Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 23 lis 2023, 16:26

Patrząc po cenach (chociaż nie wiem, czy dobrze szukam), taki kontener kosztuje ok. 40-60 tys. PLN, z pełnym wyposażeniem.

Cena zaporowa jak dla milionowego miasta, żeby nierzadko nie zostawiać ludzi bez KMK.

PS: Czy przypadkiem Kraków 5020 nie kosztuje... więcej? ;)

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: mkm3 » 23 lis 2023, 17:30

Gdyby taki kontener zamówiliby nasi kochani urzędnicy to spokojnie mógłby kosztować tyle ile wkład we wspomnianą spółkę. :D

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomta1 » 23 lis 2023, 17:38

GoMeZz391 pisze: 23 lis 2023, 15:56 To nie ma być przenośna toaleta (TOITOI), tylko pełny kontener sanitarno-socjalny. Masz w nim dostęp do CWU, do miski klozentowej, części socjalnej dla pracowników, a całość ogrzewana.
Jeśli to ma mieć dostęp do instalacji wodnej i kanalizacyjnej, to może być – myślałem że to jakieś większe prowizorki, ale jak ma dostęp do tych sieci, to spełnia wymogi.

dsp
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 24 paź 2023, 12:12

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: dsp » 24 lis 2023, 9:22

Taki kontener miałby rozwiązać problem tymczasowej końcówki? Jak sobie wyobrażacie podłączenie wody, kanalizacji i prądu na dwa dni?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Łukasz » 24 lis 2023, 10:02

Jutro na linii "129" na dwóch brygadach pojawi się Mobillis. W niedziele Mobillis będzie obsługiwał jedną brygadę "129". Ma to związek ze zmianami na linii "701".

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 24 lis 2023, 10:10

tomta1 pisze: 23 lis 2023, 17:38 Jeśli to ma mieć dostęp do instalacji wodnej i kanalizacyjnej, to może być – myślałem że to jakieś większe prowizorki, ale jak ma dostęp do tych sieci, to spełnia wymogi.
A skąd ma mieć dostęp do tych instalacji? Przecież działka, na której byłby postawiony ten kontener, musiałaby być uzbrojona w przyłącza mediów wkopane gdzieś w gruncie.

Tak jak kolega DSP wyżej napisał - jak sobie wyobrażacie podpięcie tych mediów na nieuzbrojonej działce? Pociągnąć po chodniku / trawniku wąż ogrodowy z wodą z pobliskiego sklepu czy piwnicy bloku, a spust ścieków z kibla wpuścić rurą do studzienki kanalizacyjnej w chodniku? :lol:

No chyba, że kontener nie posiada takich przyłączy - i woda jest nalewana do jakiegoś zbiornika, a ścieki trafiają do pojemnika pod podłogą.
Ale wtedy jest to dalej zwyczajny toi-toi bez dostępu do bieżącej wody - tyle że bardziej wypaśny ;)

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pjetrek » 24 lis 2023, 10:48

W przypadku krótkich, weekendowych remontów wystarczyłby taki toitoi+. Faktycznie może nie spełnia w 100% przepisów, ale lepsze to niż nic...
Ale jeśli już chodzi o dłuższe okresy, to na czas remontu Wzgórz taki kontenerek można całkiem śmiało postawić i podpiąć do sieci wod-kan.
A jeśli mamy ogólnie na mieście deficyt punktów sanitarnych dla prowadzących kmk, to można by go rozwiązać właśnie przez montaż takich punktów i podpięcia do sieci...

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 24 lis 2023, 14:25

suchy pisze: 24 lis 2023, 10:10 A skąd ma mieć dostęp do tych instalacji? Przecież działka, na której byłby postawiony ten kontener, musiałaby być uzbrojona w przyłącza mediów wkopane gdzieś w gruncie.

Tak jak kolega DSP wyżej napisał - jak sobie wyobrażacie podpięcie tych mediów na nieuzbrojonej działce? Pociągnąć po chodniku / trawniku wąż ogrodowy z wodą z pobliskiego sklepu czy piwnicy bloku, a spust ścieków z kibla wpuścić rurą do studzienki kanalizacyjnej w chodniku? :lol:

No chyba, że kontener nie posiada takich przyłączy - i woda jest nalewana do jakiegoś zbiornika, a ścieki trafiają do pojemnika pod podłogą.
Ale wtedy jest to dalej zwyczajny toi-toi bez dostępu do bieżącej wody - tyle że bardziej wypaśny ;)
Kolego Suchy. Dla miłośników KM "wszystko jest takie proste". Dla nich "nie ma z niczym żadnych problemów". ;)

Jak to mówią i piszą: "Ten typ tak ma". :D :lol:

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomta1 » 24 lis 2023, 17:07

suchy pisze: 24 lis 2023, 10:10 A skąd ma mieć dostęp do tych instalacji? Przecież działka, na której byłby postawiony ten kontener, musiałaby być uzbrojona w przyłącza mediów wkopane gdzieś w gruncie.

Tak jak kolega DSP wyżej napisał - jak sobie wyobrażacie podpięcie tych mediów na nieuzbrojonej działce? Pociągnąć po chodniku / trawniku wąż ogrodowy z wodą z pobliskiego sklepu czy piwnicy bloku, a spust ścieków z kibla wpuścić rurą do studzienki kanalizacyjnej w chodniku? :lol:
To jak sobie wyobrażacie spełnienie wymogów rozporządzenia?
Toaleta podstawowa powinna:
1) być zlokalizowana w odległości nie większej niż 250 m od miejsca wyznaczonego do postoju pojazdu, mierzonej po najkrótszej trasie dojścia od pojazdu do toalety;
2) być wyposażona we właściwe środki higieny osobistej i oświetlenie;
3) mieć zapewnioną obsługę w zakresie zachowania czystości;
4) być przyłączona do sieci energetycznej, kanalizacyjnej oraz wodociągowej, zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 oraz z 2020 r. poz. 1608 i 2351);
5) mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.
Pomieszczenie socjalne powinno:
1) być zlokalizowane w odległości nie większej niż 250 m od miejsca wyznaczonego do postoju pojazdu, mierzonej po najkrótszej trasie dojścia od pojazdu do pomieszczenia socjalnego;
2) być ogrzewane, oświetlone i wentylowane;
3) być wyposażone w:
a) umywalkę i zlewozmywak z bieżącą wodą, ciepłą i zimną,
b) wodę zdatną do picia,
c) środki higieny osobistej,
d) urządzenie do zagotowania wody,
e) urządzenie do podgrzewania posiłku,
f) miejsca siedzące dla pracowników,
g) toaletę, o której mowa w ust. 6; [ust. 6 mówi o tym, że toalety powinny być wyposażone w bieżącą wodę, powinny posiadać przyłączenie do sieci kanalizacyjnej lub zbiornika oraz powinny być ogrzewane i wentylowane, zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy]
4) mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.
Obecne przepisy wykluczają toi-toie jako toalety dla prowadzących pojazdy. Więc zanim zaczniecie znowu myśleć o tym, co by można zrobić, sprawdźcie najpierw, co o tym mówią przepisy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 24 lis 2023, 19:28

Trochę ten przepis jest "nieżyciowy" w takich sytuacjach, niemniej domyślam się, że zapewne chodziło właśnie o wymuszenie zrobienia czegoś innego, niż zwykły toi toi ;) "Nieżyciowy: o tyle, że jednak takiemu kontenerowi nawet, gdyby miał nie mieć podpięcia do sieci, ale był wyposażony w odpowiedni zapas wody oraz zamknięty zbiornik na nieczystości, jest jednak zdecydowanie bliżej do tradycyjnego PKRu.

Natomiast nie skreślałbym jednak tego rozwiązania, bo w tej samej ustawie masz przecież wcześniejszy pkt.:
1. Pracodawca będący operatorem lub przewoźnikiem publicznego transportu zbiorowego współfinansowanego za pośrednictwem rekompensaty, o której mowa w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, zapewnia kierującym pojazdami na liniach komunikacyjnych możliwość skorzystania z:
1) toalety podstawowej - nie rzadziej niż co 180 min pracy;
2) pomieszczenia socjalnego - nie rzadziej niż co 240 min pracy.
Czyli nie jest to wymagane na każdym kółku.

I imho takie kontenery, jeśli byłyby sensownie wyposażone (czyli de facto byłyby tradycyjnym PKRem z punktu widzenia prowadzących), mogłyby być całkiem sensownym rozwiązaniem w przypadku:

- dłuższych linii (czy to tradycyjnych, czy czasowych), gdzie owszem jest tradycyjny punkt socjalny, ale tylko na jednej z końcówek;
- krótkich linii zastępczych, gdzie nie byłoby wtedy problemu z zapewnieniem sensownych warunków pracy, a po prostu raz na x kółek (a nie na każdym kółku) pojazd musiałby zjechać na przerwę na końcówkę, gdzie jest tradycyjny punkt;

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: GoMeZz391 » 25 lis 2023, 10:08

tomta1 pisze: 24 lis 2023, 17:07 To jak sobie wyobrażacie spełnienie wymogów rozporządzenia?

Obecne przepisy wykluczają toi-toie jako toalety dla prowadzących pojazdy. Więc zanim zaczniecie znowu myśleć o tym, co by można zrobić, sprawdźcie najpierw, co o tym mówią przepisy.
Tak ładnie cytujesz, a zapomniasłeś o jednym z punktów, który umożliwia wykorzystać przy organizacji linii tymczasowych nawet Toi-Toia ;)
Rozpoządrzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2021 r., w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej Rozdział 9, par.49, punkt 5 pisze:5. Dopuszcza się stosowanie tymczasowych, nieskanalizowanych ustępów wyłącznie okresowo w sytuacjach, gdy ze względów technicznych nie jest możliwe zapewnienie ich w inny sposób.
Dzięki takiemu punktowi, możemy ustawić taki kontener czy nawet Toi-Toi i proszę nie mów, że nie jest tak.
Stała końcówka Czyżyny Dworzec, a na drugiej taki kontener i co któreś kółko dłuższy postój na Czyżynach, aby umożliwić skorzystanie z toalety podstawowej i socjalu.

Justforfun
Znawca
Posty: 135
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Justforfun » 25 lis 2023, 10:29

A 134 jak nie miało socjalu tak nie ma dalej :D
Ex kierowca MPK, PW.

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 25 lis 2023, 13:00

GoMeZz391 pisze: 25 lis 2023, 10:08 Stała końcówka Czyżyny Dworzec, a na drugiej taki kontener i co któreś kółko dłuższy postój na Czyżynach, aby umożliwić skorzystanie z toalety podstawowej i socjalu.
Żeby zapewnić dłuższy postój co któreś kółko, to musisz wysłać dodatkowy wóz, żeby zapewnić realizację rozkładu. Jak wciśniesz rezerwę, to może się okazać że będzie jakaś awaria/zatrzymanie na innej linii i nie będzie czego wysłać (bo rezerwa akurat jeździ za "przerwę" na twojej linii) ;)

No chyba, że robimy tak jak dawniej było na 16 albo obecnie na 176 - czyli dziura w rozkładzie, bo prowadzący ma przerwę :lol:
Justforfun pisze: 25 lis 2023, 10:29 A 134 jak nie miało socjalu tak nie ma dalej :D
A nie ma przypadkiem jakiejś umowy z Zoo, że kierowcy mogą skorzystać z toalety czy jakiegoś ichniejszego punktu dla pracowników?

Kolec
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kolec » 25 lis 2023, 13:52

Bywało już tak że rezerwa miała swoje stałe kursy na linii oraz bywało też tak gdy był długi postój brygady (w tym wypadku 2 godziny), pojazd był wtedy do dyspozycji GDR.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 11 gru 2023, 12:05

Zmiana statusu przystanku Muzeum Fotografii
od 16.12.2023
72

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 16.12.2023 r. (sobota) zmianie ulegnie status przystanku Muzeum Fotografii z n/ż na stały.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/585-2023

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 20 gości