To nie chodzi o tramwaj, bo on też jeździł pusty. Moim zdaniem wystarczyłoby puścić co drugi kurs 142, ale na jego normalnej trasie. Tylko oznaczyć jako 442 żeby nie było niejasności w sytuacji opóźnień. Droga się nieznacznie wydłuży, ominie tylko jeden przystanek pod zajezdnią, a nie ma straty na postój autobusu na Kombinacie. Ewentualnie po prostu w ramach przerw na 117/242/211 wykonywać kursy jako 148, tak żeby na tej linii nie było macierzystej brygady. Na Walcownię autobus może jeździć 5x dziennie, tylko w odpowiednio wybranych godzinach. Podobnie jak to było że 138 tylko wtedy ta linia była bardzo narażona na opóźnienia.
Kryzys kadrowy
Re: Braki kadrowe
-
- Pasażer
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 sie 2022, 18:04
Re: Braki kadrowe
Według mnie od około 3 lat MPK zaczęło wpadać w aglopułapkę. I o ile jest to bardzo dochodowy pomysł to pochłania bardzo dużo brygad. MPK chciało zarobić, a w konsekwencji brakuje kierowców na miejskie linie. MPK ulegało pomysłom gmin (lub były to własne warunki MPK by nabijać dobrze płatne wkm, a przy okazji zapewnić przepływy pasażerów miejskich) by agloekspresy przejeżdżały praktycznie całe centrum. 301 od Kleparza, 307 i 310 od Podwawelskiego. Tak nie powinna wyglądać nowoczesna komunikacja miejska. Brakuje węzłów przesiadkowych z prawdziwego zdarzenia w najlepiej skomunikowanych miejscach i to do nich powinny dojeżdżać aglomeracyjne linie, a nie wszystko pchać w zatkane aleje. Kończy się to tak, że przy korkach notorycznie wypadają kursy 301 304 307. Autobusem w szczycie alejami ciągną się węże z autobusów miejskich, miedzymiastowych i busików. Zdarza się, że ponad minutę czekają przed zajętym przystankiem.
Od 5 latach słyszy się o problemach z kierowcami w miastach, a MPK od 2020 roku dokładało linii. I o ile fajnie, że powstają to czy ktoś pomyślał kim je obsłużyć?
Konsekwencja - obrywają linie miejskie a aglomeracyjne pozostają nienaruszone, a chyba priorytet powinien być odwrotny.
Od 5 latach słyszy się o problemach z kierowcami w miastach, a MPK od 2020 roku dokładało linii. I o ile fajnie, że powstają to czy ktoś pomyślał kim je obsłużyć?
Konsekwencja - obrywają linie miejskie a aglomeracyjne pozostają nienaruszone, a chyba priorytet powinien być odwrotny.
Re: Braki kadrowe
Przede wszystkim to nie MPK zorganizowało agloekspresy. Owszem, dla nich to też intratne i miało wpływ, ale tu przede wszystkim na wyższym poziomie decyzyjność zapadała.
Niemniej ja tu akurat podejście miasta w tej kwestii rozumiem. To znaczy w idealnym świecie powinno być tak jak piszesz, czyli dowóz pasażerów spoza miasta następuje na 'obrzeża', gdzie mogą:
(a) WYGODNIE i SPRAWNIE się przesiąść
(b) SZYBKO i PRZEWIDYWALNIE dotrzeć stamtąd do celu
(c) W TEJ SAMEJ TARYFIE mając bilet/kartę itp.
Niestety, poza być może bardzo nielicznymi i szczególnymi przypadkami, na dzień dzisiejszy żaden z punktów (a), (b) i (c) nie jest spełniony łącznie. Ba, nawet dwa z nich razem nie są spełniane praktycznie nigdzie.
(a) nie mamy wygodnych punktów przesiadkowych na obrzeżach miasta, gdzie można się sprawnie przesiadać
(b) poza kilkoma relacjami nie ma takich, z których można szybko i przewidywalnie docierać do celu
(c) wiadomo
Wobec powyższego powstała idea agloekspresów. Właściwie rozwiązała wszystkie powyższe kwestie:
(a) łatwo się przesiąść, bo często na tym samym przystanku
(b) dzięki docieraniu do centrum za zasadzie linii przyspieszonych jest odczucie, że ciut sprawniej - a poza tym praktycznie do celu można w większości dotrzeć bez lub tylko z jedną przesiadką
(c) integracja jest zapewniona
Jak widać, gdybyśmy mieli czekać na spełnienie warunków a,b,c w oparciu na przykład o SKA, to byśmy jeszcze lata sie borykali. Agloekspresy stały się strzałem w 10-tkę - co tylko potwierdza, że idea jest słuszna. Tu ZTP należy pochwalić i przyklasnąć. Niestety delikatnie mówiąc zawaliło MPK, bo nie było gotowe - i wręcz nie tylko nie było gotowe, ale świadomie wprowadziło w błąd organizatora. Więc geneza problemu i podstawowa przyczyna nie leży według mnie w idei, lecz w zbyt optymistycznym podejściu i zbyt daleko idącym zaufaniu do wykonawcy - tudzież brak poszukania innych wykonawców. Zawiodła kontrola. Ale to nie oznacza, że należy pomysł wyrzucić, lecz go naprawić! Tak samo jak z powodu wypadków lotniczych nie przestajemy latać, tak i tu nie przestawajmy rozwijać agloekspresów.
Niemniej ja tu akurat podejście miasta w tej kwestii rozumiem. To znaczy w idealnym świecie powinno być tak jak piszesz, czyli dowóz pasażerów spoza miasta następuje na 'obrzeża', gdzie mogą:
(a) WYGODNIE i SPRAWNIE się przesiąść
(b) SZYBKO i PRZEWIDYWALNIE dotrzeć stamtąd do celu
(c) W TEJ SAMEJ TARYFIE mając bilet/kartę itp.
Niestety, poza być może bardzo nielicznymi i szczególnymi przypadkami, na dzień dzisiejszy żaden z punktów (a), (b) i (c) nie jest spełniony łącznie. Ba, nawet dwa z nich razem nie są spełniane praktycznie nigdzie.
(a) nie mamy wygodnych punktów przesiadkowych na obrzeżach miasta, gdzie można się sprawnie przesiadać
(b) poza kilkoma relacjami nie ma takich, z których można szybko i przewidywalnie docierać do celu
(c) wiadomo
Wobec powyższego powstała idea agloekspresów. Właściwie rozwiązała wszystkie powyższe kwestie:
(a) łatwo się przesiąść, bo często na tym samym przystanku
(b) dzięki docieraniu do centrum za zasadzie linii przyspieszonych jest odczucie, że ciut sprawniej - a poza tym praktycznie do celu można w większości dotrzeć bez lub tylko z jedną przesiadką
(c) integracja jest zapewniona
Jak widać, gdybyśmy mieli czekać na spełnienie warunków a,b,c w oparciu na przykład o SKA, to byśmy jeszcze lata sie borykali. Agloekspresy stały się strzałem w 10-tkę - co tylko potwierdza, że idea jest słuszna. Tu ZTP należy pochwalić i przyklasnąć. Niestety delikatnie mówiąc zawaliło MPK, bo nie było gotowe - i wręcz nie tylko nie było gotowe, ale świadomie wprowadziło w błąd organizatora. Więc geneza problemu i podstawowa przyczyna nie leży według mnie w idei, lecz w zbyt optymistycznym podejściu i zbyt daleko idącym zaufaniu do wykonawcy - tudzież brak poszukania innych wykonawców. Zawiodła kontrola. Ale to nie oznacza, że należy pomysł wyrzucić, lecz go naprawić! Tak samo jak z powodu wypadków lotniczych nie przestajemy latać, tak i tu nie przestawajmy rozwijać agloekspresów.
Re: Braki kadrowe
Nie wiem na podstawie czego stawiasz takie tezy, ale zapewniam Cię, że to ZTP robi roszady operatorów tylko pod kątem zapewnienia odpowiedniej wielkości pracy przewozowej. Jasne dyskusja z operatorami jest, ale nie działa to tak jak piszesz na zasadzie zgniłych jaj, tylko na podstawie pracy przewozowej.yosujiro pisze: ↑18 sie 2022, 22:27 Powiedzmy, że MPK nadal uważa, że jest tym lepszym i ważniejszym przewoźnikiem, który ma większe prawo głosu, więc najchętniej oddałoby Mobilisowi jakąś linię "zgniłe jajo". A Mobilis wie, że karty są w jego rękach i nie daje się wpuścić w maliny. Udało się na wakacje poniekąd wywalczyć 113 i 129 co było nie w smak MPK i teraz mamy powtórkę sytuacji. Nie zdziwię się jak do września nic się nie zmieni, ale jak Mobilis postawi na swoim, to najdalej w październiku może być ciekawie. No chyba, że do tego czasu w MPK sytuacja cudownie się uzdrowi
Tym razem stanę częściowo po stronie MPK bo weź pod uwagę, że część dodatkowych wozów na agloekspresy to autobusy ściągnięte żywcem z linii miejskich. Powiedzmy sobie szczerze, ale od czasu pandemii 132 i 429 są cały czas zawieszone, 503 i 502 jeżdżą w szczycie co 10min zamiast co 7.5min, 182 i 482 co 20min zamiast co 15min - to tak na szybko bo może jeszcze są inne przykłady. Jasne były minimalne wzmocnienia czy podziały linii, które wymusiły skierowanie dodatkowych autobusów na linie miejskie, ale szczerze mówiąc te zmiany są niewidoczne. Jestem przekonany, że gdyby teraz chciano przywrócić wszystko co jest zawieszone lub ograniczone to by się okazało, że pomimo zostawienia tych "dodatkowych" autobusów które nie poszły do kasacji po dostawie elektryków brakowałoby kilkanaście wozów. Więc część autobusów MPK wystawiło jako przesunięcia między liniami. A druga rzecz to okres planowania linii 3xx przypadł na moment kiedy sporo kierowców szukało pracy w MPK na przetrzymanie pandemii z racji na brak turystyki, więc wtedy rzeczywiście MPK chyba nie myślało jakoś szczególnie co będzie jak pandemia się skończy.panautobus pisze: ↑19 sie 2022, 13:21 Niestety delikatnie mówiąc zawaliło MPK, bo nie było gotowe - i wręcz nie tylko nie było gotowe, ale świadomie wprowadziło w błąd organizatora. Więc geneza problemu i podstawowa przyczyna nie leży według mnie w idei, lecz w zbyt optymistycznym podejściu i zbyt daleko idącym zaufaniu do wykonawcy - tudzież brak poszukania innych wykonawców. Zawiodła kontrola. Ale to nie oznacza, że należy pomysł wyrzucić, lecz go naprawić! Tak samo jak z powodu wypadków lotniczych nie przestajemy latać, tak i tu nie przestawajmy rozwijać agloekspresów.
Re: Braki kadrowe
Podsumowując MPK jest źle zarządzane i zarząd MPK powinien wylecieć z hukiem.
Re: Braki kadrowe
Po informacjach o cięciach w komunikacji miejskiej Partia Razem żąda dymisji prezesa MPK
https://krknews.pl/partia-razem-zada-dy ... ezesa-mpk/
https://krknews.pl/partia-razem-zada-dy ... ezesa-mpk/
Partia Razem żąda dymisji prezesa Miejkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Rafała Świerczyńskiego. Lewicowi działacze tak reagują na informacje o cięciach w komunikacji autobusowej z powodu braku kierowców u miejskiego przewoźnika.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Braki kadrowe
ant_sm: Informacje czerpię z pewnych źródeł I ostatnio działa to na zasadzie wzajemnej współpracy między ZTP i Mobilisem, MPK zawsze wymyśla jakieś kwiatki i robi problemy. Problem w tym, że MPK dalej próbuje rządzić ZTP, np na wakacje chcieli oddać albo 125, albo 163. Mobilis się postawił, że nie ma opcji i poniekąd z ZTP się dogadali, że jak mają pomóc, to na linii gdzie nie będzie problemu z obsługą zgodną z rozkładem. Stąd się wzięło 129, a potem dodatkowo 113, a teraz 160. Oczywiście wszystko musi być w odpowiedniej ilości wzkm, ale jak już się dojdzie do listy pasujących linii, to wtedy zaczynają się negocjacje, bo ZTP nie może nikogo zmusić do zmiany linii lub przejęcia nowych linii.
Re: Braki kadrowe
W MPK jest potrzebna gruntowna zmiana [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-mpk ... 47372.html
Kolejny wywiad, jednak zasmuca mnie to, że lokalne media mało zwracają uwagę na kwestię odpowiedzialności zarządzających za ten stan i nie grzeją tematu traktowania pracowników.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-mpk ... 47372.html
Kolejny wywiad, jednak zasmuca mnie to, że lokalne media mało zwracają uwagę na kwestię odpowiedzialności zarządzających za ten stan i nie grzeją tematu traktowania pracowników.
Re: Braki kadrowe
Jest reklama pojazdowa, jest też i filmik
https://www.youtube.com/watch?v=-k3BAgLbj-E
https://www.youtube.com/watch?v=-k3BAgLbj-E
Re: Braki kadrowe
Kwestia deficytu personalnego w MPK, w końcu uaktywnia naszych nieaktywnych radnych-nieporadnych. Pojawiają się interpelacje, w których wprost sugeruje się rozszerzenie pakietu firm prywatnych, aby na wzór Mobilisa woziły krakowian w ramach KM. Mr. Wantuch domaga się nawet adresów takich podmiotów.
Poseł Aleksander Miszalski - nomen omen najprawdopodobniej kandydat PO na prezydenta miasta - także zajął się tym tematem. Również zwraca uwagę na przewoźników prywatnych.
To dobry kierunek czyli koniec dominacji MPK. W końcu MPK czy UMK - przecież właściwie to samo. Najgorsze jest to, że ogon macha psem i to niedopuszczalne zjawisko.
Poseł Aleksander Miszalski - nomen omen najprawdopodobniej kandydat PO na prezydenta miasta - także zajął się tym tematem. Również zwraca uwagę na przewoźników prywatnych.
To dobry kierunek czyli koniec dominacji MPK. W końcu MPK czy UMK - przecież właściwie to samo. Najgorsze jest to, że ogon macha psem i to niedopuszczalne zjawisko.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Braki kadrowe
Oni się niczym nie zajmują i nie interweniują tylko wysyłają prostą interpelację na którą odpowiedź jest z góry wiadoma i każdemu po kolei odpiszą to samo, takie zapytanie to ja sam sobie do urzędu mogę wysłać, a tylko po to to robią żeby głośno o nich było no bo przecież wybory za pasem.judash pisze: ↑23 sie 2022, 9:59 Kwestia deficytu personalnego w MPK, w końcu uaktywnia naszych nieaktywnych radnych-nieporadnych. Pojawiają się interpelacje, w których wprost sugeruje się rozszerzenie pakietu firm prywatnych, aby na wzór Mobilisa woziły krakowian w ramach KM. Mr. Wantuch domaga się nawet adresów takich podmiotów.
Poseł Aleksander Miszalski - nomen omen najprawdopodobniej kandydat PO na prezydenta miasta - także zajął się tym tematem. Również zwraca uwagę na przewoźników prywatnych.
To dobry kierunek czyli koniec dominacji MPK. W końcu MPK czy UMK - przecież właściwie to samo. Najgorsze jest to, że ogon macha psem i to niedopuszczalne zjawisko.
Re: Braki kadrowe
A prywatni przewoźnicy to wam jeszcze bokiem wyjdą serio myślicie że wszyscy są jak mobilis?
Re: Braki kadrowe
Poświęciłem 5 minut, żeby sprawdzić jakie to działania podejmuje MPK żeby sobie poradzić z kryzysem.
No i nawet nie ma ogłoszenia na OLX czyli najpopularniejszym portalu gdzie niskowykwalifikowani pracownicy szukają pracy to o czym my mówimy. No ale reklama na autobusie wyklejona i humor gituwa.
No i nawet nie ma ogłoszenia na OLX czyli najpopularniejszym portalu gdzie niskowykwalifikowani pracownicy szukają pracy to o czym my mówimy. No ale reklama na autobusie wyklejona i humor gituwa.
Re: Braki kadrowe
Miejski przewoźnik nie będzie się zniżał do tak niskiego poziomu aby dawać ogłoszenia na portalach typu OLX. Jak dadzą ogłoszenie to pewnie na jakiejś platformie z domeną "gov" lub BIP gdzie mało kto zagląda oprócz instytucji.
Re: Braki kadrowe
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezy ... 47456.htmlPrezydent nie przewiduje również zmiany składu osobowego zarządu. Zwolnienia z pracy prezesa Rafała Świerczyńskiego oraz wiceprezesa Grzegorza Dyrkacza chciał wiceprezydent Andrzej Kulig.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości