Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
"3" i "5" mają być skierowane do Azorów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Jak dla mnie "44" to słaby pomysł, bo w jej przypadku to pierwszym krokiem powinno być skierowanie na Bronowice i wchłonięcie przez "4"...
Lepiej już "17", a jeśli jest zakus, by dokładać do tego "19", to może przydałoby się rozważyć powrót "18" co 5 minut? W końcu na Ruczaju też jest zapełnienie rozwojowe? Jak tam na pętli CM to wygląda, ta linia miała już taką częstotliwość kiedyś.
Lepiej już "17", a jeśli jest zakus, by dokładać do tego "19", to może przydałoby się rozważyć powrót "18" co 5 minut? W końcu na Ruczaju też jest zapełnienie rozwojowe? Jak tam na pętli CM to wygląda, ta linia miała już taką częstotliwość kiedyś.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wzmocnienie "18" wymaga dużo, dużo więcej brygad niż wydłużenie "17" czy "19" Na Czerwonych Makach raczej urzędnicy nie chcą wracać do f5 bo wtedy "18" i "52" się zajeżdżały.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
To może 52 też f-5 . Stadlery na tej linii ledwo wyrabiają na odcinku Dworzec-Ruczaj, a zdaje się że w Hucie napełnienia jeszcze większe.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tak jak pisze kolega wyżej. Zanim wybudują torowisko na Azory, to w Wiśle upłynie jeszcze trochę wody. Z takim tempem jak budowali tramwaj na GN to hoho i trochę. A po drugie to do tego czasu postanie x planów i nawet linię 17 bym tam puścił zamiast 3
Więc ja bym to zrobił tak:
3 NB - GN
5 Wzg/Wańko - Kg
17/19 Borek/Maki - Kg
18 i 50 jak obecnie
I 44 też tak samo jak w obecnej formie
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
^^ Wtedy klasycznie później się będzie myślało nad rozwiązaniem problemu który się stworzyło
To samo z Pleszowską, gdzie wciąż widzę sznur samochodów do lewoskrętu z Pachońskiego (który przeważnie jest tak długi że blokuje auta jadące na wprost), czemu ci kierowcy nie dojadą kawałek dalej do TW (gdzie nawet nie muszą krzyżować się z tramwajem) i też dojechać do Opolskiej?
Ile z tego korka dałoby się skrócić, gdyby kierowcy przestali uparcie jeździć Fieldorfa-Nila i Prądnicką do Opolskiej? Bo odnoszę wrażenie że mamy jakiś efekt SimCity, budujesz wydolną siatkę ulic gdzieś dalej a simy uparcie pchają się tam gdzie będą stać w korkach.Scania_9640 pisze: ↑01 mar 2024, 22:06 Pytanie czy torowisko na KG może przyjąć jeszcze więcej tramwai? Obecnie w szczycie jest kursów 36, co daje tramwaj średnio co 1.5min, i praktycznie cały czas korkuje się przez to przejazd tramwajowy na Krowodrzy, a dokładając linie jeszcze jedną czy nawet dwie to już w ogóle będzie paraliż, + opóźnienia tramwajów
To samo z Pleszowską, gdzie wciąż widzę sznur samochodów do lewoskrętu z Pachońskiego (który przeważnie jest tak długi że blokuje auta jadące na wprost), czemu ci kierowcy nie dojadą kawałek dalej do TW (gdzie nawet nie muszą krzyżować się z tramwajem) i też dojechać do Opolskiej?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Dokładnie. Zabranie linii tramwajowej, zwłaszcza tak mocnej jak "3", zawsze rodzi sporo problemów. Dlatego rozumiem ZTP, że woli nie dawać czegoś tylko po to by za trzy lata to zabierać. Zresztą skoro teraz jest problem z tłokiem w "18" i "50", to tak samo wróciłby on za te trzy lata bo przecież "3" jadąca do Azorów wcale nie odciąża ich bardziej niż "3" do Krowodrzy Górki. Zatem to nie jest rozwiązanie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na ten moment jakąś opcją byłoby zrobienie z 19 linii całodniowej + kursy w weekendy i wydłużeniu jej do GN. Wydaje mi się, że 3 i 5 to trochę za mało do Azorów i koniec końców trzeba będzie jeszcze jedną linię dociągnąć.Kaszmir pisze: ↑02 mar 2024, 10:22 Dokładnie. Zabranie linii tramwajowej, zwłaszcza tak mocnej jak "3", zawsze rodzi sporo problemów. Dlatego rozumiem ZTP, że woli nie dawać czegoś tylko po to by za trzy lata to zabierać. Zresztą skoro teraz jest problem z tłokiem w "18" i "50", to tak samo wróciłby on za te trzy lata bo przecież "3" jadąca do Azorów wcale nie odciąża ich bardziej niż "3" do Krowodrzy Górki. Zatem to nie jest rozwiązanie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Poza tym 3 na GN owszem odciąży częściowo pozostałe linie, ale będzie mało wygodne dla pasażerów. Od Dworca Towarowego nie ma wspólnych przystanków z 50 ani 18. Więc np. jadąc z dworca trzeba będzie zdecydować czy idziemy do tunelu czy na Pawią. Do tego przdłużenie 17/19 pomogło by również właśnie w tunelu, bo te linie pokrywają się aż do Grzegórzeckiego.
44 za to nie odciąży niczego. Z 18 pokrywa się dopiero od Długiej, i ma 2x mniejszą częstotliwość.
44 za to nie odciąży niczego. Z 18 pokrywa się dopiero od Długiej, i ma 2x mniejszą częstotliwość.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Taka linia już istnieje i ma numer "17". Robienie z "19" linii całotygodniowej to bardzo dużo wzkm, taniej jest wydłużyć "17+19" do Górki niż zamieniać "19" w całotygodniową. I zresztą lepiej dla samej Górki bo "17+19" to więcej kursów.
12 kursów/h to nie jest mało, zwłaszcza gdyby wszedł dłuższy tabor. Jeśli nie starczy, można docelowo wzmocnić np. "5" w szczycie na odcinku do centrum
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
I dlatego też potrzebna jest linia z Azorów na Cichy Kącik. O ile przy samych Azorach Prądnicka może jakoś wytrzyma, tak przy przedłużeniu na Bronowice Wielkie to bydzie klops.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Myślałem, żeby 17 trafiła na Azory, a 19 na Górkę ale
też jest taka opcja. Tramwaj na Azory pewnie nie będzie miał linii dojazdowych (aglo lub miejskie) to może nie będzie problemów z przepełnieniami przy 12 kursach/h.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości