Kocmyrzowska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5142
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kocmyrzowska

Post autor: Kaszmir » 28 lut 2020, 11:47

Wciąż nie wiemy, ile zapłacimy za Kocmyrzowską
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wciaz ... 34381.html
Przebudowa ulicy Kocmyrzowskiej wciąż nie może wystartować. Urzędnicy od miesięcy negocjują z wykonawcą, ile dodatkowych prac musi wykonać i ile dostanie za to pieniędzy. Nie ma jeszcze nowego wniosku o decyzję ZRID, choć pierwszy wylądował w koszu prawie rok temu.
Niekończąca się historia?

kucyk
Ekspert
Posty: 1512
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kucyk » 14 gru 2020, 12:53

Wracając do Twojego postu Kaszmir z lutego br. to na chwilę obecną za przebudowę tej ulicy nic nie zapłacimy. :lol:

Jak pech to pech. Ta arteria wylotowa nie ma szczęścia:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/konie ... 39009.html

kucyk
Ekspert
Posty: 1512
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kucyk » 06 sty 2022, 14:24


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5142
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kocmyrzowska

Post autor: Kaszmir » 06 sty 2022, 14:44

Nie jestem fanem tego poszerzenia - to wpuści tylko tym większy ruch do miasta, powiększając korki. Chyba, żeby drugi pas w każdą stronę przeznaczyć na buspasy - jednak ciężko tu być optymistą.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 317
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Kocmyrzowska

Post autor: sorig » 06 sty 2022, 16:04

Pomijając układ drogowy, w końcu dobrze zaplanowana pętla tramwajowa. Dwa przystanki dla wsiadających, dwa dla wysiadających, z możliwością zmiany toru po odjeździe z końcowego i na dodatek duża pojemność. Już traciłem nadzieję że to możliwe :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 872
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kot_feliks » 06 sty 2022, 20:43

Kaszmir pisze: 06 sty 2022, 14:44 Nie jestem fanem tego poszerzenia - to wpuści tylko tym większy ruch do miasta, powiększając korki. Chyba, żeby drugi pas w każdą stronę przeznaczyć na buspasy - jednak ciężko tu być optymistą.
Spoko, zobaczysz Młyńską po przebudowie :mrgreen:

Ostatnio otwarty odcinek Rostworowskiego między GR, a Kobierzyńską, to przy tym pikuś :mrgreen:

Awatar użytkownika
kbieniu7
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kbieniu7 » 27 maja 2022, 19:58

Pojawił się audyt projektu ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od granicy miasta do rejonu skrzyżowania z ul. Bukszpanową:

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... zowskiej-3

Wpisałem tam swoją uwagę - moim zdaniem na tym odcinku warto by było stworzyć dodatkowy trzeci pas dla autobusów w kierunku Krakowa, do pętli tramwajowej (w innym opracowaniu tam jest projektowana pętla autobusowa). Póki co wiele tam autobusów nie jeździ, ale ostatnio widzimy rozwój połączeń aglomeracyjnych. Miejsca jest tam pod dostatkiem, a możemy się tam spodziewać korków.

ant_sm
Specjalista
Posty: 361
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kocmyrzowska

Post autor: ant_sm » 27 maja 2022, 21:34

kbieniu7 pisze: 27 maja 2022, 19:58 Wpisałem tam swoją uwagę - moim zdaniem na tym odcinku warto by było stworzyć dodatkowy trzeci pas dla autobusów w kierunku Krakowa, do pętli tramwajowej (w innym opracowaniu tam jest projektowana pętla autobusowa). Póki co wiele tam autobusów nie jeździ, ale ostatnio widzimy rozwój połączeń aglomeracyjnych. Miejsca jest tam pod dostatkiem, a możemy się tam spodziewać korków.
Idea słuszna, ale...
Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie. Chyba, że nagle ktoś dołoży przynajmniej dwa, trzy razy więcej kursów, co biorąc pod uwagę rozproszenie zabudowy od tego kierunku jest mocno wątpliwe. Według mnie jeśli już chcemy myśleć o buspasie to nie jako dodatkowy pas, ale zwyczajnie jako przeznaczenie jednego z pasów ruchu jako buspas, nawet tylko w szczycie porannym.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5142
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kocmyrzowska

Post autor: Kaszmir » 28 maja 2022, 1:36

ant_sm pisze: 27 maja 2022, 21:34Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie.
Jeszcze busy.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kbieniu7 » 28 maja 2022, 11:05

ant_sm pisze: 27 maja 2022, 21:34 Idea słuszna, ale...
Pomijając kwestię tego, że dodatkowy pas może się nie zmieścić w wydanych decyzjach i zakresie inwestycji, to pomiędzy 6 a 10 jest tam obecnie 28 kursów, czyli po 7 na godzinę. Jakby nie naciągać wyliczeń, bo buspas tam po prostu nie przejdzie. Chyba, że nagle ktoś dołoży przynajmniej dwa, trzy razy więcej kursów, co biorąc pod uwagę rozproszenie zabudowy od tego kierunku jest mocno wątpliwe. Według mnie jeśli już chcemy myśleć o buspasie to nie jako dodatkowy pas, ale zwyczajnie jako przeznaczenie jednego z pasów ruchu jako buspas, nawet tylko w szczycie porannym.
Jeden z dwóch pasów jako buspas by był najprostszym rozwiązaniem, ale wydaje mi się, że to nie przejdzie. Cały ciąg Kocmyrzowskiej - od Kocmyrzowa aż do S7 jest planowany z dwoma pasami w każdym kierunku. I w sumie ma to sens, biorąc pod uwagę kształt sieci w regionie (ze szkodą tylko dla mieszkańców Wzgórz Krzesławickich). Przypomnijmy sobie zapowiedzi buspasa na Nowohuckiej - ZTP finalnie powiedział, że jeździ tam za mało autobusów, a natężenie ruchu jest zbyt duże. Na Kocmyrzowskiej te proporcje byłyby jeszcze bardziej niekorzystne. No i finalnie pewnie by to było uznane za rozwiązanie baaaaardzo niepopularne - no bo jak to, zwężać "sztucznie" odcinek na zewnątrz IV obwodnicy.
Kaszmir pisze: 28 maja 2022, 1:36Jeszcze busy.
W sumie racja, zapomniałem o tym. Dużo ich tam jeździ?

tomta1
Ekspert
Posty: 601
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kocmyrzowska

Post autor: tomta1 » 28 maja 2022, 17:55

Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kocmyrzowska

Post autor: kbieniu7 » 29 maja 2022, 13:04

tomta1 pisze: 28 maja 2022, 17:55 Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.
No tak, ale co to zmienia? Jeśli buspas będzie wykorzystywany przez autobusy, to wszystko ok, mamy sukces - dużo kursów jadących po buspasie. A jeśli nie będzie szanowany, bo brakuje autobusów, to i tak nie każdy kierowca będzie łamał przepisy. Lepiej, żeby w takim razie rzadko jeżdżący autobus stał w tym samym korku?

Mamy tutaj szansę zbudowania buspasa niemal "za darmo", przy okazji. Czemu by nie wykorzystać tego?

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Kocmyrzowska

Post autor: Jaky » 29 maja 2022, 14:22

tomta1 pisze: 28 maja 2022, 17:55 Jeśli buspas będzie pusty, to nie będzie szanowany i egzekwowany przez pozostałych uczestników ruchu. Ten autobus (czy tam choćby bus) musi się pojawiać na tyle często, by był on zauważalny. Bo jeśli ktoś jest w stanie przejechać dłuższy odcinek bez napotkania na autobus, a będzie na tyle tłoczno na pasie ogólnym, to ludzie będą to wykorzystywali. Najlepiej, jak autobus jest na tyle często, że nie ma jak na niego w ogóle wjechać.
Buspas ten na pewno nie byłby pusty. Autobusów MPK nie jeździ zbyt wiele, ale busów jeździ dużo. W godzinach szczytu to nawet po około 10 kursów/h w każdą ze stron.

ant_sm
Specjalista
Posty: 361
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kocmyrzowska

Post autor: ant_sm » 30 maja 2022, 17:06

kbieniu7 pisze: 29 maja 2022, 13:04 Mamy tutaj szansę zbudowania buspasa niemal "za darmo", przy okazji. Czemu by nie wykorzystać tego?
Odnosząc się do całości dyskusji.

Sęk w tym, że dobudowa pasa nie będzie czymś niemal "darmowym", bo projektowany układ jest dwa razy większy niż istniejący i dodatkowy pas to pewnie kilka milionów więcej. Druga sprawa to tak jak pisałem, nie wiem, czy na obecnym etapie jest to możliwe z racji na określony zakres linii rozgraniczających, dla którego uzyskiwana była decyzja środowiskowa - to oczywiście trzeba zweryfikować. Finalnie więc według mnie prostszym rozwiązaniem byłoby przeznaczenie jednego z projektowanych pasów pod buspas niż budowanie nowego i powiększanie jeszcze już i tak rozbuchanej infrastruktury drogowej. Tylko wyznaczenie buspasa musiałoby być od razu od otwarcia, a nie kiedyś tam, bo wtedy dla samochodów utrzymany byłby "status quo", a autobusy i busy miałyby lepiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5142
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kocmyrzowska

Post autor: Kaszmir » 14 sie 2023, 16:42

Ul. Kocmyrzowska. Start prac już blisko, co z wycinką drzew?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ul-ko ... 52267.html
Podobnie jak w przypadku innych dużych inwestycji, tak i w tym przypadku uwagę mieszkańców przykuwa planowana wycinka drzew. Będzie ona mniejsza, niż w przypadku oprotestowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic, ale według przeprowadzonej inwentaryzacji do wycinki zakwalifikowano 464 drzewa. 87 drzew na terenie inwestycji pozostanie na swoich miejscach, sześć zostało już przesadzonych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości