Strona 5 z 7

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 01 gru 2022, 15:46
autor: kucyk
stefan pisze: 01 gru 2022, 12:57 Miałeś rację Impuls, pojawiła się po części sieć i kończy się właśnie na tym słupie. Natomiast zastanawiam się czy jednak 5 nie pojedzie z końcówki Wańkowicza a 1 nie zostanie jednak na Wzgórzach na objeździe. Na Wzgórzach chyba prędzej przyda się tramwaj z f 7,5 niż do obsługi ciągu Wańkowicza - Kocmyrzowskie, a i mniej dwukierunków będzie potrzebne do obsługi takiej 5.

Natomiast co do dwóch pasów w obu nitkach (ktoś wspominał) to Kocmyrzowska teraz jest na tyle szeroka że obecnie zmieściłyby się tam 3 pasy ruchu, więc z 4 nie będzie raczej problemu.
To co pisze kolega Impuls nie jest niczym odkrywczym. Już od końca października krążą wśród pracowników MPK głosy o tej przejazdówce na Wańkowicza. Sam osobiście takie wypowiedzi słyszałem i w połowie listopada o tym napisałem - stronę wcześniej w tym wątku:

\viewtopic.php?t=1526&start=30

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 10 gru 2022, 19:10
autor: impuls
Przywieziono już rozjazdy i złożono je powyżej przystanku Wańkowicza. Natomiast jeszcze wyżej rozpoczęto rozbiórkę torowiska. Już na 200 metrach nie ma słupów ani torów.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 14:14
autor: Łukasz
Od soboty przywrócenie ruchu tramwajowego w ciągu Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej.
Wyłączony odcinek: Wańkowicza - Wiadukty
Tak na szybko:

"1" na trasie Salwator - Wańkowicza (przejazdówka będzie dla dwukierunkowców),
"22" na trasie Borek Fałęcki - Wzgórza Krzesławickie przez Kombinat
Wraca "44" na trasie Dworzec Towarowy - Kopiec Wandy
"5" dalej zawieszona.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 14:34
autor: Kacper
Zgodnie z komunikatem:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... 1636062229

Dalej kursować będzie linia 701. Myślę, że w dobie obecnego kryzysu te wozokilometry można by było wykorzystać lepiej. Jakby nie patrzeć każdy z przystanków na ciągu ma obsługę tramwajową i po coś tą przejazdówkę zbudowano.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 15:55
autor: mejtolx
Nie lepiej byłoby odwiesić 5 i puścić ją od Czyżyńskiego po trasie 44 do DT?

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 16:52
autor: Kierman
Nie narzekajcie na to 44. Tyle tu pisaliśmy i walczyliśmy o powrót, a jak wróciła (wiem, do Bronowic powinna, nie do DT), to znowu narzekamy że źle. Jeszcze to ktoś z ZTP przeczyta i zawiesi linię znowu przy pierwszej lepszej okazji ;)

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 17:05
autor: pjetrek
Kacper pisze: 12 gru 2022, 14:34 Dalej kursować będzie linia 701. Myślę, że w dobie obecnego kryzysu te wozokilometry można by było wykorzystać lepiej. Jakby nie patrzeć każdy z przystanków na ciągu ma obsługę tramwajową i po coś tą przejazdówkę zbudowano.
Co prawda tym ciągiem kursuje aż 9 linii autobusowych, ale ich częstotliwość jest tak zawrotna, że ho ho! Jedynie 138 ma jako taką częstotliwość, czyli f20. Ale na upartego można zrobić "za tramwaj" z linii 122/422 i f to razem też 20 minut, zapewniają dojazd ze Wzgórz do "starej" Huty. Czyli dokładnie tyle samo ile ZTP proponuje dla 701... Ta linia nie jest tam niezbędna.

A tak z innej beczki - zastanawiam się nad sensem przystanku "Wiadukty". W tej chwili przystanek jest dokładnie pośrodku niczego, czyli wielkiego placu budowy. Dojście do niego jest średnio bezpieczne, a i przesiadek nie załatwia właściwie żadnych (bo na tramwaje można się przesiąść w kilku innych miejscach, na autobusy choćby wygodniej i bezpieczniej przy Darwina lub Elektromontażu. Dojscie do GUP chyba też w tej chwli jest wyznaczone korytarzem bardziej od Elektromontażu.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 12 gru 2022, 18:10
autor: Kaszmir
Wiele rzeczy w zaproponowanej siatce nie rozumiem. Przede wszystkim - czemu dalej traktuje się Wzgórza Krzesławickie po macoszemu?

Wzgórza zostaną z... dwoma tramwajami f15 ("4", "22") plus ogryzek "701". Rozumiem, że "1" zostaje na Kocmyrzowskiej która też generuje sporą część potoków, jednak czy naprawdę zostawia się tak duże osiedle tylko z dwoma rzadziej kursującymi tramwajami?

I nie, koordynacja "4" z "22" mnie nie przekonuje bo one spotkają się dopiero na r. Czyżyńskim. Wracając z miasta, w centrum nie będzie żadnego miejsca z tramwajem f7,5 do Wzgórz! Jak to się przełoży na tłok w "4"?

Zresztą: "22" zamiast mocniejszej "1", a "5" zawieszona. Tymczasem "44" będzie dalej kończyć na Kopcu Wandy. Czemu nie zostanie pociągnięte do Wzgórz, by zapewnić chociaż w szczycie f7,5 ("4+44")? Albo - jak wspomniano w innym wątku - czemu w ogóle nie połączy się "5" z "44" w całodzienną linię WK - jak "4" - Długa - DT?

I czemu dano "701" f30 w święta? Jak to skoordynować z czymkolwiek? "1" będzie mieć f20, a obok będzie ją gonić "701" z f30 - tego nie da się zsynchronizować więc będą jeździć stadnie. Oszczędność jednego kursu/h przez jeden dzień w tygodniu, a efektem jest całkowicie zepsuty takt. To już lepsze byłoby f40, przynajmniej da się to skoordynować ze "122/422" do łącznego f20 na odcinku Wańkowicz a- r. Kocmyrzowskie, a całość może nawet z "1" do wspólnego f10 ("1"+"122/422"+"701"). A tak będą stada.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 13 gru 2022, 4:52
autor: yosujiro
Mnie też utrzymanie 701 wydaje się bez sensu, chociaż tyle, że z tego co słyszałem po zmianach ma chodzić na wozach 12m, więc przynajmniej będą na nią przewalać ciut mniej kasy.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 13 gru 2022, 7:48
autor: Kaszmir
yosujiro pisze: 13 gru 2022, 4:52Mnie też utrzymanie 701 wydaje się bez sensu
Wg mnie "701" jest potrzebne bo jest potok ze Wzgórz w stronę Kocmyrzowskiej, choćby do szkół przy Teatrze Ludowym. Rano z "1" czy "5" potrafiła "wylać" się na tym przystanku cała masa uczniów.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 13 gru 2022, 8:38
autor: yosujiro
W takim razie i tak nie wydaje mi się, że jest potrzebne na całej obecnej trasie, bo to jest przepalanie sporej kasy. Do Czyżyńskiego mało kto jeździ, wiec żeby zachować możliwość przesiadek, to można by zrobić wahadło ze Wzgórz na rondo Kocmyrzowskie. Wtedy nie dość, że oszczędzamy wzkm, to jeszcze na tę linię powinny wystarczyć 2 brygady zamiast planowanych 3. Zatoka na Wzgórzach jest na tyle długa, że spokojnie można by tam robić przerwy, a kierowcy będą mieli punkt na pętli tramwajowej.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 14 gru 2022, 10:37
autor: Kaszmir
Uwzględniając koszty, tabor itd. - oto jak wg mnie powinno to być poprawione:

"44/74": Dw. Towarowy - Długa - jak "4" - Wzg. Krzesławickie, kursowanie przynajmniej w dni powszednie w godz. 6-20
"49": wydłużenie do ronda Hipokratesa
"701": f20 również w niedziele, albo f40

"74" byłoby jakimś zadośćuczynieniem dla Wzgórz za zabranie "5" oraz "1" - jedynej linii z f7,5, a do tego odciążeniem "4". Co do "5", odciążała też "52" i "9" na odcinku r. Kocmyrzowskie - centrum i stąd pomysł wydłużenia "49". Z "701" jak wcześniej wspominałem - albo f20 i takt z "1" na Kocmyrzowskiej, albo f40 i takt ze "122/422" do f20, plus wtedy całość skoordynowana z "1".

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 14 gru 2022, 19:33
autor: Ad7
A ja mam pytanie czy "49" notuje duże zapełnienia bo gdy ja jestem w Krakowie i jedzie ta linia to wydaje mi się pusta.

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 14 gru 2022, 19:55
autor: Scania_9640
Ad7 pisze: 14 gru 2022, 19:33 A ja mam pytanie czy "49" notuje duże zapełnienia bo gdy ja jestem w Krakowie i jedzie ta linia to wydaje mi się pusta.
Jak wjedzie przed 50 to ma spore potoki, jak 50 jedzie pierwsza to ma sporo mniejsze

Re: Remont torowiska na Kocmyrzowskiej

: 14 gru 2022, 21:30
autor: pablo
Moim zdaniem szkoda, że nie wykorzystano możliwości zrobienia pętli 701 w kryterium ulicznym Kocmyrzowska-Nad Dłubnią-Makuszyńskiego. F 7,5 skoordynowane z jedynką byłoby lepsze niż f 20 do Czyżyn. Mieszkańcy Wzgórz Krzesławickich w stałym układzie mieli 16 kursów/h tramwajowych, a będą mieć 8/h. Wszystkie naokoło przez Kombinat. Rekompensata 3 kursów na godzinę autobusem zastępczym za 8 kursów tramwajów jest żałośnie słaba. I jeszcze dodatkowa promocja km w postaci zawieszonego 511 na cały okres świąteczny. Współczucie dla pasażerów z tamtych okolic.