Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: kucyk » 01 gru 2022, 15:46

stefan pisze: 01 gru 2022, 12:57 Miałeś rację Impuls, pojawiła się po części sieć i kończy się właśnie na tym słupie. Natomiast zastanawiam się czy jednak 5 nie pojedzie z końcówki Wańkowicza a 1 nie zostanie jednak na Wzgórzach na objeździe. Na Wzgórzach chyba prędzej przyda się tramwaj z f 7,5 niż do obsługi ciągu Wańkowicza - Kocmyrzowskie, a i mniej dwukierunków będzie potrzebne do obsługi takiej 5.

Natomiast co do dwóch pasów w obu nitkach (ktoś wspominał) to Kocmyrzowska teraz jest na tyle szeroka że obecnie zmieściłyby się tam 3 pasy ruchu, więc z 4 nie będzie raczej problemu.
To co pisze kolega Impuls nie jest niczym odkrywczym. Już od końca października krążą wśród pracowników MPK głosy o tej przejazdówce na Wańkowicza. Sam osobiście takie wypowiedzi słyszałem i w połowie listopada o tym napisałem - stronę wcześniej w tym wątku:

\viewtopic.php?t=1526&start=30

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: impuls » 10 gru 2022, 19:10

Przywieziono już rozjazdy i złożono je powyżej przystanku Wańkowicza. Natomiast jeszcze wyżej rozpoczęto rozbiórkę torowiska. Już na 200 metrach nie ma słupów ani torów.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Łukasz » 12 gru 2022, 14:14

Od soboty przywrócenie ruchu tramwajowego w ciągu Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej.
Wyłączony odcinek: Wańkowicza - Wiadukty
Tak na szybko:

"1" na trasie Salwator - Wańkowicza (przejazdówka będzie dla dwukierunkowców),
"22" na trasie Borek Fałęcki - Wzgórza Krzesławickie przez Kombinat
Wraca "44" na trasie Dworzec Towarowy - Kopiec Wandy
"5" dalej zawieszona.

Kacper
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Kacper » 12 gru 2022, 14:34

Zgodnie z komunikatem:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... 1636062229

Dalej kursować będzie linia 701. Myślę, że w dobie obecnego kryzysu te wozokilometry można by było wykorzystać lepiej. Jakby nie patrzeć każdy z przystanków na ciągu ma obsługę tramwajową i po coś tą przejazdówkę zbudowano.

mejtolx
Pasażer
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: mejtolx » 12 gru 2022, 15:55

Nie lepiej byłoby odwiesić 5 i puścić ją od Czyżyńskiego po trasie 44 do DT?

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Kierman » 12 gru 2022, 16:52

Nie narzekajcie na to 44. Tyle tu pisaliśmy i walczyliśmy o powrót, a jak wróciła (wiem, do Bronowic powinna, nie do DT), to znowu narzekamy że źle. Jeszcze to ktoś z ZTP przeczyta i zawiesi linię znowu przy pierwszej lepszej okazji ;)

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: pjetrek » 12 gru 2022, 17:05

Kacper pisze: 12 gru 2022, 14:34 Dalej kursować będzie linia 701. Myślę, że w dobie obecnego kryzysu te wozokilometry można by było wykorzystać lepiej. Jakby nie patrzeć każdy z przystanków na ciągu ma obsługę tramwajową i po coś tą przejazdówkę zbudowano.
Co prawda tym ciągiem kursuje aż 9 linii autobusowych, ale ich częstotliwość jest tak zawrotna, że ho ho! Jedynie 138 ma jako taką częstotliwość, czyli f20. Ale na upartego można zrobić "za tramwaj" z linii 122/422 i f to razem też 20 minut, zapewniają dojazd ze Wzgórz do "starej" Huty. Czyli dokładnie tyle samo ile ZTP proponuje dla 701... Ta linia nie jest tam niezbędna.

A tak z innej beczki - zastanawiam się nad sensem przystanku "Wiadukty". W tej chwili przystanek jest dokładnie pośrodku niczego, czyli wielkiego placu budowy. Dojście do niego jest średnio bezpieczne, a i przesiadek nie załatwia właściwie żadnych (bo na tramwaje można się przesiąść w kilku innych miejscach, na autobusy choćby wygodniej i bezpieczniej przy Darwina lub Elektromontażu. Dojscie do GUP chyba też w tej chwli jest wyznaczone korytarzem bardziej od Elektromontażu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Kaszmir » 12 gru 2022, 18:10

Wiele rzeczy w zaproponowanej siatce nie rozumiem. Przede wszystkim - czemu dalej traktuje się Wzgórza Krzesławickie po macoszemu?

Wzgórza zostaną z... dwoma tramwajami f15 ("4", "22") plus ogryzek "701". Rozumiem, że "1" zostaje na Kocmyrzowskiej która też generuje sporą część potoków, jednak czy naprawdę zostawia się tak duże osiedle tylko z dwoma rzadziej kursującymi tramwajami?

I nie, koordynacja "4" z "22" mnie nie przekonuje bo one spotkają się dopiero na r. Czyżyńskim. Wracając z miasta, w centrum nie będzie żadnego miejsca z tramwajem f7,5 do Wzgórz! Jak to się przełoży na tłok w "4"?

Zresztą: "22" zamiast mocniejszej "1", a "5" zawieszona. Tymczasem "44" będzie dalej kończyć na Kopcu Wandy. Czemu nie zostanie pociągnięte do Wzgórz, by zapewnić chociaż w szczycie f7,5 ("4+44")? Albo - jak wspomniano w innym wątku - czemu w ogóle nie połączy się "5" z "44" w całodzienną linię WK - jak "4" - Długa - DT?

I czemu dano "701" f30 w święta? Jak to skoordynować z czymkolwiek? "1" będzie mieć f20, a obok będzie ją gonić "701" z f30 - tego nie da się zsynchronizować więc będą jeździć stadnie. Oszczędność jednego kursu/h przez jeden dzień w tygodniu, a efektem jest całkowicie zepsuty takt. To już lepsze byłoby f40, przynajmniej da się to skoordynować ze "122/422" do łącznego f20 na odcinku Wańkowicz a- r. Kocmyrzowskie, a całość może nawet z "1" do wspólnego f10 ("1"+"122/422"+"701"). A tak będą stada.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: yosujiro » 13 gru 2022, 4:52

Mnie też utrzymanie 701 wydaje się bez sensu, chociaż tyle, że z tego co słyszałem po zmianach ma chodzić na wozach 12m, więc przynajmniej będą na nią przewalać ciut mniej kasy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Kaszmir » 13 gru 2022, 7:48

yosujiro pisze: 13 gru 2022, 4:52Mnie też utrzymanie 701 wydaje się bez sensu
Wg mnie "701" jest potrzebne bo jest potok ze Wzgórz w stronę Kocmyrzowskiej, choćby do szkół przy Teatrze Ludowym. Rano z "1" czy "5" potrafiła "wylać" się na tym przystanku cała masa uczniów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: yosujiro » 13 gru 2022, 8:38

W takim razie i tak nie wydaje mi się, że jest potrzebne na całej obecnej trasie, bo to jest przepalanie sporej kasy. Do Czyżyńskiego mało kto jeździ, wiec żeby zachować możliwość przesiadek, to można by zrobić wahadło ze Wzgórz na rondo Kocmyrzowskie. Wtedy nie dość, że oszczędzamy wzkm, to jeszcze na tę linię powinny wystarczyć 2 brygady zamiast planowanych 3. Zatoka na Wzgórzach jest na tyle długa, że spokojnie można by tam robić przerwy, a kierowcy będą mieli punkt na pętli tramwajowej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2022, 10:37

Uwzględniając koszty, tabor itd. - oto jak wg mnie powinno to być poprawione:

"44/74": Dw. Towarowy - Długa - jak "4" - Wzg. Krzesławickie, kursowanie przynajmniej w dni powszednie w godz. 6-20
"49": wydłużenie do ronda Hipokratesa
"701": f20 również w niedziele, albo f40

"74" byłoby jakimś zadośćuczynieniem dla Wzgórz za zabranie "5" oraz "1" - jedynej linii z f7,5, a do tego odciążeniem "4". Co do "5", odciążała też "52" i "9" na odcinku r. Kocmyrzowskie - centrum i stąd pomysł wydłużenia "49". Z "701" jak wcześniej wspominałem - albo f20 i takt z "1" na Kocmyrzowskiej, albo f40 i takt ze "122/422" do f20, plus wtedy całość skoordynowana z "1".

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Ad7 » 14 gru 2022, 19:33

A ja mam pytanie czy "49" notuje duże zapełnienia bo gdy ja jestem w Krakowie i jedzie ta linia to wydaje mi się pusta.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: Scania_9640 » 14 gru 2022, 19:55

Ad7 pisze: 14 gru 2022, 19:33 A ja mam pytanie czy "49" notuje duże zapełnienia bo gdy ja jestem w Krakowie i jedzie ta linia to wydaje mi się pusta.
Jak wjedzie przed 50 to ma spore potoki, jak 50 jedzie pierwsza to ma sporo mniejsze

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

Post autor: pablo » 14 gru 2022, 21:30

Moim zdaniem szkoda, że nie wykorzystano możliwości zrobienia pętli 701 w kryterium ulicznym Kocmyrzowska-Nad Dłubnią-Makuszyńskiego. F 7,5 skoordynowane z jedynką byłoby lepsze niż f 20 do Czyżyn. Mieszkańcy Wzgórz Krzesławickich w stałym układzie mieli 16 kursów/h tramwajowych, a będą mieć 8/h. Wszystkie naokoło przez Kombinat. Rekompensata 3 kursów na godzinę autobusem zastępczym za 8 kursów tramwajów jest żałośnie słaba. I jeszcze dodatkowa promocja km w postaci zawieszonego 511 na cały okres świąteczny. Współczucie dla pasażerów z tamtych okolic.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości