Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Ydhflx » 26 mar 2023, 15:19

tomek_m pisze: 26 mar 2023, 15:06 A czy jednak "138" do Huty nie będzie szybciej niż "5"? W tym przypadku to jednak "5" w relacji Azory<>Huta będzie mieć bardziej okrężną trasę niż "138".
Trasy 5 i 138 się pokrywają na ledwie paru przystankach. Do tego 5 z Azorów by nakładało dużo mniej drogi do Huty niż z Górki Narodowej - tam najpierw tramwaj jedzie na zachód, a potem na południe. Poza tym 5 zapewni również relację Azory - Mogilskie/Czyżyny, gdzie z Azorów autobusem szybciej nie jest, a z GN już tak.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 26 mar 2023, 23:05

tomek_m pisze: 26 mar 2023, 15:06A czy jednak "138" do Huty nie będzie szybciej niż "5"? W tym przypadku to jednak "5" w relacji Azory<>Huta będzie mieć bardziej okrężną trasę niż "138".
Myślę, że to zależy od relacji. "138" dojeżdża do Wiślickiej, a potem jednak już jedzie trochę obrzeżami. Tymczasem "5" obsługuje spore generatory ruchu w Czyżynach i Bieńczycach. Druga rzecz to punktualność - nawet jeśli Opolska się odetka po otwarciu tramwaju do GN, to wciąż pozostaje kilka innych problematycznych miejsc, np. Okulickiego.

Tak czy owak, po otwarciu trasy do Azorów, linie autobusowe w tym rejonie na pewno będą czekać zmiany. Skrócenie "138" do KG jest bardzo realne (może nawet większe korekty). Wtedy "5" by go częściowo zastąpiła.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2023, 14:20

Spotkania w sprawie propozycji zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej po zakończeniu budowy Tramwaju na Górkę Narodową‼️

-> 17.04.2023 r. godz. 18:00 Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12, przy ul. Ks. Józefa Meiera 16D
-> 18.04.2023 r. godz. 18:00 Szkoła Podstawowa nr 58, przy ul. Stanisława Pigonia 2
-> 19.04.2023 r. godz. 17:30 Szkoła Podstawowa nr 15, przy ul. Kluczborskiej 3
-> 24.04.2023 r. godz. 17:30 Szkoła Podstawowa nr 109, przy ul. Józefa Mackiewicza 15

Wspólnie z Dominik Franczak Przewodniczący Dzielnicy IV Prądnik Biały zapraszamy, na spotkania w sprawie propozycji zmian w komunikacji miejskiej. Wszystkie wskazane powyżej terminy spotkań dotyczyć będą tego samego tematu, co pozwala wybrać najbardziej pasujący termin.
Spotkania odbędą się z udziałem przedstawiciela Zarządu Transportu Publicznego.

Podczas spotkań zostanie omówiona propozycja organizacji transportu zbiorowego po oddaniu do użytkowania Tramwaju na Górkę Narodową. Planowana jest dyskusja nad propozycją oraz zebranie wniosków od mieszkańców.
https://www.facebook.com/kosekjakub/pos ... Sedj3DNcJl

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2023, 19:38

"137" Górka Narodowa Wschód - ... - Prądnicka - Nowy Kleparz, f15 (zamiast f12),
"154" Nie było wspominane podczas spotkania,
"164" Piaski Nowe - ... - Nowy Kleparz, f?,
"169" Nie było wspominane podczas spotkania,
"503" Górka Narodowa (Tramwajowa) - ... - Nowy Bieżanów Południe, f15 (zamiast f10),
"537" trasa i częstotliwość bez zmian, większy tabor, prawdopodobna koordynacja z "503".

Tyle się dowiedziałem ze zdjęcia i z relacji znajomego. Planuję się wybrać sam na jedno z kolejnych spotkań, może będzie coś więcej. Na razie wygląda to kiepsko. Nowy Bieżanów znów cięty (chyba że powstanie szczytowe "513" do centrum?), "164" uwalone (Prądnicka bez dojazd dalej niż do N. Kleparza), a w tym wszystkim trochę niezrozumiałe utrzymanie właściwie obecnej postaci "137", a nawet jego wydłużenie.

Obrazek https://www.facebook.com/dominik.francz ... f8s6RC9FEl

Kacper
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 17 kwie 2023, 19:48

Jeżeli tak jak na schemacie 503 nie obsługiwałoby już Górki Narodowej Wschód oraz osłabią jej częstotliwości to wydaje się to dość kontrowersyjne.

Ciekawe jak f7,5 na 18 sprawdzi się na Czerwonych Makach

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Bayer2003 » 17 kwie 2023, 19:54

Kacper pisze: 17 kwie 2023, 19:48 Ciekawe jak f7,5 na 18 sprawdzi się na Czerwonych Makach
Przecież "18" teraz też ma f~7,5 :o.

Nie zmienia to jednak faktu, że cięcia będą spore, a zapowiedź skierowania na Górkę Narodową zaledwie dwóch linii tramwajowych może spowodować tam przepełnienia. Konieczny jest zakup tramwajów ponad 40-metrowych, ponieważ tylko takie będą w stanie obsłużyć nową trasę w obliczu ogromnych cięć autobusowych i ciągle rosnącej liczby mieszkańców okolic nowej linii.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mikolaj.boron » 17 kwie 2023, 20:50

Kaszmir pisze: 17 kwie 2023, 19:38 "137" Górka Narodowa Wschód - ... - Prądnicka - Nowy Kleparz, f15 (zamiast f12),
"154" Nie było wspominane podczas spotkania,
"164" Piaski Nowe - ... - Nowy Kleparz, f?,
"169" Nie było wspominane podczas spotkania,
"503" Górka Narodowa (Tramwajowa) - ... - Nowy Bieżanów Południe, f15 (zamiast f10),
"537" trasa i częstotliwość bez zmian, prawdopodobna koordynacja z "503".

Tyle się dowiedziałem ze zdjęcia i z relacji znajomego. Planuję się wybrać sam na jedno z kolejnych spotkań, może będzie coś więcej. Na razie wygląda to kiepsko. Nowy Bieżanów znów cięty (chyba że powstanie szczytowe "513" do centrum?), "164" uwalone (Prądnicka bez dojazd dalej niż do N. Kleparza), a w tym wszystkim trochę niezrozumiałe utrzymanie właściwie obecnej postaci "137", a nawet jego wydłużenie.

Obrazek https://www.facebook.com/dominik.francz ... f8s6RC9FEl
To ja jeszcze dopowiem i sprostuję kilka rzeczy, bo byłem też na spotkaniu.
"137": po pierwsze utrzymanie 137 jest efektem tego, że praktycznie od początku mieszkańcy Os. Gotyk zwracali uwagę by linii nie usuwać, bo po zabraniu 503 to tam będzie bardzo kiepsko. Propozycja z wydłużeniem 137 do Kleparza to trochę bardziej z powodu 164. Dyrektor Franek powiedział, że na Panelu Obywatelskim zwrócono uwagę by skracać linie kursujące przez całe miasto. 164 bardziej zapewni obsługę południa miasta, a 137 przejmie potoki (częściowo) 164. Zakładam koordynację tych linii by móc się łatwo przesiąść.
"154": pewnie będzie jutro, bo spotkanie odbywa się w szkole na Pigonia.
"169":jeśli chodzi o 169 jest plan by linia została jak jest, czyli do Bociana. Tutaj wspomniałem, że należy uporządkować nazwy przystanków.
"503": faktycznie uwalona. Proponowaliśmy, żeby wjeżdżała na Meiera tylko jednokierunkowo, tak jak teraz. Usłyszeliśmy, że to że tam na co dzień jeżdżą przeguby to i tak jest precedens, że tak powiem. Tam nie powinno nic zajeżdżać.
"537": ma być skoordynowane z 503 na odcinku Kuźnicy Kołłątajowskiej - Biskupa Prandoty. 537 ma dostać dodatkowo przystanek (tak zaproponowaliśmy) Biskupa Prandoty.
Przy 537 warto wspomnieć o taborze. Na tej linii jak i 137 mają pojawiać się standardowe autobusy. Miasto jest na końcowym etapie ZRiDu i "przesuwania" kasy na przebudowę zakrętu na Kuźnicy, o tym: https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... d19.959921 . Prace pewnie zaczną się za kilka miesięcy. To jest jedyna naprawdę pozytywna informacja z tego spotkania.
"69/669 i 637": Jest plan wydłużenia 69/669 do Górki Narodowej P+R przy jednoczesnym zachowaniu 637. W przypadku nocnej komunikacji wspomniano również, że brakuje bezpośredniego połączenia przez Aleje.
"Aglo": wszystko zależy od Gmin jednak linie 217, 247, 257, 277 i 280 zostaną prawdopodobnie skrócone do nowej pętli tramwajowej. Tu jedynie pojawia się pytanie co z sensem istnienia 217 i 247, linie staną się bardzo krótkie. Można by je skleić w jedno. Nie wiadomo co 267 i 287, czy gminy będą chciały zostawić je na Krowodrzy czy jakoś przetrasować do nowego terminala.
"307": tu bardziej były bieżące postulaty, by tymczasowo dodać przystanek na Kuźnicy bo w godzinach szczytu podróż do/z Górki to armagedon. Linia jeździ zawalona pasażerami z Aglo, więc wg mnie bez sensu.
"250, 260 i 270": ze strony Dyrektora Franka wyszła propozycja by wydłużyć linie do nowej pętli tramwajowej, jednak nadal wszytsko zależy od Gmin. Zapewni też połączenie autobusowe o które postulujemy tu na Górce, czyli: 29 Listopada -> Powstańców -> Prądnik Czerwony i dalej NH. Tu jednak pojawia się budowa tramwaju w Dobrego Pasterza i obwodnica, więc będą ogromne korki na Strzelców i Piasta Kołodzieja. Jak nie 250, 260 i 270 to jest pomysł ze 193. W przyszłości połączenie Os. Gotyk -> Prądnik Czerwony może powstać jak poprawiona zostanie ul. Meiera, o tu: https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... d19.967207 .
Dyskusja była bardzo ważka i pełna emocji. Wyszliśmy raczej bardziej niezadowoleni. Szykują się bardzo ciekawe następne spotkania.

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 17 kwie 2023, 20:54

Chyba nikt z Forumowiczów nie zakładał utrzymania "137" i cięcia "503" po oddaniu tramwaju...

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mikolaj.boron » 17 kwie 2023, 20:57

Wojciech pisze: 17 kwie 2023, 20:54 Chyba nikt z Forumowiczów nie zakładał utrzymania "137" i cięcia "503" po oddaniu tramwaju...
Mnie zdziwiło nawet to, że utrzymane ma być 537. Dyrektor Franek zaskoczył :D .

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: ant_sm » 17 kwie 2023, 21:27

mikolaj.boron pisze: 17 kwie 2023, 20:50 Dyskusja była bardzo ważka i pełna emocji. Wyszliśmy raczej bardziej niezadowoleni. Szykują się bardzo ciekawe następne spotkania.
Według mnie mimo wszystko dobrze, że dyskusja rozpoczęła się teraz, a nie tydzień przed wprowadzeniem zmian. Jest czas żeby emocje opadły, mieszkańcy przemyśleli propozycje i przekazali swoje sugestie. Jest jeszcze dużo czasu, żeby wypracować modyfikacje rozwiązań.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kierman » 17 kwie 2023, 21:29

Być może skrócenie 164 ma związek z planowaną ładowarką na Piaskach Nowych i puszczeniem elektryków tam, bo w obecnej wersji (czy nawet po skróceniu do KG o czym wielu pisało) nie byłoby to możliwe przez wiadukt na prądnickiej. Niemniej decyzja o skróceniu i kolejnym zmuszaniu ludzi do miliona przesiadek jest złą decyzją, bo na Prądnicką jednak bardzo dużo osób jeździ.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomta1 » 17 kwie 2023, 21:33

Pozostawienie „537” mnie w sumie nie dziwi, bo budowa tramwaju nijak się ma do trasy tej linii i nie zabierze ona tramwajowi potoków wcale, poza bezpośrednim połączeniem pomiędzy dworcem a Słomczyńskiego. No i linia zapewnia połączenie szkolne (z Kuźnicy do szkoły przy ul. Porzeczkowej; szkoła ma duży terytorialnie rejon).

Dziwi mnie za to puszczenie standardowego taboru na „137” i „537”, bo zygzak na Kuźnicy to jedno, ale zostaje skręt z Kuźnicy w Siewną oraz wjzd na pętlę „Witkowice” (dla „537”). Wiem, że są gorsze miejsca, gdzie autobusy jeżdżą, a i na samych „x37” co jakiś czas jeździ rezerwa, ale ogólnie słabo to widzę. Zwłaszcza ten wjazd „537” do Witkowic, jak jest kolejka do skrzyżowania z Dożynkową, to 12-metrowiec potrafi kilka minut jechać ten końcowy odcinek kilkudziesięciu metrów.

A ze „164” to nie wiem, czy nie lepiej byłoby w takim układzie ją zlikwidować i wzmocnić „179” do f-6. Sama propozycja skrócenia „164” akurat na Kleparz jest dla mnie trochę słaba, ale jeśli już ma być tam skrócona, to wolę wzmocnić „179” do bardzo mocnej linii całotygodniowo, a nie w wersji ubogium (czyli tylko w szczycie): f-6 w szczycie, f-7,5 poza, f-10 w weekendy.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: mikolaj.boron » 17 kwie 2023, 21:45

tomta1 pisze: 17 kwie 2023, 21:33 Dziwi mnie za to puszczenie standardowego taboru na „137” i „537”, bo zygzak na Kuźnicy to jedno, ale zostaje skręt z Kuźnicy w Siewną. Wiem, że są gorsze miejsca, gdzie autobusy jeżdżą, a i na samych „x37” co jakiś czas jeździ rezerwa, ale ogólnie słabo to widzę.
Na to wszyscy zwróciliśmy uwagę i sytuacja z tym zakrętem Siewna/Kuźnica się jeszcze pogorszy bo będą poprawiać i podnosić chodnik. Zobaczymy jak na te sugestie zareaguje MPK jak pójdzie polecenie, że mają jeździć większe wozy.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: kbieniu7 » 17 kwie 2023, 22:11

Z punktu widzenia południa miasta, to cięcia na "503" faktycznie źle wyglądają. Ta linia dla jednak odległego od centrum fragmentu miasta, gdzie mogła faktycznie wykazać swoją przyspieszoność na Wielickiej i Kamieńskiego :( No chyba, że "304" by dostała f=7,5 i przeguby 🤪

A ścinając "164" to faktycznie "179" powinno dostać już te f=7,5.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kolec » 17 kwie 2023, 22:16

Nie sądzę by pozostawienie okolic Żabińca i części Prądnickiej tylko z linią 137 tylko do Nowego Kleparza to był dobry pomysł. Skrócenie linii 164 do Krowodrzy Górki wydaje się bardziej akceptowalne, do tego przystanek Lekarska i Szpital Jana Pawła II dzięki temu zyskuje przesiadkę na tramwaj z dwóch stron.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości