Niestety ogólnie jeśli chodzi o SU12.9 Hybrid to Bieńczyce niechętnie wysyłają je na linię. Kilka tygodni temu był okres, że wysyłali 3-4 hybrydy, a teraz znów max 2. Wola jakoś nie ma z tym problemuprezes pisze: ↑08 sty 2021, 11:19To nadal za mało. Jeśli chcemy, aby coraz to bardziej odległe gminy wybierały MPK, na takich dalekobieżnych liniach powinny kursować same przystosowane do tego autobusy.damian_krk2 pisze: ↑08 sty 2021, 11:10 Ostatnimi czasy hybryda na 222 pojawia się minimum 2 razy w tygodniu.
Mogilany, Świątniki, Myślenice
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Ok, a co nim jest?kot_feliks pisze: ↑08 sty 2021, 11:16No co nadal nie jest w jakikolwiek sposób autobusem "regionalnym".
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
... i przy okazji bilety nie są zsynchronizowane, więc nie wiem czy możemy mówić o miejskiej komunikacji aglomeracyjnej. Pisałem o tym tutaj:
viewtopic.php?f=16&p=9368#p8824
Zgodnie z tym, co piszesz, nowa linia do Myślenic też będzie krakowską linią aglomeracyjną, mimo że nie jest zsynchronizowana z KM - a jest to oczywista nieprawda.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Nie chce mi się przeglądać aktualnej oferty wszystkich producentów (więc poza przykładami, które podałem poniżej obstawiam, że dałoby się znaleźć jeszcze co najmniej kilka innych modeli ), ale na taką trasę widziałbym zdecydowanie coś z większą ilością miejsc siedzących, czyli coś LE albo nawet z wysoką podłogą, ale szerszymi drugimi drzwiami i windą dla wózków.
Czyli np. z grupy pojazdów z wysoką podłogą:
- solarisa interurbino (53 miejsca);
- czy lions'a intercity (tu w najdłuższej wersji nawet 63 miejsca siedzące).
man ma na pewno (obstawiam, że solarisów również) opcję z dwuskrzydlowymi drugimi drzwiami + windą dla wózków
Ew. z LE np.:
- urbino LE (45-49 miejsc siedzących) + niska podłoga z przodu.
Generalnie na trasy dłuższe (typu właśnie Myślenice, czy coś dłuższego), taki lions intercity / interurbino sprawdziłby się imho bardzo dobrze, bo masz i lepszy komfort podróży, i więcej miejsc siedzących, ale też dostępność dla osób niepełnosprawnych. Natomiast bliższa (a raczej "średnia") aglomeracja to imho pojazdy LE typu właśnie urbino LE.
Urbino 12,9 to jednak nadal autobus miejski, tyle, że z racji pierwotnego klienta z innym układem drzwi no i lekko dłuższy. Ale to nadal mało miejsc siedzących (jeśli www mpk nie kłamie, to 36x vs. 45-49 w urbino LE vs. 53-53 w interurbino / lionsie), mniejszy komfort i nastawienie na jednak sporą część pasażerów stojących.
Oczywiście można powiedzieć, że taki 12,9 hybrid weźmie i setkę pasażerów, ale jeśli chcemy ludzi przesadzić z aut do kz aglomeracyjnej, to jeśli autobus wiezie te ponad 50 osób, to po prostu przydałaby się większa f, a nie pudrowanie trupa i wysyłanie bardziej pojemnych autobusów miejskich, aby jechać jak bydło 30 lat temu
Tu oczywiście wszystko zależy od linii, bo aglo też ma swoją specyfikę i linie w sumie typowo miejskie (jak 304, czy 204), czy krótkie linie robiące za dowozówkę do tramwaju (przykładowo Skawina) - i na takich liniach tabor miejski jest raczej najlepszy. Ale już obsługa Niepołomic, czy Trąbek U12, 222, czy 278 w takim wydaniu, czy chęć wysyłania czegoś takiego do Myślenic, to imho beznadzieja
LE spokojnie sprawdziłyby się na tych średnich trasach typu aglo do Niepołomic, Krzeszowic, Słomnik itd., a na trasach typu Myślenice imho LE albo coś jeszcze wyższego
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Sorry za post pod postem, ale ich tematyka jest jednak inna, więc nie chciałem tego mieszać razem.
W sumie to odnośnie tej nowej linii do Myślenic, nasuwa mi się jednak coraz więcej pytań (co nie zmienia faktu, że obecna opcja i tak wydaje się zdecydowanie lepsza niż 7 kursów mpk... ):
(1) Łącznie ma być:
- 34 kursy w dp;
- 19 kursów w sb;
- 10 kursów w nd / święta;
ALE:
- "ponadto, powstanie nowe połączenie, za którego realizację odpowiedzialny będzie jeden z prywatnych przewoźników. W ramach niniejszego połączenia kursy odbywać się będą naprzemiennie."
Czy ta ilość kursów jw. to będzie ilość kursów nowej linii UMWM, czy suma kursów jednej i drugiej linii (?) - obstawiam to drugie.
(2) Jeśli to drugie, to czy będzie jeden wspólny bilet na te połączenia (?). Imho wydaje mi się to zdecydowanie ważniejsze, niż nawet integracja tej linii / tych linii z KMK w Krk.
Przykładowo Inter/ Unibus się bardzo ładnie dogadali na trasie Krk - Ktw, więc tutaj niewykluczone jest coś podobnego, tym bardziej, że nie zdziwiłbym się, gdyby wszystkie kursy obsługiwał jeden przewoźnik, a dopłata z UMWM była w praktyce de facto po prostu dopłatą do co drugiego kursu
Nie mówię, że to źle, bo oferta byłaby fajna, tylko pytanie, czy będzie wspólny bilet? Moim zdaniem nie jest to nierealne, bo coś takiego opłaca się wszystkim. Nawet, jeśli na komercyjnej połówce kursów przychód z 1 pas. byłby niższy /os, to mocna oferta generuje większy popyt, a więc większą ilość pasażerów. A to kwestia dogadania się wszystkich podmiotów odnośnie przepływu $.
(3) Dlaczego sądzę, że linia UMWM to jednak połowa z wymienionych w pkt. (1), a nie całość?
- (a) stawka MPK za linię aglo to 6,88 pln / wzkm i przy tej stawce i dopłacie* 50% ze strony miasta (poprawcie mnie, jeśli się mylę?) miało być 7 kursów / dzień;
- (b) dopłata UMWM to bodajże... +/- 3 pln/km, czyli de facto tyle, ile "dopłacało" miasto;
* trudno mówić tu o dopłacie, bo te 50% to teoretycznie zwrot z biletów
Na tym etapie z punktu widzenia Myślenic wychodzi na to samo, ale kluczowa jest różnica na poziomie wpływów z biletów, które w opcji (a) idą do Krk, w opcji (b) zostają w Myślenicach / u przewoźnika.
Pytanie, czy to jest w stanie wygenerować 5x więcej kursów / dobę?
No i pytanie, którego chyba nikt do tej pory nie zadał: ILE MA KOSZTOWAĆ BILET (jednorazowy / miesięczny)?
W sumie to odnośnie tej nowej linii do Myślenic, nasuwa mi się jednak coraz więcej pytań (co nie zmienia faktu, że obecna opcja i tak wydaje się zdecydowanie lepsza niż 7 kursów mpk... ):
(1) Łącznie ma być:
- 34 kursy w dp;
- 19 kursów w sb;
- 10 kursów w nd / święta;
ALE:
- "ponadto, powstanie nowe połączenie, za którego realizację odpowiedzialny będzie jeden z prywatnych przewoźników. W ramach niniejszego połączenia kursy odbywać się będą naprzemiennie."
Czy ta ilość kursów jw. to będzie ilość kursów nowej linii UMWM, czy suma kursów jednej i drugiej linii (?) - obstawiam to drugie.
(2) Jeśli to drugie, to czy będzie jeden wspólny bilet na te połączenia (?). Imho wydaje mi się to zdecydowanie ważniejsze, niż nawet integracja tej linii / tych linii z KMK w Krk.
Przykładowo Inter/ Unibus się bardzo ładnie dogadali na trasie Krk - Ktw, więc tutaj niewykluczone jest coś podobnego, tym bardziej, że nie zdziwiłbym się, gdyby wszystkie kursy obsługiwał jeden przewoźnik, a dopłata z UMWM była w praktyce de facto po prostu dopłatą do co drugiego kursu
Nie mówię, że to źle, bo oferta byłaby fajna, tylko pytanie, czy będzie wspólny bilet? Moim zdaniem nie jest to nierealne, bo coś takiego opłaca się wszystkim. Nawet, jeśli na komercyjnej połówce kursów przychód z 1 pas. byłby niższy /os, to mocna oferta generuje większy popyt, a więc większą ilość pasażerów. A to kwestia dogadania się wszystkich podmiotów odnośnie przepływu $.
(3) Dlaczego sądzę, że linia UMWM to jednak połowa z wymienionych w pkt. (1), a nie całość?
- (a) stawka MPK za linię aglo to 6,88 pln / wzkm i przy tej stawce i dopłacie* 50% ze strony miasta (poprawcie mnie, jeśli się mylę?) miało być 7 kursów / dzień;
- (b) dopłata UMWM to bodajże... +/- 3 pln/km, czyli de facto tyle, ile "dopłacało" miasto;
* trudno mówić tu o dopłacie, bo te 50% to teoretycznie zwrot z biletów
Na tym etapie z punktu widzenia Myślenic wychodzi na to samo, ale kluczowa jest różnica na poziomie wpływów z biletów, które w opcji (a) idą do Krk, w opcji (b) zostają w Myślenicach / u przewoźnika.
Pytanie, czy to jest w stanie wygenerować 5x więcej kursów / dobę?
No i pytanie, którego chyba nikt do tej pory nie zadał: ILE MA KOSZTOWAĆ BILET (jednorazowy / miesięczny)?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Zgodnie z postępującą w Krakowie eko rewolucją to najlepiej Urbino 15 LE electric
Z klasyków jest Setra LE business (w zależności od długości od 49 do 61 miejsc siedzących). Jest też Citaro LE lub bardziej wygodne Intouro.
Z klasyków jest Setra LE business (w zależności od długości od 49 do 61 miejsc siedzących). Jest też Citaro LE lub bardziej wygodne Intouro.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Sądząc po dzisiejszych wpisach na fb można być w sumie coraz bardziej optymistycznym
Mowa jest i o porozumieniu odnośnie integracji taryfowej Krk - Marszałek, dotyczącym nie tylko SKA, ale również autobusów wojewódzkich. Jak również o większej ilości linii pokroju 304
Mowa jest i o porozumieniu odnośnie integracji taryfowej Krk - Marszałek, dotyczącym nie tylko SKA, ale również autobusów wojewódzkich. Jak również o większej ilości linii pokroju 304
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Szukam i szukam, ale jakoś tych wpisów na fb znaleźć nie mogę Może byś podał jakieś źródło?
Burmistrz Myślenic twierdzi, że od lutego startuje linia zorganizowana przez jakiś dziwny twór- Małopolską Prywatną Komunikację Samochodową, do tego czeka na uruchomienie przez Marszałka linii użyteczności publicznej. To w końcu kto co organizuje? Województwo jedną linię, a gmina drugą konkurencyjną?
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8532108968
Burmistrz Myślenic twierdzi, że od lutego startuje linia zorganizowana przez jakiś dziwny twór- Małopolską Prywatną Komunikację Samochodową, do tego czeka na uruchomienie przez Marszałka linii użyteczności publicznej. To w końcu kto co organizuje? Województwo jedną linię, a gmina drugą konkurencyjną?
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8532108968
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
O jakie wpisy chodzi? Jakiś link?kot_feliks pisze: ↑10 sty 2021, 0:44 Sądząc po dzisiejszych wpisach na fb można być w sumie coraz bardziej optymistycznym
Mowa jest i o porozumieniu odnośnie integracji taryfowej Krk - Marszałek, dotyczącym nie tylko SKA, ale również autobusów wojewódzkich. Jak również o większej ilości linii pokroju 304
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Co do autobusów wojewódzkich jeszcze nie wiadomo - to będzie dopiero ustalone.kot_feliks pisze: ↑10 sty 2021, 0:44Mowa jest i o porozumieniu odnośnie integracji taryfowej Krk - Marszałek, dotyczącym nie tylko SKA, ale również autobusów wojewódzkich.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
Czy to oznacza że jest jeszcze szansa na linię obsługiwana przez MPK Kraków?yosujiro pisze: ↑10 sty 2021, 6:51 Szukam i szukam, ale jakoś tych wpisów na fb znaleźć nie mogę Może byś podał jakieś źródło?
Burmistrz Myślenic twierdzi, że od lutego startuje linia zorganizowana przez jakiś dziwny twór- Małopolską Prywatną Komunikację Samochodową, do tego czeka na uruchomienie przez Marszałka linii użyteczności publicznej. To w końcu kto co organizuje? Województwo jedną linię, a gmina drugą konkurencyjną?
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8532108968
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Mogilany, Świątniki
Przyszła odpowiedź z Urzędu Gminy i oczywiście żadnych wzmocnień niestety ''265'' nie dostanie bo jak zawsze chodzi o pieniądze.Kaszmir pisze: ↑22 wrz 2020, 15:01 Więcej kursów „265”?
https://krabok.wordpress.com/2020/09/22 ... ursow-265/Zebrawszy głosy mieszkańców, portal wysłał do Gminy propozycję zmian na „265”, która ma być rozpatrzona przez Mogilany oraz przez krakowski Zarząd Transportu Publicznego (ZTP). Zakłada ona dołożenie czterech kursów w dni powszednie oraz po jednym w soboty i święta, w każdą stronę, a także korekty rozkładu celem zmniejszenia odstępów między odjazdami autobusów.
Poniżej zamieszczam propozycję wysłaną urzędnikom. Kolorem zielonym zaznaczono istniejące połączenia które zostałyby bez zmian, czerwonym – dodatkowe kursy, a pomarańczowym przesunięcia istniejących odjazdów.
Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
https://www.facebook.com/44890131561775 ... 422742404/TWÓJ REJON pisze:Nie będzie dodatkowych kursów na linii aglomeracyjnej 265.
Przynajmniej nie na chwilę obecną.
W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź z Urzędu Gminy Mogilany którą poniżej publikujemy.
"W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie zwiększenia kursów linii aglomeracyjnej nr 265 uprzejmie informuję, że Rada Gminy Mogilany nie uwzględniła w budżecie Gminy Mogilany na 2021 rok środków finansowych na dodatkowe kursy linii aglomeracyjnej nr 265.
Nie otrzymaliśmy także stanowiska Gminy Świątniki Górne w sprawie możliwości dofinansowania kosztów funkcjonowania linii 265.
Rozumiejąc potrzebę zwiększenia częstotliwości funkcjonowania linii 265, sprawa ta będzie mogła być kontynuowana dopiero w przypadku pojawienia się możliwości finansowych."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 0 gości