- Linie, trasy, rozkłady
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 paź 2022, 20:11
Linie 18 i 50 mają pojechać do Górki Narodowej!
https://krabok.wordpress.com/2022/10/20 ... narodowej/ Wg odpowiedzi urzędnika, planuje się wydłużyć do Górki Narodowej dwa tramwaje, kończące wcześniej swoje trasy na Krowodrzy Górce: „18” oraz „50” (wszystkimi kursami). Będą mieć zatem następujące trasy:
* „18”: Czerwone Maki – Kapelanka – Św. Gertrudy – Dominikańska – Basztowa – Długa – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Górka Narodowa (nowa pętla na końcu trasy, przy al. 29 Listopada),
* „50”: Borek Fałęcki – Trasa Łagiewnicka – Nowosądecka – Estakada – Klimeckiego – Tunel – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Górka Narodowa (nowa pętla na końcu trasy, przy al. 29 Listopada).
Na spotkaniu wspomniano też, że w zamian prawdopodobne jest przedłużenie do Krowodrzy Górki któregoś tramwaju kończącego dotychczas swoją stałą trasę na Dworcu Towarowym – prawdopodobnie „17” i/albo „19”.
Na spotkaniu nie poruszono szczegółów co do zmian autobusowych, acz można spodziewać się skrócenia części linii, obecnie kończących przy Krowodrzy Górce, do nowego terminalu na Górce Narodowej. Z tego co się dowiedziałem, bardzo prawdopodobne jest natomiast pozostawienie w rejonie al. 29 Listopada oraz Górki Narodowej linii „503”, która łączy wspomniane rejony z Alejami Trzech Wieszczów czy z rondem Matecznego.
-
Ad7
- Pasażer
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53
Post
autor: Ad7 » 20 paź 2022, 20:24
Tak czułem, "18" i "50" najważniejsze linie w Krakowie z wysoką częstotliwością oraz z nowym taborem i dojazd do ważnych punktów miasta."50" to linia KST więc to było pewne, "3" i "5" zostają na Krowodrzy Górce.
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 552
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 20 paź 2022, 20:56
W sumie układ jak najbardziej logiczny. Jak w przyszłości powstanie linia na Azory, to odcinek DT - KG stanie się bardzo newralgicznym. Przydałoby się wtedy torowisko w Piastowskiej do Cichego Kącika. Może nawet z GN by coś tamtędy mogło przejechać?
Nowa "50" będzie miała 20 km.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 791
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 20 paź 2022, 21:16
kbieniu7 pisze: ↑20 paź 2022, 20:56
W sumie układ jak najbardziej logiczny. Jak w przyszłości powstanie linia na Azory, to odcinek DT - KG stanie się bardzo newralgicznym. Przydałoby się wtedy torowisko w Piastowskiej do Cichego Kącika. Może nawet z GN by coś tamtędy mogło przejechać?
I teraz będzie doskonale widać, jak bardzo potrzebna jest zajezdnia tramwajowa na północy (rejon Bronowic, Prądnika). Do tej pory wyjazdy z obu zajezdni na Krowodrzę zajmowały 30 minut, po otwarciu trasy będzie to AŻ 45 MINUT. To tak jakby Podgórze miało wyjeżdżać na pierwszy kurs 4 ze Wzgórz / 52 z Piastów, albo Huta na pierwszy kurs 11 z Maków czy 9 z Bieżanowa.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 paź 2022, 21:39
-
Kacper
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35
Post
autor: Kacper » 20 paź 2022, 21:56
suchy pisze: ↑20 paź 2022, 21:16
I teraz będzie doskonale widać, jak bardzo potrzebna jest zajezdnia tramwajowa na północy (rejon Bronowic, Prądnika). Do tej pory wyjazdy z obu zajezdni na Krowodrzę zajmowały 30 minut, po otwarciu trasy będzie to AŻ 45 MINUT. To tak jakby Podgórze miało wyjeżdżać na pierwszy kurs 4 ze Wzgórz / 52 z Piastów, albo Huta na pierwszy kurs 11 z Maków czy 9 z Bieżanowa.
Świetny pomysł, aczkolwiek jak na razie nie przeszłoby to przez wąskie gardło na odcinku DT-KG.
W tym rejonie tak samo potrzebna zdaje się być również zajezdnia autobusowa. Czy znane są w ogóle jakiekolwiek przyszłościowe plany rozwoju miasta w tym kierunku (nowych zajezdni)?
-
Wojciech
- Znawca
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43
Post
autor: Wojciech » 20 paź 2022, 21:59
Moim zdaniem dwie linie, nawet często kursujące nie wystarczą. Nie zapominajmy, że Górka Narodowa będzie również węzłem przesiadkowym dla pasażerów z aglomeracji. Widziałbym tam także "3" (jako linię na Pawią i zapewniającą dowóz na Kazimierz i Podgórze) lub przynajmniej szczytową "19", przetrasowaną przez Pawią i Westerplatte.
-
judash
- Ekspert
- Posty: 620
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 20 paź 2022, 22:06
Ja kiedyś słyszałem od znajomych mieszkańców, że może wrócić kultowa "12" do Górki Narodowej.
-
judash
- Ekspert
- Posty: 620
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 20 paź 2022, 22:23
Wojciech pisze: ↑20 paź 2022, 21:59
Moim zdaniem dwie linie, nawet często kursujące nie wystarczą.
Zgadzam się. Do już napranych linii chcą dołożyć kolejne tysiące pasażerów.
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Post
autor: Zieleńczanin » 20 paź 2022, 22:43
judash pisze: ↑20 paź 2022, 22:23
Zgadzam się. Do już napranych linii chcą dołożyć kolejne tysiące pasażerów.
"18" absolutnie nie jest naprana na Krowodrzy.
Kacper pisze: ↑20 paź 2022, 21:56
Czy znane są w ogóle jakiekolwiek przyszłościowe plany rozwoju miasta w tym kierunku (nowych zajezdni)?
W MPZP jest zarezerwowane miejsce na zajezdnię na Stelmachów.
Na Wikipedii jest nawet dostępny jej układ torowy, który zgadza się z tym, co było widoczne na planie premetra:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C3%B3w.svg
-
muddy
- Pasażer
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lut 2020, 17:07
Post
autor: muddy » 20 paź 2022, 23:40
Wrzuciłem już na FB, ale dopiszę na forum - pod dyskusję.
Nie lepiej byłoby:
- 5: Wzgórza Krzesławickie↔Górka Narodowa co 10 minut
- 18: Czerwone Maki↔Górka Narodowa co 7.5 minuty
- 50: Kurdwanów ↔ Górka Narodowa co 10 minut
- 55: Borek Fałęcki ↔ Krowodrza Górka co 10 minut, zsynchronizowane z 50
Zalety:
+ większa oferta bezpośrednich połączeń z Górki Narodowej (trzy linie)
+ newralgiczny odcinek Górka Narodowa↔Dworzec Główny (55+5) co 5 minut
+ 50 z 55 na "starej" trasie 50-ki co 5 minut
+ dwie nieco krótsze linie 50/55 więc mniejsza szansa na opóźnienia
+ tyle samo kursów (20/h) co w oryginalnej propozycji
+ rozwiązanie udziwnienia z dwoma końcówkami dla 50 (dlaczego nie zrobili 40-ki jednokierunkowej z Krowodrzy do Kurdwanowa...?)
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 552
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 21 paź 2022, 0:16
muddy pisze: ↑20 paź 2022, 23:40
- 50: Kurdwanów ↔ Górka Narodowa co 10 minut
- 55: Borek Fałęcki ↔ Krowodrza Górka co 10 minut, zsynchronizowane z 50
Rozbijanie silnej linii na dwie... mam wątpliwości...
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 21 paź 2022, 0:33
A mnie zastanawia, czy wydłużą "669" i "69" do Górki Narodowej.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 222
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 21 paź 2022, 5:54
muddy pisze: ↑20 paź 2022, 23:40
rozwiązanie udziwnienia z dwoma końcówkami dla 50 (dlaczego nie zrobili 40-ki jednokierunkowej z Krowodrzy do Kurdwanowa...?)
Z jednej strony uporządkowałoby to może problem z wariantowymi kursami i ułatwiło pasażerom a z drugiej patrząc na to co się stało z mocną niegdyś i podstawową linią wschód - zachód czyli "4" to ja jestem przeciwnikiem takiego rozbijania linii na 2 numerki - w pierwszej kolejności owa "40" przestałaby jeździć w niedziele, później okrojono by ją w soboty, w końcu stałaby się szczytówką a jeszcze w międzyczasie wyszłyby kombinacje z trasą (a np pokusiłby się ktoś o połączenie 40 i 44 w jedno i do Ronda Mogilskiego zamiast od Krowodrzy Górki pojechałaby np od Kopca Wandy czy TAKW).
-
Robert
- Znawca
- Posty: 154
- Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35
Post
autor: Robert » 21 paź 2022, 8:31
Według mnie 18 i 50 to dobre rozwiązanie. Cały czas są problemy z nadmierną liczbą linii na pętlach więc nie ma po co problemów sztucznie tworzyć. Jeśli będzie potrzeba można zawsze zwiększyć częstotliwość. Przesiadki na inne linie na odcinku KG - DT też będą bardzo wygodne więc nie ma co narzekać.
Inna sprawa tak w sumie ogólnie patrząc na temat inwestycji - co to za patologia, że jeszcze nie wiadomo na 100% jaka linia gdzie pojedzie. Przecież to powinno być planowane/ogłaszane już przy projektowaniu/początku budowy. Trzeba tratować ludzi poważnie a nie informować o zmianach na tydzień albo kilka dni przed... Ludzie muszą się oswoić ze zmianami, które mają nastąpić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość