Re: Braki kadrowe
: 12 sie 2022, 20:52
To jak rozumiem obrazuje wszystkie kursy niezrealizowane przez MPK bez względu czy to była awaria czy brak prowadzącego czy coś innego?damian_krk2 pisze: ↑13 sie 2022, 13:29 Dostałem odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej dotyczącej braku kursów.
Kwota za jeden kurs jest jak dla mnie śmieszna. Więcej dostaje pasażer za brak ważnego biletu.
Tak to są wszystkie kursy niewykonane z winy przewoźnika niezależnie od powodu jednak śmiało jestem w stanie stwierdzić, że około 90% to niewyjazdy.ant_sm pisze: ↑13 sie 2022, 16:05 To jak rozumiem obrazuje wszystkie kursy niezrealizowane przez MPK bez względu czy to była awaria czy brak prowadzącego czy coś innego?
Weź też pod uwagę, że kara to jest jedna rzecz, a druga to brak wynagrodzenia za niezrealizowane kursy. Więc zakładam, że MPK jest stratne drugie tyle, ale i tak sobie to odbiją w stawce za wzkm w kolejnym roku...
W ten sposób dochodzi do naprawdę idiotycznej sytuacji. Na tych liniach 12m nie wystarcza podczas gdy na 123 i 128 przeguby wożą powietrze. Nie mam szczegółowych danych, ale patrząc w TTSS wychodzi że na którejś zajezdni stoją SU18 i się kurzą, a pasażerowie wyżej wymienionych linii jeżdżą w tłoku.panautobus pisze: ↑16 sie 2022, 14:24 Rezerowe KU na 139, 503, 194, które normalnie obsługują przegubowce.
Ale to są rezerwy, które są na mieście od rana do wieczora. Prawdopodobnie nie objeżdżają całej brygady, tylko do 18/20 np. 139, ale pewnie gdyby była potrzeba za awarię na aglomeracyjnej co jeździ raz na godzinę to raczej któregoś ściągną w to miejsce. Od tego co mówisz są rezerwy na KR596-598, ale ich za mało by pokryć braki.pasazer_mobilisu pisze: ↑16 sie 2022, 15:22 W ten sposób dochodzi do naprawdę idiotycznej sytuacji. Na tych liniach 12m nie wystarcza podczas gdy na 123 i 128 przeguby wożą powietrze. Nie mam szczegółowych danych, ale patrząc w TTSS wychodzi że na którejś zajezdni stoją SU18 i się kurzą, a pasażerowie wyżej wymienionych linii jeżdżą w tłoku.
Jesteś pewny że przy tych cięciach, które zafundowali nam na wakacje, przegubowe 123 i 128 wożą powietrze?pasazer_mobilisu pisze: ↑16 sie 2022, 15:22 W ten sposób dochodzi do naprawdę idiotycznej sytuacji. Na tych liniach 12m nie wystarcza podczas gdy na 123 i 128 przeguby wożą powietrze. Nie mam szczegółowych danych, ale patrząc w TTSS wychodzi że na którejś zajezdni stoją SU18 i się kurzą, a pasażerowie wyżej wymienionych linii jeżdżą w tłoku.
Czasem Wola ściągnie 2-3 kierowców i są dodatkowe rezerwy ale objeżdżają zazwyczaj szczytowe brygady. Zazwyczaj są to auta z przedziału 511-514 lub 583-594.
Nawet kilka dni przed. Kierowcy przecież dostają SMS że np po zmianie A Zjazd do zajezdni bo nie ma człowieka na B. Albo wyjazd z zajezdni na B bo nie ma kierowcy na rano.ant_sm pisze: ↑17 sie 2022, 7:05 Nie wiem jak jest w rzeczywistości, ale chyba nie jest tak, że świadomość braku obsady pojawia się rano w dniu wyjazdu bo kierowca nie przyszedł tylko raczej trochę wcześniej na etapie planowania. Być może wtedy jest opcja żeby tak pomanewrować pracami żeby zapewnić obsadę tam gdzie linia kursuje rzadko albo na rezerwy zostawić takie brygady żeby tabor był zgodny z zapotrzebowaniem. Ale mogę się mylić i może są jakieś przesłanki, które to uniemożliwiają?
Bardziej chodziło mi o to, żeby Mobilis dostał więcej linii, najlepiej tych, które są newralgiczne. No i w tym związku, poproszenie o ściągnięcie więcej kierowców oraz autobusów, bo jak widać, trend kierowców MPK uciekających do innych przewoźników jest obecnie wzrostowy, więc jest trochę tych rąk do pracy. Jeżeli ich odpowiednio zachęcą to ludzie się znajdą, a Mobilis raczej nie ma jakoś bardzo zszarganej opinii tak jak miejski przewoźnik.
Ewentualnie zrobić delegacje kierowców z Mobilisa do MPK ale praca na warunkach Mobilisa.yosujiro pisze: ↑17 sie 2022, 23:44 W Mobilisie ostatnio zauważyłem, że bardziej jest problem z wozami niż z kadrą. Ostatnio MC316 dość mocno pocałował MC319 w tyłek na Czyżynach, jeden przegub stoi z wyjętym mostem na zajezdni, ogólnie ostatnio coś pechowo się sypią. Gdyby to było możliwe, to Mobilis pewnie nie miałby problemu wydzierżawić wolne wozy od MPK, żeby obsłużyć co potrzeba, ale ani miasto ani MPK raczej na to nie pójdzie. Więc pozostawię to w sferze fantazji