Małopolska
: 12 lut 2020, 8:48
Wieści z Małopolski
O proszę! Tarnów jest mniejszy od Krakowa jednak też liczy kilkaset tysięcy mieszkańców - więc skoro tam wprowadzono takie rozwiązanie, to może i w Krakowie można by było spróbować, przynajmniej testowo?Najpóźniej w maju pojawi się Asystent Przesiadkowy. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji autobusy będą komunikować się ze sobą, podając swoją aktualną pozycję i czas dotarcia do przystanku. Dzięki temu kierowca innego pojazdu będzie widział, czy nie warto poczekać kilkanaście sekund na kolejny autobus z pasażerami przesiadkowymi.
To prawda, nadspieszenia są normą, zwłaszcza na obrzeżach miasta.pasazer_mobilisu pisze: ↑10 mar 2020, 14:07niestety w godzinach wieczornych odjazdy przed czasem się zdarzają.
I to jest w mojej ocenie bardzo na minus, zwłaszcza że w większości autobusów prowadzący mają spory ekran z odliczaniem co do sekundy do czasu odjazdu. Ktoś powie, że "to nie autobus ma czekać tylko pasażer", ale skoro są jakieś rozkłady to starajmy się ich trzymać, na opóźnienia nic nie poradzimy, ale odjazd przed czasem to jedynie decyzja/nieuwaga jednego człowieka - można co prawda pisać skargi, ale nie zwróci to czasu straconego na czekaniu na kolejny pojazd.
Jak to:
pasazer_mobilisu pisze: ↑25 sie 2020, 21:46 [...]
Jak to:
https://m.sadeczanin.info/sites/default ... _1_122.jpg
jest Solaris to ja jestem Prezydentem Miasta Krakowa.
Co ważne, linie te pozostaną (z wyłączeniem niektórych przystanków, na które nie uzyskano zgody), jednak będą obsługiwane przez prywatnego przewoźnika. Niestety, ważne na nich nie będą bilety miejskie, zarówno jednorazowe, jak i okresowe:Od Nowego Roku transport zbiorowy na terenie gminy Tarnów, a także Pleśna i Lisia Góra będzie zorganizowany na nowych zasadach. Linie nr 208, 210, 213, 222, 224, 225, 227, 229 i 239 przestaną być obsługiwane przez autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Tarnowie.
Zgodnie z artykułem z Temi, regionalnej gazety, przyczyną tak drastycznej zmiany jest brak porozumienia w sprawie finansowania tych linii.Na innych zasadach odbywać się będzie także zakup biletów. – Przewoźnik wprowadzi nowe bilety jednorazowe z możliwością zakupu u każdego kierowcy. Bilety okresowe natomiast będą do nabycia w nowym punkcie sprzedaży w Tarnowie przy ulicy Pułaskiego 7 (Jordan Group Biuro Podróży). Dotychczasowe bilety jednorazowe i okresowe miejskiego przewoźnika MPK w Tarnowie nie będą respektowane od 1 stycznia 2021 – czytamy na oficjalnej stronie gminy Tarnów.
I już za tym idą zwolnienia w tamtejszym MPK:
To oznacza duże zwolnienia rzędu 40 osób. Firma też będzie miała straty z tego powodu. Jest to bardzo nerwowy czas dla nas. Wprost patrząc na to, ile spada wozokilometrów, zwolnienia powinny być nawet rzędu 70 osób, ale staramy się to tak zaplanować, żeby nie zwalniać aż tyle, zmniejszymy liczbę kierowców, ale w warsztacie nie mogę aż tyle zmniejszyć zatrudnienia, bo nie miałby kto naprawiać tych autobusów.
Linie uwzględnione w naborze 2021: Bukowina Tatrzańska - Zakopane – Chochołów, Olkusz - Sułoszowa – Kraków, Nowy Sącz - Nowy Targ, Mszana Dolna – Myślenice, Półrzeczki – Wieliczka, Tarnów – Nowy Sącz, Olkusz – Ostrężnica, Olkusz - Paczółtowice – Krzeszowice, Olkusz – Krzeszowice, Olkusz - Trzyciąż – Kraków, Nowy Targ - Maków Podhalański, Kraków – Myślenice, Spytkowice – Kraków, Bukowno - Olkusz – Kraków, Nowy Targ - Bukowina Tatrzańska. Dodatkowo zgłoszone zostały Autobusowe Linie Dowozowe (dowozy do transportu kolejowego) w następujących relacjach: Myślenice – Wieliczka, Dobczyce - Wieliczka, Łapanów – Wieliczka, Proszowice – Słomniki, Limanowa – Bochnia, Sczurowa – Bochnia, Wrząsowice – Wieliczka, Koszyce – Brzesko.
A u nas w Krakowie SIP działa jak działa, starsze pojazdy bez GPSa, mimo próby podłączenia przez tablet, co według mnie było dobrą opcją dla taniej integracji starszych pojazdów z systemem. W Mobilisie wszystko gotowe, tylko zgodnie z naszą tradycją NIE DA SIĘJerzy Wiatr pisze:"Asystent Przesiadek to autorski system MPK Tarnów, który został oprogramowany przez specjalistów z mieleckiej firmy R&G, [...] Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom informatycznym i sprzętowym wdrożonym w poprzednich latach tworzenie Asystenta Przesiadek ograniczyło się wyłącznie do prac informatycznych na kwotę 30 tys. zł, bez konieczności montażu jakichkolwiek fizycznych urządzeń."