linie tramwajowe dzienne 20-29
: 29 paź 2022, 0:00
Spis aktualny na dzień 29.10.2022r.
http://www.kmk.krakow.pl/linietram_20_24.html
http://www.kmk.krakow.pl/linietram_20_24.html
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Tak, kurdwanowska "24" jeździła przez Starowiślną, Westerplatte, Basztową.fysztof pisze: ↑29 paź 2022, 20:26Co do linii "24" moje zastanowienie to zapis w zestawieniu, że w okresie 01.10.2000 - 28.10.2005 kursowała przez ciąg Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Limanowskiego. Czy jej trasa nie prowadziła wtedy jednak przez ciąg Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Na Zjeździe? Przez Krakowską i Stradomską z Kurdwanowa jeździła bowiem linia "6".
W moim spisie (kwiecień 2003; na Waybacku są to rozkłady z września 2003, więc już późniejsze) są to standardowe kursy – o 4:48 oraz o 7:01 z pętli Kurdwanów. I to by się potwierdzało na Waybacku – po prostu te dwa kursy na odcinku Kurdwanów pętla — Kabel wpisane są wyłącznie jako wariant (np. tu) – wystarczy dobrze poklikać w nazwy przystanków na linku do Waybacka z posta fysztofa. Zastanawia mnie, dlaczego te kursy mają do Kabla włącznie osobny rozkład.fysztof pisze: ↑29 paź 2022, 20:26 "24" na pewno miał kurs wariantowy rano. Powodem był tłok na linii. Obsadzona była ona nowymi wtedy NGT6, jednak w szczycie porannym był to zbyt mały tabor. Wobec tego w rozkładzie wpuszczono ok. 7 dodatkową 'wtyczkę' w postaci trójskładu z linii "13". Nominalna trasa "24" kończyła się jednak w Bronowicach, więc aby trójskład mógł wejść na swoją docelową linię, ten kurs był wydłużony do Bronowic Nowych. Co ciekawe, o ile pamiętam dobrze, to ten kurs był dodatkowym (normalnie przy f=10 wtedy było 6 kursów/h, tylko o 7 rano było 7 kursów/h) - jednak z racji że trójskład jechał od Prokocimia, to na regularnej trasie "24" pojawiał się dopiero na Kablu:-) Wydaje się, że potwierdzeniem są archiwalne rozkłady
- z pętli Kurdwanów dla "24" można zauważyć nienaturalną 16-minutową dziurę w odjazdach między 6:53 a 7:09
- natomiast na przystanku Dworcowa w tej dziurze jest już właśnie kurs z adnotacją A - do Bronowic Nowych
I też mi się tak wydaje, w każdym razie w kwietniu 2003 roku tak jeździło.fysztof pisze: ↑29 paź 2022, 20:26 Co do linii "24" moje zastanowienie to zapis w zestawieniu, że w okresie 01.10.2000 - 28.10.2005 kursowała przez ciąg Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Limanowskiego. Czy jej trasa nie prowadziła wtedy jednak przez ciąg Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Na Zjeździe? Przez Krakowską i Stradomską z Kurdwanowa jeździła bowiem linia "6".
To było jednak 20 lat temu, nie wszystko się pamięta;-) Faktycznie chyba to z Kurdwanowa w takim razie był kurs. Wobec tego to musiało działać tak, że trójskład był na 7:01 po prostu podsyłany na Kurdwanów, stamtąd jechał trasą linii "24" w wariantowej postaci do Bronowic Nowych i wchodził na swoją docelową linię "13". Bo że był to trójskład to jestem pewien, bo to był ewenement wtedy na tej linii - a przyczyny były jak wcześniej.tomta1 pisze: ↑29 paź 2022, 21:48 Zresztą, nie do końca rozumiem, dlaczego miałyby to być wtyczki z „13” – przecież obydwie linie pokrywały się od Bieżanowskiej do Bronowic. W jaki sposób ten pociąg z „13” miałby przejechać na Kurdwanów z Prokocimia? Poza tym, „13” nie miała wtedy kursów skróconych do Prokocimia. Jeszcze mogłaby być taka opcja, że trójskład z „13” wjechał na „24” na Bronowicach (Małych), ale żadna „13” nie miała kursów skróconych do Bronowic, ani „24” wydłużonych z Bronowic Małych.