Re: [TEST] Ikarus 120e #DE624
: 28 lip 2022, 14:34
Ktoś zna godziny odjazdów z pętli albo między którymi brygadami jeździ?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Widocznie dalej myślą o polskim rynku. Ale ciężko będzie im się przebić w niektórych miastach. Polska to jednak "rewir" Solarisa i Mercedesa.Dla Ikarusa jest to pierwsze zamówienie z Polski – niegdyś kluczowego rynku eksportowego, a wciąż uznawanego przez węgierskiego producenta autobusów za strategiczny kraj docelowy.
https://iszczecinek.pl/pl/11_wiadomosci ... cinka.html
Mam nadzieję że nie wystartuje. Patrząc po jakości w środku tego Ikarusa to ja jednak wolę Solarisa.
A to czemu? Czy Komunikacja Miejska w Krakowie potrzebuje chińskiego badziewia?
Irizar jak na razie od 2 miesięcy jest "przygotowywany do wyjazdu" i to jedyne co można o nim powiedzieć.
A któryś przetarg był szyty? Jeśli tak to prośba o wskazanie, który i jakie konkretnie zapisy wykluczały konkurencję lub przynajmniej premiowały Solarisa.
polski rynek uważają za kluczowy dla swojego rozwoju.
Oczywiście, jestem za różnorodnością, chociażby po to, by przekonać się czy masz racjępasazer_mobilisu pisze: ↑11 paź 2023, 17:44 A to czemu? Czy Komunikacja Miejska w Krakowie potrzebuje chińskiego badziewia?
Przetarg wygrał, więc inni też mogą.Irizar jak na razie od 2 miesięcy jest "przygotowywany do wyjazdu" i to jedyne co można o nim powiedzieć.
Czy sformułowanie "konkretna marka" jest tożsame z "Solaris"?A któryś przetarg był szyty? Jeśli tak to prośba o wskazanie, który i jakie konkretnie zapisy wykluczały konkurencję lub przynajmniej premiowały Solarisa.
I dlatego mamy kilka marek w Krakowie
Nie do końca, pojazdy nie przyjeżdżają do Europy kontenerami z Chin, tylko są co najmniej składane na Węgrzech z podzespołów częściowo być może chińskich, tego nie wiem, ale po danych technicznych widać, że są tam podzespoły Hubera, ZF itpIkarus daje tylko logo.
Od przekonywania się są testy, ewentualnie jak komuś mało testów to można udać się do innego miasta i przejechać się czymś innym.
To zupełnie tak jak Urbino 18,75 od 11 lat, MAN też ma LION’S CITY 19
Mogą jak nie będą odlatywać z ceną w kosmos, Irizar nie odleciał więc zgarnął zamówienie.
A jaka inna "konkretna marka" wygrywała przetargi w Krakowie w ostatnich latach, zwłaszcza te na autobusy elektryczne?
To zamawiając autobusy płacąc za nie dziesiątki milionów złotych nie można mieć jakichś oczekiwań, bo znajdzie się miłośnik, którego ulubiona marka ich nie spełnia?
A to tylko Mercedes stosuje wieże? Czy danie kilku punktów (często niewiele znaczących, bo większość punktów jest za cenę) za konkretne rozwiązanie stosowanie przez wielu producentów to szycie przetargów pod konkretną markę?
Nie jest winą zamawiającego, że któryś producent uparcie robił autobusy o 5cm węższe, zresztą obecnie robią 2550 mm.
Od kilku lat przeglądam samemu SWIZy, SWZy i inne OPZy a nie powielam bez sprawdzenia to co ktoś gdzie napisał w komentarzu na FB.
To jednak przetargi nie są szyte pod konkretną markę czy po prostu co kilka lat szyją pod inną?
Jak w większości współcześnie produkowanych autobusów, co w takim razie jest przewagą Ikarusa? Rozumiem sentyment do marki, ale to już nigdy nie będą wysokopodłogowce z silnikiem RABA zostawiające chmurę spalin za sobą.
Jakie masz wykształcenie i znajomość produktu by wypowiadać się oceniająco na temat jakości tego produktu?pasazer_mobilisu pisze: ↑12 paź 2023, 12:10 Od przekonywania się są testy, ewentualnie jak komuś mało testów to można udać się do innego miasta i przejechać się czymś innym.
Znów muszę zauważyć, że w swoich wypowiedziach, polemizujesz z argumentami, które nie padłyA jaka inna "konkretna marka" wygrywała przetargi w Krakowie w ostatnich latach, zwłaszcza te na autobusy elektryczne?
Jeśli płacisz za nie dziesiątki milionów z publicznych pieniądzy to nieetycznym jest stawianie kryteriów przetargu wg własnego widzimisię bez ekonomicznego czy technicznego uzasadnienia.To zamawiając autobusy płacąc za nie dziesiątki milionów złotych nie można mieć jakichś oczekiwań, bo znajdzie się miłośnik, którego ulubiona marka ich nie spełnia?
A co Ty z choinki się urwał? Zabudowa wieżowa nie dość, ze ma łatwiejszy dostęp do silnika to jeszcze autobus jest tańszy o koszt przekładni kątowej.A to tylko Mercedes stosuje wieże? Czy danie kilku punktów (często niewiele znaczących, bo większość punktów jest za cenę) za konkretne rozwiązanie stosowanie przez wielu producentów to szycie przetargów pod konkretną markę?
Znów polemizujesz z argumentami, które nie padły.Nie jest winą zamawiającego, że któryś producent uparcie robił autobusy o 5cm węższe, zresztą obecnie robią 2550 mm.
Czyli jednak...Od kilku lat przeglądam samemu SWIZy, SWZy i inne OPZy a nie powielam bez sprawdzenia to co ktoś gdzie napisał w komentarzu na FB.
Na podstawie tego mogę powiedzieć, że oczywiście zamawiający (nie tylko MPK Kraków) premiują pewne rozwiązania punktacją czy wręcz wymogami wykluczają niektórych producentów, ale najczęściej nie jest tak że z sumy wymogów wychodzi tylko jedna marka, która łapie się na wymagania.
Dlatego, że jednak zdarzają się wypadki przy pracy jak z Irizarem czy kiedyś z Volvo. Inaczej mielibyśmy wyłącznie Mercedesa i Solarisa.To jednak przetargi nie są szyte pod konkretną markę czy po prostu co kilka lat szyją pod inną?
To był argumenty w kwestii ujednolicania taboru do jednej marki. Nie zrozumiał?Jak w większości współcześnie produkowanych autobusów, co w takim razie jest przewagą Ikarusa? Rozumiem sentyment do marki, ale to już nigdy nie będą wysokopodłogowce z silnikiem RABA zostawiające chmurę spalin za sobą.
W to to chyba nikt nie uwierzy, że wszystkie części można dostać 24h. Skoro jest tak dobrze to czemu na zajezdniach stoją zepsute pojazdy, czasem nawet po kilka tygodni?
To już nie można wypowiedzieć się, że coś nam nie smakuje bez dyplomu magistra inżyniera technologii żywności? Jeśli oczekujesz dyskusji na akademickim poziomie to udaj się na Wydział Mechaniczny PK.
No jeśli wrzucasz tylko ogonki bez konkretów to nic innego nie pozostaje.
Na to już sobie sam odpowiedziałeś niżej:
To jednak były to wymogi wg widzimisię czy miały uzasadnienie techniczne/ekonomiczne? Tak samo wymogi konstrukcji, jedynie szerokość jest nie do obrony, ale było to właśnie "widzimisię" jednego producenta, który uparcie ją stosował.
Argument o 5cm nie ja wprowadziłem do tej dyskusji. Czy MAN wtedy w pytaniach do zamawiającego poruszył temat dopuszczenia konstrukcji o 5cm węższych? Dlaczego nie poszedł z tym do KIO? Może po prostu mieli w tym okresie w dupie zamówienia krakowskiego przewoźnika i ten zapis nie miał żadnego znaczenia?Kojak pisze: ↑12 paź 2023, 13:48 Znów polemizujesz z argumentami, które nie padły.
Czy mógłbyś się odnosić do tego co zostało napisane, a nie do tego co urodziło się w Twojej głowie?
Czy ja gdzieś pisałem o czyjejś winie?
Różnica pomiędzy 2500 a 2550 to 5 cm... wykluczamy jakiś pojazd z powodu 5cm mniej na szerokości. I ktoś mi powie, że to nie jest celowe działanie.
Po prostu nie jestem fanem teorii spiskowych, filmów z żółtymi napisami i wszelkich ruchów anty 5G itd. Zwłaszcza wtedy gdy można poświęcić chwilę na przeczytanie kilkunastu stron i wyrobić sobie samemu zdanie.
No i jednak od kilku lat po otwarciu ofert okazuje się że oferty są dwie, czasem więcej. A to że wygrywa jeden producent to najczęściej kwestia ceny.
Wypadki czy jednak forumowo-facebookowe teorie odpadają w zderzeniu z rzeczywistością? Irizara nie widziałem na oczy, ale zamiast tych Volvo zdecydowanie wolałbym hybrydowe Citaro, a nawet te 2 lata starsze Solarisy z perspektywy pasażera są przyjemniejsze.
To jednak ujednolicanie ma sens? Na początku posta zapierałeś się że w żadnym wypadku.
U mnie po prostu z tego, że testowany autobus nie zaskoczył mnie w niczym na plus, innym producentom się udało.
Zgoda tylko dlaczego mamy oczekiwać akurat startu Ikarusa w Krakowie a nie ARP E-Vehicles, Zonsona, BYDa, Ebusco, Skody, VDLa albo Yutonga?
Gdybym znał się tak na wszystkim jak Ty to nie traciłbym czasu na pisanie postów na forum tylko robił $$