- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6243
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 28 lut 2020, 11:47
Wciąż nie wiemy, ile zapłacimy za Kocmyrzowską
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wciaz ... 34381.html Przebudowa ulicy Kocmyrzowskiej wciąż nie może wystartować. Urzędnicy od miesięcy negocjują z wykonawcą, ile dodatkowych prac musi wykonać i ile dostanie za to pieniędzy. Nie ma jeszcze nowego wniosku o decyzję ZRID, choć pierwszy wylądował w koszu prawie rok temu.
Niekończąca się historia?
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2096
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 06 sty 2022, 14:24
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6243
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 06 sty 2022, 14:44
Nie jestem fanem tego poszerzenia - to wpuści tylko tym większy ruch do miasta, powiększając korki. Chyba, żeby drugi pas w każdą stronę przeznaczyć na buspasy - jednak ciężko tu być optymistą.
-
sorig
- Specjalista
- Posty: 425
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 06 sty 2022, 16:04
Pomijając układ drogowy, w końcu dobrze zaplanowana pętla tramwajowa. Dwa przystanki dla wsiadających, dwa dla wysiadających, z możliwością zmiany toru po odjeździe z końcowego i na dodatek duża pojemność. Już traciłem nadzieję że to możliwe
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1105
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 06 sty 2022, 20:43
Kaszmir pisze: ↑06 sty 2022, 14:44
Nie jestem fanem tego poszerzenia - to wpuści tylko tym większy ruch do miasta, powiększając korki. Chyba, żeby drugi pas w każdą stronę przeznaczyć na buspasy - jednak ciężko tu być optymistą.
Spoko, zobaczysz Młyńską po przebudowie
Ostatnio otwarty odcinek Rostworowskiego między GR, a Kobierzyńską, to przy tym pikuś
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 610
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 27 maja 2022, 19:58
Pojawił się audyt projektu ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od granicy miasta do rejonu skrzyżowania z ul. Bukszpanową:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... zowskiej-3
Wpisałem tam swoją uwagę - moim zdaniem na tym odcinku warto by było stworzyć dodatkowy trzeci pas dla autobusów w kierunku Krakowa, do pętli tramwajowej (w innym opracowaniu tam jest projektowana pętla autobusowa). Póki co wiele tam autobusów nie jeździ, ale ostatnio widzimy rozwój połączeń aglomeracyjnych. Miejsca jest tam pod dostatkiem, a możemy się tam spodziewać korków.
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 27 maja 2022, 21:34
kbieniu7 pisze: ↑27 maja 2022, 19:58
Wpisałem tam swoją uwagę - moim zdaniem na tym odcinku warto by było stworzyć dodatkowy trzeci pas dla autobusów w kierunku Krakowa, do pętli tramwajowej (w innym opracowaniu tam jest projektowana pętla autobusowa). Póki co wiele tam autobusów nie jeździ, ale ostatnio widzimy rozwój połączeń aglomeracyjnych. Miejsca jest tam pod dostatkiem, a możemy się tam spodziewać korków.
Idea słuszna, ale...
Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie. Chyba, że nagle ktoś dołoży przynajmniej dwa, trzy razy więcej kursów, co biorąc pod uwagę rozproszenie zabudowy od tego kierunku jest mocno wątpliwe. Według mnie jeśli już chcemy myśleć o buspasie to nie jako dodatkowy pas, ale zwyczajnie jako przeznaczenie jednego z pasów ruchu jako buspas, nawet tylko w szczycie porannym.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6243
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 28 maja 2022, 1:36
ant_sm pisze: ↑27 maja 2022, 21:34Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie.
Jeszcze busy.
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 610
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 28 maja 2022, 11:05
ant_sm pisze: ↑27 maja 2022, 21:34
Idea słuszna, ale...
Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie. Chyba, że nagle ktoś dołoży przynajmniej dwa, trzy razy więcej kursów, co biorąc pod uwagę rozproszenie zabudowy od tego kierunku jest mocno wątpliwe. Według mnie jeśli już chcemy myśleć o buspasie to nie jako dodatkowy pas, ale zwyczajnie jako przeznaczenie jednego z pasów ruchu jako buspas, nawet tylko w szczycie porannym.
Jeden z dwóch pasów jako buspas by był najprostszym rozwiązaniem, ale wydaje mi się, że to nie przejdzie. Cały ciąg Kocmyrzowskiej - od Kocmyrzowa aż do S7 jest planowany z dwoma pasami w każdym kierunku. I w sumie ma to sens, biorąc pod uwagę kształt sieci w regionie (ze szkodą tylko dla mieszkańców Wzgórz Krzesławickich). Przypomnijmy sobie zapowiedzi buspasa na Nowohuckiej - ZTP finalnie powiedział, że jeździ tam za mało autobusów, a natężenie ruchu jest zbyt duże. Na Kocmyrzowskiej te proporcje byłyby jeszcze bardziej niekorzystne. No i finalnie pewnie by to było uznane za rozwiązanie baaaaardzo niepopularne - no bo jak to, zwężać "sztucznie" odcinek na zewnątrz IV obwodnicy.
Kaszmir pisze: ↑28 maja 2022, 1:36Jeszcze busy.
W sumie racja, zapomniałem o tym. Dużo ich tam jeździ?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 691
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 28 maja 2022, 17:55
Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 610
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 29 maja 2022, 13:04
tomta1 pisze: ↑28 maja 2022, 17:55
Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.
No tak, ale co to zmienia? Jeśli buspas będzie wykorzystywany przez autobusy, to wszystko ok, mamy sukces - dużo kursów jadących po buspasie. A jeśli nie będzie szanowany, bo brakuje autobusów, to i tak nie każdy kierowca będzie łamał przepisy. Lepiej, żeby w takim razie rzadko jeżdżący autobus stał w tym samym korku?
Mamy tutaj szansę zbudowania buspasa niemal "za darmo", przy okazji. Czemu by nie wykorzystać tego?
-
Jaky
- Moderator globalny
- Posty: 275
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49
Post
autor: Jaky » 29 maja 2022, 14:22
tomta1 pisze: ↑28 maja 2022, 17:55
Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.
Buspas ten na pewno nie byłby pusty. Autobusów MPK nie jeździ zbyt wiele, ale busów jeździ dużo. W godzinach szczytu to nawet po około 10 kursów/h w każdą ze stron.
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 30 maja 2022, 17:06
kbieniu7 pisze: ↑29 maja 2022, 13:04
Mamy tutaj szansę zbudowania buspasa niemal "za darmo", przy okazji. Czemu by nie wykorzystać tego?
Odnosząc się do całości dyskusji.
Sęk w tym, że dobudowa pasa nie będzie czymś niemal "darmowym", bo projektowany układ jest dwa razy większy niż istniejący i dodatkowy pas to pewnie kilka milionów więcej. Druga sprawa to tak jak pisałem, nie wiem, czy na obecnym etapie jest to możliwe z racji na określony zakres linii rozgraniczających, dla którego uzyskiwana była decyzja środowiskowa - to oczywiście trzeba zweryfikować. Finalnie więc według mnie prostszym rozwiązaniem byłoby przeznaczenie jednego z projektowanych pasów pod buspas niż budowanie nowego i powiększanie jeszcze już i tak rozbuchanej infrastruktury drogowej. Tylko wyznaczenie buspasa musiałoby być od razu od otwarcia, a nie kiedyś tam, bo wtedy dla samochodów utrzymany byłby "status quo", a autobusy i busy miałyby lepiej.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6243
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 14 sie 2023, 16:42
Ul. Kocmyrzowska. Start prac już blisko, co z wycinką drzew?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ul-ko ... 52267.html Podobnie jak w przypadku innych dużych inwestycji, tak i w tym przypadku uwagę mieszkańców przykuwa planowana wycinka drzew. Będzie ona mniejsza, niż w przypadku oprotestowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic, ale według przeprowadzonej inwentaryzacji do wycinki zakwalifikowano 464 drzewa. 87 drzew na terenie inwestycji pozostanie na swoich miejscach, sześć zostało już przesadzonych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość