Aleja Gen. Andersa
Aleja Gen. Andersa
Szykuje się prawdziwa rewolucja na alei Andersa
https://www.facebook.com/wwwKrakowPL/vi ... 044640136/
Będą gumowe słupki (a la Armii Krajowej) przy przejściach, między Wandą a Kocmyrzowskim będzie zwężenie do jednego pasa, będzie buspas w godzinach szczytu w kierunku Wiślickiej.
https://www.facebook.com/wwwKrakowPL/vi ... 044640136/
Będą gumowe słupki (a la Armii Krajowej) przy przejściach, między Wandą a Kocmyrzowskim będzie zwężenie do jednego pasa, będzie buspas w godzinach szczytu w kierunku Wiślickiej.
Re: Aleja Gen. Andersa
Wow! Z tego co powiedziano w materiale, buspas będzie od Placu Centralnego aż do skrzyżowania z ul. Bogusza, czyli prawie do Okulickiego.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Aleja Gen. Andersa
A nie dałoby się tego buspasa umieścić na torowisku i zrobić PAT? Nie trzeba by zabierać pasa ruchu ogólnego i byłyby wspólne przystanki A+T.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:54 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Aleja Gen. Andersa
Bardzo trafne pytanie. Podejrzewam, że teraz chcą zrobić to bez większej ingerencji w infrastrukturę. PAT na środku wymagałby też przebudowy ronda Kocmyrzowskiego, czyli generalnie inwestycji na 3 km - to by pewnie zajęło wiele miesięcy, a i kosztowało swoje. Podejrzewam, że kiedyś zrobią PAT, przy okazji większego remontu tego odcinka.pasazer_mobilisu pisze: ↑29 lut 2020, 8:54A nie dałoby się tego buspasa umieścić na torowisku i zrobić PAT? Nie trzeba by zabierać pasa ruchu ogólnego i byłyby wspólne przystanki A+T.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Aleja Gen. Andersa
PAT w tym miejscu byłby znakomitym pomysłem. Można by łapać z DH Wanda cokolwiek jadące na Rondo Kocmyrzowskie, Plac Centralny lub Kombinat a nie zastanawiać się na który przystanek lepiej podejść.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Aleja Gen. Andersa
@Kaszmir @obserwator podobnie dalej na Stanisława Mikołajczyka w stronę Ronda Piastowskiego w korku utyka "139", a przez rozdzielone przystanki A i T nigdy nie wie się co przyjedzie szybciej. Szkoda że miasto wydaje setki milionów na drogi, a nie chce poprawiać infrastruktury dla KM jednocześnie zwiększając jej atrakcyjność.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:13 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Aleja Gen. Andersa
Na Andersa pojawił się buspas oraz sporo zmian - zdjęcia znajdziecie na fb pkk.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Aleja Gen. Andersa
Radny Miasta Łukasz Sęk przygotował ankietę dot. niedawnego uspokojenia ruchu na Mikołajczyka i al. gen. Andersa - warto się wypowiedzieć!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... w/viewform
Ja osobiście popieram te zmiany Jedyne co, to marzy mi się buspas na Mikołajczyka.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... w/viewform
Ja osobiście popieram te zmiany Jedyne co, to marzy mi się buspas na Mikołajczyka.
Re: Aleja Gen. Andersa
Oddałem swój głos, próbując jakoś zachować równowagę dla sfrustrowanych samochodziarzy, którzy na facebookowych grupach burzą się jak Bastylia, w rozpaczy rozważając nawet jakieś pozwy zbiorowe.
Mnie się na Mikołajczyka podobnie jak na Andersa marzy PAT - wspólny wydzielony korytarz autobusowo-tramwajowy, wspólne przystanki. Podobnie jak w przypadku Pawiej uważam za totalny bezsens i marnotrawstwo przestrzeni na dwa odrębne korytarze dla komunikacji zbiorowej, w sytuacji gdy na każdym z nich kursów jest względnie mało. I o ile na Zgody jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że konserwator może marudzić na taką ingerencję w układ architektoniczny, tak między Rondem Hipokratesa a Piastowskim wybetowanie torowiska byłoby jak znalazł. Zwłaszcza, że prawdopodobnie w ramach poszerzenia Okulickiego cały wiadukt pójdzie do przebudowy, więc można go od razu zrobić dobrze. A już na pewno nie brać przykładu z węzła Rayskiego z pułapką gdzie można zawisnąć.
Mnie się na Mikołajczyka podobnie jak na Andersa marzy PAT - wspólny wydzielony korytarz autobusowo-tramwajowy, wspólne przystanki. Podobnie jak w przypadku Pawiej uważam za totalny bezsens i marnotrawstwo przestrzeni na dwa odrębne korytarze dla komunikacji zbiorowej, w sytuacji gdy na każdym z nich kursów jest względnie mało. I o ile na Zgody jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że konserwator może marudzić na taką ingerencję w układ architektoniczny, tak między Rondem Hipokratesa a Piastowskim wybetowanie torowiska byłoby jak znalazł. Zwłaszcza, że prawdopodobnie w ramach poszerzenia Okulickiego cały wiadukt pójdzie do przebudowy, więc można go od razu zrobić dobrze. A już na pewno nie brać przykładu z węzła Rayskiego z pułapką gdzie można zawisnąć.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Aleja Gen. Andersa
Dzisiaj ciężki dzień, bo akurat spadł deszcz
W hucie największe korki były na... Kocmyrzowskiej i Łowińskiego, gdzie zmian nie było, choć w sumie stało pół miasta, więc stanęła również i Mikołajczyka Choć fakt faktem, rondo Piastowskie odbiło bardziej niż zwykle, no ale to zawsze tak wygląda w pierwszych dniach po zmianach. Buspas widziałbym tam średnio, natomiast PAT o którym pisze Cukier - jak najbardziej Chyba, że ten buspas również obecnie - tymczasowo
Na Obrońców Krzyża korek większy w kierunku pl. Centralnego, niż Mistrzejowic, ale to szczegół (zapewne również "wina zmian").
O dziwo nawet w taką pogodę nie było korka na Andersa w kierunku pl. Centralnego. Tam zresztą ta zmiana org. ruchu w praktyce nie przyniosła... żadnych zmian z punktu widzenia ruchu samochodowego, bo na lewym pasie na wysokości Statoil i tak w 99% przypadków stały auta do lewoskrętu, wiec na wprost był... jeden pas. Na wysokość KFC za DH Wanda za ładnie wydzieliła się nawrotka, przy równoczesnej poprawie bezpieczeństwa pieszych.
Meissnera - również, zero korków, utrudnień, kompletnie nic poza tym, że nie da się zap....
Ciekaw jestem za to jak w normalnych warunkach będzie funkcjonowała Andersa z buspasem w kierunku Wiślickiej, bo tu może być imho lekki zonk, tzn. korek może wydłużyć się na tyle, że przyblokuje skrzyżowanie przy DH Wanda :/ Dzisiaj za to tam wszystko stało chyba nadal na dwóch pasach, najbardziej urzekli mnie kierowcy wrzucający na fb zdjęcia korka na dwóch pasach, z opisem, że to wina... wyznaczenia buspasa (po którym sami jechali)
W hucie największe korki były na... Kocmyrzowskiej i Łowińskiego, gdzie zmian nie było, choć w sumie stało pół miasta, więc stanęła również i Mikołajczyka Choć fakt faktem, rondo Piastowskie odbiło bardziej niż zwykle, no ale to zawsze tak wygląda w pierwszych dniach po zmianach. Buspas widziałbym tam średnio, natomiast PAT o którym pisze Cukier - jak najbardziej Chyba, że ten buspas również obecnie - tymczasowo
Na Obrońców Krzyża korek większy w kierunku pl. Centralnego, niż Mistrzejowic, ale to szczegół (zapewne również "wina zmian").
O dziwo nawet w taką pogodę nie było korka na Andersa w kierunku pl. Centralnego. Tam zresztą ta zmiana org. ruchu w praktyce nie przyniosła... żadnych zmian z punktu widzenia ruchu samochodowego, bo na lewym pasie na wysokości Statoil i tak w 99% przypadków stały auta do lewoskrętu, wiec na wprost był... jeden pas. Na wysokość KFC za DH Wanda za ładnie wydzieliła się nawrotka, przy równoczesnej poprawie bezpieczeństwa pieszych.
Meissnera - również, zero korków, utrudnień, kompletnie nic poza tym, że nie da się zap....
Ciekaw jestem za to jak w normalnych warunkach będzie funkcjonowała Andersa z buspasem w kierunku Wiślickiej, bo tu może być imho lekki zonk, tzn. korek może wydłużyć się na tyle, że przyblokuje skrzyżowanie przy DH Wanda :/ Dzisiaj za to tam wszystko stało chyba nadal na dwóch pasach, najbardziej urzekli mnie kierowcy wrzucający na fb zdjęcia korka na dwóch pasach, z opisem, że to wina... wyznaczenia buspasa (po którym sami jechali)
Re: Aleja Gen. Andersa
Przecież te zwężenia na Andersa, Mikołajczycka czy Messnera to kontynuacja kilkuletnich zmian i jak dotąd żadne nie zostały cofnięte.
Chyba jako jedne z pierwszych, 3 lata temu: https://www.krakow.pl/aktualnosci/20966 ... rdego.html
Wybickiego: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/35380#photo
Jeszcze Saska, Olszyny/Łukasiewicza czy ronda na Ćwiklińskiej. Najbliższe do realizacji jest zwężenie Mogilskiej do jednego pasa.
Ogólnie to nastąpiła spora zmiana w podejściu do ograniczania ruchu lub eliminacji nieprawidłowego parkowania. Za czasów ZIKIT trudno było coś zmieniać, a teraz otrzymałem odpowiedzi na ponowione wnioski wysyłane już raz w latach 2016-2017.
Inżynier Ruchu odpisuje, że postawione zostaną słupki w kilku lokalizacjach lub nowe znaki zakazu lub strefy ruchu w miejscu gdzie auta blokowały chodnik, a Straż Miejska nie mogła interweniować. Nawet w jednym mailu to Straż Miejska odpisała, że wystąpi do IR o zmianę sposobu parkowania, który zwolni chodnik.
Jeden z tych nielegalnych parkingów do likwidacji jest na al. Andersa.
Chyba jako jedne z pierwszych, 3 lata temu: https://www.krakow.pl/aktualnosci/20966 ... rdego.html
Wybickiego: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/35380#photo
Jeszcze Saska, Olszyny/Łukasiewicza czy ronda na Ćwiklińskiej. Najbliższe do realizacji jest zwężenie Mogilskiej do jednego pasa.
Ogólnie to nastąpiła spora zmiana w podejściu do ograniczania ruchu lub eliminacji nieprawidłowego parkowania. Za czasów ZIKIT trudno było coś zmieniać, a teraz otrzymałem odpowiedzi na ponowione wnioski wysyłane już raz w latach 2016-2017.
Inżynier Ruchu odpisuje, że postawione zostaną słupki w kilku lokalizacjach lub nowe znaki zakazu lub strefy ruchu w miejscu gdzie auta blokowały chodnik, a Straż Miejska nie mogła interweniować. Nawet w jednym mailu to Straż Miejska odpisała, że wystąpi do IR o zmianę sposobu parkowania, który zwolni chodnik.
Jeden z tych nielegalnych parkingów do likwidacji jest na al. Andersa.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Aleja Gen. Andersa
No właśnie ciekawe, czy zmiany na Mogilskiej się ostaną po tym wczorajszym hejcie
Re: Aleja Gen. Andersa
Na Mogilskiej też coś się już zmieniło? Zakładam że chodzi o ten metrowy biedachodnik przy Cystersów.kot_feliks pisze:No właśnie ciekawe, czy zmiany na Mogilskiej się ostaną po tym wczorajszym hejcie
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Aleja Gen. Andersa
Tak, tam mają być dwie główne zmiany:
- w kierunku centrum: prawy pas zmaieniony na DDR, obecna DDR/chodnik -> chodnik;
- w kierunku NH: parkowanie przeniesione z chodnika na prawy pas ruchu;
A dzisiaj o 12:30 będzie "konferencja" na Mikołajczyka m.in. Michała Drewnickiego z PiS, gdzie PiS będzie tłumaczył, czemu 10 trupów na Andersa i życie pieszych jest ich zdaniem mniej ważne, od możliwości zap.. autem przez miasto
- w kierunku centrum: prawy pas zmaieniony na DDR, obecna DDR/chodnik -> chodnik;
- w kierunku NH: parkowanie przeniesione z chodnika na prawy pas ruchu;
A dzisiaj o 12:30 będzie "konferencja" na Mikołajczyka m.in. Michała Drewnickiego z PiS, gdzie PiS będzie tłumaczył, czemu 10 trupów na Andersa i życie pieszych jest ich zdaniem mniej ważne, od możliwości zap.. autem przez miasto
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Aleja Gen. Andersa
Żeby było wiadomo, o co chodzi z al. Andersa i wprowadzonymi tam zmianami, garść statystyk z SEWIK za ostatnie trzy lata:
Sama tylko Andersa, jedynie ostatnie TRZY LATA:
- 355 zdarzeń drogowych w ciągu 3 lat;
- 35 ciężko rannych;
- 43 lekko rannych;
- 1 śmierć na miejscu;
W tym wypadki / kolizje z udziałem pieszych:
- 39 zdarzeń z udziałem pieszych (w tym 36 na przejściach dla pieszych );
- 17(!) CIĘŻKO RANNYCH;
- 12 lekko rannych;
- 1 śmierć na miejscu;
Bez udziału pieszych:
- 316 (!) stłuczek/wypadków;
- 18 ciężko rannych;
- 31 lekko rannych;
Przy takich statystykach, nadal są radni (Drewnicki, Pietrus), którzy robią konferencję pod hasłem, że "zmiany są złe", bo "zmniejszy się przepustowość" i, co jest hitem... zdaniem bezradnego Drewnickiego pogorszy się bezpieczeństwo. Serio, jak można się z kimś zgadzać, nie zgadzać, mieć inne zdanie na dany temat itd., to nie obrażając nikogo, nie wiem, jakim trzeba być sk..., aby grać o głosy wyborcze życiem i zdrowiem ludzi, w tym prawie 50 osobami, które w ciągu trzech lat zostali w stanie ciężkim odwiezieni stamtąd do szpitali.
Sama tylko Andersa, jedynie ostatnie TRZY LATA:
- 355 zdarzeń drogowych w ciągu 3 lat;
- 35 ciężko rannych;
- 43 lekko rannych;
- 1 śmierć na miejscu;
W tym wypadki / kolizje z udziałem pieszych:
- 39 zdarzeń z udziałem pieszych (w tym 36 na przejściach dla pieszych );
- 17(!) CIĘŻKO RANNYCH;
- 12 lekko rannych;
- 1 śmierć na miejscu;
Bez udziału pieszych:
- 316 (!) stłuczek/wypadków;
- 18 ciężko rannych;
- 31 lekko rannych;
Przy takich statystykach, nadal są radni (Drewnicki, Pietrus), którzy robią konferencję pod hasłem, że "zmiany są złe", bo "zmniejszy się przepustowość" i, co jest hitem... zdaniem bezradnego Drewnickiego pogorszy się bezpieczeństwo. Serio, jak można się z kimś zgadzać, nie zgadzać, mieć inne zdanie na dany temat itd., to nie obrażając nikogo, nie wiem, jakim trzeba być sk..., aby grać o głosy wyborcze życiem i zdrowiem ludzi, w tym prawie 50 osobami, które w ciągu trzech lat zostali w stanie ciężkim odwiezieni stamtąd do szpitali.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość