Post autor: mkm3 » 31 sie 2021, 8:56

Jednak trochę rozumiem pasażerów z rejonów na północ od Zielonek. Skoro mieli tylko 237 bezpośrednio na wszystkie przystanki, a potem zabiera im się możliwość wsiadania i wysiadania na niektórych w Krakowie to dla niektórych pasażerów może być to problem. "Tyle lat można było tu dojeżdzać, a teraz autobus omija przystanek.. jak na złość". Przyspieszenie żadne z tego, skoro i tak korki są, czy sygnalizacja świetlna łapie.
Owczary czy Brzozówka to nie Miechowity, gdzie jest wiele innych linii.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Zielonki

Post autor: Krakowianin » 31 sie 2021, 9:15

mkm3 pisze: 31 sie 2021, 8:56 Jednak trochę rozumiem pasażerów z rejonów na północ od Zielonek. Skoro mieli tylko 237 bezpośrednio na wszystkie przystanki, a potem zabiera im się możliwość wsiadania i wysiadania na niektórych w Krakowie to dla niektórych pasażerów może być to problem. "Tyle lat można było tu dojeżdzać, a teraz autobus omija przystanek.. jak na złość". Przyspieszenie żadne z tego, skoro i tak korki są, czy sygnalizacja świetlna łapie.
Owczary czy Brzozówka to nie Miechowity, gdzie jest wiele innych linii.
Tylko zwrócę ci uwagę, że "337" zawozi mieszkańców na Nowy Kleparz, gdzie oferta jest bardzo bogata. No tak problem tkwi w przesiadkach mieszkańcy nie są tego nauczeni, ale trzeba się do tego przyzwyczaić i przekonać mieszkańców do nowej linii, a nie psuć tego. Korki też swoją drogą.. Czekajcie a może zlikwidujmy od razu "337" i przywróćmy "237" jedynie do Krowodrzy..

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zielonki

Post autor: Scania_9640 » 31 sie 2021, 10:15

Krakowianin pisze: 31 sie 2021, 9:15
mkm3 pisze: 31 sie 2021, 8:56 Jednak trochę rozumiem pasażerów z rejonów na północ od Zielonek. Skoro mieli tylko 237 bezpośrednio na wszystkie przystanki, a potem zabiera im się możliwość wsiadania i wysiadania na niektórych w Krakowie to dla niektórych pasażerów może być to problem. "Tyle lat można było tu dojeżdzać, a teraz autobus omija przystanek.. jak na złość". Przyspieszenie żadne z tego, skoro i tak korki są, czy sygnalizacja świetlna łapie.
Owczary czy Brzozówka to nie Miechowity, gdzie jest wiele innych linii.
Tylko zwrócę ci uwagę, że "337" zawozi mieszkańców na Nowy Kleparz, gdzie oferta jest bardzo bogata. No tak problem tkwi w przesiadkach mieszkańcy nie są tego nauczeni, ale trzeba się do tego przyzwyczaić i przekonać mieszkańców do nowej linii, a nie psuć tego. Korki też swoją drogą.. Czekajcie a może zlikwidujmy od razu "337" i przywróćmy "237" jedynie do Krowodrzy..
Jak dla mnie 337 wcale nie jest pospieszna linia bo korki i opóźnienia wczoraj miała gigantyczne, a omija tylko parę przystanków, a jedzie dokładnie tyle samo co dawne 237. Jak dla mnie też bez sensu że omija przystanek przy Szpitalu bo tam bardzo dużo osób wsiadało i wysiadało

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Zielonki

Post autor: pjetrek » 31 sie 2021, 14:08

Krakowianin pisze: 31 sie 2021, 9:15 Tylko zwrócę ci uwagę, że "337" zawozi mieszkańców na Nowy Kleparz, gdzie oferta jest bardzo bogata. No tak problem tkwi w przesiadkach mieszkańcy nie są tego nauczeni, ale trzeba się do tego przyzwyczaić i przekonać mieszkańców do nowej linii, a nie psuć tego. Korki też swoją drogą.. Czekajcie a może zlikwidujmy od razu "337" i przywróćmy "237" jedynie do Krowodrzy..
Ale jak ludzie potrzebują wysiąść przy szpitalu JP2, to nic im z wydłużenia do Kleparza. Przecież nie będą jeździć tam i z powrotem... :p

Moim zdaniem tu może być też kwestia przychodni przy Rusznikarskiej, którą chętnie odwiedzają mieszkańcy wiosek z obwarzanka... Wszak w tym rejonie są dwa ośrodki medyczne, które mogą generować ruch... Nieraz widać jak wysiadają z busa w tym rejonie czy to na Łokietka, czy Wybickiego żeby dotrzeć do przychodni... Tak czy inaczej warto by się temu przyjrzeć i może wprowadzić jakieś korekty... A z drugiej strony, po pierwszym dniu kursowania, to zawsze się znajdą malkontenci - "kiedyś, to było..., nie to co teraz"

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Zielonki

Post autor: PiotrDeda » 31 sie 2021, 17:08

Problem z przystankiem Szpital JPII jest taki, że jak zbudują krakowski fragment Trasy Wolbromskiej to autobusy aglomeracyjne zapewne będą tamtędy skierowane bezpośrednio z Pachońskiego do Krowodrzy Górki (a "337" kontynuowałby jazdę do Doktora Twardego, bo torowisko będzie z jezdnią dla pojazdów uprzywilejowanych i KMK), więc i tak ominą ten przystanek.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Zielonki

Post autor: yosujiro » 31 sie 2021, 17:19

No rzeczywiście, to straszny problem, że przez rok czy troszkę więcej się ludzie przyzwyczają, więc lepiej im przez cały ten czas utrudniać życie Ten problem łatwo będzie rozwiązać po otwarciu Wolbromskiej, gdzie po prostu na docelowej trasie 337 wyznaczy się przystanek koło KG, z której jest podobna odległość do głównej bramy szpitala jak z Prądnickiej i nawet obecnie cała masa ludzi ciśnie tam z tramwajów.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Zielonki

Post autor: PiotrDeda » 31 sie 2021, 18:20

Przez użycie słowa "problem" nie miałem na myśli sugerowania, że nie da się go rozwiązać. Zresztą równie dobrze można nawet teraz dodać przystanek KG zamiast SJPII, trasa byłaby taka sama, więc to akurat nie ma znaczenia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości