To może ja powiem coś od siebie, w kontekście tej wypowiedzi Franka, że nie będą cofać zmian, które wprowadzili, oraz wypowiedzi z postu wyżej, że KM robi co jakiś czas krok wstecz, mimo kroków wprzód.Wojciech pisze: ↑16 wrz 2022, 22:45 Naszła mnie taka refleksja, częściowo związana z rozkładami powakacyjnymi - ile to zniknęło linii z ul. Dobrego Pasterza od Ronda Barei w kierunku wschodnim w ostatniej dekadzie (jeżeli coś pokopałem, proszę o poprawę): "125" - w tym roku, "128" - w 2015, "132" - w 2020, "142" - w dni robocze w 2012, w dni wolne w tym roku, "429" - w 2020. Z nowych linii pojawiła się tylko "189", przez pewien czas jako "192". To dość znaczący ubytek, biorąc pod uwagę gęstość zaludnienia tamże, która ma tendencję wzrostową.
Próbowałem niedawno wydostać się z ulicy Pilotów i porównałem to, gdzie można dojechac dostępnymi autobusami teraz i jak to było dawniej.
Dawniej/obecnie z przystanku Pilotów 02
124 Ruczaj/Os. Podwawelskie
125 Złocień/ brak
128 Ruczaj/ przekierowana przez Meissnera na Płaszów
152 Cm. olszanica/Chełm
182 bez zmian od 2008 roku
184 Os. Kurdwanów/Starowiślna
502 Nowy Bieżanów/Cracovia Stadion
428/188 też wyleciało
Czyli z dalekosiężnych linii jedna (125) wyleciała, a trzy (124,184,502) zostały skrócone do centrum miasta, a 128 zmieniło kierunek.
Więc tylko 152 można jeszcze dojechać gdzieś dalej, a z pozostałych trzeba się przesiadać, a były połączenia na Ruczaj, Kurdwanów, Bieżanów, Płaszów. Ktoś powie, że na Mogilskim można przesiąść się na punktualne tramwaje w tych kierunkach, ale widać cięcia linii są stabilną tendencją od lat.