Układ linii w trakcie zamknięcia Bieńczyckiej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1031
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Układ linii w trakcie zamknięcia Bieńczyckiej

Post autor: yosujiro » 10 paź 2022, 13:29

Prace torowe na Bieńczyckiej i przywrócenie f-5 na 50
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 15.10.2022 r. (sobota), w związku z rozpoczęciem prac torowych w ciągu ul. Bieńczyckiej, zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Rondo Czyżyńskie – Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego. Ponadto, utrzymane będzie wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Wiadukty oraz na odcinku Bratysławska – Krowodrza Górka. Z powodu rosnących potrzeb przewozowych zostanie także wzmocniona oferta Komunikacji Miejskiej w Krakowie na trasie linii 50.

W związku z powyższym, od dnia 15.10.2022 r. linie tramwajowe będą kursować według poniższego porządku.

 

Linie dzienne:

linie 2, 5, 44 i 49 – nadal będą zawieszone;

linia 1 – będzie kursować z dotychczasową częstotliwością po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Salwator – … – Rondo Czyżyńskie – Al. Jana Pawła II – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie;

linia 3 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Nowy Bieżanów P+R – … – Doktora Twardego – Bratysławska;

do przystanku Bratysławska będą realizowane wszystkie kursy we wszystkie dni tygodnia (nie będzie kursów skróconych do Dworca Towarowego w dni powszednie w okresie międzyszczytowym);

linia będzie kursować w dni powszednie ze zwykłą częstotliwością (jak w roku szkolnym), w dni wolne częstotliwość kursowania w wybranych godzinach będzie zwiększona do 10 minut;

linie 9, 14 i 52 – będą kursować z dotychczasową częstotliwością po trasach czasowo zmienionych: Mistrzejowice / Os. Piastów – … – Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Rondo Czyżyńskie – … – Nowy Bieżanów P+R / Bronowice / Czerwone Maki P+R;

linia 17 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;

linia 18 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Czerwone Maki P+R – … – Kamienna – Dworzec Towarowy;

linia 19 – będzie kursować z obecną częstotliwością i w dotychczasowych godzinach (tylko w dni powszednie w godzinach szczytu) po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – … – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;

linia 20 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – Podwale – Straszewskiego – Zwierzyniecka – Kościuszki – Salwator;

linia 50 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Borek Fałęcki – … – Dworzec Główny Tunel – Dworzec Towarowy;

częstotliwość kursowania w dni powszednie w godzinach szczytu zostanie zwiększona do 5 minut;

dodatkowe kursy będą realizowane po trasie wariantowej: Dworzec Towarowy – Kurdwanów P+R (na odcinku Kurdwanów P+R – Borek Fałęcki częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie);

linia 70 – linia czasowa będzie kursować po dotychczasowej trasie: Cichy Kącik – Al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Pawia – Doktora Twardego – Bratysławska;

linia będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 7,5 minuty, natomiast w dni wolne z częstotliwością co 20 minut;

linia 74 – linia czasowa będzie kursować po nowej trasie: TAURON Arena Kraków Wieczysta – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Teligi – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;

linia nadal będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, z częstotliwością co 15 minut.

 

Zastępcze linie autobusowe:

linia 701 – zastępcza linia autobusowa będzie nadal kursować po dotychczasowej trasie: Czyżyny Dworzec – Medweckiego – Rondo Czyżyńskie (powrót: Al. Jana Pawła II – Dąbrowskiej – Medweckiego) – Bieńczycka – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie (powrót: Architektów – Poległych w Krzesławicach);

przystankiem końcowo-początkowym jest przystanek Wzgórza Krzesławickie 02 (na ul. Kocmyrzowskiej, na wysokości pętli tramwajowej);

linia kursuje w okresie roku szkolnego z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie i co 15 minut w dni wolne;

linia jest obsługiwana przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.

linia 703 – zastępcza linia autobusowa będzie nadal kursować po dotychczasowej trasie: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Wybickiego – Doktora Twardego – Prądnicka – Al. Słowackiego – Warszawska – Kurniki – Dworzec Główny Zachód (powrót: Pawia);

linia obsługuje istniejące przystanki z następującymi uwagami:

przystanek Bratysławska w kierunku Krowodrzy Górki jest zlokalizowany na ul. Doktora Twardego, na tymczasowym peronie (słupek 75);

przystanek Nowy Kleparz w kierunku Dworca Głównego Zachód jest zlokalizowany na Al. Słowackiego (słupek 03), natomiast w kierunku Krowodrzy Górki na łączniku między Al. Słowackiego i ul. Prądnicką (słupek 07) oraz na ul. Prądnickiej, za wyjazdem z pętli autobusowej (słupek 09);

przystanek końcowo-początkowy Dworzec Główny Zachód jest zlokalizowany na ul. Kurniki, między Placem Matejki a ul. Zacisze (słupek 09);

w okresie roku szkolnego, po przywróceniu ruchu tramwajowego na odcinku Dworzec Towarowy – Bratysławska linia kursuje z częstotliwością:

w dzień powszedni co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza szczytem;

w dni wolne co 10 minut.

 

Linie nocne:

linie 64 i 664:

linia 64 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów – … – Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Rondo Czyżyńskie – … – Bronowice Małe;

linia 664 – będzie kursować po stałej trasie (przez ul. Bieńczycką);

w związku ze zmianą trasy tylko linii 64, odjazdy z przystanków dla linii 64 i 664 na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Os. Piastów (w  obu kierunkach) NIE będą takie same;

linie 69 i 669:

linia 69 – nadal będzie zawieszona;

linia 669 – nadal będzie kursować we wszystkie noce w tygodniu
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/397-2022

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5780
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 10 paź 2022, 13:39

To się nie dzieje naprawdę. Rekordowe cięcia w Hucie, do tego zawieszona "5", a oni... tną jeszcze dalej i zabierają "44" ("74").

Tydzień bez cięć w Hucie - tygodniem straconym?

To może od razu obstawimy, co potną w następnych tygodniach? "1" poza szczytem do f15? A może "16" tylko jako szczytówka? Tyle możliwości by jeszcze ciąć w Hucie!

Miasto przecież zachęca do km! Zachęca przez cięcia - "jedźcie póki możecie, bo tę linię też Wam zabierzemy".

---

Z dobrych wieści, "50" wraca do f5, a wielu nie wierzyło że to się stanie. Natomiast wychodzi, że zmieniono koncepcję i na odcinku Kurdwanów - BF będzie jednak f15 (co trzeci kurs w szczycie) zamiast f10 (co drugi). Wiadomo, chodzi przede wszystkim o koszty, jednak rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Z plusów, pewnie łatwiej będzie to wszystko skoordynować na odcinku borkowskim. Z minusów, oprócz niższej f, to też możliwa frustracja pasażerów gdy np. na r. Mogilskim dwa kursy "50" z rzędu będą na krótszej trasie.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 10 paź 2022, 13:51

Pewnie na Kolorowym byłyby problemy z "44". Dochodzi tam wszak 24/h.
Do tego, jakby nie patrzeć, to Solidarności ma i tak +4/h dzięki "1", więc w plecy jest tylko odcinek Wieczysta - Czyżyńskie.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 284
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: LLoan » 10 paź 2022, 14:08

Zieleńczanin pisze: 10 paź 2022, 13:51 Pewnie na Kolorowym byłyby problemy z "44". Dochodzi tam wszak 24/h.
Do tego, jakby nie patrzeć, to Solidarności ma i tak +4/h dzięki "1", więc w plecy jest tylko odcinek Wieczysta - Czyżyńskie.
Rada Dzielnicy XIV już na początku września zgłaszała przepełnienia właśnie na tym odcinku:
Docierają do nas wiadomości, że powakacyjny rozkład i brak linii wspomagającej 44 powoduje, że pomiędzy godziną 6 a 7 rano tramwaje linii 4 i 52 już na przystanku „Czyżyny” są pełne. Prosimy o opinie w komentarzach, na podstawie, których zwrócimy się do Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie o wzmocnienia.
https://www.facebook.com/dzielnica14czy ... 649553794/

"74" zbierało wielu pasażerów m.in. do Teatru Słowackiego również i z tego odcinka.
Co do reszty - Miasto niby nieoficjalnie szuka oszczędności, ale na wiaty przystankowe, które mogłyby poczekać na lepsze czasy kasa jest :roll:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5780
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 10 paź 2022, 14:13

Zieleńczanin pisze: 10 paź 2022, 13:51Pewnie na Kolorowym byłyby problemy z "44". Dochodzi tam wszak 24/h.
Nie, nie byłoby. Jest masa miejsc w Krakowie, gdzie jest znacznie więcej tramwajów. Nawet na Bieńczyckiej potrafiły na stałe jeździć 32 kursy/h. Po prostu szukano okazji do cięć i jak zwykle najłatwiej ich szukać w Hucie.
Zieleńczanin pisze: 10 paź 2022, 13:51Do tego, jakby nie patrzeć, to Solidarności ma i tak +4/h dzięki "1", więc w plecy jest tylko odcinek Wieczysta - Czyżyńskie.
Al. Solidarności nie dostała "1" w gratisie tylko kosztem Kocmyrzowskiej gdzie zamiast 12 kursów/h jest 5 (słownie: pięć). A przecież do tego jeszcze zawieszono "5". I pocięto "52" w szczycie po pandemii.

Także, w Czyżynach w szczycie będzie teraz 20 poc/h zamiast 32 (marzec 2020). Miłego upychania się :)

Ktoś ostatnio pisał tu, jak to od czasu maksymalizacji i utworzenia "4/44", trasa "4" jest stale rozmontowywana i wygaszana. Ot, mamy kolejny przykład.

fysztof
Ekspert
Posty: 709
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: fysztof » 10 paź 2022, 15:02

Kaszmir pisze: 10 paź 2022, 13:39 Natomiast wychodzi, że zmieniono koncepcję i na odcinku Kurdwanów - BF będzie jednak f15 (co trzeci kurs w szczycie) zamiast f10 (co drugi).
Od początku dyskusji o zmianach po otwarciu TŁ twierdziłem, że tak to będzie wyglądać - bo w innym przypadku powstawałoby f=10 na linii "50" w Borku, co nijak ma się do schematu f=7,5/15. Jak dla mnie brak zaskoczeń.
Kaszmir pisze: 10 paź 2022, 14:13 Ktoś ostatnio pisał tu, jak to od czasu maksymalizacji i utworzenia "4/44", trasa "4" jest stale rozmontowywana i wygaszana. Ot, mamy kolejny przykład.
Absolutnie nie pierwszy i niestety pewnie nie ostatni to raz. Dopiero co mieliśmy też doskonały przykład argumentów tej klasy przy unicestwieniu "244". Tym bardziej nie rozumiem, dlaczego nie wyciągasz wniosków i nadal proponujesz analogiczne manewry w innych wątkach (vide pomysł rozdzielenia obecnej "13" na dwie linie: "13" z f=15 do Bronowic oraz "43" do Cichego Kącika). Zakop, zakryj i więcej czegoś takiego nie pisz proszę, bo czym to się wcielone w życie skończy - popatrz kilka linijek wyżej na własne słowa;-)
linia 74 – linia czasowa będzie kursować po nowej trasie: TAURON Arena Kraków Wieczysta – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Teligi – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;
Kończenie jakiejkolwiek linii na Wieczystej jest ze strony ZTP szydzeniem z nowohuckich pasażerów. Kompletnie niezrozumiałym...

ds89
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: ds89 » 10 paź 2022, 15:13

W ogóle wspaniały komunikat - ani przewidywanej daty zakończenia prac, ani jakiegoś choć szczątkowego powodu, czy zakresu... W ogóle o co znowu chodzi? Przecież Bieńczycka była remontowana (co prawda był to bieda-remont, ale zawsze) naprawdę niedawno, więc co się stało, że znów potrzebuje remontu? I czy w takim razie wykonawca poprzedniego remontu zostanie pociągnęty do odpowiedzialności, jeśli są to jakieś wady z tego wynikające?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5780
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 10 paź 2022, 15:23

fysztof pisze: 10 paź 2022, 15:02Od początku dyskusji o zmianach po otwarciu TŁ twierdziłem, że tak to będzie wyglądać - bo w innym przypadku powstawałoby f=10 na linii "50" w Borku, co nijak ma się do schematu f=7,5/15.
No ma się nijak, tak samo jak f5 ma się nijak do f7,5. A jednak od blisko pięciu lat te systemy współistnieją.

Dla mnie ok, gdy pierwszy raz proponowaliśmy ZTP wydłużenie "50" do Borku, sugerowaliśmy właśnie f15. To od ZTP słyszeliśmy, że "raczej od razu zrobią f10".

Natomiast po przemyśleniach podejrzewam, że oprócz budżetu, powodem mogły być raczej wrześniowe problemy z podstacją na Zakopiańskiej. Więcej kursów "50" to tym częstsze awarie.
fysztof pisze: 10 paź 2022, 15:02Tym bardziej nie rozumiem, dlaczego nie wyciągasz wniosków i nadal proponujesz analogiczne manewry w innych wątkach (vide pomysł rozdzielenia obecnej "13" na dwie linie: "13" z f=15 do Bronowic oraz "43" do Cichego Kącika).
Tak jak zaznaczałem kilkukrotnie, dla mnie najlepszą opcją byłoby "43" do CK i w zamian wzmocnienie "24" wariantami do Bronowic. A wtedy liczba linii byłaby taka sama, co przy potencjalnym uruchomieniu "7".

fysztof
Ekspert
Posty: 709
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: fysztof » 10 paź 2022, 16:34

Z mocnej kiedyś "22" też powstało najpierw "42", które potem dogorywało jako "12" znikąd donikąd. Gdzie jest dziś "12", widzimy. Mogę się założyć, że takie "43" też najpierw by skrócono do Prokocimia, potem pewnie wypchano na MP, z czasem np. z drugiej strony na Salwator - a w końcu stwierdzono, że dubluje się z innymi liniami, niczemu nie służy - więc wycięto. No i też takie "43" łatwiej zawiesić pod dowolnym pretekstem.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 10 paź 2022, 18:41

Kaszmir pisze: 10 paź 2022, 14:13 Nie, nie byłoby. Jest masa miejsc w Krakowie, gdzie jest znacznie więcej tramwajów. Nawet na Bieńczyckiej potrafiły na stałe jeździć 32 kursy/h. Po prostu szukano okazji do cięć i jak zwykle najłatwiej ich szukać w Hucie.
Z całym szacunkiem, ale według mnie piszesz bzdury.
Na Os. Kolorowym będzie w ten sposób 36 poc./h, a razem z "74" byłoby 40/h. 36/h na stałe jest wyłącznie na Podwalu i Placu Wszystkich Świętych. 40/h jest na Alei Powstania Warszawskiego, dodatkowo 44/h jest na Kablu. Rozumiem, że to jest "masa miejsc", gdzie jest "znacznie więcej tramwajów"?
No ale skoro są miejsca z 40/h, a nawet z 44/h, to dlaczego nie może być tylu kursów na Kolorowym? - ktoś słusznie zapyta. Tutaj według mnie są dwie możliwe odpowiedzi - być może obie są ważne:
1) O ile perony na Rondzie Czyżyńskim i Placu Centralnym są długie, to przystanek Os. Kolorowe ma krótkie perony i jest tuż za skrzyżowaniem w obu kierunkach - może to realnie limitować przepustowość tego ciągu, bo tylko jeden tramwaj może przejechać na danym cyklu sygnalizacji - owszem, podobna sytuacja jest na Rondzie Grzegórzeckim, ale nie muszę chyba mówić, że nie jest to wzór szybkiego przejazdu tramwajem, do tego tutaj jest to w obie strony.
2) Sama Al. Jana Pawła II może i ma jeszcze miejsce na dodatkowe kursy, ale spójrzmy na Plac Centralny. Tramwaj jadąc w obie strony musi pokonać łącznie 6 sygnalizacji świetlnych, a realnie przed każdą z nich może oczekiwać tylko jeden wagon, bo na więcej nie ma miejsca. A na wszystkich czterech głównych odcinkach pętli zewnętrznej Placu Centralnego już jest 40 poc./h - myślę, że to już będzie problematyczne.

Zresztą Twoja teoria nie klei się jeszcze z jednego powodu - skoro tak bardzo szukano okazji do cięć, to dlaczego nagle wzmocniono "50" do f~5 i prawdopodobnie też "70" do f~7,5 w międzyszczycie (wnioskując z komunikatu)?

pjetrek
Ekspert
Posty: 629
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pjetrek » 10 paź 2022, 19:06

A przy okazji f5 na 50 z tunelu wyleci 19... :/

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1810
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Scania_9640 » 10 paź 2022, 20:33

pjetrek pisze: 10 paź 2022, 19:06 A przy okazji f5 na 50 z tunelu wyleci 19... :/
Z jakiego właśnie powodu wyleci 19? Pomimo F5 na 50 to 19 powinna zostać bo jest tam bardzo dużo ludzi. 19 powinna też jeździć w weekendy od 14 do 22 co najmniej, bo wtedy przystanek Dworzec Główny Tunel jest cały oblegany i "czarny"

tomta1
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: tomta1 » 10 paź 2022, 20:39

Imho problemów infrastrukturalnych drogowo-sygnalizacyjnych, żeby puścić więcej tramwajów przez os. Kolorowe, nie ma.
  1. Na placu Centralnym masz tylko dwie sygnalizacje (skąd wziąłeś sześć?) – przy przecięciu południkowych jezdni placu z jezdnią południową. Przy północnej jezdni nie masz sygnalizacji w ogóle (tam, o ile dobrze pamiętam, są tylko słupy pod dwukomorowe sygnalizatory „przejazdowe”, ale chyba cały czas są wygaszone). Tramwaj objeżdżający plac w relacji Os. Kolorowe <-> Os. Zgody spotyka na swojej drodze dwie sygnalizacje w kierunku Os. Zgody i jedną w kierunku Os. Kolorowego.
  2. Głównym limiterem przepustowości ciągu tramwajowego jest rondo Czyżyńskie, gdzie cykl wynosi 90 s i — z tego co mi wiadomo — nie jest przewidziana jakakolwiek inny długość. Jak nietrudno obliczyć, przepustowość jednego wlotu wynosi tym samym 40 pociągów na godzinę, przynajmniej teoretycznie. Jako że z Os. Kolorowego na Mogilską jedzie większość tramwajów, ale nie wszystkie, przepustowość ronda jest większa. Tramwaje jadące od Os. Kolorowego przed rondem wybierają swój tor i nic nie stoi na przeszkodzie, by dwa pociągi stały równolegle, każde oczekujące na swoją pionową szczelinę. Na tamtym wlocie nie jest to zbyt częsty widok, ale już na takiej Bieńczyckiej – owszem. Teraz ta sytuacja przeniesie się z północnego na wschodni wlot tego węzła.
  3. Dlaczego napisałem o teoretycznej przepustowości ronda wynoszącej 40 pociągów na godzinę na wlocie? Ano dlatego, że z dobrymi wiatrami może ona wynieść o wiele więcej, gdy pod uwagę weźmiemy… długi peron tramwajowy, zwłaszcza na jego zachodnim wylocie. Nie, nie dlatego, że dwa tramwaje mogą równolegle dokonywać wymiany pasażerskiej. Ale to w niczym nie przeszkadza. Wystarczy, że np. E1+c3 z „74” podjedzie na ten przystanek jako pierwszy do samego przodu, a tuż za nim (w tym samym cyklu) wjedzie np. EU8N z „9”. Nawet jeśli ten drugi nie otworzy drzwi (nie powinien, choć wiem, że się zdarza), to nie musi czekać na wjazd na przystanek przed rondem, tylko za nim (a dokładniej, „między” rondem a peronem). To podbija przepustowość ronda i dość często jestem świadkiem tej sytuacji, najczęściej w drugim pociągu. Tam nawet 2xPESA się zmieści – cały peron ma 75 m, niemiej od końca peronu do początku jezdni jest ok. 20 m, więc jak pierwszy pociąg podjedzie maksymalnie do przodu, to się dwa Wrakowiaki zmieszczą. Oczywiście, utrzymywanie przepustowości rzędu 80 pociągów na godzinę na całym ciągu jest nierealne z uwagi na ograniczenia innych skrzyżowań (w tym, uwaga, ronda Mogilskiego) oraz konieczność 100% sprawności, niemniej zarówno rondo Czyżyńskie, jak i cały ciąg od placu Centralnego do ronda Mogilskiego pozwala na spokojnie puszczenie 40 pociągów na godzinę, a i nawet na 44 można by się pokusić, a przy pomyślnych wiatrach to i więcej, choć z dobrze ułożonymi rozkładami. Na całym ciągu (poza rondem Czyżyńskim) tramwaje mają wzbudzane podwójne otwarcie swojej fazy (o ile ma sprawny komputer, względzie akurat z naprzeciwka jedzie tramwaj ze sprawnym komputerem), więc długość cyklu nie jest tu elementem limitującym przepustowość. Ba, dzięki temu udało się ostatnio zmniejszyć przelot pomiędzy Muzeum Lotnictwa a TAKWieczystą z 3 minut do 2 minut i z moich obserwacji wynika, że jest to wystarczające (acz w przypadku opóźnień motorniczy nie może już tego nadrobić), o co jeszcze kilka miesięcy temu się bałem. Zresztą, żeby było ciekawiej, jeszcze nie tak dawno czynnikiem limitującym przepustowość tego ciągu tramwajowego były właśnie… idiotycznie ułożone rozkłady jazdy, co obecnie ma miejsce m.in. po południu między Lubicz a Rondem Mogilskim (3 minuty) – tramwaje potrafią być korkowane przez same siebie oczekujące na przystanku na wyrównanie czasu :lol:
Podsumowując, infrastruktura drogowa lub sygnalizacyjna nie jest powodem cięć tramwajowych w Hucie. Poza kwestiami nader oczywistymi, jak finansowe czy też kadrowe, być może jest problem z wydajnością podstacji trakcyjnej, a ten temat w Krakowie bywa zaniedbany (czego efektem było ograniczenie kursowania tramwajów na Borek Fałęcki parę lat temu, czy też ograniczenie liczby linii na al. Pokoju, gdy zamknięta była ul. Mogilska/al. Jana Pawła II).

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 536
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: kbieniu7 » 10 paź 2022, 22:03

Kaszmir pisze: 10 paź 2022, 13:39 Z dobrych wieści, "50" wraca do f5, a wielu nie wierzyło że to się stanie. Natomiast wychodzi, że zmieniono koncepcję i na odcinku Kurdwanów - BF będzie jednak f15 (co trzeci kurs w szczycie) zamiast f10 (co drugi). Wiadomo, chodzi przede wszystkim o koszty, jednak rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Z plusów, pewnie łatwiej będzie to wszystko skoordynować na odcinku borkowskim. Z minusów, oprócz niższej f, to też możliwa frustracja pasażerów gdy np. na r. Mogilskim dwa kursy "50" z rzędu będą na krótszej trasie.
O... Nie spodziewałem się... W sumie dla mnie to super wiadomość, bo ostatnio korzystam głównie z linii 50, ale jednak chyba wolałbym oddać te brygady Hucie, która ma faktycznie niebotyczne cięcia ostatnio... albo chociaż wzmocnić 24.
fysztof pisze: 10 paź 2022, 16:34 Z mocnej kiedyś "22" też powstało najpierw "42", które potem dogorywało jako "12" znikąd donikąd. Gdzie jest dziś "12", widzimy. Mogę się założyć, że takie "43" też najpierw by skrócono do Prokocimia, potem pewnie wypchano na MP, z czasem np. z drugiej strony na Salwator - a w końcu stwierdzono, że dubluje się z innymi liniami, niczemu nie służy - więc wycięto. No i też takie "43" łatwiej zawiesić pod dowolnym pretekstem.
Często jeżdżącej 22 też mi brakowało zawsze, głównie ze względu na brak sprawnego połączenia Rondo Grunwaldzkie - Rondo Grzegórzeckie. Ul. Dietla ma potencjał na bycie tramwajową autostradą przez centrum - układ jakich mało - a żeby przejechać przez cały ciąg trzeba było czekać 20 (później 15) minut, lub jakieś zabawy z przesiadkami na Starowiślnej. Moim niefachowym zdaniem mocniejsza 22 będzie potrzebna po otwarciu stacji SKA Grzegórzki - idealna linia, by rozwieźć w okolice Centrum Kongresowego i Kapelanki z jednej oraz oraz Grzegórzeckiego i Alei Pokoju z drugiej.

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Woof » 11 paź 2022, 2:40

Scania_9640 pisze: 10 paź 2022, 20:33 Z jakiego właśnie powodu wyleci 19? Pomimo F5 na 50 to 19 powinna zostać bo jest tam bardzo dużo ludzi. 19 powinna też jeździć w weekendy od 14 do 22 co najmniej, bo wtedy przystanek Dworzec Główny Tunel jest cały oblegany i "czarny"
Uważam za lepsze rozwiązanie z F5 na "50", ponieważ kursy będą bardziej równomiernie rozłożone. W porannym szczycie gdy "50" jedzie po 8-minutowej przerwie, to już na przystanku Tunel (w kier. Mogilskiego) panuje ogromny ścisk. Z kolei przesiadki na jednym peronie między często kursującymi "50" i "17/19" nie będą bardzo uciążliwe.

Nie wiem jak w weekendy - wtedy rzeczywiście mogłoby być w tunelu więcej kursów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 2 gości