Bayer2003 pisze: ↑09 paź 2022, 10:22
Nie wiedziałem. Dlaczego nie skierowano 19 i 22 na jeden tor (domyślam się, że dało się tak zrobić)?
Rozkładowo wygląda, że by się dało (różnica czasu między 19 i 22 wynosi 7-8min). Nie wiem, może się bali, czy obie linie się zmieszczą (22 ma dłuższe przerwy po ok.20min w Borku, bo na Kopcu nie ma punktu socjalnego). Chociaż wtedy można byłoby zamienić pętle - 8 dać na środkową, a 19 i 22 na dużą...
Co nie przeszkodziło w podjęciu decyzji o zmniejszeniu pętli Krowodrza Górka do zaledwie dwóch torów
.
Bo przecież Krowodrza docelowo ma być pętlą pośrednią/awaryjną (taką jak Prokocim, Wieczysta, Dąbie czy obecny Towarowy). A to, że przez najbliższy rok będzie musiała służyć jako pętla końcowa, bo dalsza część trasy jest jeszcze w budowie, to inna sprawa.
Kiedy "17" i "19" jeździły na Bratysławską, zdarzały się i opóźnienia -40, jednak z pewnością czym ich mniej, tym lepiej.
No a teraz dziwnym trafem tych spóźnień prawie że nie ma (mimo roku szkolnego i akademickiego), ciekawe czemu
Pewnie dlatego, że 3 i 70 nie jadą przez tunel = nie zbierają dwóch potoków pasażerskich (ludzi jadących TYLKO do tunelu + jadących do Krowodrzy).
Bo to właśnie z tego powodu były największe opóźnienia - czyli pasażerowie wsiadający na Grzegórzeckim oraz Mogilskim, którzy jechali "tylko do tunelu" i na siłę próbowali się wciskać przez 2-3 minuty do przepełnionej 17/19 (mimo, że z tyłu za 1min była już 50tka z wolnymi miejscami). Przez te opóźnienia 17/19 były zajeżdżane na Towarowym przez punktualną 70, która woziła pojedynczych pasażerów przez Długą.
A teraz 3 i 70 jadą od Teatru Słowackiego wspólną trasą, więc nawet gdyby pod Galerią na przystanku wsiadał jakiś ogromny tłum przez kilka minut, to już nie ma szans na zajechanie, bo kolejny wagon jest z tyłu
Zresztą nawet takich tłumów nie ma - bo raz, że w szczycie tramwaj jeździ co 3-4 minuty. A dwa - z tunelu nie ma po co lecieć przez całą galerię się przesiadać, skoro można to zrobić na Towarowym, przechodząc tylko przez jezdnię