Rozkłady wakacyjne 2022

- Linie, trasy, rozkłady
wanek
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 28 sie 2021, 19:57

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: wanek » 21 cze 2022, 22:31

Z pewnością Kaszmir, który tak bronił likwidacji 114 wytłumaczy, że to korzystne.

Jeżeli faktycznie Tunel pod Dworcem zostaje z jedną linią co 10 minut w postaci 50, to ktoś powinien wziąć duży rozbieg i... <wiadomo co dalej>.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: MichalTyniec » 21 cze 2022, 22:34

wanek pisze: 21 cze 2022, 22:31 Z pewnością Kaszmir, który tak bronił likwidacji 114 wytłumaczy, że to korzystne.

Jeżeli faktycznie Tunel pod Dworcem zostaje z jedną linią co 10 minut w postaci 50, to ktoś powinien wziąć duży rozbieg i... <wiadomo co dalej>.
Wytłumaczy tak że 310 nie pocinaja więc to super oferta

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 21 cze 2022, 23:00

Kaszmir pisze: 21 cze 2022, 12:44 Podobał mi się pomysł ze skierowaniem linii przez Wrocławską, jednak to za duże korki. A może (pomijając na chwilę kwestię taboru i brygad) po otwarciu tramwaju do GN połączyć je ze "154"?
Jak dla mnie ciekawą opcją byłoby skierowanie po otwarciu tramwaju "189" po otwarciu tramwaju na Górkę Narodową na taką trasę:
PRĄDNIK BIAŁY - Pachońskiego - Wyki - Batalionu "Skała" AK - Łokietka - Wrocławska - Nowy Kleparz - ... - PLAC CENTRALNY
Da to dostęp do centrum dla ul. Łokietka oraz zastąpi "154".

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kot_feliks » 21 cze 2022, 23:20

Urzekają mnie zawsze w tych rozkładach wakacyjnych linie autobusowe jeżdżące co np. 40 min. Nagle na okres dwóch miesięcy część osób ma sobie radośnie dojeżdżać do pracy np. pół godziny dłużej, bo dzieciaki nie chodzą do szkół :mrgreen:

Jak kiedyś pracowałem w firmie na Rybitwach, to właśnie dzięki rozkładom wakacyjnym po 2-3 latach prawie cała firma zrezygnowała finalnie z KMK. Było to w okresie po otwarciu tramwaju, gdzie najpierw wszyscy cieszyli się, że będzie tramwaj na MP, a potem okazało się, że owszem, na MP dojazd jest super, ale już kawałek dalej nikt nie pomyślał o żadnej dowozówce i poprzez wycięcie większości linii autobusowych dojazd totalnie się sp...

I o ile jeszcze w ciągu roku dojazd był w miarę ok, tak przy pocięciu KMK do f-40 w wakacje był dramat. I tak powolutku, systematycznie, jedna osoba za drugą, właśnie w okresie wakacji, przesiadała się na auto / rower, aż w końcu w KMK został.... jeden pracownik (jeżdżący 123 z NH), który z tego co wiem finalnie ostatnio również... przesiadł się na auto :mrgreen:

W sumie to chyba nikt nadal nie wie, czemu w Krk nie można wprowadzić dowozówek wzorem np. Wiednia, które od linii tramwajowej, z częstotliwością kursowania tramwaju, rozwiozą ludzi dalej. Obecnie nierzadko dojazd przez pół miasta trwa krócej, niż dojechanie kilku przystanków do tramwaju...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2022, 23:23 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pawel200020 » 21 cze 2022, 23:22

wanek pisze: 21 cze 2022, 22:31 Jeżeli faktycznie Tunel pod Dworcem zostaje z jedną linią co 10 minut w postaci 50, to ktoś powinien wziąć duży rozbieg i... <wiadomo co dalej>.
Nie rozumiem dlaczego 5 nie mogła zostać puszczona do tunelu i kończyć Dworcu Towarowym, 2 linie f10, f20 to raczej nie dużo patrząc na to co kiedyś tu było ;) 3,19,44 f15 albo 17,19,44.
Do tego 19 Na wieczystą oraz 2 na swoją trasę.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: sorig » 22 cze 2022, 0:12

kot_feliks pisze: 21 cze 2022, 23:20 Urzekają mnie zawsze w tych rozkładach wakacyjnych linie autobusowe jeżdżące co np. 40 min. Nagle na okres dwóch miesięcy część osób ma sobie radośnie dojeżdżać do pracy np. pół godziny dłużej, bo dzieciaki nie chodzą do szkół :mrgreen:

Jak kiedyś pracowałem w firmie na Rybitwach, to właśnie dzięki rozkładom wakacyjnym po 2-3 latach prawie cała firma zrezygnowała finalnie z KMK. Było to w okresie po otwarciu tramwaju, gdzie najpierw wszyscy cieszyli się, że będzie tramwaj na MP, a potem okazało się, że owszem, na MP dojazd jest super, ale już kawałek dalej nikt nie pomyślał o żadnej dowozówce i poprzez wycięcie większości linii autobusowych dojazd totalnie się sp...

I o ile jeszcze w ciągu roku dojazd był w miarę ok, tak przy pocięciu KMK do f-40 w wakacje był dramat. I tak powolutku, systematycznie, jedna osoba za drugą, właśnie w okresie wakacji, przesiadała się na auto / rower, aż w końcu w KMK został.... jeden pracownik (jeżdżący 123 z NH), który z tego co wiem finalnie ostatnio również... przesiadł się na auto :mrgreen:

W sumie to chyba nikt nadal nie wie, czemu w Krk nie można wprowadzić dowozówek wzorem np. Wiednia, które od linii tramwajowej, z częstotliwością kursowania tramwaju, rozwiozą ludzi dalej. Obecnie nierzadko dojazd przez pół miasta trwa krócej, niż dojechanie kilku przystanków do tramwaju...
Warto też w tym miejscu przypomnieć, jak funkcjonowała KM w wakacje 2021, przez dużą część ograniczenia były wręcz symboliczne. Rzecz się rozchodzi w przeważającej większości o kasę i pewnie też pracę przewozową (?), w tamtym roku było jej wręcz za dużo po wiosennych ograniczeniach.

A ludzie po pandemii do KM nadal nie wrócili w pełni i to widać na wielu ciągach i liniach.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ant_sm » 22 cze 2022, 3:27

kot_feliks pisze: 21 cze 2022, 23:20 W sumie to chyba nikt nadal nie wie, czemu w Krk nie można wprowadzić dowozówek wzorem np. Wiednia, które od linii tramwajowej, z częstotliwością kursowania tramwaju, rozwiozą ludzi dalej. Obecnie nierzadko dojazd przez pół miasta trwa krócej, niż dojechanie kilku przystanków do tramwaju...
To akurat nie jest nie wiadomo co tylko ten powód nazywa się biletem na jedną linię. Chociaż będąc sprawiedliwym to jest jeszcze kilka czynników, które kumulują efekt i to pewnie jeszcze długo się nie zmieni.
sorig pisze: 22 cze 2022, 0:12 Warto też w tym miejscu przypomnieć, jak funkcjonowała KM w wakacje 2021, przez dużą część ograniczenia były wręcz symboliczne. Rzecz się rozchodzi w przeważającej większości o kasę i pewnie też pracę przewozową (?), w tamtym roku było jej wręcz za dużo po wiosennych ograniczeniach.
Chyba masz na myśli ograniczenia w 2020 roku, w tamtym na wiosnę w zasadzie KMK jeździło na 90% tego co normalnie. Ale faktem jest, że wakacje w KMK trwały tylko około miesiąca. W tym roku widać coraz mocniej, że zaczyna brakować środków ze względu na wzrost kosztów wzkm plus dochodzą inne czynniki zewnętrzne jak problem z niedoborem pracowników, dlatego aż boję się pomyśleć co może się wydarzyć na jesieni jak efekty się jeszcze bardziej skumulują.
sorig pisze: 22 cze 2022, 0:12 A ludzie po pandemii do KM nadal nie wrócili w pełni i to widać na wielu ciągach i liniach.
Nie jest aż tak źle, ale prawdą jest to, że część osób już nie wróci bo zostaje na pracy zdalnej albo pracuje hybrydowo i ten raz, dwa razy w tygodniu powoduje że pojadą do pracy rowerem albo samochodem.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: mkm3 » 22 cze 2022, 8:44

ant_sm pisze: 22 cze 2022, 3:27 To akurat nie jest nie wiadomo co tylko ten powód nazywa się biletem na jedną linię.
A ilu jeszcze pasażerów korzysta z tego biletu, skoro różnica do sieciowego w cenie jest już niewielka w przypadku Karty Krakowskiej?
Nie zmienia to faktu, że w zeszłoroczne wakacje trochę pieniędzy poszło - bo skrócono wakacje w komunikacji nie wiem po co. A w te wakacje mamy za to takie kwiatki - popularna linia rekreacyjna do Ojcowa nie dostaje wzmocnienia, Kryspinów nadal zostaje z 352, pewnie bez większej liczby kursów niż to było w latach ubiegłych. Jeśli nie chcemy dodawać kursów można łatwo tu polepszyć sytuację - dodać na wakacje przystanek dla 300. Mówicie niektórzy, ze 300 nie może się zatrzymać przy Zalewie... a popatrzcie czasami, że są kursy i jedzie dosłownie kilka osób. Owszem są takie, że zawalone po dach. A to nie wystarczy na weekend puścić przeguba? No ale co.. niby chcemy, zeby ludzie jeździli komunikacją, ale nie damy im odpowiedniej ofery. Zatem Kryspinów tradycyjnie stanie w korku w upalne dni, a pasażerowie 269 bedą psioczyć, że znowu nie zmieścili sie do autobusu, bo plażowicze wypchali go po dach.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 22 cze 2022, 8:49

mkm3 pisze: 22 cze 2022, 8:44 A ilu jeszcze pasażerów korzysta z tego biletu, skoro różnica do sieciowego w cenie jest już niewielka w przypadku Karty Krakowskiej?
Nie zmienia to faktu, że w zeszłoroczne wakacje trochę pieniędzy poszło - bo skrócono wakacje w komunikacji nie wiem po co. A w te wakacje mamy za to takie kwiatki - popularna linia rekreacyjna do Ojcowa nie dostaje wzmocnienia, Kryspinów nadal zostaje z 352, pewnie bez większej liczby kursów niż to było w latach ubiegłych. Jeśli nie chcemy dodawać kursów można łatwo tu polepszyć sytuację - dodać na wakacje przystanek dla 300. Mówicie niektórzy, ze 300 nie może się zatrzymać przy Zalewie... a popatrzcie czasami, że są kursy i jedzie dosłownie kilka osób. Owszem są takie, że zawalone po dach. A to nie wystarczy na weekend puścić przeguba? No ale co.. niby chcemy, zeby ludzie jeździli komunikacją, ale nie damy im odpowiedniej ofery. Zatem Kryspinów tradycyjnie stanie w korku w upalne dni, a pasażerowie 269 bedą psioczyć, że znowu nie zmieścili sie do autobusu, bo plażowicze wypchali go po dach.
Dodatkowo na 209 powinien zostać skierowany tabor 18-metrowy, gdyż kursy do Minikowa są zawieszone i nie ma problemu z przejazdem.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: lukasmaj » 22 cze 2022, 9:14

damian_krk2 pisze: 22 cze 2022, 8:49 Dodatkowo na 209 powinien zostać skierowany tabor 18-metrowy, gdyż kursy do Minikowa są zawieszone i nie ma problemu z przejazdem.
Zapomnij... z "301" jest problem w weekendy. Autobusy przy dobrej pogodzie wypchane po dach. Ktoś się uparł i nie dadzą przegubów. Podobno w ZTP wiedzą, że 301 jest przepełniona w weekendy ale na razie nikt z tym nie zamierza nic zrobić.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: damian_krk2 » 22 cze 2022, 9:16

lukasmaj pisze: 22 cze 2022, 9:14 Zapomnij... z "301" jest problem w weekendy. Autobusy przy dobrej pogodzie wypchane po dach. Ktoś się uparł i nie dadzą przegubów. Podobno w ZTP wiedzą, że 301 jest przepełniona w weekendy ale na razie nikt z tym nie zamierza nic zrobić.
Ale tutaj sytuacja jest taka że na 209 już jeździły przegubowce.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: lukasmaj » 22 cze 2022, 9:27

damian_krk2 pisze: 22 cze 2022, 9:16 Ale tutaj sytuacja jest taka że na 209 już jeździły przegubowce.
No właśnie jeździły..
Do Niepołomic też jeździły na LR1 rok temu i jakoś nie było problemu. W tym roku jest inaczej - trasę do Nowego Kleparza obsługuje już "301" a pasażerów bardzo przybyło. Rok temu nie było problemu aby uruchomić osobną linię, w tym roku z kolei jest problem żeby zamienić tabor "301" na większy. Kuriozum!

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady wakacyjne 2022

Post autor: damian_krk2 » 22 cze 2022, 9:29

lukasmaj pisze: 22 cze 2022, 9:27 No właśnie jeździły..
Do Niepołomic też jeździły na LR1 rok temu i jakoś nie było problemu. W tym roku jest inaczej - trasę do Nowego Kleparza obsługuje już "301" a pasażerów bardzo przybyło. Rok temu nie było problemu aby uruchomić osobną linię, w tym roku z kolei jest problem żeby zamienić tabor "301" na większy. Kuriozum!
Weź pod uwagę, że LR1 obsługiwał Mobilis który jednak nie robi problemów o długość taboru.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady wakacyjne 2022

Post autor: damian_krk2 » 22 cze 2022, 9:38

Są już rozkłady wakacyjne. Szkoda gadać. To jest nienormalne, żeby 139 i 502 jeździły w weekend co 30 minut kiedy są to linie, z których korzysta duża liczba turystów i mieszkańców. Inne linie podobnie. Bez komentarza.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozkłady wakacyjne 2022

Post autor: WDZ » 22 cze 2022, 9:49

Na Kurdwanowie koordynacja (w stronę miasta) 174 i 179 w weekendy to 6+24 i tak przez cały dzień...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości