Strona 1 z 2

KONSTAL 405N

: 23 lut 2020, 19:28
autor: Adrian
KONSTAL 405N

INFORMACJE OGÓLNE
Producent
KONSTAL (modernizacja: Protram)
Długość
40 570 mm
Układ członów i wózków
Bo'Bo'+Bo'Bo'+Bo'Bo
Masa własna
63 500 kg
Masa całkowita
90 230 kg (wyliczona)
Odbierak prądu
Stemmann Fb700

WÓZKI
Konstrukcja
MODERTRANS MT-01H
Rozstaw osi w wózku
1900 mm
Rozstaw osi czopów wózków
5200/8400/5600/8400/5200 mm
Silnik
12x AC SDTa 220 L4-1 50 kW
Przekładnia
b/d
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d


CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Medcom
Przetwornica trakcyjna
Medcom
Nastawnik
Lekov A.S.
Komputer pokładowy
Medcom


PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Odskokowo-przesuwne TAMWARE 1-2-2-2-2-2-1
Liczba miejsc dla pasażerów
297 = 57 (siedzących) + 240 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Konvekta 5x

Re: Protram 405N

: 23 lut 2020, 19:29
autor: Adrian
Dzisiaj zauważyłem, iż Protramowi zniknął wyświetlacz z brygadówką. Teraz jest tylko zwykła tablica brygadowa :)

Re: Protram 405N

: 23 lut 2020, 20:56
autor: pasazer_mobilisu
Adrian pisze: 23 lut 2020, 19:28 Dyskusje dotyczące jedynego takiego tramwaju w Krakowie.
A nie jedynego na świecie?

Re: Protram 405N

: 24 lut 2020, 9:44
autor: lukaszpdg
Adrian pisze: 23 lut 2020, 19:29 Dzisiaj zauważyłem, iż Protramowi zniknął wyświetlacz z brygadówką. Teraz jest tylko zwykła tablica brygadowa :)
Tabliczka brygadowa Protrama jest już od co najmniej 2-3 miesięcy, jak nie więcej.

Re: KONSTAL 405N

: 10 wrz 2020, 10:13
autor: Łukasz
Czy on jeszcze wyjeżdza liniowo?

Re: KONSTAL 405N

: 10 wrz 2020, 20:26
autor: Bayer2003
Łukasz pisze: 10 wrz 2020, 10:13 Czy on jeszcze wyjeżdza liniowo?
Raczej nie, przynajmniej w TTSS od ponad miesiąca nie było go na żadnej linii widać. Wielka szkoda, mimo swoich wad zalicza się on jednak do taboru o największej pojemności, a takiego nawet przy f~7,5/15 nigdy za wiele. Zajezdnia w Nowej Hucie przywróciła jednak w ostatnim czasie do życia niewyjeżdżające od dłuższego czasu HK458 oraz HK462, więc możliwe że do podwyższenia częstotliwości (21 września) i na 405N przyjdzie czas :D.

Re: KONSTAL 405N

: 10 wrz 2020, 23:10
autor: Jamnik
Przecież to nie pierwszy jego dłuższy przestój z powodu awarii. Nie wiem, co w tym dziwnego, że znowu stoi.

Re: KONSTAL 405N

: 16 cze 2021, 23:51
autor: krzysiekkru
Co się dzieje z Protramem? Od dłuższego czasu nie wyjeżdża liniowo.

Re: KONSTAL 405N

: 17 cze 2021, 7:18
autor: kucyk
krzysiekkru pisze: 16 cze 2021, 23:51 Co się dzieje z Protramem? Od dłuższego czasu nie wyjeżdża liniowo.
W tym tygodniu widziałem go na tokarce w zajezdni NH. ;)

Re: KONSTAL 405N

: 19 cze 2021, 9:35
autor: impuls
A ja go widziałem, miesiąc temu, dwa tygodnie temu i wczoraj dokładnie w tym samym miejscu czyli na końcu ślepego toru przy hali Takorki podtorowej. A to nie jest fajne miejsce. To dawne "buraki" "krzaki" tory do odstawiania skasowanych, rozbitych i długotrwale nieczynnych wagonów. Obok na sąsiednich torach również tych zakończonych ślepo stoi rozbity HK459, odstawione c3.

Re: KONSTAL 405N

: 02 sie 2021, 18:58
autor: Michajlo
Wie ktoś coś na temat tego tramwaju, co z nim?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Re: KONSTAL 405N

: 02 sie 2021, 20:04
autor: impuls
Jak będzie 250 brygad na mieście to go zrobią.

Re: KONSTAL 405N

: 09 lut 2022, 10:36
autor: Łukasz
https://www.facebook.com/KMRTinfo/posts ... 8897153070
Tęsknicie za Glizdą? Podobno się remontuje 🙂 tu chyba nawet stoi jej kawałek za zabytkiem

Re: KONSTAL 405N

: 10 sie 2022, 12:59
autor: Michajlo
Wygląda na to że Protram nie jest już stworzony do dłuższych przejazdów. Pojeździł kilka dni na "52" i znowu stoi z awarią. Wydaje się że Kraków nie bardzo ma ochotę go remontować i będzie go w wolnych chwilach remontować. Ten tramwaj wydaje się że ma policzone dni na krakowskich torowiskach.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Re: KONSTAL 405N

: 10 sie 2022, 13:23
autor: tomek_m
Michajlo pisze: 10 sie 2022, 12:59 Ten tramwaj wydaje się że ma policzone dni na krakowskich torowiskach.
No to jedynie kasacja, bo nie wiem czy jakieś inne miasto byłoby nim zainteresowane, choćby ze względu na pojemność. Więc mniejsze miasta tramwajowe odpadają. Warszawa? Raczej nie.