Lepiej na odwrót - 405 jako krótsza trasa do Prądnika - mamy jeszcze większy miszmasz oraz dla ZTP świetna okazja do zawieszania kolejnej linii wspomagającej i zostawiania Prądnika z f30 w ferie, wakacje i święta
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No dokładnie. Warianty do cmentarza zapewne istnieją wg widzimisię ZTP. Aby cokolwiek na tamtej pętli coś się zatrzymywało.
Każda propozycja jest lepsza od tego co odwaliło ZTP xD
Kobierzyn im my <3
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Słuchajcie, skąd pomysł że będą trzy warianty? Nie będzie, obecna linia do Cm. Prądnik Czerwony zostanie wchłonięta w wydłużone "105". Zatem będą dwa warianty - do Prądnika Czerwonego oraz do Os. Piastów.
Istnieją po to, by dało się dojechać do tej części cmentarza skądkolwiek dalej niż rondo Barei. Sam cmentarz jest dość długi, ma ponad kilometr i podjechanie tych 700 metrów to odczuwalne skrócenie dystansu, zwłaszcza dla osób starszych.Zorza Polarna pisze: ↑04 lut 2024, 19:38Warianty do cmentarza zapewne istnieją wg widzimisię ZTP. Aby cokolwiek na tamtej pętli coś się zatrzymywało.
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A dobra. W sensie nie zrozumiałem tego jak pisali że wydłużają 105 no to nie sądziłem by mówili o 405, ale ok tera ma to sens.
A to nie było w kontekście do aktualnej sytuacji tylko do błędnego założenia istnienia 3 wariantów tej linii. Jakby tej zmiany nie było mam takie samo zdanie.Istnieją po to, by dało się dojechać do tej części cmentarza skądkolwiek dalej niż rondo Barei. Sam cmentarz jest dość długi, ma ponad kilometr i podjechanie tych 700 metrów to odczuwalne skrócenie dystansu, zwłaszcza dla osób starszych.
Kobierzyn im my <3
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
To tyle dobrze, że nie będzie 3 wariantów.
Ale dalej ciekawe co z numeracją:
405 jednokierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo w dwóch wariantach
405 dwukierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 jednokierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 dwukierunkowo na Prądnik
??
Ale dalej ciekawe co z numeracją:
405 jednokierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo w dwóch wariantach
405 dwukierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 jednokierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 dwukierunkowo na Prądnik
??
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Chyba najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji by było 405 do Prądnika i powrót jako 105, a do Piastowa w obie strony jako 105. Oczywiście jeżeli się potwierdzi podział kursów, co wg mnie nie powinno mieć miejsca.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na logikę, dotychczas krótszy kurs miał numer 105 dłuższy był jednokierunkowo oznaczony jako nr 405. Więc powinno być analogicznie, 105 pod Kaplicę, 405 na os. Piastów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Powiedzieli że będzie "105" do Piastów to dadzą "105". Zresztą przy równym podziale kursów, zwykle to krótszy wariant stawał się "4xx". Pytanie, czy wariant do Prądnika Czerwonego będzie "405" czy "105A".
Dotychczas dłuższą linią było "405" bo wracało jako bazowe "105", do tego miało tylko kursy w wybranych godzinach.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Może gdzieś już to było napisane, ale może nie zauważyłem: w jakim celu 105 ma zostać przedłużone do os. Piastów?
Ps. Pomijając zbliżające się wybory samorządowe
Ps. Pomijając zbliżające się wybory samorządowe
Ostatnio zmieniony 05 lut 2024, 21:17 przez dlugi_krk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Obsługa zabudowań na północ od pętli - tam się w ostatnich latach sporo pobudowało. Acz temat kontrowersyjny bo "105" utknie w korku na Piasta Kołodzieja.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Poczekajmy na oficjalny komunikat ZTP. Jeśli okaże się, że osoby mieszkające w tych nowych blokach i korzystające z komunikacji miejskiej mają do wyboru 105/405 jeżdżące loteryjnie co ok. 30-40 minut lub 52 które będzie czekało na nich na pętli niezależnie od pory dnia to długo to „udogodnienie” w postaci 105/405 nie będzie długo trwało. Najlepsze byłoby zabezpieczenie środków w budżecie miasta dla wyczekiwanego wydłużenia lini tramwajowej w okolice przyszłej stacji Kraków-Piastów zamiast prowizorki w postaci 105 do os. Piastów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
„17” albo „44” mogą zostać wydłużone
https://krabok.wordpress.com/2024/03/01 ... wydluzone/
https://krabok.wordpress.com/2024/03/01 ... wydluzone/
Okazuje się, że taka opcja jest rozważana: urzędnicy są świadomi tłoku i biorą pod uwagę przedłużenie jednego z tramwajów obecnie kończących trasę wcześniej: „17” (Czerwone Maki – Dworzec Towarowy) albo „44” (Kopiec Wandy – Dworzec Towarowy). Wariant minimum zakłada pociągnięcie jednej albo obu z nich do Krowodrzy Górki, jednak możliwe jest nawet skierowanie od razu aż do samej Górki Narodowej. Dzięki temu, dodatkowe kursy przejęłyby jakąś część obecnych pasażerów tramwajów „18” i „50”.
Dlatego w mojej opinii dobrym rozwiązaniem na początek byłoby wydłużenie „17”, a docelowo warto rozważyć pociągnięcie całej pary „17+19” aż do Górki Narodowej.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No powodzenia życzę, wiedeńcem na Górkę Narodową... A raczej z górkiKaszmir pisze: ↑01 mar 2024, 20:47 „17” albo „44” mogą zostać wydłużone
https://krabok.wordpress.com/2024/03/01 ... wydluzone/
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Pytanie czy torowisko na KG może przyjąć jeszcze więcej tramwai? Obecnie w szczycie jest kursów 36, co daje tramwaj średnio co 1.5min, i praktycznie cały czas korkuje się przez to przejazd tramwajowy na Krowodrzy, a dokładając linie jeszcze jedną czy nawet dwie to już w ogóle będzie paraliż, + opóźnienia tramwajów
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czyli kandydatem jest 3 lub 5, bo i tak dojeżdżają do KG.Scania_9640 pisze: ↑01 mar 2024, 22:06 Pytanie czy torowisko na KG może przyjąć jeszcze więcej tramwai? Obecnie w szczycie jest kursów 36, co daje tramwaj średnio co 1.5min, i praktycznie cały czas korkuje się przez to przejazd tramwajowy na Krowodrzy, a dokładając linie jeszcze jedną czy nawet dwie to już w ogóle będzie paraliż, + opóźnienia tramwajów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 22 gości