Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Łukasz » 01 sty 2023, 21:45


fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: fysztof » 02 sty 2023, 12:04

Cytując fragmencik z podlinkowanego powyżej artykułu:
Prawdopodobnie na 1 listopada 2023 roku możliwy będzie dojazd dwukierunkowymi tramwajami w rejon ulicy Darwina, już po nowym torowisku.
Jeśli faktycznie Grębałów będzie 'wisiał' na dwukierunkowcach na WŚ, to będzie tam armagedon... No i z przystanku Darwina to wciąż będzie kawałek niezbyt wygodnego dojścia do samego cmentarza, a zwłaszcza w jego głąb. Czasowo to jeszcze daleko i teraz mocniej dyskutować bez sensu, ale na szybko zastanawiam się czy opcją nie będzie zrobić z Grębałowa autobusowego wahadła do najbliższego sensownego przystanku tramwajowego, gdzie będzie punkt przesiadkowy (np. Elektromontaż) - nawet kosztem zamknięcia całej pętli po układzie Łowińskiego -> Blokowa -> Darwina -> Kocmyrzowska dla ruchu indywidualnego (w tym kierunku).
No i oby wreszcie prawdą było:
Wysokopodłogowe tramwaje będą już niedługo obsługiwać głównie brygady szczytowe. W dni wolne powinny stanowić rzadkość.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Scania_9640 » 02 sty 2023, 14:36

fysztof pisze: 02 sty 2023, 12:04 Cytując fragmencik z podlinkowanego powyżej artykułu:

Jeśli faktycznie Grębałów będzie 'wisiał' na dwukierunkowcach na WŚ, to będzie tam armagedon... No i z przystanku Darwina to wciąż będzie kawałek niezbyt wygodnego dojścia do samego cmentarza, a zwłaszcza w jego głąb. Czasowo to jeszcze daleko i teraz mocniej dyskutować bez sensu, ale na szybko zastanawiam się czy opcją nie będzie zrobić z Grębałowa autobusowego wahadła do najbliższego sensownego przystanku tramwajowego, gdzie będzie punkt przesiadkowy (np. Elektromontaż) - nawet kosztem zamknięcia całej pętli po układzie Łowińskiego -> Blokowa -> Darwina -> Kocmyrzowska dla ruchu indywidualnego (w tym kierunku).
No i oby wreszcie prawdą było:
Na 16,52 to jeszcze długo długo będą jeździć cały dzień. I ZTP może pisać jedno, a MPK i tak pewnie swoje zrobi.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Bayer2003 » 02 sty 2023, 15:47

Scania_9640 pisze: 02 sty 2023, 14:36 Na 16,52 to jeszcze długo długo będą jeździć cały dzień. I ZTP może pisać jedno, a MPK i tak pewnie swoje zrobi.
O ile na "52" potrzebny jest tabor 40m+ (niechęć do kupna nowych tramwajów tej długości w dużej ilości to inna sprawa), o tyle decyzji dotyczącej "16" całkowicie nie rozumiem - obecnie 26m tramwajów niskowejściowych w nowohuckiej zajezdni stoi sporo, a i Konstale nie mają maksymalnego wykorzystania. Solówki E1 spokojnie mogłyby już dziś zostać wycofane, linie "22" i "44" będą musiały niestety poczekać na kolejne dostawy STL2.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 02 sty 2023, 17:13

Kurczę, ale serio nadal nie wiesz, na jakiej to zasadzie działa? ;)

"Chcą LF na tej linii? Bez jaj, to my decydujemy, a nie oni, nie będą nam mówić, co mamy robić. Dajcie celowo E1". I serio, to nie jest mój wymysł ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Bayer2003 » 02 sty 2023, 17:42

kot_feliks pisze: 02 sty 2023, 17:13 Kurczę, ale serio nadal nie wiesz, na jakiej to zasadzie działa? ;)

"Chcą LF na tej linii? Bez jaj, to my decydujemy, a nie oni, nie będą nam mówić, co mamy robić. Dajcie celowo E1". I serio, to nie jest mój wymysł ;)
Wiem, złośliwość MPK nie zna granic. Co najgorsze, ostatnie tramwaje E1 znikną prawdopodobnie właśnie z "16", podczas gdy najdłuższej moim zdaniem powinny jeździć one z doczepami na szczytowej linii "44". Dziwię się, że żaden radny nie zauważył jeszcze problemu, ponieważ torowisko na Ptaszyckiego od jakiegoś czasu dopuszcza już przejazd każdego rodzaju taboru tramwajowego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 02 sty 2023, 17:43

Ja się w pełni zgadzam. Jak dla mnie E1 powinny zniknąć na samym końcu z brygad szczytowych, gdzie jeździłyby jako E1+c3.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Krakowianin » 12 sty 2023, 18:40

Informacja pochodzi z fejsa Dyrektora Franka. W okresie ferii czekają nas cięcia i tramwaje w tym czasie zejdą do systemu 10/20 + cięcia w autobusach...

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Łukasz » 12 sty 2023, 18:59

PILNE: z powodu dziury budżetowej, pierwsze cięcia komunikacji miejskiej już w ferie zimowe - na ten okres, tramwaje pojadą rzadziej, co 10 i 20 minut (zamiast 7,5 i 15). Bardzo duże ograniczenia będą jeszcze w autobusach. Info przekazał dyr. ZTP.
Niestety ZTP zarządza takim budżetem, jaki dostanie. Radni Miasta Krakowa twierdzili, że problemy budżetowe są do opanowania i uda się znaleźć brakujące pieniądze na transport. Czekamy zatem na komentarz Radnych.
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... h91fuVxJkl

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Bayer2003 » 12 sty 2023, 18:59

Krakowianin pisze: 12 sty 2023, 18:40 Informacja pochodzi z fejsa Dyrektora Franka. W okresie ferii czekają nas cięcia i tramwaje w tym czasie zejdą do systemu 10/20 + cięcia w autobusach...
Pytanie czy po feriach wszystkie te cięcia zostaną odwieszone? Bardzo niedobrze się dzieje...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Parówczak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Parówczak » 12 sty 2023, 19:12

Dobrze że mamy miliardy na ekrany akustyczne na Meissnera. 10 pasów na Opolskiej. Albo drugą telewizję miejską. No i jeszcze tunel Łagiewnicki utrzymać też jest za co, gdy już się go zbudowało za miliardy.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Łukasz » 12 sty 2023, 19:14

To obstawiamy? "142", "19" i "11" do wycięcia? "193" skrócimy do Piastów, a "163" do Kombinatu? Z "52" znikną Ufoki i cała będzie w Pesach?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2023, 19:17 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Michajlo
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Michajlo » 12 sty 2023, 19:15

Łukasz pisze:To obstawiamy? "142", "19" i "11" do wycięcia? "193" skrócimy do Piastów? Z "52" znikną Ufoki i cała będzie w Pesach?
W takim razie "16" też wyleci :)

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka


Parówczak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Parówczak » 12 sty 2023, 19:17

Po co się tak ograniczać? Zróbmy 50, 52, 139 i 503 co 40 minut.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Bayer2003 » 12 sty 2023, 19:21

Łukasz pisze: 12 sty 2023, 19:14 To obstawiamy? "142", "19" i "11" do wycięcia? "193" skrócimy do Piastów? Z "52" znikną Ufoki i cała będzie w Pesach?
Jeżeli chodzi o ufoki to chyba trzeba będzie ich połączyć więcej, chociaż przy takiej skali cięć nawet obsadzenie całych linii "52" (co 10 minut), "50" (co 10 minut), "24" (co 20 minut) i "4" (co 20 minut) najdłuższym taborem problemu nie rozwiąże - przepełnienia już są powszechne obecnie, a co dopiero po tak znaczącym ograniczeniu częstotliwości. Podziękujmy ZTP oraz radnym za zniszczenie już i tak dość pociętej komunikacji miejskiej (przypominam o zawieszonej "5", zlikwidowanej "12", rzadszej "139")...
Ostatnio zmieniony 12 sty 2023, 19:26 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości