W web.archive jest zapisany rozkład "13" (niestety nie znalazłem "3") -> link. Porównałem z obecnym, na szczęście kursów z N. Bieżanowa jest tyle samo, jedynie przesunięto niektóre popołudniu oraz w niedzielę rano, w ramach tej samej łącznej liczby.
Komunikacja miejska w 2023 roku
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Z tego co widzę jest trochę inaczej niż piszesz. Owszem Podgórze będzie na 4 brygadach "9". Zaś Huta będzie na 5 brygadach tej linii a nie na 6 jak piszesz. Zresztą, chyba nie było 10 brygad "9" (na stałej trasie)?impuls pisze: ↑11 lut 2023, 13:05 Według https://tomekzaw.pl/ttss/trips/hidden zmienia się przydział brygad na linii "9" w stosunku do tego sprzed ferii. Podgórze na "9" będzie mieć teraz ponownie cztery (prawdopodobnie NGT6) a miała trzy. Natomiast Huta będzie mieć sześć "6" miała pięć. Zmiana może mieć wypływ na rozkłady.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Tutaj nie zrozumiałeś powyższego tekstu.
Chodzi mi o linię "6" która będzie mieć teraz sześć brygad z Huty. Po prostu Huta oddała jedną "9" a wzięła jedną "6". W ten sposób, Huta wyśle o jednego Stadlera mniej, w zamian do ruchu skieruje EU8N lub skład 105Na.
Chodzi mi o linię "6" która będzie mieć teraz sześć brygad z Huty. Po prostu Huta oddała jedną "9" a wzięła jedną "6". W ten sposób, Huta wyśle o jednego Stadlera mniej, w zamian do ruchu skieruje EU8N lub skład 105Na.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
OK. Rzeczywiście nie zrozumiałem z tą "6". Myślałem o samej linii "9" i brygadach. Czytałem te informacje tak na szybko.
Jeśli będzie tak jak piszesz to tylko potwierdzą się uzyskane przeze mnie informacje odnośnie Stadlerów i sytuacji z nimi w zajezdniach. Mamy poważny problem. A dostawy od początku tego kuleją. Nie widzę "Światełka w tunelu" w tej sytuacji.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
A co z tymi Stadlerami jeśli można spytać?kucyk pisze: ↑12 lut 2023, 13:26 OK. Rzeczywiście nie zrozumiałem z tą "6". Myślałem o samej linii "9" i brygadach. Czytałem te informacje tak na szybko.
Jeśli będzie tak jak piszesz to tylko potwierdzą się uzyskane przeze mnie informacje odnośnie Stadlerów i sytuacji z nimi w zajezdniach. Mamy poważny problem. A dostawy od początku tego kuleją. Nie widzę "Światełka w tunelu" w tej sytuacji.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Stawka tramwajowa za pockm... wzrosła ponownie pod koniec stycznia. Teraz nie wynosi już 25,70 tylko 26,01 zł. W 2022 było 19,13.
https://krabok.wordpress.com/2023/02/17 ... od-lutego/
https://krabok.wordpress.com/2023/02/17 ... od-lutego/
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Nie wiem czy mi się tylko wydaje, ale na 21 wydłużono godziny wszystkich kursów w szczycie popołudniowym do Pleszowa.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Tylko jest ten najważniejszy problem, trzeba sie z tramwaju jeszcze przesiąść w 1x1/271
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Zdecydowanie idą wybory Miasto stara się by nie było cięć w km, zaciągnie dług na 200 mln zł - czyli włodarze bawią się na koszt przyszłych roczników. A co za rok? Funkcjonowanie km wcale nie będzie tańsze, prawdopodobnie będzie jeszcze droższe. Kredyt to tylko przesuwanie problemu na później - i jeszcze jego piętrzenie, bo potem trzeba będzie płacić i aktualne koszty, i te zaległe z kredytu (i jeszcze odsetki).
Miasto przez lata szastało pieniędzmi. Już w 2011 (!) pytaliśmy, czemu nie zainwestuje się więcej w prywatnych przewoźników by obniżyć koszty - usłyszeliśmy, że "Miasto woli mieć jednego, głównego przewoźnika".
A jak tam nocne tramwaje? Jasne, w 2022 był kryzys z kadrą kierowców, lecz wcześniej takich problemów nie było. Z kolei w tym roku czeka nas otwarcie trasy do Górki Narodowej które zwolni sporo brygad autobusowych. Czemu Miasto wciąż upiera się przy przepłacaniu za nocną ofertę?
I wreszcie inwestycje. Od lat projektowane "na bogato", tak jakby Kraków miał nieskończony budżet. Przeskalowana TŁ to najświeższy przykład, jednak sporą część inwestycji można tak podsumować - więcej asfaltu, więcej betonu, więcej ekranów. Przy skrzyżowaniu al. Pokoju i Lema wrzucono tyle pasów, ile tylko się dało. Itd. A przecież na TŁ Miasto też wzięło wieloletni kredyt, który teraz spłacamy - co też pogarsza stan budżetu.
No ale jak się bawić, to się bawić
Andrzej Kulig: Wolą nie zajmować się trudnymi tematami [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/andrz ... 50606.html
Miasto przez lata szastało pieniędzmi. Już w 2011 (!) pytaliśmy, czemu nie zainwestuje się więcej w prywatnych przewoźników by obniżyć koszty - usłyszeliśmy, że "Miasto woli mieć jednego, głównego przewoźnika".
A jak tam nocne tramwaje? Jasne, w 2022 był kryzys z kadrą kierowców, lecz wcześniej takich problemów nie było. Z kolei w tym roku czeka nas otwarcie trasy do Górki Narodowej które zwolni sporo brygad autobusowych. Czemu Miasto wciąż upiera się przy przepłacaniu za nocną ofertę?
I wreszcie inwestycje. Od lat projektowane "na bogato", tak jakby Kraków miał nieskończony budżet. Przeskalowana TŁ to najświeższy przykład, jednak sporą część inwestycji można tak podsumować - więcej asfaltu, więcej betonu, więcej ekranów. Przy skrzyżowaniu al. Pokoju i Lema wrzucono tyle pasów, ile tylko się dało. Itd. A przecież na TŁ Miasto też wzięło wieloletni kredyt, który teraz spłacamy - co też pogarsza stan budżetu.
No ale jak się bawić, to się bawić
Andrzej Kulig: Wolą nie zajmować się trudnymi tematami [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/andrz ... 50606.html
Ile tego kredytu musieliby Państwo wziąć?
W najgorszym razie około 200 mln złotych.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
No właśnie - ile pieniędzy można by zaoszczędzić na inwestycjach, gdyby one były po prostu mniej betonowe - mniejsze układy drogowe, węższe pasy, domyślna prędkość 50 km/h i brak konieczności ekranów akustycznych. W tym przypadku nawet lepiej = taniej
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Czekajcie, za 150 baniek wymieni się parkomaty. Dzięki temu nie będzie pieniędzy na kursy komunikacji.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Martwi mnie że ZTP przestało przykładać wagę do kwestii łapania wielu linii w jednym miejscu przy przesiadkach. Przykłady?
Pierwszy to propozycja tras do Toń po otwarciu Górki Narodowej. Niemożność złapania wszystkich linii z jednego miejsca, trzeba wybierać albo między "154" (Dw. Główny, Prądnicka) albo "120/220/240/290" (Kr. Górka).
Drugi to propozycja ZTP z zeszłego roku którą wspomniano w mediach, by po otwarciu TŁ skierować tam "136". A przecież "106" i "136" to de facto jedna linia, rozdzielona na końcówce i ZTP chciał ją tak naprawdę przepołowić. Również dla Klin była to zmiana na minus bo część osób łapie "136" na Grota-Roweckiego jeśli akurat "194" nie przyjechał. Z tej zmiany na szczęście się wycofano.
Trzeci to rozdzielenie "204+244" przez skrócenie tej drugiej do N. Bieżanowa. Ta para to również dawna jedna linia, rozdzielona na dwie skoordynowane. Ok, otwarcie TŁ zmniejszyło zapotrzebowanie na odcinku do Borku Fałęckiego, jednak tak jak wspominaliśmy, linia powinna docierać przynajmniej do Bieżanowskiej bo to główny punkt przesiadkowy. Do tego nawet przy Prokocimiu Szpitalu pasażerowie jadący w stronę Wieliczki nie są w stanie złapać "244" z tego samego przystanku co "204" (i "224", "274", "301", "304") a odległość między nimi jest spora - 300 m plus seria sygnalizacji. W efekcie, rola "244" została zmarginalizowana.
Pierwszy to propozycja tras do Toń po otwarciu Górki Narodowej. Niemożność złapania wszystkich linii z jednego miejsca, trzeba wybierać albo między "154" (Dw. Główny, Prądnicka) albo "120/220/240/290" (Kr. Górka).
Drugi to propozycja ZTP z zeszłego roku którą wspomniano w mediach, by po otwarciu TŁ skierować tam "136". A przecież "106" i "136" to de facto jedna linia, rozdzielona na końcówce i ZTP chciał ją tak naprawdę przepołowić. Również dla Klin była to zmiana na minus bo część osób łapie "136" na Grota-Roweckiego jeśli akurat "194" nie przyjechał. Z tej zmiany na szczęście się wycofano.
Trzeci to rozdzielenie "204+244" przez skrócenie tej drugiej do N. Bieżanowa. Ta para to również dawna jedna linia, rozdzielona na dwie skoordynowane. Ok, otwarcie TŁ zmniejszyło zapotrzebowanie na odcinku do Borku Fałęckiego, jednak tak jak wspominaliśmy, linia powinna docierać przynajmniej do Bieżanowskiej bo to główny punkt przesiadkowy. Do tego nawet przy Prokocimiu Szpitalu pasażerowie jadący w stronę Wieliczki nie są w stanie złapać "244" z tego samego przystanku co "204" (i "224", "274", "301", "304") a odległość między nimi jest spora - 300 m plus seria sygnalizacji. W efekcie, rola "244" została zmarginalizowana.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Ciekaw jestem jakie wzmocnienia planuje nasze wspaniałe miasto na Juwenalia. Wczoraj na miasteczku AGH już były jakieś wydarzenia i jak się to skończyło? Kurs 601 o 0:42 dopakowany do pełna, wiele osób zostało na przystanku. Wracałem ok. 5 min później w stronę centrum i na przystanku zostało może coś ok. 30-40 osób, wiele osób udało się ul. Nawojki na przymusowy spacer w stronę centrum. Mijałem w pobliżu Muzeum Narodowego kurs z godz. 1:42 z dużym napełnieniem, ale chyba wszyscy się zabrali bo przystanek był pusty. Dołączam ss, jakby coś przepraszam za jakość bo są z wideorejestratora.
https://zapodaj.net/bac9dcb37225f.png.html
https://zapodaj.net/b84d0ff19bfa8.png.html
https://zapodaj.net/bac9dcb37225f.png.html
https://zapodaj.net/b84d0ff19bfa8.png.html
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Tak wygląda każdy czwartek
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Pisałem parę tygodni temu do ZTP że "601" nie wyrabia w czwartki na Miasteczku Studenckim i że przydałoby się "611" w te noce. Mieli to sprawdzić, choć jak na razie cisza w temacie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości