Kaszmir pisze: ↑17 kwie 2023, 19:38
"137" Górka Narodowa Wschód - ... - Prądnicka - Nowy Kleparz, f15 (zamiast f12),
"154" Nie było wspominane podczas spotkania,
"164" Piaski Nowe - ... - Nowy Kleparz, f?,
"169" Nie było wspominane podczas spotkania,
"503" Górka Narodowa (Tramwajowa) - ... - Nowy Bieżanów Południe, f15 (zamiast f10),
"537" trasa i częstotliwość bez zmian, prawdopodobna koordynacja z "503".
Tyle się dowiedziałem ze zdjęcia i z relacji znajomego. Planuję się wybrać sam na jedno z kolejnych spotkań, może będzie coś więcej. Na razie wygląda to kiepsko. Nowy Bieżanów znów cięty (chyba że powstanie szczytowe "513" do centrum?), "164" uwalone (Prądnicka bez dojazd dalej niż do N. Kleparza), a w tym wszystkim trochę niezrozumiałe utrzymanie właściwie obecnej postaci "137", a nawet jego wydłużenie.
https://www.facebook.com/dominik.francz ... f8s6RC9FEl
To ja jeszcze dopowiem i sprostuję kilka rzeczy, bo byłem też na spotkaniu.
"137": po pierwsze utrzymanie 137 jest efektem tego, że praktycznie od początku mieszkańcy Os. Gotyk zwracali uwagę by linii nie usuwać, bo po zabraniu 503 to tam będzie bardzo kiepsko. Propozycja z wydłużeniem 137 do Kleparza to trochę bardziej z powodu 164. Dyrektor Franek powiedział, że na Panelu Obywatelskim zwrócono uwagę by skracać linie kursujące przez całe miasto. 164 bardziej zapewni obsługę południa miasta, a 137 przejmie potoki (częściowo) 164. Zakładam koordynację tych linii by móc się łatwo przesiąść.
"154": pewnie będzie jutro, bo spotkanie odbywa się w szkole na Pigonia.
"169":jeśli chodzi o 169 jest plan by linia została jak jest, czyli do Bociana. Tutaj wspomniałem, że należy uporządkować nazwy przystanków.
"503": faktycznie uwalona. Proponowaliśmy, żeby wjeżdżała na Meiera tylko jednokierunkowo, tak jak teraz. Usłyszeliśmy, że to że tam na co dzień jeżdżą przeguby to i tak jest precedens, że tak powiem. Tam nie powinno nic zajeżdżać.
"537": ma być skoordynowane z 503 na odcinku Kuźnicy Kołłątajowskiej - Biskupa Prandoty. 537 ma dostać dodatkowo przystanek (tak zaproponowaliśmy) Biskupa Prandoty.
Przy 537 warto wspomnieć o taborze. Na tej linii jak i 137 mają pojawiać się standardowe autobusy. Miasto jest na końcowym etapie ZRiDu i "przesuwania" kasy na przebudowę zakrętu na Kuźnicy, o tym:
https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... d19.959921 . Prace pewnie zaczną się za kilka miesięcy. To jest jedyna naprawdę pozytywna informacja z tego spotkania.
"69/669 i 637": Jest plan wydłużenia 69/669 do Górki Narodowej P+R przy jednoczesnym zachowaniu 637. W przypadku nocnej komunikacji wspomniano również, że brakuje bezpośredniego połączenia przez Aleje.
"Aglo": wszystko zależy od Gmin jednak linie 217, 247, 257, 277 i 280 zostaną prawdopodobnie skrócone do nowej pętli tramwajowej. Tu jedynie pojawia się pytanie co z sensem istnienia 217 i 247, linie staną się bardzo krótkie. Można by je skleić w jedno. Nie wiadomo co 267 i 287, czy gminy będą chciały zostawić je na Krowodrzy czy jakoś przetrasować do nowego terminala.
"307": tu bardziej były bieżące postulaty, by tymczasowo dodać przystanek na Kuźnicy bo w godzinach szczytu podróż do/z Górki to armagedon. Linia jeździ zawalona pasażerami z Aglo, więc wg mnie bez sensu.
"250, 260 i 270": ze strony Dyrektora Franka wyszła propozycja by wydłużyć linie do nowej pętli tramwajowej, jednak nadal wszytsko zależy od Gmin. Zapewni też połączenie autobusowe o które postulujemy tu na Górce, czyli: 29 Listopada -> Powstańców -> Prądnik Czerwony i dalej NH. Tu jednak pojawia się budowa tramwaju w Dobrego Pasterza i obwodnica, więc będą ogromne korki na Strzelców i Piasta Kołodzieja. Jak nie 250, 260 i 270 to jest pomysł ze 193. W przyszłości połączenie Os. Gotyk -> Prądnik Czerwony może powstać jak poprawiona zostanie ul. Meiera, o tu:
https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... d19.967207 .
Dyskusja była bardzo ważka i pełna emocji. Wyszliśmy raczej bardziej niezadowoleni. Szykują się bardzo ciekawe następne spotkania.