Rondo Matecznego
Rondo Matecznego
Na rondzie Matecznego wyremontują nie tylko nawierzchnię ale również torowisko [Podcast]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-ro ... 46910.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-ro ... 46910.html
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Rondo Matecznego
Na czas remontu torowiska na Rondzie Matecznego będą docierać tam tramwaje dwukierunkowe.
Źródło: https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... uHIuRHRk5w
Źródło: https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... uHIuRHRk5w
Re: Rondo Matecznego
Zastanawiam się które linie pojadą do r. Matecznego. Naturalnym kandydatem wydaje się skrócona "10", może wzmocniona przez jakieś "7x" z f20, np. "78" do Cichego Kącika. Wtedy łącznie byłoby f10 do I obwodnicy. Tylko czy taka trasa "10" nie byłaby za długa (krótki postój na r. Matecznego)? I czy starczyłoby dwukierunkowców jeszcze na "78"?STADLER Tango pisze: ↑02 sie 2022, 11:53Na czas remontu torowiska na Rondzie Matecznego będą docierać tam tramwaje dwukierunkowe.
Alternatywnie, skrócić "10" gdzieś do centrum i uruchomić samo "7x" do r. Matecznego z f10. Tylko gdzie by się pomieściły? "10" do Cichego Kącika i "7x" też? Może by starczyło miejsca.
Re: Rondo Matecznego
Myślę, że 10 odpadnie właśnie z powodu długości trasy i braku punktu socjalnego... Prędzej obstawiam tu 19, która jest już sprawdzona w obsadzie dwukierunkowej, chociaż tu jest kwestia zajętości torów na DT, albo 8, która może wyrównać straty w miarę na spokojnie w Bronowicach...Kaszmir pisze: ↑03 sie 2022, 10:56 Zastanawiam się które linie pojadą do r. Matecznego. Naturalnym kandydatem wydaje się skrócona "10", może wzmocniona przez jakieś "7x" z f20, np. "78" do Cichego Kącika. Wtedy łącznie byłoby f10 do I obwodnicy. Tylko czy taka trasa "10" nie byłaby za długa (krótki postój na r. Matecznego)? I czy starczyłoby dwukierunkowców jeszcze na "78"?
Alternatywnie, skrócić "10" gdzieś do centrum i uruchomić samo "7x" do r. Matecznego z f10. Tylko gdzie by się pomieściły? "10" do Cichego Kącika i "7x" też? Może by starczyło miejsca.
Co do 10 to bardziej obstawiam dojazd od drugiej strony przez Kapelankę i Brożka do Rzemieślniczej. Wszak w tej notce jest mowa o obsłudze tego przystanku. Wtedy też byłby i punkt socjalny i możliwość wyrównania opóźnień.
Re: Rondo Matecznego
Szczerze wątpię, że trafi tam 10, prędzej skrócą 19 do trasy Towarowy - Mateczny. Przecież wiele razy było mówione, że na 10 i 22 nie można w tygodniu dać krótkich wagonów "bo się ludzie nie zmieszczą", a na 19 takie wagony jeżdżą na co dzień. W dodatku byłby to wstęp do "uwalenia" 19tki na Borku do roli szczytówki - "teraz zabierzemy wam na 2 tygodnie całą linię, więc jak potem od września oddamy wam tylko kursy szczytowe, to będziecie się cieszyć".Kaszmir pisze: ↑03 sie 2022, 10:56 Zastanawiam się które linie pojadą do r. Matecznego. Naturalnym kandydatem wydaje się skrócona "10", może wzmocniona przez jakieś "7x" z f20, np. "78" do Cichego Kącika. Wtedy łącznie byłoby f10 do I obwodnicy. Tylko czy taka trasa "10" nie byłaby za długa (krótki postój na r. Matecznego)? I czy starczyłoby dwukierunkowców jeszcze na "78"?
Alternatywnie, skrócić "10" gdzieś do centrum i uruchomić samo "7x" do r. Matecznego z f10. Tylko gdzie by się pomieściły? "10" do Cichego Kącika i "7x" też? Może by starczyło miejsca.
Po drugie nie wiadomo, czy od drugiej strony (Rzemieślnicza) również nie dadzą dwukierunków. Jednak o wiele łatwiej jest zawrócić na przejazdówce tuż przed bramą zajezdni, aniżeli co kilka minut trójkątować na zakorkowanym skrzyżowaniu. A jednak to nie to samo trójkątowanie co dawniej na Dworcowej - tam oba tory są wydzielone, tutaj są jednak centralnie na środku jezdni.
W dodatku przypominam, że wg podstawowej organizacji ruchu na Rzemieślniczej, na torze w kierunku zajezdni jest wyznaczony pas dla aut POD PRĄD (skręt w lewo z Rzemieślniczej w stronę Matecznego) - przy jakichkolwiek objazdach tramwajów, kierowcy mało co zwracają uwagę na oznakowanie poziome i ładują się na ten pas, przez co uniemożliwiają tramwajowi wjazd w Rzemieślniczą.
Re: Rondo Matecznego
Osobiście obstawiam połączenie 10 z 11. Puszczenie 10 na dwukierunkowych odpada z racji na potoki od Huty. 11 pewnie skrócą z Maków do Rzemieślniczej. Pytanie co z obsługą Kalwaryjskiej, logiczna byłaby tu 19, ale ona nie zapewnia dojazdu w stronę I obwodnicy więc może jakaś linia zastępcza do taktu co 20min?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rondo Matecznego
Tego nigdy nie rozumiałem w kontekście remontów
Mamy XXI wiek, jest coś takiego jak kontener (całkiem mobilna sprawa), gdzie można zrobić mobilny punkt socjalny. Zazwyczaj teren w okolicy takiej końców jest we władaniu miasta i zgodę trzeba by wystąpić do ZDMK.
Oczywiście, coś tam to kosztuje. Tyle, że u nas robi się w zamian wygibasy kosztujące o wiele więcej.
Re: Rondo Matecznego
Raczej będą dwukierunkowe. Podobnie jak było ponad dwa lata temu, gdy tramwaje zawracały się na przejazdówce przed bramą do zajezdni.suchy pisze: ↑03 sie 2022, 11:37 Po drugie nie wiadomo, czy od drugiej strony (Rzemieślnicza) również nie dadzą dwukierunków. Jednak o wiele łatwiej jest zawrócić na przejazdówce tuż przed bramą zajezdni, aniżeli co kilka minut trójkątować na zakorkowanym skrzyżowaniu. A jednak to nie to samo trójkątowanie co dawniej na Dworcowej - tam oba tory są wydzielone, tutaj są jednak centralnie na środku jezdni.
Re: Rondo Matecznego
Czy "19" może kończyć na r. Matecznego? Wtedy na ani jednej końcówce nie byłoby "spokojnego" postoju. Na przejazdówce trzeba szybko zawracać, a na Dw. Towarowym współdzieli jeden tor z "50". Podobnie było z "70" do Bratysławskiej, która potrzebowała swojej przestrzeni na Cichym Kąciku. Chyba że zmienią jej drugą końcówkę, np. na Wieczystą? Znów byłaby tylko jedna linia w tunelu, jednak już to praktykowano niedawno
Z kolei "8" to główna linia w Borku, ona wg mnie zostanie.
Połączenie "10" z "11" ma sens. I faktycznie mogą skierować "71" od Maków do Rzemieślniczej, choć może to być pustak, tak jak dawniej była nim linia Borek - Maki (też w trakcie objazdów), tym bardziej że jest też "578" (obecnie jadące z "11" stadnie w stronę Łagiewnik, takt 2+18). Pewnie będzie też linia Borek - Rzemieślnicza, dla osób podjeżdżających z Borku w stronę r. Matecznego.
Podsumowując?
"10", "11", "19" - zawieszone
"8" przez Kapelankę
"70" Pleszów - I Obwodnica - Korona - Mały Płaszów ("10"+"11"), f20
"71" Rzemieślnicza - Cz. Maki, f20
"78" Rzemieślnicza - Borek Fałęcki, f20
"79" R. Matecznego - po trasie "19" - Wieczysta, f10?
Acz wtedy z r. Matecznego brak tramwaju do I obwodnicy... No i w tunelu znów sama "50".
Re: Rondo Matecznego
Patrząc na to, jaką biedę zafundowano przy remoncie Kocmyrzowskiej, wcale bym się nie zdziwił gdyby i tu zaserwowano kolejnego kartofla...
Na przykład w takim stylu jak niżej???
"8" przez Kapelankę
"10" (vel "70") przez Kapelankę na Ruczaj
"11" Mały Płaszów - po swojej trasie - R. Matecznego
"19" (może pod wspomnianym numerem "78") Borek Fałęcki - Rzemieślnicza
Uprzedzając pewne wątki:
- skoro Kocmyrzowska może zostać z autobusem widmo f=20 przez cały dzień, to na Krakowskiej też sama "13" nie da rady?
- skoro Wzgórza mogą zostać bez dojazdu do tunelu, dworca i Politechniki, to Kalwaryjska bez bezpośredniego dostępu do centrum nie może się obejść?
Oczywiście nie życzę nikomu takiej organizacji, ale ciekawe jak daleki jestem od tego, co nastąpi... Z drugiej strony po raz kolejny widać, że są równi i równiejsi. Huta potraktowana maksymalnie po macoszemu, a tu na dwutygodniowy remont montuje się przejazdówkę. Chwała za ten plan, szkoda że równie dobrze jak mieszkańcy i bywalcy Kalwaryjskiej nie są traktowani mieszkańcy i bywalcy Kocmyrzowskiej.
Na przykład w takim stylu jak niżej???
"8" przez Kapelankę
"10" (vel "70") przez Kapelankę na Ruczaj
"11" Mały Płaszów - po swojej trasie - R. Matecznego
"19" (może pod wspomnianym numerem "78") Borek Fałęcki - Rzemieślnicza
Uprzedzając pewne wątki:
- skoro Kocmyrzowska może zostać z autobusem widmo f=20 przez cały dzień, to na Krakowskiej też sama "13" nie da rady?
- skoro Wzgórza mogą zostać bez dojazdu do tunelu, dworca i Politechniki, to Kalwaryjska bez bezpośredniego dostępu do centrum nie może się obejść?
Oczywiście nie życzę nikomu takiej organizacji, ale ciekawe jak daleki jestem od tego, co nastąpi... Z drugiej strony po raz kolejny widać, że są równi i równiejsi. Huta potraktowana maksymalnie po macoszemu, a tu na dwutygodniowy remont montuje się przejazdówkę. Chwała za ten plan, szkoda że równie dobrze jak mieszkańcy i bywalcy Kalwaryjskiej nie są traktowani mieszkańcy i bywalcy Kocmyrzowskiej.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rondo Matecznego
Ale po co chcesz puszczać '8' przez Kapelankę? Przecież "są wakacje".
Ja bym to wzorem Kocmyrzowskiej w ogóle zrobił tak:
- 8 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 10 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 11 - zawieszona;
- 19 - Borek - Rzemieślnicza;
W skrócie:
- nie robimy objazdów dla '8' i '10', bo po co, skoro nie ma szkoły;
- '11' zawieszamy, dublowałaby tramwaje na Kapelance, a poza tym docelowo i tak ma wylecieć na TŁ;
- '19' dajemy na Rzemieślniczą, żeby coś było. W tunelu była już jedynie '50', ludzie się nie mieścili, ale co z tego;
- w Borku zostaje '22', a ludzie i tak niech się cieszą, że jest tramwaj. Ew. mogą podjechać '19' na Wadowicką, przejść kawałek i wsiąść do '8' i '10' - w czym problem;
Ewentualnie w wariancie bardziej oszczędnościowym:
- 8 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 10 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 11 - zawieszona;
- 19 - zawieszona;
- 22 - [...] Kapelanka - Łagiewniki - Rzemieślnicza;
- + wykorzystujemy okazję i do Borku dajemy 7xx co 20 minut. Akurat się zepnie z remontem Matecznego i korkami, więc i tak część kursów wyleci, więc będzie jeszcze taniej. Przy okazji byłby pretekst do pocięcia innej linii autobusowej, "bo brakuje kierowców".Albo po prostu na części linii w weekendy zamiast f30 zrobić f48 (albo np. f37 czy f43, aby było łatwiej zapamiętać);
A bardziej realnie (chociaż czy tu jeszcze jest ktoś realny? ), to nie zdziwiłbym się, gdyby:
- 8 i 10 miały końcówkę na Kalwaryjskiej;
- 11 i 19 pojechały przez Kapelankę;
- była jakaś 78 z Borku an Rzemieślniczą zamiast 8;
- i tyle;
Ja bym to wzorem Kocmyrzowskiej w ogóle zrobił tak:
- 8 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 10 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 11 - zawieszona;
- 19 - Borek - Rzemieślnicza;
W skrócie:
- nie robimy objazdów dla '8' i '10', bo po co, skoro nie ma szkoły;
- '11' zawieszamy, dublowałaby tramwaje na Kapelance, a poza tym docelowo i tak ma wylecieć na TŁ;
- '19' dajemy na Rzemieślniczą, żeby coś było. W tunelu była już jedynie '50', ludzie się nie mieścili, ale co z tego;
- w Borku zostaje '22', a ludzie i tak niech się cieszą, że jest tramwaj. Ew. mogą podjechać '19' na Wadowicką, przejść kawałek i wsiąść do '8' i '10' - w czym problem;
Ewentualnie w wariancie bardziej oszczędnościowym:
- 8 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 10 - [...] Krakowska - Kalwaryjska - r. Matecznego;
- 11 - zawieszona;
- 19 - zawieszona;
- 22 - [...] Kapelanka - Łagiewniki - Rzemieślnicza;
- + wykorzystujemy okazję i do Borku dajemy 7xx co 20 minut. Akurat się zepnie z remontem Matecznego i korkami, więc i tak część kursów wyleci, więc będzie jeszcze taniej. Przy okazji byłby pretekst do pocięcia innej linii autobusowej, "bo brakuje kierowców".Albo po prostu na części linii w weekendy zamiast f30 zrobić f48 (albo np. f37 czy f43, aby było łatwiej zapamiętać);
A bardziej realnie (chociaż czy tu jeszcze jest ktoś realny? ), to nie zdziwiłbym się, gdyby:
- 8 i 10 miały końcówkę na Kalwaryjskiej;
- 11 i 19 pojechały przez Kapelankę;
- była jakaś 78 z Borku an Rzemieślniczą zamiast 8;
- i tyle;
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rondo Matecznego
Ale tam imho naprawdę nie jest problemem to, że na czas remontu WK straciły część bezpośrednich relacji. Jest remont, aby za jakiś czas było lepiej -> trzeba pogodzić się z pewnymi trudnościami w międzyczasie.
Problemem tam jest imho totalne olanie pasażerów z całego ciągu Kocmyrzowskiej, gdzie ludzie z dnia na dzień mając sensowną ofertę KMK zostali praktycznie z niczym. Nie z gorszą obsługą na czas remontu, nie z koniecznością przesiadki na autobus zastępczy itd., tylko zwyczajnie z niczym, bo 7xx z f-20, przy zakorkowanej Kocmyrzowskiej, za komunikację zastępczą trudno w ogóle uznać
Z Teatru Ludowego na Darwina masz rozkładowo... 5 min przejazdu w szczycie Nawet samo Google Maps pokazuje, że tam jest 10-20 min, realnie jest to +/- kilkanaście minut.... Oczywiście można było wyznaczyć buspas, tylko "po co" :/
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Re: Łagiewniki
www.krakow.pl/aktualnosci/262509,26,kom ... vVRVnx2VLc
Jakie linie będą skrócone do Ronda Matecznego na tymczasową przejazdówkę?
Jakie linie będą skrócone do Ronda Matecznego na tymczasową przejazdówkę?
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: Łagiewniki
Raczej żadne, tylko stworzona zostanie nowa linia R.Matecznego - Rzemieślnicza obsługiwana taborem dwukierunkowym, żeby mogła korzystać z obu przejazdówekRoversKrk97 pisze: ↑08 sie 2022, 12:51 www.krakow.pl/aktualnosci/262509,26,kom ... vVRVnx2VLc
Jakie linie będą skrócone do Ronda Matecznego na tymczasową przejazdówkę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości