Re: Rozwój sieci tramwajowej
: 11 sie 2021, 17:17
O aglo to chyba chodziło Ci o Rżąka - Wieliczka.
Tak, dzięki - adm. K
Tak, dzięki - adm. K
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Tak, acz było to tylko luźne wspomnienie: Jak dodaje, w gminie rozważają, czy w ramach decyzji środowiskowej nie "zmieściłby" się również tramwaj do Zielonek. https://krakow.naszemiasto.pl/trasa-wol ... c3-4983312
Jest, w sensie: remont torowiska Ujastek - Walcownia oraz wydłużenie od Walcowni do węzła w Luboczy. Może to doprecyzuję.
Na razie nie ma żadnego konkretnego przebiegu, raczej luźno rozważana jako ewentualne przyszłe wydłużenie linii z Rżąki.
No przecież jest (Czerwone Maki - Skotniki - Pod Fortem)Zieleńczanin pisze: ↑11 sie 2021, 21:11Kojarzę jeszcze plan wydłużenia linii z Maków w stronę Skotnik
Do PKP Bieżanów ktoś coś wspominał, jednak nie mogę znaleźć żadnej wzmianki w Sieci. Ktoś podratuje?Zieleńczanin pisze: ↑11 sie 2021, 21:11z Bieżanowa do PKP Bieżanów, do Piasków Wielkich i Rakowice - Barei.
Ma ktoś linki, choćby z jakimś minimalnym wspomnieniem tych tras?Zieleńczanin pisze: ↑11 sie 2021, 21:11raczej o Siewna - Marszowiec, Batowice - Węgrzce i przede wszystkim o GNZ - Węgrzce.
Taka trasa pojawia się w większości wariantów w Studium Rozwoju Systemu Transportu.Kaszmir pisze: ↑12 sie 2021, 9:32Do PKP Bieżanów ktoś coś wspominał, jednak nie mogę znaleźć żadnej wzmianki w Sieci. Ktoś podratuje?Zieleńczanin pisze: ↑11 sie 2021, 21:11z Bieżanowa do PKP Bieżanów, do Piasków Wielkich i Rakowice - Barei.
Ano tak, jednakże jest przetarg na takowy plan, z tego co się orientuję
Trochę źle się wyraziłem kilka lat temu była mowa o trasie do ul. Podole, bodaj w planach zagospodarowania przestrzennego (?). Gdzieś na starym forum pewnie się znajdzie.
Właśnie nie wiem. Prawdopodobnie tak, ale głowy sobie uciąć nie dam, więc dodałem.
Czy przy decyzji o wybudowaniu linii na Meissnera jako pierwszej nie zapowiadano docelowej budowy dwóch linii? Premetro to jednak osobny byt.
Kojarzę, że Gmina kiedyś w odpowiedzi stwierdziła, że wybudowanie linii na GN i do SKA Mistrzejowice znacznie ułatwi budowę takich linii, i będzie lobbing o to. Może znajdę... (ale raczej bym się nie spodziewał ).
Dzięki! Znalazłem i dopisałem. W Studium jest też trasa Pl. Bohaterów Getta - Most Kotlarski, więc i ją dopisałem. Acz ta to chyba daleka przyszłość, o ile w ogóle powstanie.
Hm, ja tego nie kojarzę, zresztą przy Podole prawie nie ma zabudowań. Choć kto wie.Zieleńczanin pisze: ↑12 sie 2021, 13:09Trochę źle się wyraziłem kilka lat temu była mowa o trasie do ul. Podole, bodaj w planach zagospodarowania przestrzennego (?). Gdzieś na starym forum pewnie się znajdzie.
Padały sugestie że przydałyby się obie trasy. To jednak było jeszcze przed decyzją o premetrze. Wydaje mi się, że premetro przejmie rolę trasy przez Cm. Rakowicki - de facto jedzie tuż obok niej, równolegle.Zieleńczanin pisze: ↑12 sie 2021, 13:09Czy przy decyzji o wybudowaniu linii na Meissnera jako pierwszej nie zapowiadano docelowej budowy dwóch linii? Premetro to jednak osobny byt.
Tam już coś robią?
A można było to torowisko zaorać i puścić tańszy autobus.NowaHutaWschód pisze: ↑13 sie 2021, 11:08 patrząc na zapełnienie to Kraków musi sporo dopłacać do kursowania 10 i 21 na i z Pleszowa.
Trochę skrót myślowy, chodziło o to że już podpisano umowę na realizację. Czyli coś tam już na pewno robią, nawet jeśli jeszcze nie wbili łopaty.
Inwestycja jest powiązana z (ewentualną) realizacją Nowej Huty Przyszłości. Będzie NHP - to torowisko powstanie i będzie miało sens. Nie będzie NHP - nie będzie torowiska.NowaHutaWschód pisze: ↑13 sie 2021, 11:08Pleszów-Branice to pewnie gdzieś około 2060 roku, patrząc na zapełnienie to Kraków musi sporo dopłacać do kursowania 10 i 21 na i z Pleszowa.
Chyba mój błąd. W 2018 wymieniano zwrotnice i myślałem, że odcięli oba tory. Teraz sprawdziłem i na kmk napisano, że odcięto jedynie lewy tor - dalej jest możliwość wjazdu na prawy, z obu stron - a tym samym tramwaje mogą wciąż trójkątować. Ostatni akapit: