[TEST] Ikarus 120e #DE624

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: pasazer_mobilisu » 28 lip 2022, 14:34

Ktoś zna godziny odjazdów z pętli albo między którymi brygadami jeździ?

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: tomek_m » 28 lip 2022, 21:59

Na transinfo jest informacja, że Ikarus uruchomił przedstawicielstwo w Polsce pod nazwą Ikarus-bus Sp z o.o. z siedzibą w Izabelinie. Więc może planują powrót do Polski 😉

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: es.em » 02 sie 2022, 8:14

Ikarus dzisiaj jeździ?

Dmytro Bondar
Pasażer
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2022, 23:19

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Dmytro Bondar » 02 sie 2022, 13:55

es.em pisze: 02 sie 2022, 8:14 Ikarus dzisiaj jeździ?
Tak, dziś na 124

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: yosujiro » 22 sie 2022, 14:13


Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Kojak » 11 paź 2023, 13:23

Ikarus z testowanym modelem w Krakowie wygrał przetarg w Szczecinku:
https://iszczecinek.pl/pl/11_wiadomosci ... cinka.html

A na autobusowych targach Busworld 2023 zaprezentował midibus Ikarus 80e, oraz zaprezentował projekt przegubowej wersji modelu 120e mianowicie model 180e.
https://transinfo.pl/infobus/busworld-2 ... nach-180e/

Pozostaje mieć nadzieję, ze Ikarus wystartuje w przetargu na autobusy w Krakowie, a niespodziewana wygrana Irizara daje nadzieję, że Ikarus też może wygrać jakiś przetarg w Krakowie, o ile ktoś znowu nie będzie szył przetargów pod konkretną markę.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: tomek_m » 11 paź 2023, 16:48

Dla Ikarusa jest to pierwsze zamówienie z Polski – niegdyś kluczowego rynku eksportowego, a wciąż uznawanego przez węgierskiego producenta autobusów za strategiczny kraj docelowy.
https://iszczecinek.pl/pl/11_wiadomosci ... cinka.html
Widocznie dalej myślą o polskim rynku. Ale ciężko będzie im się przebić w niektórych miastach. Polska to jednak "rewir" Solarisa i Mercedesa.

Kuciak
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Kuciak » 11 paź 2023, 16:49

Kojak pisze: 11 paź 2023, 13:23 Pozostaje mieć nadzieję, ze Ikarus wystartuje w przetargu na autobusy w Krakowie, a niespodziewana wygrana Irizara daje nadzieję, że Ikarus też może wygrać jakiś przetarg w Krakowie, o ile ktoś znowu nie będzie szył przetargów pod konkretną markę.
Mam nadzieję że nie wystartuje. Patrząc po jakości w środku tego Ikarusa to ja jednak wolę Solarisa.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: pasazer_mobilisu » 11 paź 2023, 17:44

Kojak pisze: 11 paź 2023, 13:23 Pozostaje mieć nadzieję, ze Ikarus wystartuje w przetargu na autobusy w Krakowie
A to czemu? Czy Komunikacja Miejska w Krakowie potrzebuje chińskiego badziewia?
Kojak pisze: 11 paź 2023, 13:23 niespodziewana wygrana Irizara daje nadzieję, że Ikarus też może wygrać jakiś przetarg w Krakowie
Irizar jak na razie od 2 miesięcy jest "przygotowywany do wyjazdu" i to jedyne co można o nim powiedzieć.
Kojak pisze: 11 paź 2023, 13:23 o ile ktoś znowu nie będzie szył przetargów pod konkretną markę
A któryś przetarg był szyty? Jeśli tak to prośba o wskazanie, który i jakie konkretnie zapisy wykluczały konkurencję lub przynajmniej premiowały Solarisa.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Kojak » 11 paź 2023, 18:29

tomek_m pisze: 11 paź 2023, 16:48 Widocznie dalej myślą o polskim rynku. Ale ciężko będzie im się przebić w niektórych miastach. Polska to jednak "rewir" Solarisa i Mercedesa.
polski rynek uważają za kluczowy dla swojego rozwoju.
pasazer_mobilisu pisze: 11 paź 2023, 17:44 A to czemu? Czy Komunikacja Miejska w Krakowie potrzebuje chińskiego badziewia?
Oczywiście, jestem za różnorodnością, chociażby po to, by przekonać się czy masz rację
Poza tym Ikarus 180e ma mieć długość 18,75 czyli wydłużony o 75cm do maksymalnej dopuszczalnej przepisami długości autobusu przegubowego, co siłą rzeczy przełoży się na zwiększoną pojemność przegubowca.

Irizar jak na razie od 2 miesięcy jest "przygotowywany do wyjazdu" i to jedyne co można o nim powiedzieć.
Przetarg wygrał, więc inni też mogą.

A któryś przetarg był szyty? Jeśli tak to prośba o wskazanie, który i jakie konkretnie zapisy wykluczały konkurencję lub przynajmniej premiowały Solarisa.
Czy sformułowanie "konkretna marka" jest tożsame z "Solaris"?
Warto chyba jednak przeczytać dokładnie wypowiedź, zanim się do niej odniesiesz.
A oczywiście, że były takie przetargi w historii. Np kiedy nie chciano Scanii dawano zapis o wykluczeniu konstrukcji aluminiowych. Jak chcieli Citaro dawali premie za wieżową zabudowę silnika, co siłą rzeczy działało na niekorzyść autobusów z amfiteatralną zabudową silnika. Jak chcieli wykluczyć Many dawali zapis o szerokość 2550 zamiast 2500. Mnóstwo przecież tego było. Siedzisz w tym i tego nie wiesz? Nie pamiętasz?

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Parówczak » 11 paź 2023, 18:52

Solaris też ma 18,75. Ikarus daje tylko logo. Straszne badziewie ten autobus. Zaplecze techniczne powinno mieć jak najbardziej jednolite pojazdy. Różnorodność nie sprzyja dobremu serwisowaniu.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Kojak » 11 paź 2023, 18:56

Parówczak pisze: 11 paź 2023, 18:52 Solaris też ma 18,75. Straszne badziewie ten autobus. Zaplecze techniczne powinno mieć jak najbardziej jednolite pojazdy. Różnorodność nie sprzyja dobremu serwisowaniu.
I dlatego mamy kilka marek w Krakowie :lol:
Ikarus daje tylko logo.
Nie do końca, pojazdy nie przyjeżdżają do Europy kontenerami z Chin, tylko są co najmniej składane na Węgrzech z podzespołów częściowo być może chińskich, tego nie wiem, ale po danych technicznych widać, że są tam podzespoły Hubera, ZF itp
https://forum.index.hu/Article/viewArti ... openwith=1

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: pasazer_mobilisu » 12 paź 2023, 12:10

Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Oczywiście, jestem za różnorodnością, chociażby po to, by przekonać się czy masz rację
Od przekonywania się są testy, ewentualnie jak komuś mało testów to można udać się do innego miasta i przejechać się czymś innym.
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Poza tym Ikarus 180e ma mieć długość 18,75 czyli wydłużony o 75cm do maksymalnej dopuszczalnej przepisami długości autobusu przegubowego, co siłą rzeczy przełoży się na zwiększoną pojemność przegubowca.
To zupełnie tak jak Urbino 18,75 od 11 lat, MAN też ma LION’S CITY 19
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Przetarg wygrał, więc inni też mogą.
Mogą jak nie będą odlatywać z ceną w kosmos, Irizar nie odleciał więc zgarnął zamówienie.
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Czy sformułowanie "konkretna marka" jest tożsame z "Solaris"?
Warto chyba jednak przeczytać dokładnie wypowiedź, zanim się do niej odniesiesz.
A jaka inna "konkretna marka" wygrywała przetargi w Krakowie w ostatnich latach, zwłaszcza te na autobusy elektryczne?
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Np kiedy nie chciano Scanii dawano zapis o wykluczeniu konstrukcji aluminiowych.
To zamawiając autobusy płacąc za nie dziesiątki milionów złotych nie można mieć jakichś oczekiwań, bo znajdzie się miłośnik, którego ulubiona marka ich nie spełnia?
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Jak chcieli Citaro dawali premie za wieżową zabudowę silnika, co siłą rzeczy działało na niekorzyść autobusów z amfiteatralną zabudową silnika.
A to tylko Mercedes stosuje wieże? Czy danie kilku punktów (często niewiele znaczących, bo większość punktów jest za cenę) za konkretne rozwiązanie stosowanie przez wielu producentów to szycie przetargów pod konkretną markę?
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Jak chcieli wykluczyć Many dawali zapis o szerokość 2550 zamiast 2500.
Nie jest winą zamawiającego, że któryś producent uparcie robił autobusy o 5cm węższe, zresztą obecnie robią 2550 mm.
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:29 Mnóstwo przecież tego było. Siedzisz w tym i tego nie wiesz? Nie pamiętasz?
Od kilku lat przeglądam samemu SWIZy, SWZy i inne OPZy a nie powielam bez sprawdzenia to co ktoś gdzie napisał w komentarzu na FB.
Na podstawie tego mogę powiedzieć, że oczywiście zamawiający (nie tylko MPK Kraków) premiują pewne rozwiązania punktacją czy wręcz wymogami wykluczają niektórych producentów, ale najczęściej nie jest tak że z sumy wymogów wychodzi tylko jedna marka, która łapie się na wymagania.
Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:56 I dlatego mamy kilka marek w Krakowie
To jednak przetargi nie są szyte pod konkretną markę czy po prostu co kilka lat szyją pod inną?

Kojak pisze: 11 paź 2023, 18:56 ale po danych technicznych widać, że są tam podzespoły Hubera, ZF itp
Jak w większości współcześnie produkowanych autobusów, co w takim razie jest przewagą Ikarusa? Rozumiem sentyment do marki, ale to już nigdy nie będą wysokopodłogowce z silnikiem RABA zostawiające chmurę spalin za sobą.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: Kojak » 12 paź 2023, 13:48

Argumenty o ujednolicaniu floty miały sens jakieś 30 lat temu, gdy każdy z producentów stosował własne rozwiązania. Obecnie, od ponad kilkunastu lat stosowane są produkty firm specjalizujących się w konkretnych elementach np ZF, Voith, Lucas, Wabco, Kiepe, itp itp itp
Nawet w zakresie eksploatacyjnym nie ma to aż takiego znaczenia, bo to już nie te czasy, gdzie na magazynie była niemal każda część zamienna. Dzisiaj na magazynie są niemal wyłącznie produkty eksploatacyjne, a zepsute części są zamawiane z dostawą za 2h najdalej na jutro.
Warto więc zorientować się jak wygląda obsługa i eksploatacja, nie posługiwać się opiniami z czasów forum Irka i Huberta :P
pasazer_mobilisu pisze: 12 paź 2023, 12:10 Od przekonywania się są testy, ewentualnie jak komuś mało testów to można udać się do innego miasta i przejechać się czymś innym.
Jakie masz wykształcenie i znajomość produktu by wypowiadać się oceniająco na temat jakości tego produktu?
A jaka inna "konkretna marka" wygrywała przetargi w Krakowie w ostatnich latach, zwłaszcza te na autobusy elektryczne?
Znów muszę zauważyć, że w swoich wypowiedziach, polemizujesz z argumentami, które nie padły :lol:
To zamawiając autobusy płacąc za nie dziesiątki milionów złotych nie można mieć jakichś oczekiwań, bo znajdzie się miłośnik, którego ulubiona marka ich nie spełnia?
Jeśli płacisz za nie dziesiątki milionów z publicznych pieniądzy to nieetycznym jest stawianie kryteriów przetargu wg własnego widzimisię bez ekonomicznego czy technicznego uzasadnienia.
A to tylko Mercedes stosuje wieże? Czy danie kilku punktów (często niewiele znaczących, bo większość punktów jest za cenę) za konkretne rozwiązanie stosowanie przez wielu producentów to szycie przetargów pod konkretną markę?
A co Ty z choinki się urwał? Zabudowa wieżowa nie dość, ze ma łatwiejszy dostęp do silnika to jeszcze autobus jest tańszy o koszt przekładni kątowej.
Nie jest winą zamawiającego, że któryś producent uparcie robił autobusy o 5cm węższe, zresztą obecnie robią 2550 mm.
Znów polemizujesz z argumentami, które nie padły.
Czy mógłbyś się odnosić do tego co zostało napisane, a nie do tego co urodziło się w Twojej głowie?
Czy ja gdzieś pisałem o czyjejś winie?
Różnica pomiędzy 2500 a 2550 to 5 cm... wykluczamy jakiś pojazd z powodu 5cm mniej na szerokości. I ktoś mi powie, że to nie jest celowe działanie. Widocznie jesteś albo bardzo naiwny albo mało spostrzegawczy.
Od kilku lat przeglądam samemu SWIZy, SWZy i inne OPZy a nie powielam bez sprawdzenia to co ktoś gdzie napisał w komentarzu na FB.
Na podstawie tego mogę powiedzieć, że oczywiście zamawiający (nie tylko MPK Kraków) premiują pewne rozwiązania punktacją czy wręcz wymogami wykluczają niektórych producentów, ale najczęściej nie jest tak że z sumy wymogów wychodzi tylko jedna marka, która łapie się na wymagania.
Czyli jednak...
To jednak przetargi nie są szyte pod konkretną markę czy po prostu co kilka lat szyją pod inną?
Dlatego, że jednak zdarzają się wypadki przy pracy jak z Irizarem czy kiedyś z Volvo. :roll: Inaczej mielibyśmy wyłącznie Mercedesa i Solarisa.
Swoją drogą, któryś przetarg ewidentnie pisany pod Mercedesa wygrał Solaris parę lat temu.
Jak w większości współcześnie produkowanych autobusów, co w takim razie jest przewagą Ikarusa? Rozumiem sentyment do marki, ale to już nigdy nie będą wysokopodłogowce z silnikiem RABA zostawiające chmurę spalin za sobą.
To był argumenty w kwestii ujednolicania taboru do jednej marki. Nie zrozumiał?

Skąd taka awersja do nowego produktu. Przecież nawet z ekonomicznego punktu widzenia nowy gracz na rynku powoduje rewizje polityki cenowej u pozostałych. Czy ja tu naprawdę muszę tłumaczyć podstawy ekonomii?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624

Post autor: pasazer_mobilisu » 12 paź 2023, 16:50

Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Dzisiaj na magazynie są niemal wyłącznie produkty eksploatacyjne, a zepsute części są zamawiane z dostawą za 2h najdalej na jutro.
W to to chyba nikt nie uwierzy, że wszystkie części można dostać 24h. Skoro jest tak dobrze to czemu na zajezdniach stoją zepsute pojazdy, czasem nawet po kilka tygodni?
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Jakie masz wykształcenie i znajomość produktu by wypowiadać się oceniająco na temat jakości tego produktu?
To już nie można wypowiedzieć się, że coś nam nie smakuje bez dyplomu magistra inżyniera technologii żywności? Jeśli oczekujesz dyskusji na akademickim poziomie to udaj się na Wydział Mechaniczny PK.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Znów muszę zauważyć, że w swoich wypowiedziach, polemizujesz z argumentami, które nie padły
No jeśli wrzucasz tylko ogonki bez konkretów to nic innego nie pozostaje.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Jeśli płacisz za nie dziesiątki milionów z publicznych pieniądzy to nieetycznym jest stawianie kryteriów przetargu wg własnego widzimisię bez ekonomicznego czy technicznego uzasadnienia.
Na to już sobie sam odpowiedziałeś niżej:
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Zabudowa wieżowa nie dość, ze ma łatwiejszy dostęp do silnika to jeszcze autobus jest tańszy o koszt przekładni kątowej.
To jednak były to wymogi wg widzimisię czy miały uzasadnienie techniczne/ekonomiczne? Tak samo wymogi konstrukcji, jedynie szerokość jest nie do obrony, ale było to właśnie "widzimisię" jednego producenta, który uparcie ją stosował.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Znów polemizujesz z argumentami, które nie padły.
Czy mógłbyś się odnosić do tego co zostało napisane, a nie do tego co urodziło się w Twojej głowie?
Czy ja gdzieś pisałem o czyjejś winie?
Różnica pomiędzy 2500 a 2550 to 5 cm... wykluczamy jakiś pojazd z powodu 5cm mniej na szerokości. I ktoś mi powie, że to nie jest celowe działanie.
Argument o 5cm nie ja wprowadziłem do tej dyskusji. Czy MAN wtedy w pytaniach do zamawiającego poruszył temat dopuszczenia konstrukcji o 5cm węższych? Dlaczego nie poszedł z tym do KIO? Może po prostu mieli w tym okresie w dupie zamówienia krakowskiego przewoźnika i ten zapis nie miał żadnego znaczenia?
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Widocznie jesteś albo bardzo naiwny albo mało spostrzegawczy.
Po prostu nie jestem fanem teorii spiskowych, filmów z żółtymi napisami i wszelkich ruchów anty 5G itd. Zwłaszcza wtedy gdy można poświęcić chwilę na przeczytanie kilkunastu stron i wyrobić sobie samemu zdanie.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48Czyli jednak...
No i jednak od kilku lat po otwarciu ofert okazuje się że oferty są dwie, czasem więcej. A to że wygrywa jeden producent to najczęściej kwestia ceny.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Dlatego, że jednak zdarzają się wypadki przy pracy jak z Irizarem czy kiedyś z Volvo. Inaczej mielibyśmy wyłącznie Mercedesa i Solarisa.
Wypadki czy jednak forumowo-facebookowe teorie odpadają w zderzeniu z rzeczywistością? Irizara nie widziałem na oczy, ale zamiast tych Volvo zdecydowanie wolałbym hybrydowe Citaro, a nawet te 2 lata starsze Solarisy z perspektywy pasażera są przyjemniejsze.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Swoją drogą, któryś przetarg ewidentnie pisany pod Mercedesa wygrał Solaris parę lat temu.

Pozostaje pogratulować podpoznańskiemu producentowi elastyczności, dzięki której wchodzi tam gdzie go nie chcą.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 To był argumenty w kwestii ujednolicania taboru do jednej marki. Nie zrozumiał?
To jednak ujednolicanie ma sens? Na początku posta zapierałeś się że w żadnym wypadku.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Skąd taka awersja do nowego produktu.
U mnie po prostu z tego, że testowany autobus nie zaskoczył mnie w niczym na plus, innym producentom się udało.
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Przecież nawet z ekonomicznego punktu widzenia nowy gracz na rynku powoduje rewizje polityki cenowej u pozostałych.
Zgoda tylko dlaczego mamy oczekiwać akurat startu Ikarusa w Krakowie a nie ARP E-Vehicles, Zonsona, BYDa, Ebusco, Skody, VDLa albo Yutonga?
Kojak pisze: 12 paź 2023, 13:48 Czy ja tu naprawdę muszę tłumaczyć podstawy ekonomii?
Gdybym znał się tak na wszystkim jak Ty to nie traciłbym czasu na pisanie postów na forum tylko robił $$

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości