Rozkłady powakacyjne 2022

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: sorig » 20 sie 2022, 17:07

Za cięcia odpowiada miasto, które źle rozdysponowuje środki w podległych mu spółkach, nie dofinansowując KM oraz MPK ze swoją polityką kadrową. ZTP można co najwyżej oskarżać o konkretne rozwiązania.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 20 sie 2022, 17:24

sorig pisze: 20 sie 2022, 17:07Za cięcia odpowiada miasto, które źle rozdysponowuje środki w podległych mu spółkach, nie dofinansowując KM oraz MPK ze swoją polityką kadrową. ZTP można co najwyżej oskarżać o konkretne rozwiązania.
Nie chodzi tylko o pieniądze. Wielu prowadzących mówi że jeszcze większym problemem, oprócz niskiej pensji, jest atmosfera pracy. I dlatego odchodzą, dlatego brakuje kierowców, dlatego cięcia.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: sorig » 20 sie 2022, 22:54

Kaszmir pisze: 20 sie 2022, 17:24 Nie chodzi tylko o pieniądze. Wielu prowadzących mówi że jeszcze większym problemem, oprócz niskiej pensji, jest atmosfera pracy. I dlatego odchodzą, dlatego brakuje kierowców, dlatego cięcia.
No tak, to miałem na myśli pisząc o polityce kadrowej.

tomek_m
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: tomek_m » 21 sie 2022, 9:47

Najlepszym rozwiązaniem byłoby sprywatyzować MPK i całość obsługi KMK oddać w przetargi. Z wiadomych przyczyn zostawić tylko tramwaje.

brovar
Specjalista
Posty: 474
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: brovar » 21 sie 2022, 12:36

Kolec pisze: 19 sie 2022, 17:21 To "701" to pustak jest... widuję w nim po kilka góra kilkanaście osób.
Ważne, że pustak "701" będzie jeździł co 12 minut, a ludzie z Piastów mimo, że mieli bezpośrednie dwa autobusy do szpitala Żeromskiego od września zaserwuje im się przesiadki by dojechać do celu.
Zero logicznego myślenia, dziadostwo.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Ratel
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2022, 13:18

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Ratel » 21 sie 2022, 15:29

Witam Wszystkich.
Chciałbym się odnieść podobnie ja brovar do sytuacji na Piastów. Po pierwsze obecnie faktem jest że 163 i 193 jeżdżą często parami tylko ze odcinek Piastów a szpital Rydygiera ma najmniej z tym wspólnego.
Druga rzecz to potoki z Piastów które w roku szkolnym mają 2 główne punkty czyli dwa przystanki wokół placu Bieńczyckiego plus B1 (Struga) i jeśli skracamy 193 do al. Przyjaźni a 163 do Rydygiera to zamykamy bezpośrednio dojazd tak do B1 jak i Żeromskiego a 163 będzie pustakiem w stronę Rydygiera biorącym przypadkowych ludzi bo większa wymiana jest dopiero przy os. Kalinowym.
Dochodzimy do kuriozum gdy mimo skrócenia wzmacniane (częstotliwość) jest 193 na odcinku gdzie jeździ mało osób a osłabiamy ciąg gdzie szkoły, także Salezjanie na Piastów, dają spore obłożenie. Biorąc pod uwagę cięcia na 139 spodziewam się przeładowania 193. Ciekawe że przeguby na 123 mogę się prawie puste wozić przez sporą część trasy od Mistrzejowic a 193 trzeba ciąć.
Pisałem o tzw. wewnętrznym Piastów bo oczywiście wiem że jest 21 ale ono też wiele nie załatwi.

Adrian14
Ekspert
Posty: 814
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Adrian14 » 21 sie 2022, 15:30

Jak się zaczynał remont Kocmyrzowskiej to wszyscy płakali, że co to za linia zastępcza 701 która jeździ tylko co 20min. Teraz jak ma być co 12min to też źle..... Ciężko wszystkim dogodzić.....

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: fkolasa » 21 sie 2022, 20:50

Co do Os. Piastów...
Jak już trzeba było coś ciąć, to lepiej było uciąć 123 do Szpitala Rydygiera a nie 163. Z Mistrzejowic jest 139, które jedzie Mikołajczyka i Obrońców Krzyża w czasie dużo lepszym niż 123. A jak już zostało wspomniane z Piastów były dwie linie do Szpitala Żeromskiego, a teraz nie będzie żadnej. Z Mistrzejowic jest linia 16, która jedzie na Os. Na Skarpie i 123. Z Piastów nie będzie nic. Totalnie nie przemyślana decyzja, na szybko, jak zwykle w ZTP. Moim zdaniem powinno się skrócić 123, które na Mistrzejowicach pełni marginalną rolę, a nie 163.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: WIK » 21 sie 2022, 21:17

W związku z ograniczeniami, istnieje wysokie prawdopodobieństwo zwiększenia ruchu pasażerskiego na liniach aglomeracyjnych, chodź by linii 304 która nie od dziś przeżywa już kres wytrzymałości. Martwi nas również skrócenie linii 163 do Bieżanowa oraz likwidacja 183 co może rzutować na atrakcyjność linii 204 poprzez bezpośredni dojazd do szpitala w Prokocimiu. Dlatego nachodzi nas jedno pytanie czy dla każdego pasażera wystarczy miejsca? Być może warto zastanowić się nad wydłużeniem linii 284 przez Złocień do Nowej Huty łącząc ze sobą jak, że w tej chwili dwa odcięte rejony ❓ https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... uiZM9QcMpl

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: dwaeuro » 22 sie 2022, 0:28

fkolasa pisze: 21 sie 2022, 20:50 Co do Os. Piastów...
Jak już trzeba było coś ciąć, to lepiej było uciąć 123 do Szpitala Rydygiera a nie 163. Z Mistrzejowic jest 139, które jedzie Mikołajczyka i Obrońców Krzyża w czasie dużo lepszym niż 123. A jak już zostało wspomniane z Piastów były dwie linie do Szpitala Żeromskiego, a teraz nie będzie żadnej. Z Mistrzejowic jest linia 16, która jedzie na Os. Na Skarpie i 123. Z Piastów nie będzie nic. Totalnie nie przemyślana decyzja, na szybko, jak zwykle w ZTP. Moim zdaniem powinno się skrócić 123, które na Mistrzejowicach pełni marginalną rolę, a nie 163.
Tylko z drugiej strony 123 to jedyna linia łącząca Mistrzejowice z Andersa i po zlikwidowaniu 128, jedyna obok 178/578 zapewniająca dojazd do Wiślickiej. Moim zdaniem 193 powinno kończyć jak kiedyś 153 przy Szpitalu Żeromskiego. To byłby optymalny układ. Tylko trudno tam o dogodną końcówkę z miejscem na postój.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Kaszmir » 22 sie 2022, 11:05

dwaeuro pisze: 22 sie 2022, 0:28Moim zdaniem 193 powinno kończyć jak kiedyś 153 przy Szpitalu Żeromskiego. To byłby optymalny układ. Tylko trudno tam o dogodną końcówkę z miejscem na postój.
Też tak uważam. Historyczna marszruta "153" do Szpitala Żeromskiego była optymalna. A tak to "193" będzie kończyć w połowie trasy.

W ogóle nowy układ "123/163/193" mnie średnio przekonuje. Piastów mega cięcia - w szczycie co 20 minut zamiast co 12, w weekendy co 40 a mieli co 20. Brak ważnych relacji. Nie rozumiem też jaka ma być koordynacja. Wszystkie trzy w takcie od Bieńczyc do al. Róż, dając f6-7? Wtedy na dalszej części, do Mogiły, będzie 13+7 (albo gorzej). A może "123" i "163" w takcie? Jednak co wtedy ze "193"?

Choć na plus w ogóle sama możliwość koordynacji. Dotychczas "163+193" miało f12 w szczycie, a "123" f15 - nijak się nie dało tego zsynchronizować.
dwaeuro pisze: 22 sie 2022, 0:28Tylko z drugiej strony 123 to jedyna linia łącząca Mistrzejowice z Andersa i po zlikwidowaniu 128, jedyna obok 178/578 zapewniająca dojazd do Wiślickiej.
Sam się zastanawiam jakie jest znaczenie "123" na tym odcinku. Wydaje mi się, że przez lata zmalało, również ze względu na przetrasowania innych autobusów które podebrały mu pasażerów ("139", "501"). Wiślicka jako punkt przesiadkowy do Mistrzejowic straciła na znaczeniu, dziś dużo ludzi przesiada się na Dobrego Pasterza na "139" i "182/482". A z samej Wiślickiej jest "178+578" z f7,5/10, przy których "123" z f20 nie da dużej różnicy.

Dawniej linia miała jeszcze znaczenie jako najszybsze połączenie z Obrońców Krzyża w stronę Wiślickiej, jednak tu prym przejęło "501" po korekcie trasy z 2012. Podobnie relację od Mistrzejowic do Obrońców Krzyża czy al. Róż zapewnia teraz częstsze "139". Nie jestem też pewny czy połączenie Mistrzejowic z zachodnią częścią al. Gen. Andersa jest potrzebne - ważniejsze punkty są dalej, tam gdzie dociera tramwaj. Ile razy mijam "123" na al. Gen. Andersa, jedzie raczej słabo zapełnione, a część to i tak pewnie przypadkowi pasażerowie.

Głośno się zastanawiając, czy linia nie przydałaby się bardziej na Piastów? Wtedy można by skierować "501" w obie strony przez Dunikowskiego (+ obsługa przystanku o tej nazwie) i dać jakąś inną rekompensatę dla Mistrzejowic (znów całotygodniowa "16"? coś innego?). Co sądzicie?

Ratel
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2022, 13:18

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Ratel » 22 sie 2022, 12:53

Z tym 123 na Piastów plus zmiany przystankowe 501 to bardzo ciekawa propozycja bo rozumiem że zwiększenie godzin kursowania 16 nie jest problemem bo kasa się znajdzie choćby z cięć autobusowych.
Widzę 2 minusy, takt a konkretnie pogodzenie ze 163, plus to że autobus do Huty z Piastów co 10 minut przez cały dzień to będzie sporo nadpodaży. Z drugiej strony jeśliby 193 zostało do alei Przyjaźni to na pewno straci część pasażerów i można kombinować żeby ewentualna para 193 + 123 jeździła w takcie np. 8 +12 gdzie 193 to puściejsze właśnie 8min przed 123 a w 12min dziurę wcisnąć 163.

dwaeuro
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 17 sie 2022, 22:21

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: dwaeuro » 22 sie 2022, 16:48

Kaszmir pisze: 22 sie 2022, 11:05 Głośno się zastanawiając, czy linia nie przydałaby się bardziej na Piastów? Wtedy można by skierować "501" w obie strony przez Dunikowskiego (+ obsługa przystanku o tej nazwie) i dać jakąś inną rekompensatę dla Mistrzejowic (znów całotygodniowa "16"? coś innego?). Co sądzicie?
123, jak zabrali w 2020 r. 132, to też jedyne połączenie os. Zielonego/Górali, co za tym idzie Bulwarowej (nowe bloki), Sportowego, CKU, Budowlanki, starej SP81 ze Strusia, gdzie dużo pasażerów przesiada się na np. 152/172/502.

Pomysł z 501 nie jest zły, ale jednak 123 to taka linia łącząca przystanki o bardzo słabej obsłudze z różnymi punktami przesiadkowymi i nie wiem czy da się to dobrze rozegrać. Prawdą jest, że 139 zabrało jej pasażerów, ale nie obsłużyło wszystkich pasażerów.

Innym pomysłem, który ostatnio się pojawił to puszczenie 163 zamiast do Rydygiera, na Czyżyny. Zapewniłby połączenie Obrońców Krzyża z DH Wandą (o które wnosiła RD XVI, gdy 501 miała przetrasowanie), byłby niezłą rekompensatą za zabrane 142 i kierowcy mieliby lepszy punkt na odpoczynek.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: Ad7 » 22 sie 2022, 19:34

A czyli 578 będzie jeździł z częstotliwością f=15?

lukasbiggie
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 22 sie 2022, 22:44

Re: Rozkłady powakacyjne 2022

Post autor: lukasbiggie » 22 sie 2022, 22:56

Witam. Chciałbym napisać parę słów o linii 125. Wiem że pewnie i tak nikt z tym nic nie zrobi, ale warto spróbować.

Przystanek Bazarowa, nieopodal bardzo duże firmy jak np. Motorol (Półłanki 62) godzina 22:10 czy ktokolwiek kiedykolwiek jechał tą linią o tej porze, że chce autobusy przegubowe zamienić na zwykłe? Wydaje mi się że nie. Mniej więcej wchodzi do tego autobusu około 70 osób z tego jednego przystanku (kierunek szpital Rydygiera). Podobna sytuacja jest jadąc linią 125 o godzinie 5:14 przystanek rondo Mogilskie w stronę Złocień. Są to głównie pracownicy firmy Motorol.

Polecam każdemu przejechać się choć raz tym autobusem w tych godzinach co podałem:) najgorzej jest w święta państwowe. Wtedy puszczany jest zwykły autobus nie przegubowy. Na przystanku Rzebika nie ma już miejsca. Jeśli nikt nie wysiądzie z autobusu to nikt nie wsiądzie (kierunek oczywiście Złocień) godzina z ronda Mogilskiego 12:58.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości