Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2022, 20:11

Linie 18 i 50 mają pojechać do Górki Narodowej!
https://krabok.wordpress.com/2022/10/20 ... narodowej/
Wg odpowiedzi urzędnika, planuje się wydłużyć do Górki Narodowej dwa tramwaje, kończące wcześniej swoje trasy na Krowodrzy Górce: „18” oraz „50” (wszystkimi kursami). Będą mieć zatem następujące trasy:

* „18”: Czerwone Maki – Kapelanka – Św. Gertrudy – Dominikańska – Basztowa – Długa – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Górka Narodowa (nowa pętla na końcu trasy, przy al. 29 Listopada),

* „50”: Borek Fałęcki – Trasa Łagiewnicka – Nowosądecka – Estakada – Klimeckiego – Tunel – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Górka Narodowa (nowa pętla na końcu trasy, przy al. 29 Listopada).
Na spotkaniu wspomniano też, że w zamian prawdopodobne jest przedłużenie do Krowodrzy Górki któregoś tramwaju kończącego dotychczas swoją stałą trasę na Dworcu Towarowym – prawdopodobnie „17” i/albo „19”.
Na spotkaniu nie poruszono szczegółów co do zmian autobusowych, acz można spodziewać się skrócenia części linii, obecnie kończących przy Krowodrzy Górce, do nowego terminalu na Górce Narodowej. Z tego co się dowiedziałem, bardzo prawdopodobne jest natomiast pozostawienie w rejonie al. 29 Listopada oraz Górki Narodowej linii „503”, która łączy wspomniane rejony z Alejami Trzech Wieszczów czy z rondem Matecznego.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Ad7 » 20 paź 2022, 20:24

Tak czułem, "18" i "50" najważniejsze linie w Krakowie z wysoką częstotliwością oraz z nowym taborem i dojazd do ważnych punktów miasta."50" to linia KST więc to było pewne, "3" i "5" zostają na Krowodrzy Górce.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: kbieniu7 » 20 paź 2022, 20:56

W sumie układ jak najbardziej logiczny. Jak w przyszłości powstanie linia na Azory, to odcinek DT - KG stanie się bardzo newralgicznym. Przydałoby się wtedy torowisko w Piastowskiej do Cichego Kącika. Może nawet z GN by coś tamtędy mogło przejechać? :roll:

Nowa "50" będzie miała 20 km.
Obrazek

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: suchy » 20 paź 2022, 21:16

kbieniu7 pisze: 20 paź 2022, 20:56 W sumie układ jak najbardziej logiczny. Jak w przyszłości powstanie linia na Azory, to odcinek DT - KG stanie się bardzo newralgicznym. Przydałoby się wtedy torowisko w Piastowskiej do Cichego Kącika. Może nawet z GN by coś tamtędy mogło przejechać? :roll:
I teraz będzie doskonale widać, jak bardzo potrzebna jest zajezdnia tramwajowa na północy (rejon Bronowic, Prądnika). Do tej pory wyjazdy z obu zajezdni na Krowodrzę zajmowały 30 minut, po otwarciu trasy będzie to AŻ 45 MINUT. To tak jakby Podgórze miało wyjeżdżać na pierwszy kurs 4 ze Wzgórz / 52 z Piastów, albo Huta na pierwszy kurs 11 z Maków czy 9 z Bieżanowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2022, 21:39

Tu są materiały ze wspomnianego spotkania:
-> pełne nagranie: https://www.facebook.com/kosekjakub/vid ... 683969356/
-> spisane skrótowo odpowiedzi: https://docs.google.com/document/d/1nbr ... zylRUEcuQ/

Kacper
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kacper » 20 paź 2022, 21:56

suchy pisze: 20 paź 2022, 21:16 I teraz będzie doskonale widać, jak bardzo potrzebna jest zajezdnia tramwajowa na północy (rejon Bronowic, Prądnika). Do tej pory wyjazdy z obu zajezdni na Krowodrzę zajmowały 30 minut, po otwarciu trasy będzie to AŻ 45 MINUT. To tak jakby Podgórze miało wyjeżdżać na pierwszy kurs 4 ze Wzgórz / 52 z Piastów, albo Huta na pierwszy kurs 11 z Maków czy 9 z Bieżanowa.
Świetny pomysł, aczkolwiek jak na razie nie przeszłoby to przez wąskie gardło na odcinku DT-KG.
W tym rejonie tak samo potrzebna zdaje się być również zajezdnia autobusowa. Czy znane są w ogóle jakiekolwiek przyszłościowe plany rozwoju miasta w tym kierunku (nowych zajezdni)?

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Wojciech » 20 paź 2022, 21:59

Moim zdaniem dwie linie, nawet często kursujące nie wystarczą. Nie zapominajmy, że Górka Narodowa będzie również węzłem przesiadkowym dla pasażerów z aglomeracji. Widziałbym tam także "3" (jako linię na Pawią i zapewniającą dowóz na Kazimierz i Podgórze) lub przynajmniej szczytową "19", przetrasowaną przez Pawią i Westerplatte.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 20 paź 2022, 22:06

Ja kiedyś słyszałem od znajomych mieszkańców, że może wrócić kultowa "12" do Górki Narodowej.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: judash » 20 paź 2022, 22:23

Wojciech pisze: 20 paź 2022, 21:59 Moim zdaniem dwie linie, nawet często kursujące nie wystarczą.
Zgadzam się. Do już napranych linii chcą dołożyć kolejne tysiące pasażerów.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Zieleńczanin » 20 paź 2022, 22:43

judash pisze: 20 paź 2022, 22:23 Zgadzam się. Do już napranych linii chcą dołożyć kolejne tysiące pasażerów.
"18" absolutnie nie jest naprana na Krowodrzy.
Kacper pisze: 20 paź 2022, 21:56 Czy znane są w ogóle jakiekolwiek przyszłościowe plany rozwoju miasta w tym kierunku (nowych zajezdni)?
W MPZP jest zarezerwowane miejsce na zajezdnię na Stelmachów.
Na Wikipedii jest nawet dostępny jej układ torowy, który zgadza się z tym, co było widoczne na planie premetra:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C3%B3w.svg

muddy
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2020, 17:07

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: muddy » 20 paź 2022, 23:40

Wrzuciłem już na FB, ale dopiszę na forum - pod dyskusję.
Nie lepiej byłoby:
- 5: Wzgórza Krzesławickie↔Górka Narodowa co 10 minut
- 18: Czerwone Maki↔Górka Narodowa co 7.5 minuty
- 50: Kurdwanów ↔ Górka Narodowa co 10 minut
- 55: Borek Fałęcki ↔ Krowodrza Górka co 10 minut, zsynchronizowane z 50
Zalety:
+ większa oferta bezpośrednich połączeń z Górki Narodowej (trzy linie)
+ newralgiczny odcinek Górka Narodowa↔Dworzec Główny (55+5) co 5 minut
+ 50 z 55 na "starej" trasie 50-ki co 5 minut
+ dwie nieco krótsze linie 50/55 więc mniejsza szansa na opóźnienia
+ tyle samo kursów (20/h) co w oryginalnej propozycji
+ rozwiązanie udziwnienia z dwoma końcówkami dla 50 (dlaczego nie zrobili 40-ki jednokierunkowej z Krowodrzy do Kurdwanowa...?)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: kbieniu7 » 21 paź 2022, 0:16

muddy pisze: 20 paź 2022, 23:40 - 50: Kurdwanów ↔ Górka Narodowa co 10 minut
- 55: Borek Fałęcki ↔ Krowodrza Górka co 10 minut, zsynchronizowane z 50
Rozbijanie silnej linii na dwie... mam wątpliwości...

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: damian_krk2 » 21 paź 2022, 0:33

A mnie zastanawia, czy wydłużą "669" i "69" do Górki Narodowej.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tomaszep42 » 21 paź 2022, 5:54

muddy pisze: 20 paź 2022, 23:40 rozwiązanie udziwnienia z dwoma końcówkami dla 50 (dlaczego nie zrobili 40-ki jednokierunkowej z Krowodrzy do Kurdwanowa...?)
Z jednej strony uporządkowałoby to może problem z wariantowymi kursami i ułatwiło pasażerom a z drugiej patrząc na to co się stało z mocną niegdyś i podstawową linią wschód - zachód czyli "4" to ja jestem przeciwnikiem takiego rozbijania linii na 2 numerki - w pierwszej kolejności owa "40" przestałaby jeździć w niedziele, później okrojono by ją w soboty, w końcu stałaby się szczytówką a jeszcze w międzyczasie wyszłyby kombinacje z trasą (a np pokusiłby się ktoś o połączenie 40 i 44 w jedno i do Ronda Mogilskiego zamiast od Krowodrzy Górki pojechałaby np od Kopca Wandy czy TAKW).

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Robert » 21 paź 2022, 8:31

Według mnie 18 i 50 to dobre rozwiązanie. Cały czas są problemy z nadmierną liczbą linii na pętlach więc nie ma po co problemów sztucznie tworzyć. Jeśli będzie potrzeba można zawsze zwiększyć częstotliwość. Przesiadki na inne linie na odcinku KG - DT też będą bardzo wygodne więc nie ma co narzekać.

Inna sprawa tak w sumie ogólnie patrząc na temat inwestycji - co to za patologia, że jeszcze nie wiadomo na 100% jaka linia gdzie pojedzie. Przecież to powinno być planowane/ogłaszane już przy projektowaniu/początku budowy. Trzeba tratować ludzi poważnie a nie informować o zmianach na tydzień albo kilka dni przed... Ludzie muszą się oswoić ze zmianami, które mają nastąpić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości