Rozkłady wakacyjne 2022
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Przy okazji wakacyjnej aktualizacji rozkładów jazdy, na stronie mpk.krakow dodano linię 15 w ramach KLM. Co ciekawe, linia ta jest oznaczona jako "niskopodłogowa" przy jednoczesnej obsłudze taborem zabytkowym
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Nie do końca rozumiem co masz na myśli bo tramwaje pocięto dokładnie tak jak co roku tną. Po prostu zeszli z f7,5/15 na f10/20.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Ale sam sobie odpowiedziałeś - kierowcy mogą w każdej chwili przejść do jakiejkolwiek innej firmy przewozowej i dalej jeździć autobusem z pasażerami (tyle, że będzie to np. Flix czy Szwagropol czy cokolwiek innego).
A motorniczy gdzie indziej może pójść? W Krakowie jest tylko jedno MPK, w którym jeżdżą tramwaje - żeby więc dalej być motorniczym, trzeba byłoby rzucić całe życie tutaj, sprzedać mieszkanie, zostawić dalszą rodzinę i znajomych i przeprowadzić się do innego miasta w Polsce, w którym są tramwaje. A to nie takie proste. W dodatku inne miasta nie płacą jakoś znacząco więcej (no może poza Warszawą).
Więc można przypuszczać, że istnieją motorowi, którzy może i chcieliby zmienić miejsce pracy - ale ponieważ nie mają możliwości zrobić tego tak łatwo jak kierowcy, to wolą pozostać w obecnym miejscu.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Ale nie chodzi o obecny pakiet wzkm Mobilisa, tylko o przetarg na kolejne wzkm.
Przy obecnej polityce niebawem będziemy mieli najładniejszy tabor w PL... do oglądania przez płot zajezdni
Pytanie, na ile umowa wieloletnia z MPK pozwala na zmniejszenie ilości wzkm, no i co w sytuacji, jeśli nie pozwala, ale przewoźnik nie realizuje kursów
Choć w sumie nie dziwię się, że są takie problemy i niekoniecznie może chodzić jedynie o pieniądze. Mobilis (nie wiem, jak teraz, być może coś się zmieniło), ale płacił nieznacznie mniej niż MPK. Tyle, że tam głównym problemem niektórych osób nie było np. zajmowanie się tym, żeby w tramwajach na złość prowadzącym nie było pełnej kabiny, bo trzeba własnemu ego udowodnić, kto jest ważniejszy itd. Oczywiście to jest przykład, który nie dotyczy stricte autobusów, ale pokazuje, że atmosfera w pracy, traktowanie fair drugiej strony itd. też ma znaczenie.
Jeśli to są sprawdzone info, to braki w MPK są takie, że kiedyś w weekend (!) nie byli w stanie obsadzić >50 brygad. Pewnie jakoś to posklejali choć częściowo w ciągu dnia.
I jeszcze jedna uwaga:
- o ile jak najbardziej rozumiem pompowanie $ w miejskiego przewoźnika, jeśli chodzi o transport szynowy - tutaj koszty są zupełnie inne, zupełnie inna perspektywa czasowa użytkowania taboru itd., o tyle:
- zupełnie nie rozumiem tego samego w przypadku autobusów, gdzie umowy są na +/- 8-10 lat, i przy takich warunkach przewoźnicy prywatni są w stanie zaoferować albo taką samą (albo w wybranych aspektach lepszą) jakość za niższą cenę;
Naprawdę, zupełnie nie rozumiem w tym aspekcie utrzymywania na siłę miejskiego przewoźnika, który "musi" mieć zdecydowaną większość wzkm w skali miasta. Ok, miejska spółka - spoko (jako przeciwwaga dla firm prywatnych), ale czemu z przymusem większości wzkm w skali miasta i de facto prawie monopolem. I jeszcze raz -> mowa o autobusach, nie tramwajach.
O wymianie setek autobusów, w części na siłę, żeby się pochwalić normą euro, i to w taki sposób, że po zakupie kilkuset pojazdów pozbyto się z powodów politycznych tylu, że... brakuje pojazdów - chyba nawet nie warto przez grzeczność wspominać.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Zwróćcie uwagę na fakt, że w tym roku nie ma żadnej konferencji prasowej prezydenta i urzędników. No tak - nie ma się czym pochwalić, nic pod publiczkę, więc tylko suchy komunikat. Propaganda nie tylko w TV tzw. publicznej panuje.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Czym to się różni od wpisania większej liczby wzkm do tego planowanego przetargu? Dwa przetargi to więcej biurokracji (i więcej do ogarniania) niż jedenkot_feliks pisze: ↑23 cze 2022, 0:22Ale nie chodzi o obecny pakiet wzkm Mobilisa, tylko o przetarg na kolejne wzkm.
Z tego co pamiętam, są widełki o ile max może zmaleć praca. Bodajże 5 albo 10% w skali roku.kot_feliks pisze: ↑23 cze 2022, 0:22Pytanie, na ile umowa wieloletnia z MPK pozwala na zmniejszenie ilości wzkm, no i co w sytuacji, jeśli nie pozwala, ale przewoźnik nie realizuje kursów
To nie do końca tak było. Skasowano pojazdy, jednak więcej ich przybyło niż zabrano (podobnie ma być w następnym przetargu). Po prostu Przewoźnik przeszacował swoje możliwości. ZTP pytało czy da radę z obsługą agloekspressów - które wymusiły uruchomienie masy dodatkowych brygad i kierowców, zwłaszcza "301", "307" i "337" - Przewoźnik twierdził, że tak. Teraz wyszło, że jednak nie dają rady.kot_feliks pisze: ↑23 cze 2022, 0:22O wymianie setek autobusów, w części na siłę, żeby się pochwalić normą euro, i to w taki sposób, że po zakupie kilkuset pojazdów pozbyto się z powodów politycznych tylu, że... brakuje pojazdów - chyba nawet nie warto przez grzeczność wspominać.
Zawsze na wakacje tramwaje są ścinane do f10/20, od wielu lat. Po prostu w zeszłym roku ograniczenia weszły później bo dopiero w połowie lipca. Dla porównania - komunikaty wakacyjne z 2021 oraz z 2020.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Tak mówicie o przetargu i kolejnym operatorze. Pytanie czy on też znajdzie odpowiednią ilość kandydatów do pracy.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Biorąc pod uwagę fale ucieczek z MPK i to, że na pętlach bardzo często się słyszy o planach przejścia do Mobilisa, to jeżeli nowy przewoźnik (o ile nie wygra Mobilis) da ciekawe warunki pracy, to może nie być bardzo dużego problemu. Prywatni przewoźnicy są dużo bardziej elastyczni jak chodzi o zatrudnienie: UoP, B2B, czy chociażby zlecenie na nawet tylko pojedyncze dni w miesiącu, zawsze idzie się dogadać co do grafiku, nie jest narzucany na siłę. W ten sposób dużo łatwiej znaleźć chętnych na stałe i takich, którzy chcą sobie tylko czasem dorobić i mogą połatać dziury w grafiku. Nie mówię, że kierowców na pewno starczy, ale może być jak teraz, że nie będą wyjeżdżać pojedyncze brygady, co już nie jest wielkim kłopotem.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Byłby wcześniej + masz dwóch potencjalnych wykonawców, a więc większą konkurencję
No, ale skasowano ich za dużo. Przecież totalnym nieporozumieniem było to, że przy zakupie kilkuset autobusów, po ich dostawie, kasuje się tyle (i to w miarę nowych pojazdów), że brakuje 12m...Kaszmir pisze: ↑23 cze 2022, 10:12 To nie do końca tak było. Skasowano pojazdy, jednak więcej ich przybyło niż zabrano (podobnie ma być w następnym przetargu). Po prostu Przewoźnik przeszacował swoje możliwości. ZTP pytało czy da radę z obsługą agloekspressów - które wymusiły uruchomienie masy dodatkowych brygad i kierowców, zwłaszcza "301", "307" i "337" - Przewoźnik twierdził, że tak. Teraz wyszło, że jednak nie dają rady.
Natomiast na agloexpresy spokojnie można by zrobić przetarg z wymogiem autobusów LE. Choć może nie tyle na same aglo, co po prostu zrobić paczkę wzkm w danym rejonie miasta, w ramach której wchodziłyby i linie miejskie i aglo.
Pomijam to, że częścią aglo to w ogóle mogłoby się zająć w końcu województwo i zrobić z tego komunikację na wspólnym bilecie i z KMK, i z SKA.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Raczej później Przetargi ogłasza się z dużym wyprzedzeniem. Dla tego na 2024 już w lutym tego roku podano wstępne info - link.kot_feliks pisze: ↑23 cze 2022, 13:20Byłby wcześniej + masz dwóch potencjalnych wykonawców, a więc większą konkurencję
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz - pojawiły się 40-minutowe dziury w rozkładzie "21" nawet w dni robocze, na pełnej trasie. Ciekawe, jest też to, że oberwały wszystkie linie z wysoką częstotliwością, poza... "130". Ta dalej będzie śmigać co 10 minut cały dzień w dni robocze i co 15 minut w święta.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
I bardzo dobrze że 130 zostaje z podstawową częstotliwością. O ile jeszcze w dni robocze w godzinach poza szczytem w wakacje f15 by wyrobiła, o tyle nie wyobrażam sobie f30 w soboty i niedziele na tej linii i to w standardowym taborze
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Czy jest szansa by powalczyć o pozostanie wysokiej podłogi w zajezdni, choćby w wakacyjne weekendy? Sięgając kilka lat wstecz, chyba już miała miejsce taka miła sytuacja.
Re: Rozkłady wakacyjne 2022
Te dziury wynikają z konieczności ustawienia przerw. Niestety przy takcie 20min nie ma możliwości zrobienia inaczej przerwy. Konieczne byłoby puszczenie dodatkowej brygady.Wojciech pisze: ↑23 cze 2022, 17:08 Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz - pojawiły się 40-minutowe dziury w rozkładzie "21" nawet w dni robocze, na pełnej trasie. Ciekawe, jest też to, że oberwały wszystkie linie z wysoką częstotliwością, poza... "130". Ta dalej będzie śmigać co 10 minut cały dzień w dni robocze i co 15 minut w święta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości