Re: Braki kadrowe
: 02 lip 2022, 14:49
Standard I wiele osób obstawiało, że dokładnie tak to się skończy. Każdy jest "mocny w gębie", ale jak przychodzi co do czego, to przecież "ja to chyba nie, bo mam kredyt", "a po co teraz, jak niedaleko do emerytury" itp. itd.
To nie pierwszy tego typu pomysł, z którego kompletnie nic nie wyszło.
I może trochę szkoda, bo taki chwilowy strajk przyniósłby imho więcej korzyści, niż strat. Nie tylko z punktu widzenia kierujących, ale też MPK i KMK, bo miasto w końcu musiałoby zauważyć, że trzeba na to postawić większy priorytet.
Poza tymi różnicami o których piszesz, ciekawe jest też porównanie mdm % kursów niezrealizowanych z winy operatora do wszystkich przez niego niezrealizowanych:
- 01 -> 29%;
- 02 -> 13%;
- 03 -> 11%;
- 04 -> 7%;
- 05 -> 55%
Oraz powyższy udział kursów niezrealizowanych przez operatora we wszystkich kursach które wypadły, w zestawieniu MPK vs. mobilis
NIe bez powodów nie każdy autobus ma komputer, nie bez powodu nie każdy wyświetla się na mapie, nie bez powodu spora część komputerów jest popsuta itd.
To nie pierwszy tego typu pomysł, z którego kompletnie nic nie wyszło.
I może trochę szkoda, bo taki chwilowy strajk przyniósłby imho więcej korzyści, niż strat. Nie tylko z punktu widzenia kierujących, ale też MPK i KMK, bo miasto w końcu musiałoby zauważyć, że trzeba na to postawić większy priorytet.
Te liczby tylko pokazują, jak miesiącami (i latami) pewna firma robiła w ch... miasto O czym kto wiedział, to wiedział, i dla niektórych to nic nowegotomta1 pisze: ↑27 cze 2022, 19:02 Przecież MPK to firma fair play. Bardzo dba o pracowników, w trudnych sytuacjach staje po ich stronie…
A tak poza tym, jeden z Radnych Miasta Krakowa otrzymał od Prezydenta (czyli de facto od ZTP) w odpowiedzi na interpelację (nr 4061, jakby ktoś szukał) zestawienie liczby niezrealizowanych kursów przez operatorów za rok 2022:
Liczby dotyczące MPK są mało wiarygodne. W stosunku do obydwóch operatorów liczby te pochodzą zarówno z codziennych raportów tych spółek oraz doraźnych kontroli ZTP. Jednak tylko w stosunku do Mobilisu ZTP ma bieżący podgląd do systemu dyspozytorskiego, więc te liczby mogą być uznane praktycznie w 100% za wiarygodne, choćby dlatego, że miasto nie przepuści żadnej okazji, by nałożyć karę, którą faktycznie pokryje operator. W przypadku MPK, ZTP takiego podglądu nie ma. Ponadto, ZTP nie opłaca się naliczanie jakichkolwiek kar na MPK, gdyż w takim wypadku MPK sobie to odbije w cenie wozo- i pociągokilometra, gdyż w taki dysfunkcyjny sposób jest to obliczane. Niska wiarygodność wynika też stąd, iż skąd nagle w maju liczba niezrealizowanych kursów wzrosła ponad pięciokrotnie względem średniej czteromiesięcznej, a z winy operatora aż 21-krotnie? W ciągu miesiąca liczba kursów niezrealizowanych z przyczyn zewnętrznych wzrosła ponad 2,5-krotnie! Cóż się takiego stało, że nagle tak dużo kursów wypadło z przyczyn niezależnych od MPK? W Mobilisie dane za czerwiec są o 25–45% większe. A nie 250–2100%. Zupełnie nie ten rząd wielkości.
- Styczeń: MPK: 322, w tym 92 z winy operatora / Mobilis: 142, w tym 116 z winy operatora
- Luty: MPK: 351, w tym 43 z winy operatora / Mobilis: 125, w tym 60 z winy operatora
- Marzec: MPK: 408, w tym 45 z winy operatora / Mobilis: 158, w tym 79 z winy operatora
- Kwiecień: MPK: 557, w tym 40 z winy operatora / Mobilis: 284, w tym 81 z winy operatora
- Maj: MPK: 2095, w tym 1154 z winy operatora / Mobilis: 257, w tym 105 z winy operatora
Poza tymi różnicami o których piszesz, ciekawe jest też porównanie mdm % kursów niezrealizowanych z winy operatora do wszystkich przez niego niezrealizowanych:
- 01 -> 29%;
- 02 -> 13%;
- 03 -> 11%;
- 04 -> 7%;
- 05 -> 55%
Oraz powyższy udział kursów niezrealizowanych przez operatora we wszystkich kursach które wypadły, w zestawieniu MPK vs. mobilis
NIe bez powodów nie każdy autobus ma komputer, nie bez powodu nie każdy wyświetla się na mapie, nie bez powodu spora część komputerów jest popsuta itd.