Rozkłady powakacyjne 2022

- Linie, trasy, rozkłady
judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: judash » 29 wrz 2022, 22:44

Kolejna rozkładowa bzdura to niedzielny rozkład "6" kończącej 17-18. W ten dzień powinna jeździć do 20-21.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: kot_feliks » 29 wrz 2022, 23:33

Kaszmir pisze: 29 wrz 2022, 13:37 2) Na "182/482" naprawdę zrobili f7,5 w szczycie przy zostawieniu f20 poza. Blisko trzykrotna różnica. No ludzie :D
I że ktoś się ma niby z tego powodu przesiąść z auta na KMK? Teraz jest f7,5 a równie dobrze za pól roku może być f30 albo nic. Jeśli gdzieś w Krk nie ma tramwaju, to KMK można zwinąć praktycznie z dnia na dzień, dając komunikat np. 3 dni wcześniej.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kowalik » 16 paź 2022, 7:44

Niektórzy pracujący w weekendy jak np ja to mają po dziurki w nosie KM. Dziś miałem (nie)przyjemność wracać do domu na Piaski Nowe z Dworca Głównego o 6:30. Bogactwo 3 linii tramwajowych i jednej autobusowej.. Zacznijmy od 50tki odjechała 6:20, linia 24 odjechała 6:29, linia 10 odjechała 6:21, linia 179 odjechała 6:29.. I wszystkie kursują co 30minut.. :evil: Rozumiem, że każda linia ma synchronizację z inną, ale żeby 4 linie w podobnym kierunku jeździły w odstępach 0-1-9-9, a później człowiek kibluje 21 minut na przystanku..

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: zubrzyk111 » 16 paź 2022, 8:02

Kowalik pisze: 16 paź 2022, 7:44 Niektórzy pracujący w weekendy jak np ja to mają po dziurki w nosie KM. Dziś miałem (nie)przyjemność wracać do domu na Piaski Nowe z Dworca Głównego o 6:30. Bogactwo 3 linii tramwajowych i jednej autobusowej.. Zacznijmy od 50tki odjechała 6:20, linia 24 odjechała 6:29, linia 10 odjechała 6:21, linia 179 odjechała 6:29.. I wszystkie kursują co 30minut.. :evil: Rozumiem, że każda linia ma synchronizację z inną, ale żeby 4 linie w podobnym kierunku jeździły w odstępach 0-1-9-9, a później człowiek kibluje 21 minut na przystanku..
W dodatku 3 i 50 z przystanków dworcowych na południe miasta mają przez kilka godzin takt 1+19, też niezły kwiatek

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Parówczak » 17 paź 2022, 10:51

Zawsze można jechać czymkolwiek w mniej więcej pasującą stronę. I się przesiadać. Trudno wymagać chyba koordynacji linii 3 i 50. Jadą z różnych miejsc, po różnych trasach w inne miejsca. To tak jakbyś chciał koordynować 1 i 4 na dwóch końcach Lema.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2022, 11:08

"50" jest zsynchronizowana z "9" (takt 10+10) i częściowo "24" (takt 7+13). Z kolei "9" jest skoordynowana z "14" (takt 9+11) i częściowo "52" (takt 7+13).

"3" jest skoordynowana z "24" (takt 8+12) i "9" (takt 9+11).

Jest to sieć wzajemnych skoordynowań. Zarówno w liście koordynacji "50" jak i "3" przewijają się nawet te same linie ("9", "24"). Jazda stadna "3" i "50" nie wynika zatem ze złej woli czy niedopatrzenia, a z koordynacji z wieloma innymi liniami. Nie da się po prostu wszystkiego zsynchronizować.

Jeśli ktoś ma lepszy pomysł jak to poustawiać to oczywiście warto napisać. A nuż uda się znaleźć coś lepszego.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: kot_feliks » 17 paź 2022, 12:08

Rozwiazanie jest proste -> zrobić mniej linii, ale częściej. Pierdyliarda linii zewsząd dowsząd NIGDY nie skoordynujesz tak, żeby każdy był zadowolony ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2022, 12:15

kot_feliks pisze: 17 paź 2022, 12:08Rozwiazanie jest proste -> zrobić mniej linii, ale częściej. Pierdyliarda linii zewsząd dowsząd NIGDY nie skoordynujesz tak, żeby każdy był zadowolony ;)
A ja jak zawsze przy tym argumencie powtórzę, że wg mnie liczba linii tramwajowych w Krakowie jest obecnie optymalna albo bliska optymalnej. Zmniejszyć liczbę linii? Realnie z Bieżanowskiej "do miasta" jest w tej chwili pięć:
- "50": jej raczej nikt likwidować nie zamierza,
- "24": jedyne połączenie ciągu kurdwanowskiego z I obwodnicą,
- "13" jedyna linia z Bieżanowskiej w stronę Korony i Krakowskiej,
- "9" jedyne połączenie z Bieżanowskiej w stronę Huty,
- "3": jedyna linia z Nowego Bieżanowa w stronę Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: pablo » 17 paź 2022, 12:25

Witam serdecznie wszystkich Użytkowników.
Ciekawi mnie, czy ktoś zauważył (bo nikt nie napisał), że nie wszystkie linie autobusowe odzyskały w październiku f 20 w soboty i święta. Pominięto 138 oraz 168. Nadal kursują co 30 minut, mimo że przed wakacjami miały f 20. Chyba trudno uznać, że to z powodu przebudowy ciągu tramwajowego i budowie ulicy przy pętli Krowodrza Górka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2022, 13:18

pablo pisze: 17 paź 2022, 12:25Ciekawi mnie, czy ktoś zauważył (bo nikt nie napisał), że nie wszystkie linie autobusowe odzyskały w październiku f 20 w soboty i święta. Pominięto 138 oraz 168. Nadal kursują co 30 minut, mimo że przed wakacjami miały f 20. Chyba trudno uznać, że to z powodu przebudowy ciągu tramwajowego i budowie ulicy przy pętli Krowodrza Górka.
O masakra :o Czyli "172" ma f20, a "138" tylko f30. W efekcie w ogóle nie da się ich skoordynować (dawniej był takt 10+10), przez co jeżdżą prawie stadnie, nawet w odstępach ledwie 3 minutowych.

ZTP, co się dzieje? Był czas, że naprawdę potrafiono dobrze ogarnąć koordynację linii. Jednak ostatnie lata to totalny regres. "174" skoordynowano ze "178", jednak w efekcie jeździ stadnie ze "179" z Kurdwanowa. "138" jeździ stadnie ze "172" przez cały tydzień. "144" (f12) i "194" (f10) też nijak idzie skoordynować. Itp., itd.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: M0096 » 17 paź 2022, 15:28

Co do koordynacji "144" i "194" to "144" jest skoordynowane ze "173". Inna kwestia, że po wywaleniu "114" nie jest możliwe skoordynowanie tych linii ("144", "173", "194") parami.
Osobiście wolałbym dwie częste, skoordynowane linie zamiast 3 nieskoordynowanych (koordynacja "144" i "173" ładnie wygląda na papierze, ale w praktyce często jeżdżą razem).
"144" Pod Fortem - trasa 194/144 - Prądnik Biały
"173" Azory - NBP
obie cały tydzień skoordynowane (f=7,5/10/15)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: damian_krk2 » 17 paź 2022, 15:36

M0096 pisze: 17 paź 2022, 15:28 Co do koordynacji "144" i "194" to "144" jest skoordynowane ze "173". Inna kwestia, że po wywaleniu "114" nie jest możliwe skoordynowanie tych linii ("144", "173", "194") parami.
Osobiście wolałbym dwie częste, skoordynowane linie zamiast 3 nieskoordynowanych (koordynacja "144" i "173" ładnie wygląda na papierze, ale w praktyce często jeżdżą razem).
"144" Pod Fortem - trasa 194/144 - Prądnik Biały
"173" Azory - NBP
obie cały tydzień skoordynowane (f=7,5/10/15)
Zmienienie trasy linii 144 nie wchodzi w grę z powodu autobusów elektrycznych tamże, przy których zakupie zobowiązano się do niezmieniania znacznie trasy przez X lat

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2022, 16:14

M0096 pisze: 17 paź 2022, 15:28Co do koordynacji "144" i "194" to "144" jest skoordynowane ze "173". Inna kwestia, że po wywaleniu "114" nie jest możliwe skoordynowanie tych linii ("144", "173", "194") parami.
Dawniej była koordynacja "194" ze "144" (f6 na wspólnym odcinku) oraz "144" ze "173" (również f6). "173" ze "194" nie trzeba synchronizować - tu ważniejsza jest koordynacja z "310" którą też położono przez różne f :(
M0096 pisze: 17 paź 2022, 15:28Osobiście wolałbym dwie częste, skoordynowane linie zamiast 3 nieskoordynowanych
A ja chyba przestaję woleć. Niestety gdy tylko przychodzi potrzeba, te linie są pierwsze do cięcia. Były już częste (f7,5) "139", "194", "502", "503" - nic z tego nie zostało.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: kot_feliks » 17 paź 2022, 23:03

Kaszmir pisze: 17 paź 2022, 12:15 A ja jak zawsze przy tym argumencie powtórzę, że wg mnie liczba linii tramwajowych w Krakowie jest obecnie optymalna albo bliska optymalnej. Zmniejszyć liczbę linii? Realnie z Bieżanowskiej "do miasta" jest w tej chwili pięć:
- "50": jej raczej nikt likwidować nie zamierza,
- "24": jedyne połączenie ciągu kurdwanowskiego z I obwodnicą,
- "13" jedyna linia z Bieżanowskiej w stronę Korony i Krakowskiej,
- "9" jedyne połączenie z Bieżanowskiej w stronę Huty,
- "3": jedyna linia z Nowego Bieżanowa w stronę Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego.
No tylko idąc tym tokiem rozumowania, mając np. dwa tunele metra jak w Waw, powinniśmy mieć... 6 linii we wszystkich relacjach, bo przecież każda byłaby "tą jedyną" w danej relacji ;) A czemu ktoś np. jadący z Kabat na Bródno ma się przesiadać na Świętokrzyskiej, skoro mógłby mieć bezpośredni dojazd...? ;)

Ja jak najbardziej rozumiem, że każda z linii, którą wymieniłeś, jest "jedyną" w danej relacji. I że jej likwidacja oznaczałaby konieczność przesiadki itd. Tyle, że taki system generuje trzy podstawowe problemy:
- brak możliwości koordynacji linii (jest ich za dużo);
- słabe f na poszczególnych liniach poza szczytem (szczególnie w dni wolne, wieczorami itd.) - co w połączeniu z pkt. powyżej oznacza nierzadko dłuższą podróż (bo ani nie masz częstych linii, ani koordynacji, ani sensownych przesiadek, bo wszystko jeździ wolno);
- wyrzucanie pieniędzy dosłownie do kosza, na jazdę pierdyliardka pustych wagoników zderzak w zderzak wieczorami, czy wyścigi jednej linii za drugą przez pół miasta;

Wracając do przykładu jw. - rozumiem, że przykładowe '24' zapewnia "jedyne połączenie Kurdwanowa z I obwodnicą" - ok. I trudno wyobrazić sobie w obecnym układzie, aby tej linii nie było. No dobra, tylko jak wyglądałaby sytuacja, gdyby zamiar tramwaju było np. uwielbiane przez niektórych... metro? ;) Przecież wtedy na taki Kurdwanów byłaby zapewne tylko.... jedna linia.

I o ile w obecnym układzie ciężko mi sobie wyobrazić Kurdwanów np. jedynie z "50tką", o tyle gdyby na Kablu był sensowny, nowoczesny, zadaszony punkt przesiadkowy, na Kurdwanowie byłaby tylko jedna linia (np. '50') ale z f-3, z możliwością wygodnej przesiadki na inną linię również z f2-3 na Kablu.... To czy faktycznie taka podróż grałaby dłużej niż obecnie?

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Robert » 18 paź 2022, 9:17

kot_feliks pisze: 17 paź 2022, 23:03 No tylko idąc tym tokiem rozumowania, mając np. dwa tunele metra jak w Waw, powinniśmy mieć... 6 linii we wszystkich relacjach, bo przecież każda byłaby "tą jedyną" w danej relacji ;) A czemu ktoś np. jadący z Kabat na Bródno ma się przesiadać na Świętokrzyskiej, skoro mógłby mieć bezpośredni dojazd...? ;)

Ja jak najbardziej rozumiem, że każda z linii, którą wymieniłeś, jest "jedyną" w danej relacji. I że jej likwidacja oznaczałaby konieczność przesiadki itd. Tyle, że taki system generuje trzy podstawowe problemy:
- brak możliwości koordynacji linii (jest ich za dużo);
- słabe f na poszczególnych liniach poza szczytem (szczególnie w dni wolne, wieczorami itd.) - co w połączeniu z pkt. powyżej oznacza nierzadko dłuższą podróż (bo ani nie masz częstych linii, ani koordynacji, ani sensownych przesiadek, bo wszystko jeździ wolno);
- wyrzucanie pieniędzy dosłownie do kosza, na jazdę pierdyliardka pustych wagoników zderzak w zderzak wieczorami, czy wyścigi jednej linii za drugą przez pół miasta;

Wracając do przykładu jw. - rozumiem, że przykładowe '24' zapewnia "jedyne połączenie Kurdwanowa z I obwodnicą" - ok. I trudno wyobrazić sobie w obecnym układzie, aby tej linii nie było. No dobra, tylko jak wyglądałaby sytuacja, gdyby zamiar tramwaju było np. uwielbiane przez niektórych... metro? ;) Przecież wtedy na taki Kurdwanów byłaby zapewne tylko.... jedna linia.

I o ile w obecnym układzie ciężko mi sobie wyobrazić Kurdwanów np. jedynie z "50tką", o tyle gdyby na Kablu był sensowny, nowoczesny, zadaszony punkt przesiadkowy, na Kurdwanowie byłaby tylko jedna linia (np. '50') ale z f-3, z możliwością wygodnej przesiadki na inną linię również z f2-3 na Kablu.... To czy faktycznie taka podróż grałaby dłużej niż obecnie?

Popieram popieram ;) Jedna pętla = Jedna linia z wysoką częstotliwością i dobre punkty przesiadkowe. I to nawet przy układzie sieci u nas pasowałoby bardzo dobrze bo główne ciągi miałaby 2-3 linie. Planowane nowe linie to zwiększanie końcówek więc de facto to konieczność z limitowaniem liczby linii na pętlach - no chyba że chcemy dojść do kilkudziesięciu linii na mieście.

Nawet przykład Kabla - obecnie (bez uwzględniania zmian remontowych) są 4 linie z Bieżanowa i 3 z Kurdwanowa, łącznie 7 :shock:
Jak wybudują tramwaj do Rżąki/Szpitala to mamy kolejne 2-3? (no bo w każdy rejon miasta trzeba połączenie mieć... :lol: )
~10 linii na Kablu? w naszych realiach możliwe....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości