Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 21 maja 2023, 21:50

ant_sm pisze: 21 maja 2023, 20:55EDIT: To było 620 z KG przez MS na os. Kurdwanów.
Tak, w 2017 uruchomiono taką linię na trasie Krowodrza Górka: http://www.kmk.krakow.pl/liniebus_spec.html
Kowalik pisze: 21 maja 2023, 16:24Generalnie kiepskie są rozkłady weekendowe. Dni są teraz długie i ciepłe, więc sporo osób jest aktywnych po godzinie 19-20, a komunikacja przechodzi w stan hibernacji z częstotliwościami 30minut. Później widać przeładowane pojazdy w miejscach cieszących się popularnością. O okolicach dworca nie wspominając, gdzie największe potoki są właśnie w godzinach wieczornych w niedzielę.
Dokładnie. I do tego znów traktuje się gorzej pasażerów autobusów, bo tramwaje jeżdżą z f20 do końca dnia. Pasażerowie linii takich jak "182", "139", "503" czy "194" nie są gorsi, te linie obsługują rejony gęsto zabudowane i to nie wina mieszkańców, że Miasto nie wybudowało tam jeszcze torowisk.

A jak już koniecznie musi być przez sporą część dnia f30, to w niedziele godziny f20 powinny być przesunięte. To nie ma sensu, np. na "139" w niedziele wyższe f jest od 8 do 18. Czyli rano, gdy o 8 większość ludzi jeszcze siedzi w domach, mamy wyższą częstotliwość. Tymczasem o 18, gdy ludzie wracają do domów (czy to z centrum, czy przyjezdni spoza Krakowa), schodzi się na f30. Podobnie "152", "194", itd. Tak jakby ktoś w ZTP na siłę się uparł, że autobusowe rozkłady niedzielne muszą być identyczne jak sobotnie, mimo że potoki rozkładają się zupełnie inaczej.

I znów, tak jakby za tramwaje odpowiadał w ogóle inna ekipa niż za autobusy. W tramwajach dało się rozróżnić rozkłady sobotnie i niedziele. Dla porównania, w niedziele "50" i "52" mają największe wzmocnienia w godz. 14-21. Jakby obsługiwały zupełnie inne miasto niż autobusy.

boms
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: boms » 22 maja 2023, 2:55

Z moich obserwacji odnośnie tegorocznych Juwenaliów bardzo brakowało wzmocnienia na 608. Autobus na AGH/UR niezabieralny, a kolejni pasażerowie czekali pod Muzeum Narodowym. W noc czw/pt ok. północy ludzie pchali się do ostatnich agloekspresów żeby chociaż dojechać do ronda Grunwaldzkiego. W pozostałe dni 608 również jeździło zawalone po dach.

Warto jeszcze wspomnieć o 604 które można to śmiało powiedzieć zaliczyło kompletną klęskę. Miałem okazję widzieć go 3 razy w centrum i w dwóch przypadkach sam kierowca, za trzecim razem na zlocie ok. 2 w nocy z frekwencją nieprzekraczającą 10 osób. Mocno mógł się do tego przyczynić brak linii w "jakdojade". Mimo wszystko na pewno lepiej można było spożytkować te 3 brygady z 604, pasażerom 608 na pewno bardziej by się przydały.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kierman » 22 maja 2023, 5:32

Jak nie było 604 w aplikacjach mobilnych to nie dziwię się, że nikt nim nie jeździł.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: M0096 » 22 maja 2023, 19:57

Dziś miałem okazję doświadczyć absurdu w rozkładzie linii "105". Po zakończeniu szczytu popołudniowego z Dworca Głównego Zachód - kurs 19:16, następuje 25-minutowa dziura do 19:41. Wygląda to tak, jak gdyby ktoś wyciął kurs o 19:26. W każdym razie "129" o 19:33 (z DGZ) z frekwencją bardziej przypominającą szczyt niż wczesny wieczór.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Adrian14 » 23 maja 2023, 1:24

Nie wiem czy to już było wcześniej ale na 20 mamy z rana dwa kursy skrócone na trasie R.Mogilskie - Mały Płaszów. Są to kursy wyjazdowe ale wrzucone normalnie w rozkład.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Tramwajolog14 » 23 maja 2023, 9:52

Prace torowe na skrzyżowaniu ul. Starowiślnej i Miodowej
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w okresie od dnia 27.05.2023 r. (sobota) do dnia 2.06.2023 r. (piątek) będą prowadzone prace torowe na skrzyżowaniu ul. Starowiślnej i Miodowej. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajów oraz nocnych autobusów na ul. Starowiślnej (od ul. Dietla do Mostu Powstańców Śląskich) oraz na ul. Na Zjeździe.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linie 6 i 19 – zostaną zawieszone;

linie 3 i 24 – będą kursować ze zwykłą częstotliwością po trasach czasowo zmienionych: Nowy Bieżanów P+R / Kurdwanów P+R – … – przystanek Podgórze SKA – Limanowskiego – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Dietla – przystanek Starowiślna – … – Krowodrza Górka / Bronowice Małe;

linia 13 – będzie kursować po stałej trasie z częstotliwością zmniejszoną do 15 minut w dni powszednie w godzinach szczytu;

linia 17 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – przystanek Korona – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Dietla – przystanek Starowiślna – … – Dworzec Towarowy;

linie 69 i 669 – będą kursować po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R – … – przystanek Podgórze SKA – Limanowskiego – Kalwaryjska – Legionów Piłsudskiego – Krakowska – Dietla – przystanek Starowiślna – … – Krowodrza Górka;
przystanki: Plac Bohaterów Getta, św. Wawrzyńca i Miodowa w obu kierunkach pozostaną bez obsługi;
przystanki Limanowskiego 01 i 02 będą obsługiwane tylko przez linię 69, dla linii 669 będą nieczynne;
przystanki: Korona i Plac Wolnica będą w obu kierunkach funkcjonować na istniejących peronach, zarówno dla linii 69 jak i dla linii 669;
przystanek Stradom w kierunku Krowodrzy Górki będzie zlokalizowany na ul. Krakowskiej (słupek 04), zarówno dla linii 69 jak i dla linii 669;
przystanek Stradom w kierunku Nowego Bieżanowa P+R dla linii 69 będzie zlokalizowany na ul. Dietla na peronie tramwajowym (słupek 03), natomiast dla linii 669 na jezdni ogólnej, przed skrzyżowaniem z ul. Krakowską (słupek 06);
zmiana trasy będzie obowiązywać od nocy 27/28.05.2023 r. (sb/nd) do nocy 1/2.06.2023 r. (cz/pt);

linia 76 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Mały Płaszów P+R – Lipska – Dworzec Płaszów Estakada – Wielicka – Limanowskiego – Kalwaryjska – Wadowicka – Zakopiańska – Borek Fałęcki;
linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linia 6;
w dni powszednie poza godzinami szczytu oraz w dni wolne będzie kursować po trasie wariantowej (skróconej): Mały Płaszów P+R – Łagiewniki.

Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/208-2023

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2023, 9:57

Zawieszają "6", więc jeszcze w zamian potną jadącą po jej trasie "13" :D Czyli w szczycie z Wielickiej w stronę Pl. Wszystkich Św. czy Filharmonii, zamiast 12 kursów/h, zostaną... 4.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pjetrek » 23 maja 2023, 10:49

Tunel i dojazd na dworzec też jakby niepotrzebny w godzinach szczytu...

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kowalik » 23 maja 2023, 13:26

W takim tempie, to te awaryjne remonty będą musieli przeprowadzać raz w miesiącu, bo torowisko jest już w agonalnym stanie. Przy okazji dogodna okazja by "po krakosku" poprzycinać tu i ówdzie :lol:. Nie wiem czy nie lepiej byłoby skierować 3 przez Estakadę do Grzegórzeckiego. A 13 zostawić ze standardową częstotliwością.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2023, 13:47

Kowalik pisze: 23 maja 2023, 13:26Nie wiem czy nie lepiej byłoby skierować 3 przez Estakadę do Grzegórzeckiego. A 13 zostawić ze standardową częstotliwością.
Wychodzi mi że przez Krakowską jest jednak odrobinę szybciej (Kabel-Poczta Gł.: przez Krakowską ok. 17 minut, przez estakadę 19). Do tego dzięki temu "3" obsłuży więcej przystanków ze swojej stałej trasy (aż do rejonu Limanowskiego), a i Kazimierz będzie dalej w zasięgu, tyle że z Krakowskiej zamiast ze Starowiślnej. Tu zatem myślę, że podjęto właściwą decyzję.

Dalej jednak uważam pocięcie "13" za bardzo nieprzemyślane. Raz że nie można nagle zabierać 2/3 kursów z ciągu w szczycie (brak "6", pocięta "13"). Dwa że "13" jest zapchana i teraz będzie wg mnie jeszcze większy tłok, nawet mimo objazdu "3" i "24".

Skąd w ogóle pomysł na takie cięcie? Jeśli obawiano się o przepustowość Korony czy Krakowskiej, to były inne rozwiązania. Można było np. skierować na ten tydzień "10" przez Kapelankę - nie byłoby to super, lecz na pewno lepsze niż ograniczanie kursów. Zwłaszcza, że "17" przejmie trochę rolę "10" od Łagiewnik do Stradom.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: ant_sm » 23 maja 2023, 13:57

Kaszmir pisze: 23 maja 2023, 9:57 Zawieszają "6", więc jeszcze w zamian potną jadącą po jej trasie "13" :D Czyli w szczycie z Wielickiej w stronę Pl. Wszystkich Św. czy Filharmonii, zamiast 12 kursów/h, zostaną... 4.
Ja rozumiem, że można krytykować organizację, ale czy w takiej sytuacji widzisz lepszy układ linii?
13 jest wycinana, ale na Krakowską dochodzi 3, 17 i 24 więc w bilansie jest +12 kursów. Obawiam się, że to i tak może być problematyczne na skrzyżowaniu przy węźle Stradom, gdzie przy obecnej liczbie kursów tworzą się zatory tramwajowe od strony Wawelu, a teraz będą jeszcze się tworzyły od Dietla i Krakowskiej. Wydaje mi się, że przy istniejących ograniczeniach na sieci wybrano układ, który zapewnia że linie o istotnym znaczeniu jadą trasą objazdową (3, 17 i 24) lub mają przyciętą liczbę kursów (13), a linie o mniejszym znaczeniu zostają połączone zachowując liczbę kursów na części trasy (6 i 19).

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Tramwajolog14 » 23 maja 2023, 14:02

Kaszmir pisze: Skąd w ogóle pomysł na takie cięcie? Jeśli obawiano się o przepustowość Korony czy Krakowskiej, to były inne rozwiązania.
Z zostawioną "13" na Krakowskiej byłoby 36 k/h. To tyle samo, ile jest na PWŚ. Myślę, że nie byłoby to wielkim problemem, szczególnie, że w zasadzie trwałoby to tylko 5 dni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2023, 14:03

ant_sm pisze: 23 maja 2023, 13:57Ja rozumiem, że można krytykować organizację, ale czy w takiej sytuacji widzisz lepszy układ linii?
Przecież zaproponowałem go w poprzednim poście. "10" przez Kapelankę rozwiązuje problem tłoku przy Koronie i na Krakowskiej.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: ant_sm » 23 maja 2023, 14:05

Tramwajolog14 pisze: 23 maja 2023, 14:02 Z zostawioną "13" na Krakowskiej byłoby 36 k/h. To tyle samo, ile jest na PWŚ. Myślę, że nie byłoby to wielkim problemem, szczególnie, że w zasadzie trwałoby to tylko 5 dni.
Ale przepustowość PWŚ nie jest ograniczona sygnalizacjami tak jak Krakowska na skrzyżowaniach przy węzłach Korona i Stradom.
Kaszmir pisze: 23 maja 2023, 14:03 Przecież zaproponowałem go w poprzednim poście. "10" przez Kapelankę rozwiązuje problem tłoku przy Koronie i na Krakowskiej.
Nie zauważyłem tego postu.
W ujęciu logicznym rzeczywiście ma to sens, przyznaję. Osobiście jednak nie kupuję tego rozwiązania, z tego względu, że zaczynamy mieszać w układzie innych linii, których remont nie dotyczy tylko po to, aby 13 mogła jeździć przez Krakowską przez te kilka godziny dziennie w dni powszednie co 7,5 min, podczas gdy dla pasażerów linii 10 "pogorszenie oferty" będzie dotyczyło całego dnia we wszystkie dni tygodnia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2023, 15:58

ant_sm pisze: 23 maja 2023, 14:05W ujęciu logicznym rzeczywiście ma to sens, przyznaję. Osobiście jednak nie kupuję tego rozwiązania, z tego względu, że zaczynamy mieszać w układzie innych linii, których remont nie dotyczy tylko po to, aby 13 mogła jeździć przez Krakowską przez te kilka godziny dziennie w dni powszednie co 7,5 min, podczas gdy dla pasażerów linii 10 "pogorszenie oferty" będzie dotyczyło całego dnia we wszystkie dni tygodnia.
ZTP tak samo pomieszało, wszak trasa "6" jest w pełni przejezdna, a tu linia na połowie długości będzie zawieszona. Zresztą to zawieszenie jest wg mnie o wiele gorsze niż przesunięcie "10" na paru przystankach, bo "13" traci kolejne wzmocnienie, a Cichy Kącik zostaje bez żadnej linii w stronę Filharmonii i dalej (i to teraz, gdy zrobiło się ciepło i ludzie mogliby jeździć do parku Jordana!). Takie przesunięcia "nieremontowych" linii są zatem normą, przy czym ja właśnie proponuję mniejsze utrudnienia niż ZTP.

Zresztą można by pójść nawet dalej. Zostawić "6" bez zmian, a w zamian szczytowe "13" połączyć z "19" ("7x" Borek Fałęcki - Korona - N. Bieżanów). I częstotliwość by się zgadzała - nie trzeba by mieszać z wariantami "76" do Łagiewnik, i Cichy Kącik nie traciłby połączenia, a od Filharmonii do Wielickiej dalej byłby tramwaj f7,5 ("6+13").

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości