Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kaszmir » 28 lut 2020, 13:47

W wywiadzie z prez. Majchrowskim padło potwierdzenie, że przedłużenie linii tramwajowej z Małego Płaszowa w kierunku Rybitw jest dalej planowane:
W przypadku Małego Płaszowa linia tramwajowa też będzie przedłużana?

Na tym obszarze mamy rezerwę terenu, więc projekt będzie realizowany. Trwają prace koncepcyjne.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jacek ... 34429.html

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: obserwator » 28 lut 2020, 21:24

Jak sądzicie, czy w przypadku przedłużenia linii na Rybitwy, powinna zostać tam skierowana dodatkowa linia? Jeśli tak to jaką dalszą jej trasę byście widzieli?

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: Radek_D » 02 mar 2020, 10:59

Ja bym wydłużył 20 na Rybitwy a z Małego Płaszowa dał coś na szczyt jadące przez Estakadę, Kurdwanów, Trasę Łagiewnicką na Borek Fałęcki albo jeszcze dalej na Czerwone Maki, tylko pytanie czy byłoby tam tyle miejsca?

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 02 mar 2020, 11:34

Radek_D pisze: 02 mar 2020, 10:59 Ja bym wydłużył 20 na Rybitwy a z Małego Płaszowa dał coś na szczyt jadące przez Estakadę, Kurdwanów, Trasę Łagiewnicką na Borek Fałęcki albo jeszcze dalej na Czerwone Maki, tylko pytanie czy byłoby tam tyle miejsca?
W Borku by było, ale tu raczej chodzi o pieniądze na nowe linie, a raczej ich brak.
Otwieranie nowych torowisk w przeszłości nie skutkowało wprost zwiększeniem liczby linii czy częstotliwości. A w ostatnim czasie następują wręcz same tylko ciche cięcia przy okazji wiecznych remontów.
No w kategoriach marzeń, to w 100% się z Tobą zgadzam, że linie obwodowe/międzydzielnicowe niejeżdżące naokoło to musi być kolejny etap rozwoju KM w Krakowie. :)

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: WDZ » 02 mar 2020, 12:07

7x kursujące ongi z Kurdwanowa na MP było pustakiem rzadkiej urody, frekwencja w "11" na estakadzie też raczej nie powala...

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: Radek_D » 02 mar 2020, 12:25

WDZ pisze: 02 mar 2020, 12:07 7x kursujące ongi z Kurdwanowa na MP było pustakiem rzadkiej urody, frekwencja w "11" na estakadzie też raczej nie powala...
A na Kablu już nie dawała więcej pasażerów? :|
Poza tym jak tylko Trasa Łagiewnicka będzie to więcej możliwości pojawi się i coś czuję, że to da trochę pasażerów ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: Kaszmir » 02 mar 2020, 12:59

Linie obwodowe to interesujący pomysł, wart przedyskutowania.

Mi by się trochę trochę marzyło po prostu wydłużenie "11" i "20" do Rybitw, tę drugą ze wzmocnionym rozkładem w szczycie do ~f=5 (jak "50" i "52"). Tylko czy dodatkowe kursy pomieściłyby się w centrum?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: kot_feliks » 02 mar 2020, 13:27

Do Rybitw to imho wystarczyłoby przedłużenie samej '11', ew. np. co drugiego kursu '20' (gdyby miała f5 w szczycie).

I wtedy tę trasę można zrobić naprawę TANIM kosztem, wykorzystując obecny pas zieleni, rezygnując na tym etapie z budowy standardowej pętli, tworząc na końcu przejazdówkę w pasie zieleni, i wrzucając do obsługi tych kursów wagony dwukierunkowe ;)

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: WDZ » 02 mar 2020, 13:29

Może na początek do Rybitw "11" i połowę kursów "20", gdyby było za mało, to obu połówkom dać f10, a jakby potrzeby okazały się jeszcze większe to dopiero wtedy tworzyć nową linię.

Z połączeniem MP-Borek jest ten problem, że byłaby to linia znikąd donikąd - z sypialni mniejszej przez sypialnię większą do sporego węzła przesiadkowego ale nastawionego na obsługę okolicznych wsi I choć pewnie znajdą się entuzjaści zakupów w borkowskich centrach handlowych to raczej nie będzie ich tylu, by zapełnić tramwaj nawet przy f15.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: obserwator » 02 mar 2020, 16:22

Moim zdaniem ewentualna dodatkowa linia powinna pojechać przez Kuklińskiego. To że z Małego Płaszowa nie ma popytu na kursy na Wielicką widać po linii 11.
Oczywiście, dla Małego Płaszowa najlepszym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie linii 20 do f~5, jednak mógłby być problem z miejscem na Lubicz oraz szkoda dawać linię f~5 na Cichy Kącik.
Biorąc to wszystko pod uwagę widziałbym następującą linię:
Rybitwy / Mały Płaszów - Kuklińskiego, Grzegórzecka, Westerplatte, Pawia - Krowodrza Górka (a w przyszłości Azory lub Górka Narodowa). Gdyby na Rybitwach nie było pętli a wyłącznie przejazdówka, taka linia byłaby idealnym kandydatem do posłania na Azory, bo tam również nie będzie pętli.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: lukaszpdg » 16 cze 2020, 6:49

Tramwajem z Małego Płaszowa do Rybitw? To coraz bardziej realne
https://krakow.tvp.pl/48427768/tramwaje ... iej-realne

Może zmienić nazwę tematu na "Tramwaj do Rybitw"?


Mówisz, masz! - adm. K

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: fysztof » 16 cze 2020, 8:23

Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.

Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html

Czy to wystarczy: "Pętla tramwajowa powinna zawierać dwa perony dla przyjeżdżających, jeden peron dla odjeżdżających oraz miejsce umożliwiające postój minimum trzech składów o długości 45 m poza przystankami"?
Najlepszy kwiatek moim zdaniem: planowany "parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów". Niby trochę, ale to lokalizacja tuż przy S7, docelowo w okolicy planowana jest budowa dzielnicy biurowej... więc on już wydaje się za mały. Miejsca jest tam póki co mnóstwo, więc kilka poziomów i kilka tysięcy aut, albo co najmniej kilka parkingów jak wyżej.
W takim tempie, jak w Krakowie się buduje P+R, to wcześniej ludzie zaczną się teleportować niż nasi urzędnicy zbudują te parkingi. Według ostatniego raportu miasta, mamy obecnie 688 miejsc na P+R - przy ponad 100000 aut wjeżdżających codziennie do miasta...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: Kaszmir » 16 cze 2020, 9:17

fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23 Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.

Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
W artykule z Transportu Publicznego jest też informacja że wykonawca ma przygotować wariant z wydłużeniem linii do osiedla Złocień! Co więcej, dopuszcza się by tamta pętla była w formie przejazdówkek dla dwukierunkowców.

Wg mnie takie przedłużenie to dobry, a nawet konieczny pomysł. Na Domagały powstało dużo nowych bloków, budują się kolejne. Niby jest pociąg, jednak będzie jeździł rzadko, co więcej mieszkańcy Domagały będą do niego mieć kilometr albo i więcej.
fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23Najlepszy kwiatek moim zdaniem: planowany "parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów". Niby trochę, ale to lokalizacja tuż przy S7, docelowo w okolicy planowana jest budowa dzielnicy biurowej... więc on już wydaje się za mały.
Wiesz, złośliwi powiedzą że to prawie podwojenie łącznej liczby miejsc P&R w całym Krakowie. Zgadzam się z Tobą - to jednocześnie dużo (w porównaniu do innych krakowskich P&R) i mało (uwzględniając jak to powinno być zbudowane).

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa

Post autor: sorig » 16 cze 2020, 10:21

fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23 Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
Jest jeszcze jeden kwiatek - jeżeli jest planowany wariant na Złocień, to pętla dla autobusów powinna znajdować się w miejscu połączenia linii ze Śliwiaka z linią ze Złocienia, aby dać pasażerom częstszy tramwaj i więcej linii do dyspozycji.
Oczywiście ten problem odpada przy planowaniu linii wzdłuż S7, ale to chyba najmniej sensowny z wariantów.

Bardzo się cieszę że powstają opracowania. Tyle że o ile ilość planowanych linii rośnie, to liczba tych w budowie już nie bardzo :D

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: lolek-12 » 16 cze 2020, 12:00

sorig pisze: 16 cze 2020, 10:21 jest planowany wariant na Złocień,
Skoro teraz to SKA będzie najszybszym sposobem na dotarcie do centrum to ten tramwaj już się wydaje niepotrzebny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości