Rozwój sieci tramwajowej
-
- Ekspert
- Posty: 562
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozwój sieci tramwajowej
A co z tramwajem na całych alejach oraz na Królowej Jadwigi do Salwatora? Była chyba też koncepcja mostu nad wisłą i tramwaju przez Nowaczyńskiego. To wszystko jest tutaj na mapce:
https://dziennikpolski24.pl/miasto-wyda ... 3-14630061
https://dziennikpolski24.pl/miasto-wyda ... 3-14630061
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Zbadałem temat. W google nie udało mi się znaleźć żadnych wzmianek nt. którejkolwiek z tych trzech linii. Odkryłem za to, że mapka z linkowanego przez Ciebie artykułu:Tramwajolog14 pisze: ↑16 sie 2021, 22:21A co z tramwajem na całych alejach oraz na Królowej Jadwigi do Salwatora? Była chyba też koncepcja mostu nad wisłą i tramwaju przez Nowaczyńskiego. To wszystko jest tutaj na mapce:
https://dziennikpolski24.pl/miasto-wyda ... 3-14630061
https://dziennikpolski24.pl/miasto-wyda ... d/40488353
jest dokładnie tą samą co projekt zaproponowany w 2018 przez pracowników i studentów PK - mapka jest w połowie artykułu:
https://dziennikpolski24.pl/krakow-poli ... 3-12989568
Wydaje się zatem, że autor tekstu po prostu wrzucił schemat PK jako koncepcję i sugestię, jednak nie są to oficjalne plany Krakowa. Zresztą, ta pierwsza mapka ma nawet podpis: "W 2016 r. specjaliści z Politechniki Krakowskiej zaproponowali podziemne korytarze tramwajowe, krzyżujące się w rejonie Rynku Głównego" co wydaje się potwierdzać tę wersję.
-
- Ekspert
- Posty: 562
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozwój sieci tramwajowej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 43273.html
Możliwe, że będą dwie nowe linie na południu, na Kliny i do węzła autostradowego.
Możliwe, że będą dwie nowe linie na południu, na Kliny i do węzła autostradowego.
NIE, dla zamawiania krótkich tramwajów!
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Można powiedzieć, że w Krakowie po II wojnie światowej trwa nieustanny rozwój sieci tramwajowej. Co kilka lat dobudowywane jest nowe torowisko. Zaraz po wojnie budowano te w kierunku Nowej Huty i po niej. Ja skupię się od lat 70-ch do czasów obecnych.
1971 Ptaszyckiego (1977 węzeł Kopiec Wandy)
1974 Bieńczyce - Mistrzejowice (1976 Osiedle Piastów)
1975 Bronowice - Bronowice Małe
1975-78 Most Grunwaldzki -Brożka
1978 Prokocim - Nowy Bieżanów
W latach 1978-80 w ruchu w dni powszednie kieruje się 235 brygad tramwajowych. A w 1980 jest 28 linii tramwajowych od 1 do 28.
1981 - strajki początek spadków przewozów.
1984 Dworzec T. - Krowodrza G.
Później następuje kryzys lat 80-ch i trwa w latach 90-ch. Nie powstają nowe linie, spada ilość pasażerów i tramwajów w ruchu.
2000 Wielicka - Kurdwanów.
2007 Pawia - Dworzec T.
2008 Tunel pod Dworcem - stopniowy odczuwalny wzrost komunikacji tramwajowej.
2010 Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów
2011-12 Brożka - Czerwone Maki
2015 Łącznik Lipska - Wielicka
2019 zawieszenie i 2020 odcięcie torowiska do Walcowni
2022 Łącznik Kurdwanów - Zakopiańska
Po oddaniu do ruchu w dni powszednie kieruje się 238 brygad tramwajowych, przy 22 liniach tramwajowych.
Około 1980 roku w ruchu było 20 pociągów 40 metrowych typu 2x102N, duża ilość 3xN i 2x105N. Od tego czasu powstało sporo nowych torowisk a ilość pociągów w ruchu jest podobna. Nastąpiło rozrzedzenie w stosunku do tamtych czasów a ilość linii jest nawet mniejsza.
1971 Ptaszyckiego (1977 węzeł Kopiec Wandy)
1974 Bieńczyce - Mistrzejowice (1976 Osiedle Piastów)
1975 Bronowice - Bronowice Małe
1975-78 Most Grunwaldzki -Brożka
1978 Prokocim - Nowy Bieżanów
W latach 1978-80 w ruchu w dni powszednie kieruje się 235 brygad tramwajowych. A w 1980 jest 28 linii tramwajowych od 1 do 28.
1981 - strajki początek spadków przewozów.
1984 Dworzec T. - Krowodrza G.
Później następuje kryzys lat 80-ch i trwa w latach 90-ch. Nie powstają nowe linie, spada ilość pasażerów i tramwajów w ruchu.
2000 Wielicka - Kurdwanów.
2007 Pawia - Dworzec T.
2008 Tunel pod Dworcem - stopniowy odczuwalny wzrost komunikacji tramwajowej.
2010 Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów
2011-12 Brożka - Czerwone Maki
2015 Łącznik Lipska - Wielicka
2019 zawieszenie i 2020 odcięcie torowiska do Walcowni
2022 Łącznik Kurdwanów - Zakopiańska
Po oddaniu do ruchu w dni powszednie kieruje się 238 brygad tramwajowych, przy 22 liniach tramwajowych.
Około 1980 roku w ruchu było 20 pociągów 40 metrowych typu 2x102N, duża ilość 3xN i 2x105N. Od tego czasu powstało sporo nowych torowisk a ilość pociągów w ruchu jest podobna. Nastąpiło rozrzedzenie w stosunku do tamtych czasów a ilość linii jest nawet mniejsza.
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Spore spowolnienie w okresie 2015-2022: nie oddano żadnego nowego torowiska przez siedem lat, jeszcze jedno zlikwidowano. Wcześniej w ciągu ośmiu lat 2007-2015 średnio co dwa lata była nowa trasa. A jeszcze uwzględnijmy, że oddana teraz TŁ to krótki odcinek, zbudowany właściwie tylko "przy okazji" budowania drogi dla komunikacji indywidualnej.impuls pisze: ↑11 wrz 2022, 19:382000 Wielicka - Kurdwanów.
2007 Pawia - Dworzec T.
2008 Tunel pod Dworcem - stopniowy odczuwalny wzrost komunikacji tramwajowej.
2010 Rondo Grzegórzeckie - Mały Płaszów
2011-12 Brożka - Czerwone Maki
2015 Łącznik Lipska - Wielicka
2019 zawieszenie i 2020 odcięcie torowiska do Walcowni
2022 Łącznik Kurdwanów - Zakopiańska
Wprawdzie trasa do GN (2023) oraz do Mistrzejowic (2024?) podreperują statystyki, jednak ogólnie czuć że ostatnie siedem lat było suche dla inwestycji tramwajowych. Oby przyszłe lata były lepsze.
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Przypuszczam, że w pierwotnych założeniach tej dziury miało nie być - bo tu miał być tramwaj na GN. Ale że wyszło jak wyszło, to będzie kilka lat po pierwotnie wróżonych terminach...
Szkoda, że tego czasu nie wykorzystano na 'mniejsze' rzeczy, ale równie ważne - np. łącznik Kurdwanów - Bieżanów czy tramwaj wzdłuż Piastowskiej. Gdyby się za to zabrano 10 lat wcześniej, to właśnie mielibyśmy kilka istotnych usprawniaczy. Niestety władza ma parcie na medialne inwestycje, więc te mniejsze zostały zepchnięte w niebyt:-/ Szkoda.
Podoba mi się, że chce to zmienić wiceprezydent Kulig. Ciekawe czy się przebije.
Szkoda, że tego czasu nie wykorzystano na 'mniejsze' rzeczy, ale równie ważne - np. łącznik Kurdwanów - Bieżanów czy tramwaj wzdłuż Piastowskiej. Gdyby się za to zabrano 10 lat wcześniej, to właśnie mielibyśmy kilka istotnych usprawniaczy. Niestety władza ma parcie na medialne inwestycje, więc te mniejsze zostały zepchnięte w niebyt:-/ Szkoda.
Podoba mi się, że chce to zmienić wiceprezydent Kulig. Ciekawe czy się przebije.
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Ale też zobacz, że w ostatnich latach bardzo przyspieszyła modernizacja już istniejących torowisk. Co prawda taka Kościuszki czy Starowiślna nadal czekają na swoje dni, jednak jest naprawdę wiele odcinków czy nawet samych rozjazdów, które zostały wymienione. Nie pamiętam w ciągu 20 lat kadencji JM aż takiego tempa.Kaszmir pisze: ↑12 wrz 2022, 8:44 Spore spowolnienie w okresie 2015-2022: nie oddano żadnego nowego torowiska przez siedem lat, jeszcze jedno zlikwidowano. Wcześniej w ciągu ośmiu lat 2007-2015 średnio co dwa lata była nowa trasa. A jeszcze uwzględnijmy, że oddana teraz TŁ to krótki odcinek, zbudowany właściwie tylko "przy okazji" budowania drogi dla komunikacji indywidualnej.
Wprawdzie trasa do GN (2023) oraz do Mistrzejowic (2024?) podreperują statystyki, jednak ogólnie czuć że ostatnie siedem lat było suche dla inwestycji tramwajowych. Oby przyszłe lata były lepsze.
A co do Mistrzejowic to Miasto w swoich wypowiedziach używa już roku oddania 2025.
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Ja tylko dodam, że wmawiano nam, że przy budowie tramwaju na GN będą chcieli jednocześnie budować trasę tramwajową na osiedle Azory a nawet dalej.fysztof pisze: ↑12 wrz 2022, 9:05 Przypuszczam, że w pierwotnych założeniach tej dziury miało nie być - bo tu miał być tramwaj na GN. Ale że wyszło jak wyszło, to będzie kilka lat po pierwotnie wróżonych terminach...
Szkoda, że tego czasu nie wykorzystano na 'mniejsze' rzeczy, ale równie ważne - np. łącznik Kurdwanów - Bieżanów czy tramwaj wzdłuż Piastowskiej. Gdyby się za to zabrano 10 lat wcześniej, to właśnie mielibyśmy kilka istotnych usprawniaczy. Niestety władza ma parcie na medialne inwestycje, więc te mniejsze zostały zepchnięte w niebyt:-/ Szkoda.
Podoba mi się, że chce to zmienić wiceprezydent Kulig. Ciekawe czy się przebije.

Jak zwykle - puste slogany ....

Dziwny zbieg okoliczności? A kto w kraju chce zniszczyć samorządność itd? Mnie to co widzimy wcale nie dziwi. Generalnie mamy wielkie spowolnienia czy to w miastach czy przy budowach autostrad, tras szybkiego ruchu itd.Kaszmir pisze: ↑12 wrz 2022, 8:44 Spore spowolnienie w okresie 2015-2022: nie oddano żadnego nowego torowiska przez siedem lat, jeszcze jedno zlikwidowano. Wcześniej w ciągu ośmiu lat 2007-2015 średnio co dwa lata była nowa trasa. A jeszcze uwzględnijmy, że oddana teraz TŁ to krótki odcinek, zbudowany właściwie tylko "przy okazji" budowania drogi dla komunikacji indywidualnej.
Wprawdzie trasa do GN (2023) oraz do Mistrzejowic (2024?) podreperują statystyki, jednak ogólnie czuć że ostatnie siedem lat było suche dla inwestycji tramwajowych. Oby przyszłe lata były lepsze.

Ale znajdą się (nawet tutaj) przecież orędownicy "najlepszej" partii i rządzących.

-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Swego czasu popełniłem zestawienie efektywnych* długości sieci tramwajowej w miastach Polski. Oto wyniki (poza Warszawą ująłem wyłącznie sieć tramwajową):
Jak wypada Kraków? Słabo. Zakładając, że chcemy dążyć do standardu warszawskiego (a przecież tak jest), to brakuje nam jakichś 57 km sieci tramwajowej i 16,4 km sieci metra. Czyli w zasadzie podwojenie sieci.
I o ile do Warszawy nam oczywiście sporo brakuje, to nawet taki Szczecin ma znacznie bardziej gęstą sieć.
Tu należy też powiedzieć, że Kraków jest obecnie (doliczając 50 000 imigrantów z Ukrainy) drugim największym miastem UE bez metra, mniejszym jedynie od Kolonii, mającej z kolei wybitnie dobrze rozbudowaną nomen omen kolej, mającą 12 linii i uznawaną nawet za premetro. Quo vadis, krakowski zbiorkomie? I dlaczego nie w stronę szybkiego transportu szynowego?
Spoiler
1. Warszawa - 356,6 km sieci tramwajowej + 38,3 km sieci metra = 394,9 km = 2,2 km sieci/10 tys. mieszkańców (w tym 1,99 km sieci tramwajowej/10 tys. mieszkańców).
2. Łódź** - 124,1 km = 1,87 km/10 tys. mieszkańców.
3. Chorzów*** - 18 km = 1,70 km/10 tys. mieszkańców.
4. Bytom*** - 27 km = 1,65 km/10 tys. mieszkańców.
5. Szczecin - 65,5 km = 1,65 km/10 tys. mieszkańców.
6. Sosnowiec*** - 32 km = 1,63 km/10 tys. mieszkańców.
7. Wrocław - 95 km = 1,48 km/10 tys. mieszkańców.
8. Poznań - 77 km = 1,42 km/10 tys. mieszkańców.
9. Zabrze*** - 24 km = 1,40 km/10 tys. mieszkańców.
10. Elbląg - 16 km = 1,36 km/10 tys. mieszkańców.
11. Toruń - 26,8 km = 1,35 km/10 tys. mieszkańców.
12. Kraków - 98,5 km = 1,26 km/10 tys. mieszkańców.
13. Gdańsk - 58,1 km = 1,23 km/10 tys. mieszkańców.
14. Bydgoszcz - 41,4 km = 1,21 km/10 tys. mieszkańców.
15. Ruda Śląska*** - 16 km = 1,17 km/10 tys. mieszkańców.
16. Katowice*** - 33,2 km = 1,15 km/10 tys. mieszkańców.
17. Gorzów Wielkopolski - 12,2 km = 1,02 km/10 tys. mieszkańców.
18. Grudziądz - 9 km = 0,97 km/10 tys. mieszkańców.
19. Częstochowa - 14,8 km = 0,68 km/10 tys. mieszkańców.
20. Olsztyn - 11 km = 0,64 km/10 tys. mieszkańców.
21. Mysłowice*** - 4,2 km = 0,57 km/10 tys. mieszkańców.
22. Gliwice - 0,008 km = 0,0004 km/10 tys. mieszkańców.
* - efektywna długość, czyli po prostu długość bez patrzenia na liczbę torów danego torowiska.
** - dokładna długość sieci tramwajowej w samym mieście nieznana, przyjąłem to, co podaje Wikipedia mimo podejrzeń, że to dane dla całej aglomeracji.
*** - ze względu na ogrom odcinków jednotorowych niemożliwym wydaje się dokładne określenie długości torowisk w śląskich miastach.
2. Łódź** - 124,1 km = 1,87 km/10 tys. mieszkańców.
3. Chorzów*** - 18 km = 1,70 km/10 tys. mieszkańców.
4. Bytom*** - 27 km = 1,65 km/10 tys. mieszkańców.
5. Szczecin - 65,5 km = 1,65 km/10 tys. mieszkańców.
6. Sosnowiec*** - 32 km = 1,63 km/10 tys. mieszkańców.
7. Wrocław - 95 km = 1,48 km/10 tys. mieszkańców.
8. Poznań - 77 km = 1,42 km/10 tys. mieszkańców.
9. Zabrze*** - 24 km = 1,40 km/10 tys. mieszkańców.
10. Elbląg - 16 km = 1,36 km/10 tys. mieszkańców.
11. Toruń - 26,8 km = 1,35 km/10 tys. mieszkańców.
12. Kraków - 98,5 km = 1,26 km/10 tys. mieszkańców.
13. Gdańsk - 58,1 km = 1,23 km/10 tys. mieszkańców.
14. Bydgoszcz - 41,4 km = 1,21 km/10 tys. mieszkańców.
15. Ruda Śląska*** - 16 km = 1,17 km/10 tys. mieszkańców.
16. Katowice*** - 33,2 km = 1,15 km/10 tys. mieszkańców.
17. Gorzów Wielkopolski - 12,2 km = 1,02 km/10 tys. mieszkańców.
18. Grudziądz - 9 km = 0,97 km/10 tys. mieszkańców.
19. Częstochowa - 14,8 km = 0,68 km/10 tys. mieszkańców.
20. Olsztyn - 11 km = 0,64 km/10 tys. mieszkańców.
21. Mysłowice*** - 4,2 km = 0,57 km/10 tys. mieszkańców.
22. Gliwice - 0,008 km = 0,0004 km/10 tys. mieszkańców.
* - efektywna długość, czyli po prostu długość bez patrzenia na liczbę torów danego torowiska.
** - dokładna długość sieci tramwajowej w samym mieście nieznana, przyjąłem to, co podaje Wikipedia mimo podejrzeń, że to dane dla całej aglomeracji.
*** - ze względu na ogrom odcinków jednotorowych niemożliwym wydaje się dokładne określenie długości torowisk w śląskich miastach.
I o ile do Warszawy nam oczywiście sporo brakuje, to nawet taki Szczecin ma znacznie bardziej gęstą sieć.
Tu należy też powiedzieć, że Kraków jest obecnie (doliczając 50 000 imigrantów z Ukrainy) drugim największym miastem UE bez metra, mniejszym jedynie od Kolonii, mającej z kolei wybitnie dobrze rozbudowaną nomen omen kolej, mającą 12 linii i uznawaną nawet za premetro. Quo vadis, krakowski zbiorkomie? I dlaczego nie w stronę szybkiego transportu szynowego?
Rozwój sieci tramwajowej
356,6km to sumaryczna długość wszystkich 28 linii. Sieć w 2017r. miała chyba 132km, a od tego czasu się rozbudowała nieznacznie na Bemowie i Nowodworach.Zieleńczanin pisze: ↑12 wrz 2022, 14:44 1. Warszawa - 356,6 km sieci tramwajowej + 38,3 km sieci metra = 394,9 km = 2,2 km sieci/10 tys. mieszkańców (w tym 1,99 km sieci tramwajowej/10 tys. mieszkańców).
-
- Pasażer
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Trochę offtop: pamiętam swój podziw, kiedy jechałem w Kolonii linią tramwajową, poprowadzoną po nieużywanej trasie kolejowej, zaadaptowanej pod tramwaj. Tak trochę jak tutaj mogła być ul. Podgórska, Kocmyrzówka czy obwodnica kolejowa. Rampy, priorytet tramwaju. A wszystko to dzięki - zapewne - nie roz**eniu struktury własnościowej i zarządczej infrastruktury torowej.Zieleńczanin pisze: ↑12 wrz 2022, 14:44 Tu należy też powiedzieć, że Kraków jest obecnie (doliczając 50 000 imigrantów z Ukrainy) drugim największym miastem UE bez metra, mniejszym jedynie od Kolonii, mającej z kolei wybitnie dobrze rozbudowaną nomen omen kolej, mającą 12 linii i uznawaną nawet za premetro. Quo vadis, krakowski zbiorkomie? I dlaczego nie w stronę szybkiego transportu szynowego?
https://www.google.com/maps/@50.9013617 ... 56!5m1!1e2
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Zieleńczanin pisze: ↑12 wrz 2022, 14:44Swego czasu popełniłem zestawienie efektywnych* długości sieci tramwajowej w miastach Polski.
Dzięki Zieleńczanin! Podobnie jak z porównaniem wzkm między miastami, statystyka długości torów jest bardzo potrzebna, acz i tu trzeba uważać co i jak porównywać. Jednotory są problematyczne, zwłaszcza że niektóre potrafią być dwukierunkowe, a inne jednokierunkowe. Wg mnie (i z tego co kojarzę, często podawane jest to w ten sposób), warto zmierzyć długość pojedynczego toru, czyli normalne torowiska liczyć x2 (tory w dwie strony).Zieleńczanin pisze: ↑12 wrz 2022, 14:44* - efektywna długość, czyli po prostu długość bez patrzenia na liczbę torów danego torowiska.
** - dokładna długość sieci tramwajowej w samym mieście nieznana, przyjąłem to, co podaje Wikipedia mimo podejrzeń, że to dane dla całej aglomeracji.
*** - ze względu na ogrom odcinków jednotorowych niemożliwym wydaje się dokładne określenie długości torowisk w śląskich miastach.
Jeśli uwzględniać aglomerację, to trzeba by też podzielić przez liczbę mieszkańców tejże. Łatwiej raczej policzyć bez, tylko trzeba by wyciągnąć z urzędów długość łódzkich torowisk wewnątrz miasta.
Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka
Ahoj,
Na SSC rozgorzała dyskusja na temat Trasy Pychowickiej oraz Zwierzynieckiej, a dokładniej to, na ile sensowny jest proponowany wzdłuż nich tramwaj i czy może nie lepiej obwodowy tramwaj projektować jako połączenie Kapelanki z Piastowską. Jak sądzicie Wy?
Z tej okazji pozwolę przekleić to, co narysowałem na potrzeby tamtej dyskusji. Czy lepsza linia tramwajowa puszczona mostem/tunelem na Salwator, czy raczej omijać miejsce problematyczne od strony zabytków i tunelowania pod Wisłą w okolicy Klasztoru Norbertanek i iść wzdłuż Mostu Zwierzynieckiego oraz tunelem w okolice skrzyżowania Piastowskiej i Królowej Jadwigi?
Pomarzyć zawsze można... Ehh, te sny o wielkim Krakowie




Na SSC rozgorzała dyskusja na temat Trasy Pychowickiej oraz Zwierzynieckiej, a dokładniej to, na ile sensowny jest proponowany wzdłuż nich tramwaj i czy może nie lepiej obwodowy tramwaj projektować jako połączenie Kapelanki z Piastowską. Jak sądzicie Wy?
Z tej okazji pozwolę przekleić to, co narysowałem na potrzeby tamtej dyskusji. Czy lepsza linia tramwajowa puszczona mostem/tunelem na Salwator, czy raczej omijać miejsce problematyczne od strony zabytków i tunelowania pod Wisłą w okolicy Klasztoru Norbertanek i iść wzdłuż Mostu Zwierzynieckiego oraz tunelem w okolice skrzyżowania Piastowskiej i Królowej Jadwigi?
Pomarzyć zawsze można... Ehh, te sny o wielkim Krakowie





Re: Rozwój sieci tramwajowej
To jest właśnie rozwiązanie, które warto wspierać w ramach obu tras, a nie bezsensowna obwodnica tramwajowa praktycznie bez żadnych generatorów ruchu po drodze. Taniej i przede wszystkim przydatniej!
Wariant czerwony byłby raczej trudny do realizacji, chociaż z punktu widzenia transportowego przynajmniej równie atrakcyjny co niebieski. Ale w tym drugim można zgrabnie wyskoczyć z Sikornika tunelem od razu na most na Wiśle i to zaraz obok istniejącego drogowego.
IMO niebieski lepszy.
Wariant czerwony byłby raczej trudny do realizacji, chociaż z punktu widzenia transportowego przynajmniej równie atrakcyjny co niebieski. Ale w tym drugim można zgrabnie wyskoczyć z Sikornika tunelem od razu na most na Wiśle i to zaraz obok istniejącego drogowego.
IMO niebieski lepszy.
-
- Ekspert
- Posty: 938
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozwój sieci tramwajowej
Imho zależy, jak to będzie powiązane z całością sieci KMK.
Z jednej strony wariant czerwony wydaje się atrakcyjniejszy, gdyż obsługuje rejony bliżej centrum, tylko... to są głównie rejony zabudowy jednorodzinnej. Nawet wliczając w to Salwator, to tam głównym generatorem ruchu są obecnie 2xx, a realizując wariant niebieski byłby to + jeden przystanek.
Czas przejazdu w jednym i drugim wariancie zapewne porównywalny.
Na plus niebieskiego świadczy znowuż potencjał ew. P+R i pętli autobusowej, gdzie całość punktu przesiadkowego będzie zlokalizowana właśnie przy TP/Z.
Reasumując, za czerwonym byłbym jedynie w sytuacji lokalizacji P+R oraz pętli autobusowej na Salwatorze, na co raczej nie ma szans. Przy lokalizacji P+R oraz pętli w platynowym obecnie miejscu wygrywa imho wariant niebieski, który zdecydowanie lepiej obsługuje przesiadki, przy porównywalnym czasie przejazdu przy podróżach w skali miasta.
Z jednej strony wariant czerwony wydaje się atrakcyjniejszy, gdyż obsługuje rejony bliżej centrum, tylko... to są głównie rejony zabudowy jednorodzinnej. Nawet wliczając w to Salwator, to tam głównym generatorem ruchu są obecnie 2xx, a realizując wariant niebieski byłby to + jeden przystanek.
Czas przejazdu w jednym i drugim wariancie zapewne porównywalny.
Na plus niebieskiego świadczy znowuż potencjał ew. P+R i pętli autobusowej, gdzie całość punktu przesiadkowego będzie zlokalizowana właśnie przy TP/Z.
Reasumując, za czerwonym byłbym jedynie w sytuacji lokalizacji P+R oraz pętli autobusowej na Salwatorze, na co raczej nie ma szans. Przy lokalizacji P+R oraz pętli w platynowym obecnie miejscu wygrywa imho wariant niebieski, który zdecydowanie lepiej obsługuje przesiadki, przy porównywalnym czasie przejazdu przy podróżach w skali miasta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość