Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
Kacper
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 04 lut 2024, 19:37

scyzor663 pisze: 04 lut 2024, 19:29 To już trzeba to było uporządkować. 105 dwukierunkowo do Prądnika z f30, i 405 dwukierunkowo do Piastów zf30 + likwidacja wariantów do Cmentarza.
Lepiej na odwrót - 405 jako krótsza trasa do Prądnika - mamy jeszcze większy miszmasz oraz dla ZTP świetna okazja do zawieszania kolejnej linii wspomagającej i zostawiania Prądnika z f30 w ferie, wakacje i święta :D

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zorza Polarna » 04 lut 2024, 19:38

scyzor663 pisze: 04 lut 2024, 19:29 To już trzeba to było uporządkować. 105 dwukierunkowo do Prądnika z f30, i 405 dwukierunkowo do Piastów zf30 + likwidacja wariantów do Cmentarza.
No dokładnie. Warianty do cmentarza zapewne istnieją wg widzimisię ZTP. Aby cokolwiek na tamtej pętli coś się zatrzymywało.
Kacper pisze: 04 lut 2024, 19:37 Lepiej na odwrót - 405 jako krótsza trasa do Prądnika - mamy jeszcze większy miszmasz oraz dla ZTP świetna okazja do zawieszania kolejnej linii wspomagającej i zostawiania Prądnika z f30 w ferie, wakacje i święta :D
Każda propozycja jest lepsza od tego co odwaliło ZTP xD
Kobierzyn im my <3

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2024, 21:15

Słuchajcie, skąd pomysł że będą trzy warianty? Nie będzie, obecna linia do Cm. Prądnik Czerwony zostanie wchłonięta w wydłużone "105". Zatem będą dwa warianty - do Prądnika Czerwonego oraz do Os. Piastów.
Zorza Polarna pisze: 04 lut 2024, 19:38Warianty do cmentarza zapewne istnieją wg widzimisię ZTP. Aby cokolwiek na tamtej pętli coś się zatrzymywało.
Istnieją po to, by dało się dojechać do tej części cmentarza skądkolwiek dalej niż rondo Barei. Sam cmentarz jest dość długi, ma ponad kilometr i podjechanie tych 700 metrów to odczuwalne skrócenie dystansu, zwłaszcza dla osób starszych.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zorza Polarna » 05 lut 2024, 0:14

Kaszmir pisze: 04 lut 2024, 21:15 Słuchajcie, skąd pomysł że będą trzy warianty? Nie będzie, obecna linia do Cm. Prądnik Czerwony zostanie wchłonięta w wydłużone "105". Zatem będą dwa warianty - do Prądnika Czerwonego oraz do Os. Piastów.
A dobra. W sensie nie zrozumiałem tego :lol: :lol: :lol: jak pisali że wydłużają 105 no to nie sądziłem by mówili o 405, ale ok tera ma to sens.
Istnieją po to, by dało się dojechać do tej części cmentarza skądkolwiek dalej niż rondo Barei. Sam cmentarz jest dość długi, ma ponad kilometr i podjechanie tych 700 metrów to odczuwalne skrócenie dystansu, zwłaszcza dla osób starszych.
A to nie było w kontekście do aktualnej sytuacji tylko do błędnego założenia istnienia 3 wariantów tej linii. Jakby tej zmiany nie było mam takie samo zdanie.
Kobierzyn im my <3

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: scyzor663 » 05 lut 2024, 6:23

To tyle dobrze, że nie będzie 3 wariantów.

Ale dalej ciekawe co z numeracją:
405 jednokierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo w dwóch wariantach
405 dwukierunkowo na Piastów, a 105 dwukierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 jednokierunkowo na Prądnik
105 dwukierunkowo na Piastów, a 405 dwukierunkowo na Prądnik

??

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: yosujiro » 05 lut 2024, 7:13

Chyba najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji by było 405 do Prądnika i powrót jako 105, a do Piastowa w obie strony jako 105. Oczywiście jeżeli się potwierdzi podział kursów, co wg mnie nie powinno mieć miejsca.

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dlugi_krk » 05 lut 2024, 20:11

Na logikę, dotychczas krótszy kurs miał numer 105 dłuższy był jednokierunkowo oznaczony jako nr 405. Więc powinno być analogicznie, 105 pod Kaplicę, 405 na os. Piastów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 05 lut 2024, 20:33

dlugi_krk pisze: 05 lut 2024, 20:11Na logikę, dotychczas krótszy kurs miał numer 105 dłuższy był jednokierunkowo oznaczony jako nr 405. Więc powinno być analogicznie, 105 pod Kaplicę, 405 na os. Piastów.
Powiedzieli że będzie "105" do Piastów to dadzą "105". Zresztą przy równym podziale kursów, zwykle to krótszy wariant stawał się "4xx". Pytanie, czy wariant do Prądnika Czerwonego będzie "405" czy "105A".

Dotychczas dłuższą linią było "405" bo wracało jako bazowe "105", do tego miało tylko kursy w wybranych godzinach.

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dlugi_krk » 05 lut 2024, 21:06

Może gdzieś już to było napisane, ale może nie zauważyłem: w jakim celu 105 ma zostać przedłużone do os. Piastów?
Ps. Pomijając zbliżające się wybory samorządowe
Ostatnio zmieniony 05 lut 2024, 21:17 przez dlugi_krk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 05 lut 2024, 21:16

dlugi_krk pisze: 05 lut 2024, 21:06Może gdzieś już to było napisane, ale może nie zauważyłem: w jakim celu 105 ma zostać przedłużone do os. Piastów?
Obsługa zabudowań na północ od pętli - tam się w ostatnich latach sporo pobudowało. Acz temat kontrowersyjny bo "105" utknie w korku na Piasta Kołodzieja.

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dlugi_krk » 05 lut 2024, 21:23

Poczekajmy na oficjalny komunikat ZTP. Jeśli okaże się, że osoby mieszkające w tych nowych blokach i korzystające z komunikacji miejskiej mają do wyboru 105/405 jeżdżące loteryjnie co ok. 30-40 minut lub 52 które będzie czekało na nich na pętli niezależnie od pory dnia to długo to „udogodnienie” w postaci 105/405 nie będzie długo trwało. Najlepsze byłoby zabezpieczenie środków w budżecie miasta dla wyczekiwanego wydłużenia lini tramwajowej w okolice przyszłej stacji Kraków-Piastów zamiast prowizorki w postaci 105 do os. Piastów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 01 mar 2024, 20:47

„17” albo „44” mogą zostać wydłużone
https://krabok.wordpress.com/2024/03/01 ... wydluzone/
Okazuje się, że taka opcja jest rozważana: urzędnicy są świadomi tłoku i biorą pod uwagę przedłużenie jednego z tramwajów obecnie kończących trasę wcześniej: „17” (Czerwone Maki – Dworzec Towarowy) albo „44” (Kopiec Wandy – Dworzec Towarowy). Wariant minimum zakłada pociągnięcie jednej albo obu z nich do Krowodrzy Górki, jednak możliwe jest nawet skierowanie od razu aż do samej Górki Narodowej. Dzięki temu, dodatkowe kursy przejęłyby jakąś część obecnych pasażerów tramwajów „18” i „50”.
Dlatego w mojej opinii dobrym rozwiązaniem na początek byłoby wydłużenie „17”, a docelowo warto rozważyć pociągnięcie całej pary „17+19” aż do Górki Narodowej.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: suchy » 01 mar 2024, 21:45

Kaszmir pisze: 01 mar 2024, 20:47 „17” albo „44” mogą zostać wydłużone
https://krabok.wordpress.com/2024/03/01 ... wydluzone/
No powodzenia życzę, wiedeńcem na Górkę Narodową... A raczej z górki :lol: :lol: :lol:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Scania_9640 » 01 mar 2024, 22:06

Pytanie czy torowisko na KG może przyjąć jeszcze więcej tramwai? Obecnie w szczycie jest kursów 36, co daje tramwaj średnio co 1.5min, i praktycznie cały czas korkuje się przez to przejazd tramwajowy na Krowodrzy, a dokładając linie jeszcze jedną czy nawet dwie to już w ogóle będzie paraliż, + opóźnienia tramwajów

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: krawiec » 01 mar 2024, 22:25

Scania_9640 pisze: 01 mar 2024, 22:06 Pytanie czy torowisko na KG może przyjąć jeszcze więcej tramwai? Obecnie w szczycie jest kursów 36, co daje tramwaj średnio co 1.5min, i praktycznie cały czas korkuje się przez to przejazd tramwajowy na Krowodrzy, a dokładając linie jeszcze jedną czy nawet dwie to już w ogóle będzie paraliż, + opóźnienia tramwajów
Czyli kandydatem jest 3 lub 5, bo i tak dojeżdżają do KG.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości