Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 23 maja 2023, 16:32

Kaszmir pisze: 23 maja 2023, 15:58 ZTP tak samo pomieszało, wszak trasa "6" jest w pełni przejezdna, a tu linia na połowie długości będzie zawieszona. Zresztą to zawieszenie jest wg mnie o wiele gorsze niż przesunięcie "10" na paru przystankach, bo "13" traci kolejne wzmocnienie, a Cichy Kącik zostaje bez żadnej linii w stronę Filharmonii i dalej (i to teraz, gdy zrobiło się ciepło i ludzie mogliby jeździć do parku Jordana!). Takie przesunięcia "nieremontowych" linii są zatem normą, przy czym ja właśnie proponuję mniejsze utrudnienia niż ZTP.

Zresztą można by pójść nawet dalej. Zostawić "6" bez zmian, a w zamian szczytowe "13" połączyć z "19" ("7x" Borek Fałęcki - Korona - N. Bieżanów). I częstotliwość by się zgadzała - nie trzeba by mieszać z wariantami "76" do Łagiewnik, i Cichy Kącik nie traciłby połączenia, a od Filharmonii do Wielickiej dalej byłby tramwaj f7,5 ("6+13").
Podejrzewam, że łatwiej jest ustawić 3 linie na Małym Płaszowie (20, 11 oraz 76), tak żeby się nie zajeżdżały, aniżeli zrobić to na Bieżanowie, gdzie miałbyś dzięki temu aż PIĘĆ linii (3, 13, 9, 49 oraz 7x).

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: ant_sm » 23 maja 2023, 20:40

Kaszmir pisze: 23 maja 2023, 15:58 ZTP tak samo pomieszało, wszak trasa "6" jest w pełni przejezdna, a tu linia na połowie długości będzie zawieszona. Zresztą to zawieszenie jest wg mnie o wiele gorsze niż przesunięcie "10" na paru przystankach, bo "13" traci kolejne wzmocnienie, a Cichy Kącik zostaje bez żadnej linii w stronę Filharmonii i dalej (i to teraz, gdy zrobiło się ciepło i ludzie mogliby jeździć do parku Jordana!). Takie przesunięcia "nieremontowych" linii są zatem normą, przy czym ja właśnie proponuję mniejsze utrudnienia niż ZTP.

Zresztą można by pójść nawet dalej. Zostawić "6" bez zmian, a w zamian szczytowe "13" połączyć z "19" ("7x" Borek Fałęcki - Korona - N. Bieżanów). I częstotliwość by się zgadzała - nie trzeba by mieszać z wariantami "76" do Łagiewnik, i Cichy Kącik nie traciłby połączenia, a od Filharmonii do Wielickiej dalej byłby tramwaj f7,5 ("6+13").
Zacząłem się rozpisywać, ale może napiszę krótko i zwięźle. Oczywiście twoje argumenty mają sens i w części się z nimi zgadzam, natomiast jestem przekonany, że autorzy tego układu linii wybrali taki wariant, który przy pewnych ograniczeniach, o których być może nawet nie wiemy jest najefektywniejszy. Patrząc na napełnienia 6 i 13 w mojej ocenie jest to zrozumiałe i tyle. W tym wszystkim bardziej mam obawy o brak 19 w relacji Tunel - Hala Targowa niż o pozostałe ciągi.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: tomaszep42 » 23 maja 2023, 21:00

W tym wszystkim bardziej mam obawy o brak 19 w relacji Tunel - Hala Targowa niż o pozostałe ciągi.
Relację opisaną przez Ciebie zapewnia "17" :)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: ant_sm » 23 maja 2023, 21:16

tomaszep42 pisze: 23 maja 2023, 21:00 Relację opisaną przez Ciebie zapewnia "17" :)
Doprecyzuję moją myśl - chodziło mi o osłabienie tej relacji, bo 8 kursów będą 4.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pjetrek » 23 maja 2023, 21:30

Teraz pewnie jest już za późno na zmiany, ale gdyby przy najbliższych tego typu "atrakcjach" sytuację w tunelu ratowało 49? Szczególnie, że od Mogilskiego do Dworca tramwaje są szczególnie zapchane, dosiadają się też pasażerowie z Huty...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 25 maja 2023, 12:00

suchy pisze: 23 maja 2023, 16:32Podejrzewam, że łatwiej jest ustawić 3 linie na Małym Płaszowie (20, 11 oraz 76), tak żeby się nie zajeżdżały, aniżeli zrobić to na Bieżanowie, gdzie miałbyś dzięki temu aż PIĘĆ linii (3, 13, 9, 49 oraz 7x).
"9/49" to w praktyce jedna linia i podobnie przecież "73" powstałoby w miejsce szczytówek "13" zatem "13+73" też tworzyłyby takt f7,5. Takie rozdzielanie linii na dwie skoordynowane ma często miejsce przy remontach. Zatem na Bieżanowie w praktyce bez zmian.
pjetrek pisze: 23 maja 2023, 21:30Teraz pewnie jest już za późno na zmiany, ale gdyby przy najbliższych tego typu "atrakcjach" sytuację w tunelu ratowało 49
Zdecydowanie pomysł wart rozważenia, jeśli udałoby się skoordynować z "17" postoje na Dw. Towarowym :)
ant_sm pisze: 23 maja 2023, 20:40natomiast jestem przekonany, że autorzy tego układu linii wybrali taki wariant, który przy pewnych ograniczeniach, o których być może nawet nie wiemy jest najefektywniejszy. Patrząc na napełnienia 6 i 13 w mojej ocenie jest to zrozumiałe i tyle.
Wg mnie niestety po prostu uznano, że jest to okazja do cięć. A bo to maj, część ludzi przesiadła się na rowery, maturzyści i studenci też już mniej korzystają z km, a to tylko jeden tydzień itd. Przecież kursy tracą: Wielicka, N. Bieżanów, Bronowice, Cichy Kącik, Tunel, I obwodnica. Zamiast pomyśleć nad jakimś sensownym wykorzystaniem równoległych ciągów (Kapelanka, Estakada) to po prostu co się nie zmieściło na Krakowskiej, radośnie wycięto. Nie rozumiem też, co masz na myśli z zapełnieniami - o ile "6" jest luźniejsza, tak w "13" jest regularnie tłok, o czym wielokrotnie pisali ludzie tu na forum, potwierdza to też mój znajomy który korzysta z linii na południowym odcinku. I dlatego tym bardziej szokuje wycięcie 2/3 kursów w tej relacji.

Tak jak napisała mi jedna osoba na priv, organizacja tego remontu bardzo niepokoi w kontekście dłuższego zamknięcia Starowiślnej. Uwalono dojazd do parku Jordana, znowu zostawiono Cichy Kącik bez relacji w stronę Filharmonii, a w tunelu mimo zawieszonej "5" jeszcze tnie się "19". Super.

Podtrzymam zatem swoje stanowisko. "6" trzeba było zostawić w spokoju, "10" skierować Kapelanką, "19" połączyć ze szczytowymi "13". A może dodać też tej linii kursy poza szczytem, nawet wariantowo skrócone do Łagiewnik lub Prokocimia, by była utrzymana relacja na wprost przy Koronie. Oszczędności i tak byłoby sporo (m.in. ciąg bronowicki). No ale to trzeba było chcieć faktycznie utrzymać km, a nie szukać cięć gdzie tylko się da.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: judash » 25 maja 2023, 12:08

A moze "3" przez Grzegórzecką i estakadę

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 25 maja 2023, 17:00

Kaszmir pisze: 25 maja 2023, 12:00 "9/49" to w praktyce jedna linia i podobnie przecież "73" powstałoby w miejsce szczytówek "13" zatem "13+73" też tworzyłyby takt f7,5. Takie rozdzielanie linii na dwie skoordynowane ma często miejsce przy remontach. Zatem na Bieżanowie w praktyce bez zmian.
Ale chodzi o to, że - jeśli skoordynujesz 13+73 na Bieżanowie, to czy uda ci się kawałek dalej (pod Koroną) skoordynować 8+73 jadące w stronę Borku? Pamiętaj, że pętla na Borku też nie jest z gumy i obecny układ linii na torach (50 mały tor, 22 średni, 8+19(73) duży) musiałby zostać zachowany - więc nie można stwarzać ryzyka zajechań pod Koroną przez zbyt małe odstępy między liniami.

Na przykład (podaję zmyślone z sufitu) - linia 8 będzie mieć 1min, żeby zdążyć przed 73, zajadą się i co? Okej, na Borku mamy dwa tory dla wysiadających więc w teorii jest szansa się ominąć. Ale często na jednym torze stoi rezerwa - i wtedy ominąć się już nie da. A na pozostałych dwóch torach niech już stoją 22 i 50 - no i nie ma szans na prawidłowe ustawienie się, w rezultacie 8 wyjedzie na minusie.

W drugą stronę podobnie - gdybyś chciał skoordynować, żeby 73 jadące z Borku na Bieżanów wpadło idealnie "w środek" pomiędzy dwie 13tki pod Koroną, to mogłoby się okazać, że musi wyjechać z Borku np. dokładnie 1min po linii 8 = czyli 73 praktycznie nie zbierze żadnych pasażerów, bo wszyscy i tak wsiądą w tą 8 z przodu.

A niestety nie możesz powiedzieć "dobra, to można zamiast 1min opóźnijmy 73 o dodatkowe 2min i zrobimy 3min odstępu, żeby sobie nie wisieli na dupie" - bo przecież 13+73 musi dzielić pętlę z 3 na Bieżanowie. Więc tutaj rozwiążesz problem i zwiększysz odstęp między 8 i 73, ale wygenerujesz kolejny problem dosłownie przystanek dalej, bo po ruszeniu z Korony 73 będzie mieć np. 1 minutę przy Getta, żeby zdążyć przed 3.

Niestety ale koordynację musisz zrobić wszędzie, a nie tylko punktowo/odcinkowo - tak żeby przy ewentualnych opóźnieniach każda linia miała odpowiedni zapas czasu, żeby nie zostać zajechaną (bo jak się zdarzy zajechanie, to potem motorowi muszą latać po pętli i kombinować czy uda się wjechać na inny tor, jak się nie da to wycofywać się nawzajem na żeberka mając np. 1-2 minuty czasu do odjazdu, itp).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 26 maja 2023, 11:09

suchy pisze: 25 maja 2023, 17:00Ale chodzi o to, że - jeśli skoordynujesz 13+73 na Bieżanowie, to czy uda ci się kawałek dalej (pod Koroną) skoordynować 8+73 jadące w stronę Borku? Pamiętaj, że pętla na Borku też nie jest z gumy i obecny układ linii na torach (50 mały tor, 22 średni, 8+19(73) duży) musiałby zostać zachowany - więc nie można stwarzać ryzyka zajechań pod Koroną przez zbyt małe odstępy między liniami.

Na przykład (podaję zmyślone z sufitu)
Zamiast brać przykłady "z sufitu" (cytując Ciebie samego), nie rozumiem czemu po prostu nie sprawdzisz sytuacji by nie straszyć na zaś.

W stronę NB -> BF "13" pojawia się przy Koronie o tej samej godzinie co "19", z dokładnością do minuty.

W stronę BF -> NB sytuacja też układa się dobrze. Niby "19" jedzie ok. 3 min po "13", jednak opóźnienie rozkładu "13" o np. 2 min byłoby wręcz na korzyść, bo przyjeżdżałaby na NB 4 min po "3", zamiast 2 - mniejsze ryzyko zajeżdżania się.

Dalej więc twierdzę, że dało się ten remont ogarnąć bez takich strat dla pasażerów. Trzeba było tylko chcieć, a nie szukać oszczędności. I zgadzam się ze stwierdzeniem, które padało tu na forum, że km musi być niezawodna i godna zaufania. A nie tak, że zabiera się ludziom połączenie na tydzień ("6") albo tnie relację o 2/3 kursów ("6+13"). Tak to najprostsza droga, by zachęcić ludzi do powrotu do auta. Tylko potem niech Miasto nie mówi, że robi co może by promować km.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 26 maja 2023, 12:13

Kaszmir pisze: 26 maja 2023, 11:09 Zamiast brać przykłady "z sufitu" (cytując Ciebie samego), nie rozumiem czemu po prostu nie sprawdzisz sytuacji by nie straszyć na zaś.

W stronę NB -> BF "13" pojawia się przy Koronie o tej samej godzinie co "19", z dokładnością do minuty.

W stronę BF -> NB sytuacja też układa się dobrze. Niby "19" jedzie ok. 3 min po "13", jednak opóźnienie rozkładu "13" o np. 2 min byłoby wręcz na korzyść, bo przyjeżdżałaby na NB 4 min po "3", zamiast 2 - mniejsze ryzyko zajeżdżania się.

Także dalej będę twierdzić, że dało się ten remont ogarnąć bez takich strat dla pasażerów. Trzeba było tylko chcieć, a nie szukać oszczędności. I zgadzam się ze stwierdzeniem, które padało tu na forum, że km musi być niezawodna i godna zaufania. A nie tak, że zabiera się ludziom połączenie na tydzień ("6") albo tnie relację o 2/3 kursów ("6+13"). Tak to najprostsza droga, by zachęcić ludzi do powrotu do auta. Tylko potem niech Miasto nie mówi, że robi co może by promować km.
No właśnie i znowu zapominasz o koordynacji całościowej, a nie punktowej "tu na tym jednym przystanku" ;) Patrzysz wyłącznie na OBECNE rozkłady 3, 13 i 19 przy Koronie i Getta - zapominając o tym, że przecież 3 pojedzie objazdem, więc MUSI mieć zmieniony rozkład.

Aktualny przelot 3 na odcinku Starowiślna - Podgórze SKA wynosi 7 minut, objazdem przez Dietla-Krakowską wynosi 10 minut, czyli 3min więcej. W dodatku rozkłady trzeba dopasować już od przystanku Stradom - bo to przecież tutaj spotkają się obie linie 3 i 13 w stronę Bieżanowa.
A potem jeszcze musiałbyś DODATKOWO do nich dopasować pod Koroną rozkład 73 - tak żeby kursy wpadły idealnie pomiędzy 13-tkami, oraz żeby nie było zajechania między 3 a 73.

Sam również możesz sprawdzić sytuację z nowych rozkładów (biorę pod uwagę godziny popołudniowe, bo wtedy są większe korki):
- 13tka pod Koroną => Bieżanów ma odjazdy
16: 03 18 33 48

- 3ka pod Koroną => Bieżanów ma odjazdy:
16: 08 14 23 29 38 44 53 59

Więc odstęp jest ok, 13tki mają 5min żeby zdążyć, 3ki mają 4 minuty.


No ale teraz wypadałoby dorzucić 73 z Borku do Bieżanowa - fajnie jakby pod Koroną było pośrodku między 13tkami, czyli mniej więcej:
16: 10, 25, 40, 55
No i już co drugi kurs 3ki zamiast 4 minut odstępu masz ledwo 2 minuty (kursy 3 o godz. 16:08, 16:23, 16:38 oraz 16:53).


Ponadto, spójrzmy na rozkład 8 z Borku do Bronowic, jak to wygląda pod Koroną:
16: 03 11 18 26 33 41 48 56
Czyli 8 jechałaby z Borku JEDNĄ MINUTĘ za takim 73.

Więc co przesuwamy?
- 73 tak żeby pojechał 2 minuty wcześniej? To pod Koroną 3 i 73 będą mieć odjazd o tej samej minucie i 3 będzie zajechana na Bieżanowie, bo w szczycie nie ma szans, żeby tramwaj jadący z centrum odjechał z Korony na 0:00.
- 8 żeby pojechała 2-3 minuty później? To wtedy musisz dopasować rozkłady 4 czy 14 pod Bagatelą w kierunku Bronowic (plus dodatkowo sprawdzić 13 i 24, które też jadą objazdami) - tak żeby nie było sytuacji, że np. 3 tramwaje jadą w jednej minucie, a potem 6-7 minut przerwy.
A jak dopasujesz 4 i 14, to wtedy musisz sprawdzać rozkłady w Hucie i dopasować np. 44 do 4, albo 1 i 22 do 14tki. I już musisz zmieniać rozkłady dla połowy miasta.

__________________________________________________________
No to teraz sprawdźmy rozkłady w drugą stronę, czyli z Bieżanowa do centrum i na Borek:

13tka odjeżdża:
15: 10 25 40 55

3ka odjeżdża:
15: 08 14 23 29 38 44 53 59

Więc fajnie jakby 73 odjeżdżało pomiędzy 13-tkami, mniej więcej:
15: 03, 18, 33, 48,
Odstępy między 3 i 73 mamy spoko, po 4 minuty. To jeszcze sprawdźmy odjazdy 9 i 49, żeby nie było odjazdów w tej samej minucie:

9tka:
15: 09 24 39 54

49tka:
15: 01 16 31 46
Jest spoko, mamy odstępy po 1-2minuty.

Ale teraz sprawdźmy jak sytuacja wyglądałaby pod Koroną. Przelot Bieżanów - Korona to 20 minut, czyli 73 w stronę Borku byłoby:
15: 08, 23, 38, 53,
16: 08.

No to sprawdzamy teraz rozkład 8 do Borku:
15: 06 12 21 27 36 42 51 57

Zatem obecny 4-minutowy odstęp w aktualnym rozkładzie, zmniejszyłby się tylko do 2 minut. W dodatku pod Koroną będziesz mieć teraz o wiele więcej wagonów niż do tej pory (dodatkowe 3 czy 24), a cykl sygnalizacji niestety jest ustawiony tak, że tramwaj jadący od strony mostu na Bieżanów czy Borek dostaje światło co ok. 1,5minuty. Więc wystarczy, żeby przed taką 8 stała jakaś opóźniona 3 czy 24 czy choćby 10tka jadąca 2min wcześniej - i już 8 straci 3-4 minuty na samo czekanie na szczelinę.

Czy teraz w końcu zrozumiałeś o co chodzi, czy dalej nie? NIE MOŻESZ PATRZEĆ PUNKTOWO na jeden przystanek, że "o tutaj się zgadza odstęp między liniami X oraz Y więc DASIĘ, tylko trzeba chcieć". Bo potem musisz sprawdzić czy zmieniając rozkład linii Y, nie pozmieniałeś odstępów linii Y z liniami A i B na drugiej pętli. A jeśli się zmieniły, to chcąc zmienić rozkłady linii A i B, musiałbyś zmienić rozkłady linii G, M oraz R, które są skoordynowane z A i B.

Po czym finalnie się okaże, że z powodu jednego krótkiego 7-dniowego remontu na jednej z ulic, zmieniamy rozkład tramwajów w całym mieście, dział planowania rozkładów musiałby w ciągu zaledwie DWÓCH dni (bo remont został ogłoszony we wtorek) przygotować tą całą stertę rozkładów, a planiści grafików chyba siedzieliby do północy, żeby ułożyć najpóźniej dzisiaj służby dla prowadzących, a sami prowadzący do ostatniej chwili nie wiedzieliby gdzie / o której godzinie zaczynają / kończą pracę.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 30 maja 2023, 18:13

Tramwajolog14 pisze: 23 maja 2023, 9:52 Prace torowe na skrzyżowaniu ul. Starowiślnej i Miodowej



https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/208-2023
Już w nocy z piątku na sobotę na Starowiślną wrócą tramwaje. Oczywiście dotyczy to linii "69":

https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 2&linia=69

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 31 maja 2023, 13:10

Od 3 czerwca tramwaje wracają na ul Starowiślną. Zmieniają się rozkłady duże liczby linii tramwajowych i kilku autobusowych. Mamy ciekawostkę dotyczącą linii "3". Otóż w niedzielę 04 czerwca linia kursuje w wybranych godzinach co 10 minut.

To chyba związane z uroczystościami (dzień Magistratu, Parada Smoków) ale mogę się mylić:

https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 03&linia=3

To samo tyczy się linii: "1", "8", czy "24". :)

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 31 maja 2023, 15:13

kucyk pisze: 31 maja 2023, 13:10 Od 3 czerwca tramwaje wracają na ul Starowiślną. Zmieniają się rozkłady duże liczby linii tramwajowych i kilku autobusowych. Mamy ciekawostkę dotyczącą linii "3". Otóż w niedzielę 04 czerwca linia kursuje w wybranych godzinach co 10 minut.

To chyba związane z uroczystościami (dzień Magistratu, Parada Smoków) ale mogę się mylić:

https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 03&linia=3

To samo tyczy się linii: "1", "8", czy "24". :)
Owszem, wzmocnienia będą również w sobotę 3.06:
- linie 1, 10, 14, 18 - dodatkowe kursy późnym wieczorem,
- linie 8, 13, 22 - dodatkowe kursy późnym wieczorem + większy tabor
- linia 52 ma kursować co 10 minut aż do 23:00,
- nocki 62, 64 i 69 obsługiwane większym taborem (czyli pewnie NGT8 / Pesy).

Zaś w niedzielę oprócz wzmocnień na 1, 3, 8 i 24, wzmocnione będzie również 52 (kursy co 10 minut już od godziny 10:30 - 11:00)

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/224-2023

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pablo » 31 maja 2023, 15:18

Tak, to tylko na jeden weekend. Oprócz tego można zaobserwować, że na kliku liniach przybyły kursy wieczorne w sobotę. Ale też tylko na jedną sobotę. Mimo, że to tylko (w przypadku tramwajów) jeden-dwa kursy, to nie ma dzięki temu dziur między km dzienną a nocną, bo dzienne linie kursują o pół godziny dłużej. Szkoda, że nie mogą zostać te kursy na stałe. To chyba nie są wielkie kwoty, a jest spora różnica na plus. Niektóre autobusy też wzmocnione - kursy są co 20 minut do końca sobotniego kursowania. Tak rozważając hipotetycznie - za jeden skasowany kurs w dzień powszedni można utworzyć pięć kursów w sobotę. Czy to nie byłoby warte rozważenia? Autobusy byłyby do 23 co 20 minut, a nie co 30 minut.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: suchy » 05 cze 2023, 22:49

W najbliższy weekend szykują nam się dwa kolejne remonty / zamknięcia:
Wymiana zwrotnicy na pętli Bronowice Małe
od 9.06.2023 do 11.06.2023
4, 8, 24, 64, 172, 664, 708


Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością przeprowadzenia wymiany zwrotnicy na pętli Bronowice Małe, w dniach 9-11.06.2023 r. (piątek – niedziela) zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Bronowice – Bronowice Małe.

W tym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

Linie 4, 8, 24, 64 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych (skróconych): Wzgórza Krzesławickie / Borek Fałęcki / Kurdwanów P+R / Os. Piastów – … – Bronowicka – Bronowice;
- organizacja przystanków w rejonie pętli Bronowice pozostanie bez zmian;
- częstotliwości kursowania pozostaną bez zmian (z wyjątkiem linii 8, która w dniu 9.06.2023 r. będzie kursować z częstotliwością co 15 minut);
- dla linii 64 zmiana trasy będzie obowiązywać od nocy 9/10.06.2023 r. (pt/sb) do nocy 11/12.06.2023 r. (nd/pn);

Linia 172:
- trasa pozostanie bez zmian;
- tymczasowym przystankiem końcowo-początkowym będzie Lindego 03 (zwykle funkcjonujący jako przelotowy w kierunku Bronowic Małych); przystanek Bronowice Małe 03 (na ul. Lindego, zwykle funkcjonujący jako końcowo-początkowy) będzie nieczynny, po ruszeniu z przystanku Lindego 03 autobusy będą zatrzymywać się dopiero na przystanku Bronowice Małe 08 (na ul. Balickiej);
- rozkład jazdy zostanie zmieniony;

Linia 708 – zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Bronowice Małe – Balicka – Bronowicka – Podchorążych – Królewska (powrót: Al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego) – Biprostal;
- linia będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty w dniu 9.06.2023 r. w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza tymi godzinami i przez cały dzień 10-11.06.2023 r.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/232-2023
Prace konserwacyjne w tunelu tramwajowym Trasy Łagiewnickiej
od 10.06.2023 06:45 do 10.06.2023 20:15
10, 11, 50, 711


Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 10.06.2023 r. (sobota) w godz. 6:45 – 20:15 będą prowadzone prace konserwacyjne w tunelu tramwajowym w ciągu Trasy Łagiewnickiej. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajów na odcinku Kurdwanów P+R – Łagiewniki SKA.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

- Linia 10 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Pleszów – … – przystanek Łagiewniki SKA – Zakopiańska – Borek Fałęcki;
- Linia 11 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – przystanek Dworzec Płaszów Estakada – Wielicka – Limanowskiego – Kalwaryjska – Wadowicka – Brożka – … Czerwone Maki P+R;
- Linia 50 – wszystkie kursy będą realizowane na trasie wariantowej (skróconej): Krowodrza Górka – Kurdwanów P+R;
- Linia 711 – zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Łagiewniki – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Piaski Nowe;
linia będzie kursować w godzinach ok. 6:45 – 20:15 z częstotliwością co 20 minut;
linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki na trasie.

Jako ostatnie po stałych trasach pojadą następujące kursy linii tramwajowych:

linia 10 z Pleszowa – 5:48;
linia 10 z Kurdwanowa P+R – 6:52;

linia 11 z Małego Płaszowa P+R – 6:22;
linia 11 z Czerwonych Maków P+R – 6:30;

linia 50 z Krowodrzy Górki – 5:39;
linia 50 z Borku Fałęckiego – 6:37.

Kolejne kursy realizowane będą po trasach czasowo zmienionych, do przywrócenia ruchu tramwajów w tunelu w ciągu Trasy Łagiewnickiej około godz. 20:00.

Rozkłady jazdy linii tramwajowych NIE zostaną zmienione.

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/233-2023

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości