Rozkłady powakacyjne 2022

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 24 lis 2022, 21:03

Parówczak pisze: 24 lis 2022, 20:45 A to nie chodzi o to, że przy takim rozkładzie gdzie linia jeździ częściej w godzinach 9-19 wystarczy jeden kierowca? Gdyby jeździła dłużej potrzeba byłoby dwóch.
No tak, lecz to samo dotyczy wszak i motorniczych. A tramwaje dostały jednak całodzienne f20.

I trudno zrzucić to na brak kierowców bo taka decyzja zapadła jeszcze w 2020, gdy wzmacniano z powrotem km po pierwszej fali pandemii. Wtedy nie było jeszcze braków kadrowych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 08 gru 2022, 12:23

W kontekście braku taboru autobusowego - jeśli Miasto twierdzi, że to jest obecnie główne ograniczenie przy wszelkich zmianach, to podrzucam dwie luźne propozycje które pozwoliłyby wygospodarować po jednej brygadzie każda.

1) Zmiana f "153" z 15/30 na 20/20. Linia nie notuje dużych napełnień, częstotliwość to spadek po "133" z którego została wydzielona. Dziś jednak ze "133" ją łączy niewiele. Liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zaletą byłaby też możliwość koordynacji ze "125/163" w mocne połączenie z f6-7. Nawet obecnie te trzy linie mają część wspólnych pasażerów, a w przyszłości będzie tym więcej bo wszystkie mają kończyć przy Miejskim Centrum Opieki.

2) Zmiana f "106/136" z 12/20 na 15/15. Podobnie, liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zmiana pozwoliłaby na skoordynowanie tych linii ze "196", tworząc całodzienne połączenie f7,5 między Łagiewnikami a Kobierzyńską. Byłby też lepszy takt "136" ze "194" bo obecnie "136" jeździ w zmiennych interwałach wobec "194", a tak wchodziłoby między co trzeci / co czwarty kurs.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Justforfun » 08 gru 2022, 18:48

Kaszmir pisze: 08 gru 2022, 12:23 W kontekście braku taboru autobusowego - jeśli Miasto twierdzi, że to jest obecnie główne ograniczenie przy wszelkich zmianach, to podrzucam dwie luźne propozycje które pozwoliłyby wygospodarować po jednej brygadzie każda.

1) Zmiana f "153" z 15/30 na 20/20. Linia nie notuje dużych napełnień, częstotliwość to spadek po "133" z którego została wydzielona. Dziś jednak ze "133" ją łączy niewiele. Liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zaletą byłaby też możliwość koordynacji ze "125/163" w mocne połączenie z f6-7. Nawet obecnie te trzy linie mają część wspólnych pasażerów, a w przyszłości będzie tym więcej bo wszystkie mają kończyć przy Miejskim Centrum Opieki.

2) Zmiana f "106/136" z 12/20 na 15/15. Podobnie, liczba kursów byłaby mniej więcej zachowana. Zmiana pozwoliłaby na skoordynowanie tych linii ze "196", tworząc całodzienne połączenie f7,5 między Łagiewnikami a Kobierzyńską. Byłby też lepszy takt "136" ze "194" bo obecnie "136" jeździ w zmiennych interwałach wobec "194", a tak wchodziłoby między co trzeci / co czwarty kurs.
Taki pomysł zdecydowanie trzeba pchać dalej.
Ex kierowca MPK, PW.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości